OM: man kocht paarden met vals geld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14036
Geregistreerd: 20-04-16

OM: man kocht paarden met vals geld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 13:30

dagblad van het noorden
Overige


Tegen een 30-jarige man uit Tilburg is zes maanden celstraf geëist omdat hij in 2015 paarden zou hebben gekocht met vals geld.

Een van de gedupeerden is een vrouw uit Scheemda. Toen de vrouw hierover een bericht plaatste op Facebook zou zij door hem zijn bedreigd.

Grof en agressief
Ook elders zou de man paarden en een paardentrailer hebben gekocht met nepgeld. Het Openbaar Ministerie schetste een weinig fraai beeld van de verdachte: krijgt hij zijn zin niet, dan wordt hij grof en agressief. Een andere verdenking is dat hij zijn ex heeft mishandeld.

Binnen de paardenwereld was het opgevallen dat de verdachte paarden verkocht voor de inkoopsprijs en toch veel winst maakte. Er zijn bij verkopers tientallen valse biljetten van 500 euro in beslag genomen. Niet alle gedupeerden, aldus het OM, hebben aangifte durven doen.

Een politicus
De verdachte ontkende in de rechtszaal de beschuldigingen. De vragen die de rechters stelden irriteerden hem. Een paar keer moesten de rechters hem tot de orde roepen. De advocaat:

,,Mijn cliënt is als een politicus die om de vragen heen draait en vragen beantwoordt met tegenvragen. Dat is lastig voor u, maar ik dank u voor het geduld dat u heeft getoond.’’

Over de beschuldigingen: ,,Het strafdossier laat veel vragen onbeantwoord.’’

Een jaar onvindbaar
De verdenkingen dateren uit 2015. Voor het Openbaar Ministerie was dit geen reden om de strafeis te matigen zoals bij oudere zaken tegenwoordig gebruikelijk is. De officier van justitie: ,,De verdachte was een jaar lang onvindbaar en is pas in oktober 2016 aangehouden.’’

Over twee weken doet de rechtbank uitspraak.

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 19:03

Het dateert uit 2015, man is pas gevonden in 2016.. en in 2018 is de straf bekend geworden...

Kan dat niet sneller :=

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:29

Dat hij niet eerder gevonden werd kan ik me nog voorstellen, maar zo'n tijd tussen vastzetten en berechten vind ik wel veel te lang, dat ben ik met je eens hoor.