kijker gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

kijker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 17:56

We zijn op zoek naar een leuke tinker die een beginnende ruiter kan leren aandraven en aangalopperen. We hadden hier onze merrie voor maar deze mag sinds een paar maanden van haar pensioen genieten, lekker buitenritjes maken etc. We hebben zelf nog een paar tinkers , super lief, maar juist keurig aandraven en aangalopperen is soms nog een dingetje... vandaar onze zoektocht. Inmiddels zijn we maanden verder en het wil maar niet lukken.... blijkbaar staan alle geschikte tinkers in het zuiden of nog verder (en wij zitten in het noorden).... ben al ik weet niet hoe vaak op en neer gegaan om te kijken en dan toch weer tot de conslusie te komen dat het braaf aandraven er niet in zat.....zo jammer.. het kost tijd (en dat heb ik niet zo veel) en veel geld ook nog eens.. elke keer 300/440 km rijden.....en toen we er eentje hadden gevonden, is deze een paar dagen voordat ze bij ons kwam, overleden aan koliek..... zoveel pech dus... ben ook vaak te laat, want door de week kan ik niet zo maar op en neer naar bv Belgie rijden....
Het is misschien een gekke vraag: maar zijn er Bokkers, vooral in het zuiden, en wie weet met wat tinker-kennis, die evt. eens een keer zouden willen kijken als er iets in de buurt te koop staat? Ik zoek een tinker vanaf een jaar of vijf zes tot een jaar of vijftien/zestien, niet al te klein (een kleine smurf heb ik al), zo vanaf 1.43 cm, of iets kleiner als ie echt verder heel "goed "is.... en moet goed kunnen aandraven en aangalopperen om een beginnende ruiter lekker te laten oefenen.
En met "kijken" bedoel ik dan: er naar toe gaan om te zien of het iets is ? Mocht het paardje dan echt aan mijn "eisen" voldoen kan ik komen kijken.
Ik ben nl een beetje wanhopig aan het worden... ben zo vaak al heen en weer gereden....en ondanks mijn vele vragen/filmpjes lijken de paardjes vaak in niets op wat er gezegd werd, met als hoogtepunt de tinker voor beginnende en angstige ruiter, die met berijdster en al meteen begon te stijgeren en over de kop sloeg ..........
We hebben momenteel zoveel pech... heb drie tinkers... bij eentje net twee kiezen verwijderd en er blijft een ontsteking zitten, de andere loopt momenteel niet helemaal zuiver, dus daar hebben we momenteel heel wat kosten aan... we hebben alleen onze kleine smurf van 1.33 die momenteel rijdt. Dus vandaar nog op zoek naar een makkelijk paardje.....
Dus: is er iemand die ons misschien uit de brand kan helpen, en wil je kijken of een paardje geschikt is, als je in de buurt woont?

robbie88

Berichten: 2086
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:00

Ben je al bij stal rooseboom geweest?

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Re: kijker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 18:14

Steeds als ik daar contact opneem is er net weer niets

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:16

Zodra ik terug ben uit Amerika wil ik jullie best helpen hier in het zuiden. Maar is het geen idee om de ruiter voor nu op Manege paarden te laten lessen? Dan kan de ruiter al wat kilometers maken.

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Re: kijker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 21:24

Nee dat is geen optie... de buurkinderen komen juist bij ons "lessen" vandaar... en het is altijd leuk om in het weekend met een stel te rijden. En veel maneges zijn er hier niet in de buurt, vandaar juist dat ze op onze paardjes mogen rijden.

robbie88

Berichten: 2086
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: kijker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 23:58

Stuur mij maar een pb wellicht weet ik ook nog wat voor je

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Re: kijker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 18:57

Hoi, ik snap je frustratie. Heel moeilijk om van afstand een goede indruk te krijgen. En niet iedereen is even eerlijk..... Ik wil je wel helpen hoor, als dat zo uitkomt. In zuid limburg of zeeland lukt me niet, maar Gelderland, Noord/Zuid Holland, Utrecht en Brabant kan wel. Heb veel ervaring, ga ook vaak met vrienden en kennissen mee als ze een paard zoeken.

Laat maar weten als je iets hebt. Groeten, Marita

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: kijker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:15

Ik woon vlak bij Eindhoven en tegen de grens met belgië , heb voor veel handel en sport stallen gewerkt.. Dus kan wel inschatten voor je of het een geschikt paard voor je zou kunnen zijn. Stuur maar een PB als je interesse hebt :)

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Re: kijker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 06:31

Heee wat een leuke reacties allemaal.... ik hou jullie in gedachten! ga vandaag zelf nog naar twee tinkers kijken in het zuiden, maar mocht dit niets worden dan zou ik graag een beroep op jullie doen.
Wil tevens even mijn verhaal van afgelopen week kwijt, want ik baal er nu nog van: We hebben "hier in de buurt "(nog wel een uur rijden) nog niet heel lang geleden een tinker gekocht, groen, maar leuk paard. Nou kreeg ik via die mensen een app van iemand die daar op stal staat, handelaar bleek later, een filmpje van een leuke tinker, die braaf alles deed op het filmpje. Mooi maatje, leuke prijs, dus ik appte meteen terug, ben van mijn werk op weg naar huis maar kom er daarna aan....... Was helemaal goed.Wat mensen verzameld die mee gingen, o.a. ruitertje van 11, We waren iets later dan 20.00 uur, dus onderweg geappt dat we iets later waren... komen we daar, staat er een zwarte tinker in de stal, maar ik had al meteen: dit is ém niet.......ook maar even gevraagd, maar die andere, waar ik voor kwam, stond nog achter. Eerst deze even kijken ( er waren nog wat andere mensen op het terrein die blijkbaar gingen rijden), , die andere kwam zo... nou dit tinkertje was niks, dwz niet geschikt, klein en nogal hipperig, en toen de rijdster daar er op zat zag ik met twee passen al.. dit is em niet. Heb mijn ruiter er niet eens op gezet..dus toen vroeg ik: en nu die andere waar we voor komen... had ie hem dus niet verkocht aan die mensen die er waren, die waren net voor ons om te kijken naar die kleine tinker, maar die vonden ze te klein. En terwijl hij wist dat we er aan kwamen, heeft ie dus die andere laten zien en terwijl wij er waren aan hen verkocht. Het stomme was dat we hem toen wel mochten zien (omdat ik zei dat we dus voor niks waren gekomen) en we mochten hem wel kopen, maar er werd niet voorgereden, want dat was zo zielig, was net uit het buitenland gekomen, had al gereden, ik moest hem maar vertrouwen,Toen ik zei dat ik ongereden natuurlijk geen paard kocht , die ik voor een beginnertje wilden gebruiken, werd ie bijna nog agressief ook... dat ik hem niet vertrouwde.......

Kijk, dit soort dingen gebeuren er... terwijl je voor de afspraak alles goed afspreekt.... en nu was het "maar" een uur rijden, maar heb dit dus ook al gehad met 2,5 uur heen en 2,5 uur terug.

Al met al verbaast het me steeds meer dat heel veel mensen, die handelen in paarden, echt onbetrouwbaar zijn. ALs deze man had gezegd, joh, stomme fout, had ik niet moeten doen, of ons oordeel over het paard even had afgewacht, had ik er nog vrede mee kunnen hebben, maar dit was zo stom....en op onze zoektocht nu maak ik eigenlijk bijna niet anders mee. Gelukkig heb ik wel vertrouwen in de mens en weet ik heel goed dat er ook echt betrouwbare mensen zijn, maar toch......
TInkers komen nu met ladingen vol naar ons land en die moeten ook verkocht worden, we worden denk ik toch overspoeld... toen ik "vroeger"wel eens een tinker kocht, was het uitvragen hoe het paardje was, dan ging je kijken en nam je hem mee... zo ging dat bij alle tinkers die ik de afgelopen 17 jaar gehad heb.........
Nou ja, duim voor me voor vandaag en anders...nogmaals... maak ik graag van jullie diensten gebruik.

kleinvosjeJarig
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: kijker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 06:51

Ik kan je hierin echt niet helpen, zit iets te ver weg, maar zag net deze op Facebook voorbij komen, vlak voor ik jouw topic zag. Verder geen idee waar deze is en of het wat voor je is, maar dacht: ik zet em hier toch neer!

Dagmar Kuizenga
Gisteren om 11:05
Mijn allerliefste vriendje, maatje en steun... het moment is helaas toch gekomen

Te koop aangeboden;

Mijn prachtige 13-jarige tinker ruin. Stokmaat is ongeveer 1.47.
Enorme lange manen en veel sokken. Sprookjespaard!
Hij is braaf, eerlijk en erg werkwillig.
Hij houdt van knuffelen, tutten en is geschikt voor jong en oud.
Buitenrijden is wat wij het allerliefste doen. Dat is kwestie van opstappen en wegrijden, ongeacht hoe lang hij stil heeft gestaan. Alleen of samen het maakt niet uit.

Het rijden in de bak is iets wat ik minder leuk vind, maar uiteraard is hij er wel bekend mee. Hij kent de basis van zowel western als dressuur.

Hij is bij aankoop klinisch goedgekeurd. En ook zijn gebit en hoeven worden regelmatig bijgehouden.

Hij is braaf in stal en in de wei. Een kanttekening hier, hij is kieskeurig qua weide-partner. Hij staat nu samen met een koudbloedmerrie en het is echt een getrouwd stel. Dat gaat enorm goed samen. Maar niet iedereen matcht met hem. Voornamelijk dominantere ruinen vormen geen goede combi.

Ik verkoop hem enkel en alleen wegens tijdgebrek.
Guiness is werkelijk een gouden paard!
Vraagprijs is €3200

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: kijker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 07:43

Ik herken wat je zegt ts. Ik woon dan wel in Frankrijk maar ook mijn zoektocht naar een tinker ging niet over rozen. Uiteindelijk heb ik 1000km enkele reis gereden om mijn tinker te kopen. En toen ik kwam bleek het helemaal geen lief paard, maar trapte hij gericht bij voetje oppakken. Het was een fokker en ik ben met een andere tinker van hun naar huis gegaan. Ik ben nu na 2.5 jaar heel blij met haar aan het worden, maar toen die tinkermerrie bij ons thuis kwam was het absoluut niet het karakter dat ze beloofd hadden. Ik ben door een drama tijd gegaan en heb er heel veel tijd en geld in gestoken om het een lief paard te maken.

Dus goed dat je je niet over laat halen als het je niet 100% bevalt, ook al heb je er ver voor gereden.

Er zijn toch in NL wel een aantal goed bekend staande tinkerfokkers, kun je daar niet terecht?

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 08:31

Even een andere invalshoek, in de 'natuurlijke' tak van sport vind je ook veel tinkers. Wel bomproof en correct gereden.
Daarbij zijn de eigenaren een verademing, vergeleken bij de gemiddelde handelaar of verkoper als ik jouw ervaringen zo lees.

Enige kanttekening is, dat deze eigenaren dus wel graag willen dat hun paard bitloos/ijzerloos/zonder opsluiten/met natuurlijke voeding terecht komt.
Dus als je dat kan en wil bieden, lijkt mij dat echt een uitkomst voor je. Paardnatuurlijk.nl heeft een markt-hoekje, of de PN ontmoetingsplek op Facebook bijvoorbeeld.

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Re: kijker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 06:22

Iedereen bedankt voor het meedenken! Ik ben uiteindelijk toch geslaagd........ Na weer een vervelende ervaring, met naar bleek, toch weer een handelaar, afgelopen weekend nogmaals naar het zuiden geweest, voor twee tinkers, die zomaar, onvoorstelbaar, allebei uiteindelijk leuk en vooral geschikt waren voor wat ik zocht. Toen was er weer een moeilijkheid: welke keuze , haha.... Uiteindelijk hebben we haar maandag al opgehaald, ze is wat aan de kleine kant, maar verder denk ik wel wat we zoeken. Ontmoeting met de andere tinkers thuis ging prima, ze staat nu op de weide naast hen en de contacten lopen goed :) . Ze komt van een particulier en we hebben er ook niet de hoofdprijs voor betaald, gewoon een nette prijs. We gaan zien hoe het verder gaat, maar ik ben voorzien.
Overigens: mocht er iemand zijn die met hetzelfde probleem als ik zit/zat, ik woon in het noorden, maar wil best voor iemand gaan kijken (kan me overigens nauwelijks voorstellen dat iemand uit het zuiden in he noorden een tinker zou vinden, mij lukte het niet).
Iedereen bedankt voor het meedenken!

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: kijker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 07:24

gefeliciteerd, nu willen we graag foto's van de nieuwe schoonheid

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 06:09

Afbeelding


Daar is ze dan, Filly, 5 jaar, draaft en galoppeert superbraaf aan :) en is ook nog eens een echte knuffel

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 08:18

Wat top! Gefeliciteerd.

Edit: Is dat een fantastische snor die ze heeft? Zo ja, ik heb een topic "snor mee over de tinkersnor" Dan moet je daar een foto plaatsen, hoor!

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 09:29

En of dat een snor is, alhoewel, ik vind het meer een zwabber die onder haar neus hangt! Zal een goede foto maken en dan plaatsen :)

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: kijker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 09:58

Heerlijk! oeh lekker als ze door de modder heeft gehaald en dan zo lekker een kus in je nek duwt bij het hoevenkrabben, hahahhaha, mijn tinker haar snor is verdwenen. In de winter begon er ietsjespietsjes te groeien, maar nu is het weg.

Dit is dat topic MariekeTV @ [TI] [FOTO'S] Wie snort er mee over de tinkersnor

Caily

Berichten: 12516
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: kijker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:07

Gefeliciteerd! Spijtig dat ik je niet ontmoet heb, woon in het noorden en met enige regelmaat een braaf gereden Tinker te koop, en anders heel veel connecties met mensen die wél verkopen wat ze beweren...

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 10:27

Hier andersom ervaring, voor het eerst een d-pony te koop. M-springen, B dressuur. Schat van een beestje, supermak alleen in de springring komt haar temperament en enthousiaste karakter naar boven en is ze sterk en snel. En geen dressuurpony dus.
Ik ben hartstikke eerlijk aan de telefoon, mensen komen zelfs vanuit België gereden om te kijken en dan blijkt dat de pony het wijken of achterwaarts er niet goed genoeg in heeft zitten en gaat de koop niet door. Terwijl ik nergens heb beweerd dat ze dat kan, zucht! Bent toch al gauw een uur of 2 zoet met zo'n koper en hun nog veel langer met de reis erbij.
Maar de aanhouder wint zie ik wel, leuk paardje veel plezier ermee!

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-18 11:04

O, dat geloof ik zeker! Het is wat.....
Heel eerlijk: blijkbaar kwam ik steeds bij handelaren terecht toch die het wrs. met alles niet zo nauw namen.. er zitten hier best wel wat adressen natuurlijk van tinkerstallen, maar momenteel kwam dat toch boven mijn budget uit, ook ivm de kliniekkosten die we voor mijn andere tinker hebben (twee kiezen in kliniek verwijderd met langdurige ontsteking). Maar al met al een heel leuk tinkertje nu van een leuke prijs! Ik ben blij, en gister met rijden deed ze het super!!
By the way: ik heb gelukkig het vertrouwen nog neit verloren in de mens :)

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 07:28

Nog even een update.... Filly heeft zaterdag voor het eerst in wat kinderlesjes meegelopen en ze deed het boven verwachting... aandraven en aangalopperen en netjes op de hoefslag... top!
Ik wil jullie haar foto (met snor :) ) nog even laten zien.

Afbeelding


Overigens: wat haar naam betreft: ze heette Blacky, maar dat doet me echt aan een hond denken :) , ken heel wat honden die zo heten. Haar officiele naam is : Roberts black filly, dus vandaar de naam Filly (zo blijft ze altijd onze kleine meid :) ).
Ik vind nl dat een tinker toch iets van een Engels gerelateerde naam moet hebben, net zoals een Fries een Friese naam "moet "hebben........afkomst moet je niet verloochenen!! *\o/*

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: kijker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 08:54

Fijn dat je geslaagd bent
Tinkers worden heel vaak aangezien voor ideale kinderpony/ paard
Mijn dochter droomde er ook van .
Heb een new Forrest voor ze gekocht .
Schat van een beest .
Helaas wel lichtelijk genaaid ermee .
Maar goed komt tijd komt raad .
Veel plezier met snor Filly

Lightielight

Berichten: 756
Geregistreerd: 31-10-06

Re: kijker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 14:46

Ja, wij zijn echt van de tinkers, ik vind ze nog steeds leuke kinderpony's, maar de een is de andere niet natuurlijk. We hebben er vijf, waar ik op alle vier qua betrouwbaarheid zo een kleine kleuter op zet (de vijfde wordt net ingereden, dus dat doen we maar niet), alleen qua rijden zijn Marley (1.33 m) en Filly (1.38 m) toch wel het geschiktst, hoewel Marley wel heel ondeugend kan zijn.....