Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:06

Suuszels schreef:
Vinden jullie het leuk om mee te kijken en denken in de route?
Ik heb echt een heel globaal opzetje, en heb in principe nog 1 nacht over :o
Ik heb ook wel wat familie in West-Canada wonen dus mogelijk dat we daar nog eens mee afspreken.
[ [url=m/gwpaNC.png]Afbeelding[/url] ]


Wells Gray de Helmcken Falls Lodge.
Via daar kun je bij Battle Mountain Equine trailrides boeken, de paarden staan praktisch voor je voordeur in de paddock echt heel leuk daar.

Ook heb je kans on black bear te zien. De laatste keer haalde ik een paard uit de paddock en had niet door dat er achterin een beer met cubs liep, gelukkig nog van voldoende afstand.

Ik ben zelf 6x in Canada geweest waarvan 1x alleen.

Via booking.com kun je ook ter plekke boeken.

Veel plezier!


00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:11

xEliine schreef:
Suuszels schreef:
Vinden jullie het leuk om mee te kijken en denken in de route?
Ik heb echt een heel globaal opzetje, en heb in principe nog 1 nacht over :o
Ik heb ook wel wat familie in West-Canada wonen dus mogelijk dat we daar nog eens mee afspreken.
[ [url=m/gwpaNC.png]Afbeelding[/url] ]

Ik vind Lake Louise echt overschat, moet je gezien hebben maar wij hebben daar 15min geweest en toen weer weg, je staat daar letterlijk met 152200 chinezen en japanners.. zou daar geen 2 dagen aan verspillen. Misschien zijn er in de buurt wel mooie hikes, als dat je bedoeling is.. maar Lake Louise vond ik niets


Helemaal mee eens! Prima voor een dagje maar niet voor een paar dagen. Ook nog eens duur om daar te verblijven. Mijn voorkeur gaat uit naar Jasper en Wells Gray Parc!

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:51

Margoooo schreef:
Suuszels schreef:
Vinden jullie het leuk om mee te kijken en denken in de route?
Ik heb echt een heel globaal opzetje, en heb in principe nog 1 nacht over :o
Ik heb ook wel wat familie in West-Canada wonen dus mogelijk dat we daar nog eens mee afspreken.
[ [url=m/gwpaNC.png]Afbeelding[/url] ]



Ik kom je dan vast nog wel tegen! Mijn Moose route:

Sep 07 - Vancouver > Tofino

Sep 08 - Tofino free day

Sep 09 - Tofino > Victoria

Sep 10 - Victoria > Vancouver

Sep 11 - Vancouver > Whistler

Sep 12 - Whistler > Vancouver

Sep 13 - Vancouver > Kelowna

Sep 14 - Kelowna > Banff

Sep 15 - Banff > Lake Louise

Sep 16 - Lake Louise > Jasper

Sep 17 - Jasper > Banff

Sep 18 - Banff free day

Sep 19 - Banff free day

Sep 20 - Banff free day

Sep 21 - Banff > Kelowna

Sep 22 - Kelowna > Vancouver


Ik vlieg de 26ste weer naar huis. Ik heb dus zelf niet deze route uitgestippeld, dit is gewoon een classic tour die zij aanbieden. Ik heb enkel twee dagen Banff er aan vast geplakt. Misschien leuk ter inspiratie.

Leuk zeg! De route komt best overeen, maar ik ben bang dat we elkaar steeds net mislopen :Y) Misschien 10 september, als wij van de Ferry naar vancouver Island gaan en jij ervanaf komt.

Ik heb inmiddels wel weer wat gepuzzeld met mijn route. Ik heb nog een achtertante wonen in Canada, zij zei dat we ook zeker de Okanagan regio moesten meepakken, wat foto's bekeken, zag er ook echt prachtig uit. Dus nu is het denk ik zo, inderdaad maar een dag lake Louise geskipt.

Afbeelding

Die Helmcken Falls Lodge ziet er mooi uit, ook zeker qua locatie! die schrijf ik zeker op, ik doe nog een laatste check qua route en dan ga ik maar beginnen met de hotelletjes en airbnbs boeken.

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 06:11

Wij gingen ook graag naar Earls,een restaurant keten. Zit o.a. in Jasper, Banff, whistler en Vancouver.


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:39

Wat leuk om alle tips en ervaringen te lezen 8-) Wij gaan in september naar Canada, beginnen in Calgary en reizen met een camper in 3 weken naar Vancouver.
Nou wil ik (natuurlijk :D ) hééél graag ergens een trail ride doen, en mijn vriend wil ook wel, maar hij kan niet rijden. Hij is niet bang, in de omgang wel handig met paarden en heeft er ooit wel eens een keertje op gezeten maar echt rijden dus niet.

Op de sites van verschillende aanbieders zie ik staan dat ritten ook suitable voor beginners zijn, maar bedoelen ze dan ook échte beginners? Ik weet hoe de gemiddelde amerikaan reed van toen ik in de USA werkte en bij hen betekende beginner/ervaren toch duidelijk iets anders dan bij mij }:0 Maar 2-3 uur, wat veel ritten toch wel zijn, lijkt me voor een beginner best heftig (ik krijg al een zere kont als ik eraan denk :') )
Wat is jullie ervaring hiermee? Vriendje meenemen of een andere activiteit voor 'm zoeken en alleen gaan rijden?

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:40

Concorde schreef:
Wat leuk om alle tips en ervaringen te lezen 8-) Wij gaan in september naar Canada, beginnen in Calgary en reizen met een camper in 3 weken naar Vancouver.
Nou wil ik (natuurlijk :D ) hééél graag ergens een trail ride doen, en mijn vriend wil ook wel, maar hij kan niet rijden. Hij is niet bang, in de omgang wel handig met paarden en heeft er ooit wel eens een keertje op gezeten maar echt rijden dus niet.

Op de sites van verschillende aanbieders zie ik staan dat ritten ook suitable voor beginners zijn, maar bedoelen ze dan ook échte beginners? Ik weet hoe de gemiddelde amerikaan reed van toen ik in de USA werkte en bij hen betekende beginner/ervaren toch duidelijk iets anders dan bij mij }:0 Maar 2-3 uur, wat veel ritten toch wel zijn, lijkt me voor een beginner best heftig (ik krijg al een zere kont als ik eraan denk :') )
Wat is jullie ervaring hiermee? Vriendje meenemen of een andere activiteit voor 'm zoeken en alleen gaan rijden?


Battle Mountain Equine in Clearwater bij de Helmckens Falls Lodge en Jasper Riding Stables in Jasper! Beide een aanrader mijn vriend had ook nog nooit op een paard gezeten en werd goed begeleid daar. Heb persoonlijk een lichte voorkeur naar Battle Mountain Equine in Clearwater.

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 15:33

Concorde schreef:
Wat leuk om alle tips en ervaringen te lezen 8-) Wij gaan in september naar Canada, beginnen in Calgary en reizen met een camper in 3 weken naar Vancouver.
Nou wil ik (natuurlijk :D ) hééél graag ergens een trail ride doen, en mijn vriend wil ook wel, maar hij kan niet rijden. Hij is niet bang, in de omgang wel handig met paarden en heeft er ooit wel eens een keertje op gezeten maar echt rijden dus niet.

Op de sites van verschillende aanbieders zie ik staan dat ritten ook suitable voor beginners zijn, maar bedoelen ze dan ook échte beginners? Ik weet hoe de gemiddelde amerikaan reed van toen ik in de USA werkte en bij hen betekende beginner/ervaren toch duidelijk iets anders dan bij mij }:0 Maar 2-3 uur, wat veel ritten toch wel zijn, lijkt me voor een beginner best heftig (ik krijg al een zere kont als ik eraan denk :') )
Wat is jullie ervaring hiermee? Vriendje meenemen of een andere activiteit voor 'm zoeken en alleen gaan rijden?


Bij Willow Ranch kan iedereen rijden. Ook mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten. Hebben bom-proof paardjes en dan passen we de trail aan (minder/ geen stijle hellingen en geen draf of galop).
Www.willowranchvalemount.com

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:32

Zowel Battle Mountain Equine als Willow Ranch stonden al op mijn verlanglijstje. Nog even kijken wat het beste in de route past. Maar het beginner zijn is dus echt geen probleem, gelukkig *D

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:11

Wij gaan ook ene ritje maken met 2 absolute beginners, dat was verder geen probleem
Nog 2 weken en 5 dagen *\%/*

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:01

2 jaar geleden zat ik in het vliegtuig naar Canada. Manmanman wat kun je "heimwee" hebben terwijl je gewoon "thuis" bent..

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Cowboy55
Berichten: 8446
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:54

SuperAssie schreef:
2 jaar geleden zat ik in het vliegtuig naar Canada. Manmanman wat kun je "heimwee" hebben terwijl je gewoon "thuis" bent..


Ik snap wat je bedoelt. Gelukkig win ik over 2 dagen bij de Staatsloterij die "30 jaar lang 10.000 Euro netto per maand"-prijs waardoor dat probleem na het weekend opgelost is..... :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 04:19

Concorde schreef:
Zowel Battle Mountain Equine als Willow Ranch stonden al op mijn verlanglijstje. Nog even kijken wat het beste in de route past. Maar het beginner zijn is dus echt geen probleem, gelukkig *D

Hebben speciaal voor jullie een nieuwe trail uitgestippeld deze week :P
https://www.facebook.com/willowranchval ... 315286443/

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 07:36

Cowboy55 schreef:
SuperAssie schreef:
2 jaar geleden zat ik in het vliegtuig naar Canada. Manmanman wat kun je "heimwee" hebben terwijl je gewoon "thuis" bent..


Ik snap wat je bedoelt. Gelukkig win ik over 2 dagen bij de Staatsloterij die "30 jaar lang 10.000 Euro netto per maand"-prijs waardoor dat probleem na het weekend opgelost is..... :D

Ik doe met je mee en win vandaag de jackpot van de lotto :')
Hopen we dan *\o/*

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 19:24

Oeii blijkt flink warm te zijn in Oost-Canada, precies waar ik heen ga :+
https://www.nu.nl/buitenland/5351768/me ... anada.html
Keek even op buienradar bij de plaatsen waar k heen ga met de rondreis en het is meerdere weken 25-35 graden daar :oo Kan nu zien tot 2 weken voor mijn vertrek (ik vertrek 4 augustus) en tis dan nogsteeds rond de 28 graden. Bizar, had dat niet verwacht, maar schijnt ook abnormaal te zijn daar.
K heb vaker gehad dat k op vakantieplekken was waar op dat moment abnormaal weer was voor die periode/het land :+

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 05:48

Ik ben het weer ook nauwlettend in de gaten aan het houden. Nog een dikke week. Wij zitten gelukkig weet, daar valt het nog mee. Moet zeggen dat wij ook altijd onverwacht weer hebben. Als in, ik ga op zomer vakantie en kan misschien twee dagen een korte broek aan. Mijn zomer garderobe is al 10 jaar hetzelfde volgens mij, gebruik het echt amper. Overdag op kantoor te koud, en de rest van de dag op stal. Dus gewoon ook al bijna niet nodig, en dan vakanties ook al niet.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:15

Als het zulk weer is zul je je zomerkleding wel nodig hebben xD ik zit een beetje te denken welke kleding ik allemaal mee ga nemen. Heb een backpack en kan dus niet teveel meenemen. Is eerste keer met backpack dus moet het nog leren inschatten hoeveel daarin kan :P

Maar 30 graden vind k wel warm, als we gaan wandelen en mountainbiken enzo haha. Op t water is t wel lekker denk ik, met raften en kajakken.

Cowboy55
Berichten: 8446
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:03

1234 schreef:
Oeii blijkt flink warm te zijn in Oost-Canada, precies waar ik heen ga :+
https://www.nu.nl/buitenland/5351768/me ... anada.html
Keek even op buienradar bij de plaatsen waar k heen ga met de rondreis en het is meerdere weken 25-35 graden daar :oo Kan nu zien tot 2 weken voor mijn vertrek (ik vertrek 4 augustus) en tis dan nogsteeds rond de 28 graden. Bizar, had dat niet verwacht, maar schijnt ook abnormaal te zijn daar.
K heb vaker gehad dat k op vakantieplekken was waar op dat moment abnormaal weer was voor die periode/het land :+


Ik was vorig jaar in Toronto/Montreal/Québec City/Ottawa en daar as het ook bijna elke dag 25+. Dat is niet hetzelfde als de 28-30+ die ze nu halen, maar koud heb ik het niet gehad :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:13

Nee koud zal k het niet krijgen indd :D Vind 20-25 graden echt ideaal eigenlijk.
Dacht eerst toen ik had geboekt: 'eigenlijk wel jammer dat k dit jaar dan geen warme bestemming heb.'
Maar toch wel dus!!

Cowboy55
Berichten: 8446
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:58

Ik probeer even wat gedachten te ordenen voor een reis aan de westkust VOLGEND JAAR.

Vraag: Stel, ik huur geen auto maar wil wel van Vancouver naar Victoria (Vancouver Island).
Hoe kom ik daar (comfortabel)?

Vraag: Heb ik op Vancouver Island een auto nodig of is er genoeg te zien in Victoria en genoeg te regelen qua groepsuitstapjes vanuit Victoria? Denk aan whalewatching of beren, dat soort spul. Wij zijn niet van die natuur-/hikingtypes en ik heb 30 jaar geleden al genoeg bergpieken, gletsjers en pittoreske bergmeertjes gezien voor de rest van mijn leven, dus ik hoef niet zo nodig dat hele eiland over te crossen.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Blacky94

Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:45

1234 schreef:
Oeii blijkt flink warm te zijn in Oost-Canada, precies waar ik heen ga :+
https://www.nu.nl/buitenland/5351768/me ... anada.html
Keek even op buienradar bij de plaatsen waar k heen ga met de rondreis en het is meerdere weken 25-35 graden daar :oo Kan nu zien tot 2 weken voor mijn vertrek (ik vertrek 4 augustus) en tis dan nogsteeds rond de 28 graden. Bizar, had dat niet verwacht, maar schijnt ook abnormaal te zijn daar.
K heb vaker gehad dat k op vakantieplekken was waar op dat moment abnormaal weer was voor die periode/het land :+

Ik vind het eigenlijk wel meevallen met hoe nieuwswaardig ik dit vind.. := :o
Ja het is eerder warmer dan verwacht/normaal, maar toen ik nog in Ontario woonde hebben we ook wel eens van dit soort weer gehad, meerdere dagen achter elkaar. Elke zomer wel een paar keer de oproepen goed op je buren en (groot)ouders etc. te letten.. Ik heb, als ik goed zoek, nog wel ergens foto's van de thermometer die richting de 50 graden ging.. :=
Maar dat het dik 30 graden is/wordt/kan worden is imo niks nieuws haha...

Ik heb wel altijd het idee dat mensen, in mijn omgeving iig, al snel denken dat Canada geen warm land is ofzo haha.. Terwijl ik daar altijd beter, langer en warmer (goed) weer heb gehad als in NL :')

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:37

https://news.greyhound.ca/greyhound-rou ... ontinuance :wow: :wow:
Greyhound stopt er mee per 31 oktober.. Alleen in Quebec en delen van Ontario gaan ze nog door..
Ben benieuwd hoe dit gaat worden. Zowel voor (buitenlandse) reizigers als voor inwoners. Ben echt geschokt!
Gelukkig voor mij dan weer niet per direct, want ik heb de bus volgende week nog nodig. Dan mag ik weer naar Canada namelijk :Y)

_Snow_White

Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:44

Blacky94 schreef:
Ik vind het eigenlijk wel meevallen met hoe nieuwswaardig ik dit vind.. := :o
Ja het is eerder warmer dan verwacht/normaal, maar toen ik nog in Ontario woonde hebben we ook wel eens van dit soort weer gehad, meerdere dagen achter elkaar. Elke zomer wel een paar keer de oproepen goed op je buren en (groot)ouders etc. te letten.. Ik heb, als ik goed zoek, nog wel ergens foto's van de thermometer die richting de 50 graden ging.. :=
Maar dat het dik 30 graden is/wordt/kan worden is imo niks nieuws haha...

Ik heb wel altijd het idee dat mensen, in mijn omgeving iig, al snel denken dat Canada geen warm land is ofzo haha.. Terwijl ik daar altijd beter, langer en warmer (goed) weer heb gehad als in NL :')


Inderdaad. Ik woon al 6 jaar in Hamilton, ON en op afgelopen zomer na is het ieder jaar snikheet.
Ik moet zonnebrand op doen om even de hond uit te laten :')

Ook met de paarden is het niet altijd even handig, maar dat heb ik liever dan bijvoorbeeld Newfoundland waar ze in Mei nog sneeuw + ijsberen hadden :+

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:26

Cowboy55 schreef:
Ik probeer even wat gedachten te ordenen voor een reis aan de westkust VOLGEND JAAR.

Vraag: Stel, ik huur geen auto maar wil wel van Vancouver naar Victoria (Vancouver Island).
Hoe kom ik daar (comfortabel)?

Vraag: Heb ik op Vancouver Island een auto nodig of is er genoeg te zien in Victoria en genoeg te regelen qua groepsuitstapjes vanuit Victoria? Denk aan whalewatching of beren, dat soort spul. Wij zijn niet van die natuur-/hikingtypes en ik heb 30 jaar geleden al genoeg bergpieken, gletsjers en pittoreske bergmeertjes gezien voor de rest van mijn leven, dus ik hoef niet zo nodig dat hele eiland over te crossen.



Van Vancouver naar Victoria (Vancouver Island) kan per veerboot, vliegtuig, helicopter of per boot. zie http://blog.hellobc.com/five-ways-to-ge ... -victoria/ :D

Meeste mensen nemen de BC Ferries. Je kunt ook je auto meenemen.
Je kan kijken of je op Vancouver Island een auto kan huren of dat het goedkoper is om er een in Vancouver te huren.

Ik ben nog nooit op VI geweest (we wonen al bijna 6 jaar in Vancouver en nog steeds op onze wish list) maar volgens mij is een eigen auto wel handig. Tofino is erg mooi om te surfen en walvissen te zien.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Cowboy55
Berichten: 8446
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:57

Dank je! Per helicopter....cool

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:10

Ik las overal dat het zo rond de 25 graden kan worden in Canada, maar 30 of hoger had ik niet verwacht :+
Niet dat k het erg vind hoor, een heerlijk zonnetje :D Heb dat liever dan alleen maar bewolking, regen en dat je met dikke jassen rond moet lopen :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 3 bezoekers