Hoe vaak paardrijden is 'normaal'?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
equilover
Berichten: 28
Geregistreerd: 03-05-18

Hoe vaak paardrijden is 'normaal'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 08:33

Hoi allemaal,

Ik rij op een manege sinds anderhalf jaar 1 x per week. Ik vind dit best weinig en wil 2 x gaan rijden per week alleen mijn ouders vinden dat best wel overdreven..
Wat vinden jullie? Is het normaal om 2 x per week paard te rijden op de manege?

Liefs!

evelien352
Berichten: 145
Geregistreerd: 28-10-15

Re: Hoe vaak paardrijden is 'normaal'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:35

Ik reed gewoon altijd 1 x per week op de manege, dan was ik daar de hele dag. Maar ik had ook nog een verzorgpony waar ik bijna elke dag heen ging.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Hoe vaak paardrijden is 'normaal'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:37

1 keer per week is vaak wel de standaard voor manegelessen. Ook omdat het anders vaak gewoon heel duur wordt natuurlijk.

equilover
Berichten: 28
Geregistreerd: 03-05-18

Re: Hoe vaak paardrijden is 'normaal'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 08:39

Jaaa dat snap ik ook inderdaad, ik zou het dan ook voor mijn verjaardag vragen zegmaar, die 2e les...

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:40

Waarom zou 1x per week niet normaal zijn? Denk niet dat er iets niet normaal is wat betreft hoe vaak rijden per week op de manege.
Denk alleen niet dat veel mensen meer dan 2x per week op de manege rijden, want dat wordt gewoon erg duur. Sommigen zullen 1x in de 2 weken rijden, anderen 1x per week en weer anderen 2x per week.
Ikzelf reed de 1e paar jaar 1x per week en de laatste paar jaar 2x per week, omdat ik springles er bij wou doen. Als je springles wou doen, dan was je verplicht ook nog dressuurles te blijven doen.

Als je leeftijd in je profiel klopt, wat maakt het dan uit wat je ouders denken? Dan kan je de lessen toch gewoon zelf betalen en 2x per week gaan rijden? Als 20-jarige kan je imo niet verwachten dat je ouders dat allemaal gaan betalen namelijk :P

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:41

In mijn manege tijd reed ik 1x per week, daarna 1x per week gewoon les en 1x pw carrousel. Dit drie jaar vol gehouden. Carrouselles was wel wat goedkoper en daarom mocht het. Ik zou ook geen 2 gewone lessen in de week mogen.

Ondertussen betaal ik alles zelf maar dan is 1x in de week al veel/duur zonder baan :')

equilover
Berichten: 28
Geregistreerd: 03-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 08:42

Eileen_ schreef:
Waarom zou 1x per week niet normaal zijn? Denk niet dat er iets niet normaal is wat betreft hoe vaak rijden per week op de manege.
Denk alleen niet dat veel mensen meer dan 2x per week op de manege rijden, want dat wordt gewoon erg duur. Sommigen zullen 1x in de 2 weken rijden, anderen 1x per week en weer anderen 2x per week.
Ikzelf reed de 1e paar jaar 1x per week en de laatste paar jaar 2x per week, omdat ik springles er bij wou doen. Als je springles wou doen, dan was je verplicht ook nog dressuurles te blijven doen.

Als je leeftijd in je profiel klopt, wat maakt het dan uit wat je ouders denken? Dan kan je de lessen toch gewoon zelf betalen en 2x per week gaan rijden? Als 20-jarige kan je imo niet verwachten dat je ouders dat allemaal gaan betalen namelijk :P



Hahaha daar heb je inderdaad helemaal gelijk in hoor! Het is alleen meer dat ik paardrijden helemaal geweldig vind en dat ik gewoon niet weet wat normaal is om te doen, soms laat ik me te veel leiden door mn enthousiasme. Ik betaal ook de 1 x in de week les zelf:)

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:46

Als je het zelf betaalt zou ik gewoon 2x per week gaan rijden als je dat graag wilt. Je betaalt zelf, je beslist zelf. Toch? :)
2x per week rijden kan prima!

equilover
Berichten: 28
Geregistreerd: 03-05-18

Re: Hoe vaak paardrijden is 'normaal'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 08:59

Oke thanks allemaal voor de reacties! Dit topic mag worden gesloten door een moderator denk ik? Weet allemaal niet hoe dit werk whahaha.

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:00

Ik ken genoeg mensen op mijn manege die 2x per week rijden. Niks geks aan. Als je er tijd en geld voor hebt gewoon doen! :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Hoe vaak paardrijden is 'normaal'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 09:58

Ik verplaats dit topic naar manegepraat.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoe vaak paardrijden is 'normaal'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:14

1x per week is standaard maar ik ben een tijd in de gelegenheid geweest om 2 keer per week te rijden en dat vond ik echt ideaal. Toen kon ik ook echt weer een aantal stappen maken waar 1x net te weinig voor was. Als je het wilt en kunt betalen, go for it. Hier biedt de manege ook wat korting op een tweede abonnement.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 10:18

Op de manege waar ik reed kon je soms helpen op stal (kinderen helpen opzadelen, paarden uit de molen etc) en dan kreeg je daar een gratis les voor terug.
Anders wordt 2x in de week rijden een duur grapje.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:21

Ik reed de afgelopen weken 6x per week en vind dit wel echt too much. 1x per week is normaal, maar ik vind 2x precies fijn. Heb je niet het idee dat je zo weinig bezig bent met paarden, maar nog wel tijd genoeg voor andere dingen :)
Mijn portemonnee daarentegen vindt het iets minder fijn en begrijp je ouders ook wel :')

Myka

Berichten: 698
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Hoe vaak paardrijden is 'normaal'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:28

Als je een tweede keer kan veroorloven zou ik dat ook zeker doen hoor! :j
Toch goed voor je, beetje in beweging blijven.

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 20:19

Misschien kan je een paard leasen of huren. Gewoon tegen je ouders zeggen dat je dat graag wilt en vragen wanneer ze dat goed vinden. Of kijken of je ergens een paard kan bijrijden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101714
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 20:34

Ik heb jaren lang 1x per week gereden tot ik zelf geld had en toen ben ik tijdelijk 2x in de week gaan rijden. Op woensdagavond was mijn serieuze les (wedstrijd gericht) en op zaterdagochtend mijn 'fun les'. Daar gingen we vaak zonder zadel, of naar buiten, of spelletjes, gewoon leuke dingen. :D Op een gegeven moment viel de zaterdagles uit elkaar en toen vond ik het niet leuk meer dus terug naar 1x in de week.

Maar als je ouders het betalen is 1x in de week normaal ja...anders ben je dus 2x zo snel door je kaart heen en kost het je ouders dus meer geld.

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 20:39

1 keer in de week is normaal op een manege.

Ik rijd nooit. Want ik heb geen rijpaard, haha. Dus voor mij is 0 keer in de week normaal. Toen ik nog wel reed was ik op een goede dag met mijn paard in de bak aan het rijden. Ik had van tevoren bedacht wat ik wilde gaan doen, dat ging eigenlijk meteen goed, paard snapte het en werkte heel braaf mee. Dus waren we klaar, en ik steeg af.
Een andere ruiter vroeg waarom ik al afsteeg, want het is toch normaal om een uur te rijden? Voor haar was dat blijkbaar zo. Zij leaste een paard per uur, dus reed ze een uur want daar had ze voor betaald. Kan mij er niks bij voorstellen, wat moet je dan de rest van het uur gaan doen als je klaar bent, of wat als je na een uur nog niet verder bent? Je kunt toch moeilijk afstijgen als je nog niet klaar bent alleen omdat het magische uur voorbij is :')