Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:58

Welkom Linda_fleur!

Fijn ladymadonna.

Mama3 kan gebeuren een dagje, soms is het dan beter om te stoppen.

Fanatiek rebel_jits!

Karina, zwaar getraind?

Ik was net boxing bootcamp doen, maar mijn sportmaatje ging niet zo fijn (semi-paniekaanval ;( ) dus daar was mijn focus grotendeels op. Na de les even naar huis gerend om haar op te halen met de auto :(:)
Vrijdag denk ik rondje gewichten trainen en ik twijfel nog of ik morgenavond dan bijvoorbeeld ga skeeleren (of toch hardlopen...)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:18

Boxzak training voor het eerst 70 minuten

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:49

Dan snap ik dat je kapot bent 8)7

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:45

Benieuwd hoe morgen mijn spieren aanvoelen. Ben nu zo stijf als een plank. :+ schouder en knie gek genoeg nog geen last, linkerduim en rechterscheenbeen oeps au. :')
Basisconditie is beter dan verwacht :j rugspieren sterk door de trainingen blijkt wel. buik was minder blij omdat die gister al flink aan het werk gezet waren. Planken en opdrukken niet gedaan ivm schouder. Ik weet nu ook wat een burpee is :P alleen ook die kan ik niet helemaal doen door schouder. Maar heb me niet ingehouden. Geen zweet meer over denk ik, ik liep compleet leeg en hartslag
:oo die schoot idioot hoog. Over de 160 even zelfs oeps toen maar even rustiger aan gedaan, uitstekend om frustratie weg te meppen :))

Suuszels ellendig van je sportmaatje :(:)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:23

Lekker bezig Nicole! Hoe voel je je nu?

Ik had gisteren weer een meting, erg tevreden. Maar gaan preppen en trainen nu naar laag vetpercentage maar spieren moeten behouden worden. Uitdaging maar heb er zin in ondanks dat ik het enorm zwaar zal worden :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:24

Spierpijn valt mee, wel stijf en mijn linkerduim voelt wat vaag aan hihi. Wel weet ik volgende keer lonker knie tapen voor de zekerheid en andere schoenen met dikkere zool. Maar vooral bidon niet vergeten en nu ook weten waarom iedereen zijn handdoek meenam :+

Moet of wil je dat gaan doen? Zou niks voor mij zijn om zo afgemeten te gaan eten.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:27

Klinkt goed Karuna! Als ik de volgende dag niet meer kan lopen van de spierpijn ben ik altijd wel tevreden haha.

Gisteravond in de gym een uur op de loopband gestaan, 8 km in totaal waarvan 6 hardgelopen met een hogere gemiddelde snelheid dan ik normaal op straat doe. Krachttraining dus overgeslagen want ik ga straks trainen samen met de PT.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:33

Haha ja het is altijd zweten, maar ik vind het altijd wel fijn zo'n training.

Ik doe dit al een aantal maanden, eerst in de bulk gezeten en nu richting wedstrijd. Afgemeten eten vind ik wel fijn, dan eet ik tenminste haha.
En stiekem kan ik niet wachten om meer definitie te gaan zien straks :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:10

Spierpijn mag ik niet krijgen. Dan zijn spieren te ver beschadigt al.

Jij liever dan ik. :+

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:23

Net na 5 dagen niet sporten (op een potje squash na en wel dagen flink wat wandelen) weer even geknald in de sportschool. Vandaag maar gelijk begonnen met benen, waar ik een haat-liefde verhouding mee heb :)) Had het stom genoeg wel even nodig om te zien dat na 5 dagen je niet gelijk je kracht verliest :+

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:35

Nou karuna, ik heb wel spierpijn hoor, met name m’n bovenbenen... handig met op de wc gaan zitten ook _O-

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 17:11

Heerlijk, spierpijn! Ik ben een beetje type "pijn is fijn, bloed is goed" bij sporten := :oo All out gaan en nadien lichamelijk leeg zijn, dan pas heb ik goed gesport :o

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 07:47

Rebel_Jits, dat heb ik ook. Des te meer spierpijn des te beter :+

Gister samen met PT gesport. Billen, benen en een beetje abs. Nou ik voel ze vandaag wel hoor, heerlijk! Vanavond weer tijd over, maar om het leuk en afwisselend voor mezelf te houden maar weer een rondje hardlopen (of op de loopband). Morgen staat weer trainen met de PT op de agenda, of als hij niet kan boek ik een bootcamp.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:38

LadyMadonna schreef:
Nou karuna, ik heb wel spierpijn hoor, met name m’n bovenbenen... handig met op de wc gaan zitten ook _O-

Die is zo herkenbaar :')

Ik heb vanmorgen weer mijn gewichtenrondje gedaan. Wel weer 5kg extra deadlift en ook 1kg zwaardere dumbells
Langzaam maar zeker progressie :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:46

Dat had ik tijd geleden na een heel lange dag achterop motor zitten heuvel op en af. Zat bij de wc in restaurant, ok hoe kom ik erop. Heel langzaam achterover laten ploffen, en toen kwam ik daarna niet meer omhoog. Helemaal verzuurd en stijf. 240 km en van half 11 tot half 8 klemmen met dijbenen. :')

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:12

Suuszels, dat is leuk, als je progressie maakt!

Zaterdag ben ik toch alleen gaan sporten, krachttraining met wat apparaten voornamelijk billen en benen gedaan. Vervolgens wat abs en squats gedaan met gewichten. Ik had nog spierpijn van de donderdag ervoor maar kon er goed doorheen. Zondag helemaal nergens meer last van spierpijn, ben voor mezelf toch wel diep gegaan zaterdag dus betekent dat mijn spieren er wel aan beginnen te wennen.

Het weekend ook wel weer wat alcohol genuttigd door twee feestjes, maar vandaag weer strak in het gareel kwa voeding en hopelijk vanavond weer langs de sportschool :D

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:26

Ik heb gister zowaar weer eens paardgereden. haha
Gelukkig geen spierpijn.

Nyaleti

Berichten: 6125
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:02

Ik vraag me af wat het beste werkt om snel uithoudingsvermogen op te bouwen? Zo 'lang mogelijk' aan een stuk rennen of intervallen trainen?

Iets met een vakantie en bergen beklimmen :+

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:26

casperzazoe schreef:
Ik vraag me af wat het beste werkt om snel uithoudingsvermogen op te bouwen? Zo 'lang mogelijk' aan een stuk rennen of intervallen trainen?

Iets met een vakantie en bergen beklimmen :+


Ik zeg interval :) de meningen zijn hierover heel erg verdeeld, Google maar eens :)

_Christina

Berichten: 1487
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:39

Volgens mij is het vooral belangrijk dat je boven een bepaalde (hogere) hartslag blijft (niet te hoog natuurlijk, want dan ga je out, maar dat voel je waarschijnlijk wel aankomen). Zo uit mijn hoofd is dat omstreeks 75%(?) van jouw maximale hartslag. Hoe dat precies zit, kun je beter even navragen bij iemand die er verstand van heeft. Wat misschien een richtlijn zou kunnen zijn om te weten of je hartslag hoog genoeg is, als je het niet kunt meten, is of je buiten adem bent of niet. Althans voor mij was dat een goed alternatief: aan het begin van de training snel opbouwen tot ik buiten adem was en dan de rest van de training daar tegenaan blijven hangen.

Aan de andere kant zou ik voor bergbeklimmen wellicht ook de stairmaster meepakken en de loopband onder een hoek zetten (en dan doe je de conditietraining bijvoorbeeld op de roeimachine of crosstrainer).

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:15

Nou, dat ging nergens over met spinnen gister.
Normaal trap ik gemiddeld 100/125 watt, nu 89 :')

Laten we het op de warmte schuiven...

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:04

~~}> 7 kg erbij met Triceps Rope Pulldown. Nu kan ik m'n armen niet meer opheffen haha :')

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:25

Kunnen jullie je warmte goed kwijt met de hitte?

Ik het ene moment wel en het andere moment stort ik bijna in.

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 10:54

Rienn schreef:
Kunnen jullie je warmte goed kwijt met de hitte?

Ik het ene moment wel en het andere moment stort ik bijna in.


Ik train nu alleen in de airco en als ik roei lig ik halverwege de training er even uit om te zwemmen :+
Ik loop nu niet hard, of in de morgen heel vroeg. Anders kan ik mijn warmte echt niet kwijt...

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 11:16

Sportschool hier bezuinigd volgens mij op de airco. :=