welk vliegenmasker met boog en oren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

welk vliegenmasker met boog en oren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-18 10:05

Ik heb nu de harrys horse Be Free, qua pasvorm om de neus net wat te ruim maar verder een erg fijn masker.
Het materiaal scheurt echter erg snel vooral bij de oren , ik vermoed omdat die van een ander materiaal zijn. Het is ook niet echt stof zoals bij de oren en andere maskers die ik ken maar een stugge , beetje plastic achtig geweven stofje. juist daardoor lijkt het te scheuren.
Het is niet dat het masker zelf scheurt maar waar het aan de oren vastgenaaid zit . Ik zal straks een foto maken om te laten zien wat ik bedoel.
Nu zijn er meer modellen met oogvrijheid, de Rabmo en HKM en vast nog wel meer

Welke vergelijkbare maskers zijn steviger ? Of zijn zie allemaal van dit materiaal gemaakt? Neusflap hoeft niet, oren zijn wel erg belangrijk aangezien er altijd mugjes in mijn paard haar oren kruipen


Anoniem

Re: welk vliegenmasker met boog en oren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:23

Ik vind het masker van Cashel erg fijn. Mijn pony kan erg ruig spelen met de andere ruinen (incl. trekken aan het masker) maar ik gebruik 'm nu voor het 3e jaar en nergens kapot. Volgens mij zit die alleen wel wat dichter rond de ogen dan de HH.


Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-18 14:55

Tarico schreef:
Ik vind het masker van Cashel erg fijn. Mijn pony kan erg ruig spelen met de andere ruinen (incl. trekken aan het masker) maar ik gebruik 'm nu voor het 3e jaar en nergens kapot. Volgens mij zit die alleen wel wat dichter rond de ogen dan de HH.



Heeft die wel zo'n boog?

fjordjes

Berichten: 11965
Geregistreerd: 03-07-05

Re: welk vliegenmasker met boog en oren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:05

Ik heb er 1 van field relief, ik heb de midi. Maar je hebt die ook met oren.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:06

Cashel heeft geen boog, maar is wel stevig en blijft daardoor goed van de ogen af. Mijn merrie heeft er ook eentje (de grijze kap op de foto; ze bestaan ook zonder neusflapje, maar zij heeft die nodig ivm roze neus).
Afbeelding

Oy with the poodles, already

ampi
Berichten: 89
Geregistreerd: 16-03-15

Re: welk vliegenmasker met boog en oren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:09

De field relief maskers !!

MyrtheJoepie
Berichten: 43
Geregistreerd: 11-12-11

Re: welk vliegenmasker met boog en oren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:20

Ik heb de Rambo vamoose plus, erg stevig masker. (staat toevallig te koop). Omringt met fleece, heel lekker zacht. Neusnetje kan er via klittenband af

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:33

De maskers van Eurostar ! Met versteviging boven de ogen die echt heel goed is en het ding gaat heel lang mee :Y)

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-18 15:37

MyrtheJoepie schreef:
Ik heb de Rambo vamoose plus, erg stevig masker. (staat toevallig te koop). Omringt met fleece, heel lekker zacht. Neusnetje kan er via klittenband af


Bij agradi kosten ze die prijs nu nieuw :o . Hoe valt de Rambo eigenlijk uit? Ik heb een E pony en pre en maat m en l van HH maar zitten vrij ruim

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: welk vliegenmasker met boog en oren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:53

Ik heb die van Pagony. Staat van de ogen af, heeft oren eraan zitten en een neusflap. Ook niet duur!

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 15:54

MyrtheJoepie schreef:
Ik heb de Rambo vamoose plus, erg stevig masker. (staat toevallig te koop). Omringt met fleece, heel lekker zacht. Neusnetje kan er via klittenband af



Die heb ik ook. Fijne masker is dat

MyrtheJoepie
Berichten: 43
Geregistreerd: 11-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:02

Lynn_Nikita schreef:
MyrtheJoepie schreef:
Ik heb de Rambo vamoose plus, erg stevig masker. (staat toevallig te koop). Omringt met fleece, heel lekker zacht. Neusnetje kan er via klittenband af


Bij agradi kosten ze die prijs nu nieuw :o . Hoe valt de Rambo eigenlijk uit? Ik heb een E pony en pre en maat m en l van HH maar zitten vrij ruim


Oh, niet gezien. Heb hem toen zelf voor 50 euro gekocht, vandaar mijn richtprijs :P. Bij mijn tinker zat hij wel wat ruim, dit is maat paard/full. Het masker was iets aan de lange kant, maar paste op zich prima.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Belgiƫ

Re: welk vliegenmasker met boog en oren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:13

Ik heb de Kentucky slim fit. Er zit geen boog in, maar het materiaal rond de ogen is stevig genoeg waardoor het mooi blijft staan. Mijn stalgenoten hebben deze ook al jaren en zijn heel tevreden over dit vliegenmasker!

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-18 19:47

Ik heb s Rambo besteld met 40% kortinG. Ik ben benieuwd!

Zoals beloofd het huidige masker. Ik heb er 3 en allemaal scheuren ze rond de oren kapot. Ik denk door het stugge materiaal

Afbeelding

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: welk vliegenmasker met boog en oren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:49

Ik knipte vaak de oren van het masker,hihi.

Heb ook n Cashel , en die is nog erg onbeschadigd. Had m vooral vanwege het neusflapje.

Rambo is ook n fijne

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: welk vliegenmasker met boog en oren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-18 19:54

Ik wil juist met oren omdat er altijd vliegjes/muggen in mijn merrie haar oren kruipen en daar wondjes veroorzaken

Getup

Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: welk vliegenmasker met boog en oren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 19:55

Snap ik! Maar zie tegenwoordig bijna alleen maar vliegen maskers, waar de oren van het zelfde materiaal zijn als de rest van het masker. En dat houdt denk ik veel beter!

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: welk vliegenmasker met boog en oren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-18 14:48

Net de rambo ontvangen, de vamoose voor de pony ( was goedkoper dan de normale versie gek genoeg) en voor de PRE de normale versie, zometeen eens passen. Ik heb ze een maat kleiner besteld dus ik hoop dat ze passen.
Materiaal is hetzelfde dan bij de harrys horse, oren van zacht stof en in dezelfde kleur het stuggere. Verder zie ik zo geen verschil in de beide maskers

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-18 16:30

Ik heb ze gepast en vergeleken. Misschien leuk om mijn bevindingen te delen
Beide zijn gemaakt van hetzelfde materiaal en hebben dezelfde boog.
Maat M van Harrys horse Be free is hetzelfde dan de Cob van Rambo.

Ik kan nu weinig zeggen over hoelang ze meegaan maar ik vermoed dat deze net zo stevig zijn dan de HH. Ze kosten echter het dubbele.
Enige verschil is dat de klitteband net iets anders sluit waardoor ze net iets beter aansluiten

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: welk vliegenmasker met boog en oren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:35



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 01San, Casca en 5 bezoekers