Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 17:47

Ik wou gisteren mijn haar laten kleuren bij een nieuwe kapper hier in de buurt, ze hadden een actie dat kleuren nu -50% was. Ik kom dus om half 1 s'middags binnen en toon een foto van wat ik wil, gewoon een natuurlijke ombre maar mijn uitgroei moest wat gedekt worden met een heel gelijkaardige kleur aan mijn eigen haar (as blond).

De kapper was klaar om (ja wel) kwart na 6 s'avonds, en ik ben absoluut niet tevreden met het resultaat.
Niet alleen is het heel slordig gedaan, en zit mijn gezicht vol vlekken van de verf, ook is het totaal niet wat ik heb gevraagd. Mijn haar is van boven gewoon bijna zwart gekleurd. Elke keer ik in de spiegel kijk ben ik gewoon in shock. Dit lijkt totaal niet op mijn natuurlijke kleur, de shock was dus bij de kapper ook van mijn gezicht af te lezen, dus de kapper verzekerde mij wel 5 keer dat het nog zal gaan af bleken naar mijn eigen as kleurig blond maar dit is niet 1 of 2 tintjes donkerder, dit is 10 tinten donkerder en leunt echt aan tegen zwart. Het contrast tussen mijn boven en onderkant is dus ook gigantisch. Tenslotte nog 130 euro betaald.

Iedereen in mijn omgeving vind het wel mooi, maar zelf is het gewoon niet wat ik wou omdat het ook niet is wat ik heb gevraagd en bovendien ziet iedereen dat mijn haar gekleurd is, en dit wou ik dus niet. Ik wou mijn haar zo natuurlijk mogelijk houden. Ik hoorde ook constant 'niemand gaat je nog herkennen' en ik dacht neeeeee!!!

Dus wat doe ik nu... Ik ben echt een beetje bang om mijn beklag te gaan doen bij die kapper, tenslotte zou ik mijn haar ook echt niet meer toevertrouwen aan die kapper. Degene aan wie ik mijn probleem heb uitgelegd zeggen alle dat ik moet teruggaan en zeggen dat ze het gratis opnieuw moeten doen en deze keer goed. Jammer genoeg heb ik daar maar weinig lef voor en wil ik ook gewoon liever naar een andere kapper maar dan ben ik nog meer geld kwijt. Of is het misschien mogelijk om zelf een kleur te kopen en die er gewoon over te doen? Ik heb mijn haar zelf wel eens een paar keer gekleurd en dit ging eigenlijk altijd goed. Maar toen was mijn haar toch altijd nog mooi blond en was dit meestal ook maar een tijdelijke kleur zonder ammoniak die gewoon iets lichter of donkerder was en vanzelf wel weer verdween. Ik heb dus geen ervaring met van donker terug naar licht.

Is er iemand die mij kan helpen?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:50

Waarom heb je betaald als het zo anders was?

Zelf kleuren zou ik nu niet doen, ik zou het gesprek aan gaan met de betreffende kapper, desnoods neem je iemand mee.

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:52

Ik zou nu absoluut niet zelf aan rommelen maar gewoon teruggaan ! als het normaal dus 260 euro kost, mag je er wel wat van verwachten.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:55

Zelf kleuren zou ik ook niet mee aan de gang gaan. Ik zou lekker teruggaan naar desbetreffende kapperszaak, verhaal uitleggen, idd desnoods met een ander erbij. Precies dit verhaal uitleggen en vragen om (deels) geld terug als je echt niet nog een keer bij deze kapper durft of anders vragen om voor nog sterker gereduceerd tarief/gratis opnieuw te laten doen en dan wel naar tevredenheid, eventueel bij een andere kapster als er meerdere werken in deze zaak.

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:57

Dit vraagt natuurlijk wel een klein beetje om een foto om de ernst te kunnen bepalen.. O:)

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:58

Nathalie18x schreef:
Ik zou nu absoluut niet zelf aan rommelen maar gewoon teruggaan ! als het normaal dus 260 euro kost, mag je er wel wat van verwachten.


Ja precies! Ik val bijna van mijn stoel! :oo

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:00

Terug gaan en evt (een deel) geld terug vragen. Verder kom je sneller van je kleur af door je haar te wassen met head en shoulders ( evt in droog haar in paar min in laten trekken en daarna uitspoelen), ik zou zelf niet gaan klooien met verf

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:01

Wat!? Ik wist niet dat kleuren zo duur kon zijn :oo Ik zou ook terug gaan, en je geld terug vragen....

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:06

Als zij zeggen dat het nog zou vervagen ofzo, kun je toch gewoon voorzichtig terug gaan en zeggen we zijn nu X aantal dagen verder en het is nog steeds niet wat ik gevraagd had, ik ben er eigenlijk niet echt tevreden mee.

Ik zou ook supernerveus zijn en niet terug durven gaan dus ik moet eigenlijk mijn goede raad niet weggeven haha, maar bedenk je gewoon dat jij in je recht staat en zij dus wat recht te zetten hebben en niet jij :)

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 18:14

Denk dat ik morgen terug ga gaan met mijn moeder erbij, ik ben er echt echt niet blij mee en sta echt ieder moment dat ik eraan denk op springen :( Ik zal wel eens wat foto's hier plaatsen

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:14

Jeetje wat een prijs :oo Ik zou zeker nog even langsgaan en je geld terugvragen (op minstens een groot deel). het is een nieuwe kapper, die heeft nog heel wat te verliezen als jouw verhaal bekend word, naast dat het normale service zou zijn om problemen netjes op te lossen. Maar ja, als het kleuren al behoorlijk mis gaat...

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:15

Ik heb weleens een klacht gehad over hoe het was geverfd. Ook dat was 150 euro inclusief extra lang/dik haar toeslag in het grijs verven. (Doe het inmiddels zelf, scheelt wat haha) Zaten vlekken in en sommige plekken waren nog warmer. Heb toen een tweede behandeling gratis gekregen en was daar wel blij mee (werd door een andere kapster daar gedaan toen). Ik had niet om een behandeling gevraagd, maar wel hoe ik dit kon oplossen, eventueel zelf. Ik heb wel ook offertes gehad voor 200-300 euro, dus het kan inderdaad wel zo duur zijn bij een professionele kapper voor lang en vol haar.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:23

Voor dit geld mag je wel verwachten dat je haar uiteindelijk naar wens is. Ik zou zeker terug gaan naar de betreffende zaak (desnoods samen met iemand) en vragen hoe ze dit willen gaan oplossen. :j

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:25

Ben ik blij dat mijn professionele kapster mijn beste vriendin is en ik alleen de verf maar hoef te betalen, heb haar tot net boven mn kont en ontzettend dik. En betaal nooit meer dan €60,- :D

Ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto :=

Doubtless

Berichten: 8479
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:20

Beklag doen, geld terugvragen & dan bij je eigen kapper laten herstellen :\ zo zuur dit!

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Re: Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:43

Serieus, normaal betaal je dus 260 euro? WTF...

Ik was sowieso terug gegaan, desnoods met iemand erbij en was niet weggegaan voor er een oplossing was gekomen.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:06

Oh dit klinkt precies als mijn verhaal, afgezien van de "korting" (al kan je dat ook niet echt korting noemen) die je kreeg dan.

Mijn haar was na de eerste keer verven niet de juiste kleur, de kleur had gewoon niet gepakt, dus dit gezegd en mocht de dag daarna terug komen om het te laten herstellen (2e dag was kosteloos, eerst dag wel €190 ofzo betaald)
Maar de 2e keer verven had ze het iets te lang laten zitten zodat het zeker weten zou "houden" nou ik kwam er met zwart/blauw/groen haar uit ;( Moest as blond worden.
Een 3e keer terug gaan durfde ik niet, echter ben ik het toen elke dag een keer gaan wassen en na 2 weken was de kleur inderdaad zoals die moest zijn! Goede kans als het nu te donker is dat het dus inderdaad nog lichter word. Nadeel vond ik wel dat bij elke keer wassen de kleur steeds vager werd, heb er dus ook niet erg lang plezier van gehad.
Zou er niet nog een keer overheen laten verven, heel slecht voor je haar, dat van mij was met 2 dagen achter elkaar verven ook echt "dood" .. Zou nu eerst even een/twee weken veel wassen en kijken of het wat lichter word, zo niet dan naar je eigen kapper en het laten herstellen.
Wel de huidige kapper een mail sturen en aangeven dat je echt niet tevreden bent.. Voordeel van een mail is dat ze even de kans hebben om er over na te denken wat ze er mee willen doen, mogelijk dat je nog wat geld terug krijgt.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:33

Wat een prijzen!
Ik betaal 65 euro voor knippen en kleuren en ben eigenlijk altijd tevreden.

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:38

Een mooie ombre vraagt wel wat techniek en kost bijgevolg gemakkelijk rond de 130 euro. Hier in mijn regio ben je dan zelfs nog vrij goedkoop af.

Ik zou niet door deze kapper nog aan m'n haar laten zitten. Ikzelf zou waarschijnlijk ook niet de moeite doen om nog terug te gaan, maar m'n tijd steken in het laten opknappen van m'n kapsel.

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Echt niet blij met kappersbezoek, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:15

Wat is een ombre?

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:28

Voor zover ik weet is ombre een natuurlijk-ogende kleurovergang in je haar. Bij TS dus van haar eigen kleur naar lichter. Ik heb hier voor een balayage 95 euro betaald, en heb echt heel erg dik haar. Vind de prijs dan ook belachelijk en zou er als ik jou was eerst een kritisch belletje aan wagen (omdat face2face misschien wat spannend is).

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:32

ual_95 schreef:
Voor zover ik weet is ombre een natuurlijk-ogende kleurovergang in je haar. Bij TS dus van haar eigen kleur naar lichter. Ik heb hier voor een balayage 95 euro betaald, en heb echt heel erg dik haar. Vind de prijs dan ook belachelijk en zou er als ik jou was eerst een kritisch belletje aan wagen (omdat face2face misschien wat spannend is).


Ik zou juist wel langsgaan. Ik ben ook geen held, maar toen mijn haar verknipt was en ik ze daarover belde (was met nat haar daar weggegaan), probeerden ze me aan de telefoon te overtuigen dat het nooit zo erg kon zijn als ik beweerde :') :o? Daar liet ik me in eerste instantie een beetje overheen praten. Toen ik de volgende dag wakker werd kon ik wel janken zo lelijk. Dus ik ben langsgegaan en toen was ze (de manager aan de telefoon) het helemaal met me eens

Petrichor

Berichten: 10529
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:44

Hoezo betaal je 130 euro voor kleuren wat ook nog eens 50% is? Sorry maar ik snap niet dat je dat werkelijk betaald hebt als het niet naar je zin is.

Ik ga altijd naar een hele luxe kapsalon (Kuipers), ik betaal daar voor verven knippen en een hoofdhuid massage plus een massage stoel koffie en een drankje 110 euro.

Dus als het ook nog eens niet naar je wens is terug gaan naar die kapper, zeggen dat je je geld terug wil omdat ze niet naar jouw wensen geluisterd hebben en je ze nu niet meer vertrouwd met jouw haar!
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 28-06-18 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

ual_95

Berichten: 653
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:45

Aight schreef:
Ik zou juist wel langsgaan. Ik ben ook geen held, maar toen mijn haar verknipt was en ik ze daarover belde (was met nat haar daar weggegaan), probeerden ze me aan de telefoon te overtuigen dat het nooit zo erg kon zijn als ik beweerde :') :o? Daar liet ik me in eerste instantie een beetje overheen praten. Toen ik de volgende dag wakker werd kon ik wel janken zo lelijk. Dus ik ben langsgegaan en toen was ze (de manager aan de telefoon) het helemaal met me eens


Ik ben het met je eens hoor, dat langsgaan altijd het beste is, dat zou ik zelf ook doen. Maar als TS daar onzeker van wordt, heeft ze alleen maar meer kans dat ze zich laat overhalen en dat ze nog met een rot gevoel naar huis gaat. Dan is het dus nog niet opgelost. Ik weet van mezelf, hoe aso ook eigenlijk, dat ik toch een stuk feller en scherper reageer aan de telefoon. Bovendien kan je dan een briefje bij je houden met punten die je kwijt wilt, zonder dat je zo overdonderd bent.

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:06

absoluut niet zelf gaan kleuren, ten eerste is dan meteen je garantie bij die kapper weg, terug gaan heeft dus geen zin meer en verf van de kapper is heel anders dan verf uit een pakje, en kan ook totaal anders uitpakken. Ook is je haar net geverfd en kun je beter 4/6 weken wachten met opnieuw kleuren, je haar is op dit moment erg poreus en breekt zo af als je het zo kort op elkaar kleurt.

zou inderdaad langs gaan en vertellen dat dit niet het gewenste resultaat is wat je van te voren had aangegeven en nog weinig vertrouwen in ze hebt, wat ze daaraan kunnen doen? Gewoon beleefd blijven bereik je het meeste mee.

Dat vervagen is echt onzin, het vervaagd hooguit 1/2 tinten na een x aantal keer wassen maar meer ook niet.
zou wat zijn ik verf mijn haar bruin en na 6x wassen ben ik weer blond :P dan heet het geen verf.
je hebt er een hoop geld voor betaald en bent niet tevreden en dat mag je zeker wel naar ze uiten hoor.
dat je hele hoofd onder de verf zit kan ook echt niet, terug gaan op curcus want dat hoeft echt niet. 1 van de 1e dingen die je leert op school als je gaat kleuren, hoe verwijder je de kleur op de huid.

met hele donkere verf een randje vaseline bij de haargrens, en verf was je met verf weg. erg onprofessioneel.

Opnieuw laten kleuren door hun zou ik zelf ook niet zo snel doen. Heb zelf ook een keer zo'n ervaring gehad.

Kleurde toen ook mijn uitgroei altijd helemaal mee in lichtblond (zelf ook as blond) weet niet wat ze hadden gedaan maar ik kwam thuis en mijn uitgroei was gewoon oranje ipv blond en viel nu nog meer op.
zelf heb ik de kappers opleiding gedaan en ben ook meteen terug gegaan. Ze wilde me kosteloos opnieuw kleuren maar ze konden niet weer mijn uitgroei doen maar moesten highlights doorheen dan zal het wel minder opvallen. nou je raad het al het zag erna nog niet uit en wist eigenlijk bij voorbaad al dat het geen zin had. Ze hadden mijn uitgroei namelijk eerst moeten blonderen en dan pas moeten kleuren in de gewenste kleur. Met verf kun je namelijk 9/10x niet oplichten alleen donkerder kleuren. Helaas dachten hun er anders over en liep ik erbij als halve bassie. Geen geld terug gekregen omdat ze een 2e x gratis aanboden (en ook dat zag er niet uit) wel even gezegd dat ze hun personeel maar even opnieuw op curcus moesten sturen.

heb een week erna mijn haar maar bruin gekleurd want liep echt voor joker.