Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 16:45

Oh jeetje Spelt, dat is idd een hele verandering haha. Wel fijn voor je hoor!

Ik ben nu ruim 4 maanden samen met mijn vriend. Net sinds een maand een eigen huisje eindelijk en hoewel het snel is zie ik het gebeuren dat die na de zomer wel bij mij ingetrokken is. Als het gewoon goed blijft gaan ten minste. Kinderen komen er voorlopig nog niet aan, hij wil toch eerst ook afgestudeerd zijn en even aan het werk zijn. De wens is nog steeds heel groot dus dat komt echt wel goed!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:20

Spelt schreef:
Hoe is het voor de rest met jullie? Zijn toch evengoed al een aantal met kids zag ik :D

Ik heb lang niet meer gereageerd in dit topic maar ik probeer momenteel "wanhopig"mijn baby uit mijn 39 weken ronde buik te krijgen voordat ik moet bevallen middenin een hittegolf :') . Voorlopig helaas nog zonder veel succes dus vrees dat het toch "puffen" en "puffen" gaat worden voor mij :') .

Jorex

Berichten: 9940
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:29

Ik ga waarschijnlijk in 2019 ergens met mijn vriend samenwonen. Een nieuw bed is er wel gekomen, de rest van de spullen moet nog, verder is mijn studie nu afgerond en zijn studie komende december. Ik start in september eerst met mijn master, dus dan nog 2 jaar studie voor mij en hij hoopt komend jaar in 2019 aan het werk te kunnen gaan. En ik weet niet in hoeverre ik iets wil qua verder als PhD na mijn master. Verder is de kinderwens dus nog steeds on hold en heeft hij nog steeds een hekel aan kinderen qua dat ze druk zijn enzo. Maar we zijn nu al 4 jaar samen <3

@Kwanyin, :(:)

@Spelt, dat is inderdaad even een andere wending.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:43

Hier toch goed verhaal, al dacht ik er nog voorlopig niet aan te beginnen ben ik nu toch zwanger :o sneller dan verwacht

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 22:37

Gefeliciteerd!!

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:25

Hee dames,
Het is al even stil geweest hier. Hoe is het met iedereen?

Ik heb vandaag echt een mega baaldag. Ik wil gewoon ook zwanger zijn/een kindje hebben. En als ik het zo typ klinkt het superstom.
In mijn omgeving raakt stuk voor stuk iedereen zwanger en ik ben echt dolblij voor het allemaal. En in eerste instantie doet me dat niet eens zo veel. Niet dat ik daarvan een baby wil.

Maar de gedachte dat ons leven nog zeker 2 jaar on hold staan omdat ik eerst mijn studie af wil maken en daarna eigenlijk ook eerst maar eens werk moet zoeken... Ik word er gek van vandaag. Dat is echt nog veel te lang... Ik kan er eigenlijk gewoon wel om huilen :')

Einde klaagzang. Ik denk dat jullie me wel begrijpen.

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:11

Ik snap je gevoel Pikkepor,dit overvalt mij ook wel eens.
Ik werk nu al een jaar met 0 uren uitzendcontract, ik wil gewoon meer vastigheid.
Vriend en ik hebben kortgeleden besloten dat we toch kinderen willen.
Wel lastig na de moeilijkheden van 2 jaar geleden met de miskraam enzo...

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:20

Ik snap je gevoel ook wel Pikkepor. Soms heb je van die dagen dat dat gevoel opeens zo opkomt.

Ik ben vorig jaar december afgestudeerd (ik ben 24) en ik heb in januari een baan gevonden. Vervolgens zijn we afgelopen juni getrouwd en nu focussen we ons op het verbouwen van ons huis (midden volgend jaar waarschijnlijk). Ik vind dat we ons nu nog moeten focussen op het werken, verbouwen en het genieten van de vrijheid, en daar is mijn man het ook mee eens. Maar dat neemt niet weg dat ik soms ontzettend verdrietig en jaloers kan zijn als er een zwangerschap word aangekondigd. Ik probeer mezelf dan op te beuren met; het is nog niet jullie tijd, je hebt ook nog alle tijd, geniet van het moment en van de kindjes om je heen (en leer daar vooral ook van.. ;)) Maar dat is soms wel heel erg moeilijk hoor.. ik snap wel, Pikkepor, dat je soms denk van; ik wil ook zwanger zijn/een kindje hebben. Maar ik weet zeker dat als je straks je studie af hebt, een baan hebt gevonden, dat je dan veel meer kunt genieten van een zwangerschap/baby.

:(:)

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:34

Lastig hoor... Ik heb voor mezelf wel besloten dat ik niks meer uit ga stellen omdat er nog iets gedaan moet worden. Zo blijf ik bezig. Behalve dan fit worden, dat vind ik een belangrijke. Fit worden en dan voor baby 2 gaan.

En uiteraard is het slim om af te studeren en geld te hebben. Baby's zijn duur.

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:39

lieveli schreef:
Lastig hoor... Ik heb voor mezelf wel besloten dat ik niks meer uit ga stellen omdat er nog iets gedaan moet worden. Zo blijf ik bezig. Behalve dan fit worden, dat vind ik een belangrijke. Fit worden en dan voor baby 2 gaan.

En uiteraard is het slim om af te studeren en geld te hebben. Baby's zijn duur.


Fit worden vind ik trouwens ook een belangrijke.

Ik ben in mijn studententijd behoorlijk wat aangekomen en ik word de laatste tijd niet meer regelmatig ongesteld.. ik ben bang dat het door mijn overgewicht komt. Vandaar dat ik weer ben begonnen met sporten, ook omdat ik later wel een fitte mama zou willen zijn ;)

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:40

Wat Lieveli zegt, er is eigenlijk altijd wel iets waardoor je het uit zou kunnen stellen.
Wij zijn er ook gewoon voor gegaan en ben nu 18 weken zwanger.

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:40

MariekeTV schreef:
Wat Lieveli zegt, er is eigenlijk altijd wel iets waardoor je het uit zou kunnen stellen.
Wij zijn er ook gewoon voor gegaan en ben nu 18 weken zwanger.


Dat snap ik ook wel, je kunt redenen blijven zoeken (en vinden) om het uit te stellen. Maar ik denk dat het afmaken van een studie wel een hele verstandige reden is?

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:51

Er zijn zoveel verstandige redenen :)

Ieder moet voor zich bepalen wat hij wel of niet eerst wil doen. Wil je echt graag een studie afronden dan is het op zich verstandig om dat eerst te doen omdat het toch makkelijker is als je nog geen kind(eren) hebt om voor te zorgen. Aan de andere kant hoor je ook wel dat dames hun studie afronden en er daarna niks meer mee doen als ze kinderen krijgen. Of dan liever een nieuwe / andere studie gaan volgen als kinderen weer naar school gaan.

Wij wilden eerst ons huis ver genoeg op orde hebben want het is wel lekker als je een functionerend huis hebt. En het is ook wel fijn als je beiden je werk zo ingericht hebt dat de zorg voor de baby ook een beetje verdeeld kan zijn bijvoorbeeld. Zodat je geen mini-babietje bij vreemden hoeft te droppen of je als vrouw zelden of nooit hulp van je man hebt.

Het is maar net wat je zelf belangrijk vindt voor je er aan begint. Wat je graag zou willen, wat je minder belangrijk vindt en wat echt MOET.

Ik ben blij dat ons huis voldoende af was en dat mijn man veel minder uren werkte toen die kleine geboren werd want nu was het al super zwaar, laat staan als dat niet in orde was geweest...dat had echt een ramp geweest :o

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 19:47

Ja wat hierboven ook gezegd word.
Je moet inderdaad zelf prioriteiten stellen over wat je echt belangrijk vind om vtv klaar/geregeld te hebben.
Wij hadden alle "randvoorwaarden" wel op orde, zoals allebei vaste baan, eigen huis, en zelfs getrouwd ;)
Enige wat we nu nog proberen te regelen is dat we straks ons minimensje niet naar vreemden hoeven te brengen.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 22:56

Ik denk dat zelfs die randvoorwaarden nogal verschillend kunnen zijn voor mensen. Er zijn mensen die een vast inkomen willen hebben (of zelfs 2 vaste inkomens), er zijn mensen die leven van een uitkering en een kind krijgen. Er zijn zelfs mensen met schulden die een kindje maken. Er zijn mensen die 10.000 euro op de bank willen hebben en er zijn er die 100.000 nog niet genoeg vinden.
En al die mensen maken er het beste van. Ik denk dat het er erg aan ligt wat je zelf gewend bent. En zelfs dan nog kun je je nog zo goed voorbereid hebben, niks is een garantie. En ook daar valt dan wel weer een mouw aan te passen. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Ik vind het gewoon zo moeilijk dat mijn hoofd en mijn gevoel niet matchen. Ik wéét in mijn hoofd ook echt dat het handiger is om mijn studie af te maken, al is het alleen tijdstechnisch al een goed idee. Ik wist ook toen ik stopte met werken en weer terug de schoolbanken in ging dat mijn kinderwens toch minstens 3 jaar de ijskast in moest. Maar potverdikkie dat gevoel is hardnekkig!

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 15:38

Oh ik herken het wel echt wat je zegt Pikkepor. Ik heb hetzelfde gevoel maar het past nu gewoon nog niet in ons leven. We wonen nu samen in mijn twee kamer appartement, ik heb nog geen vaste baan maar wel op zoek naar ander werk, ben nu net afgestudeerd dus het is nu tijd om van een bijbaan naar een vaste baan te gaan.
Mijn vriend moet nog anderhalf jaar studeren en daarna nog werk zoeken, al hoopt die dat die op zijn afstudeerstage kan blijven hangen.
Wij willen ook eigenlijk pas aan kinderen beginnen zodra hij afgestudeerd is, hij een andere baan heeft en we in een grotere woning zitten. Maarja dat duurt dus ook nog wel twee jaar. Ik ben nu 28, mijn vriend bijna 27. Ik riep eerder altijd dat ik voor mijn 30e moeder wilde zijn maar helaas liep het dus allemaal anders. Dus we nemen gewoon kleine stapjes en gaan alvast toewerken naar hetgeen wat we willen en komen dus zo steeds verder.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 08:29

_Linn_ schreef:
Oh ik herken het wel echt wat je zegt Pikkepor. Ik heb hetzelfde gevoel maar het past nu gewoon nog niet in ons leven. We wonen nu samen in mijn twee kamer appartement, ik heb nog geen vaste baan maar wel op zoek naar ander werk, ben nu net afgestudeerd dus het is nu tijd om van een bijbaan naar een vaste baan te gaan.
Mijn vriend moet nog anderhalf jaar studeren en daarna nog werk zoeken, al hoopt die dat die op zijn afstudeerstage kan blijven hangen.
Wij willen ook eigenlijk pas aan kinderen beginnen zodra hij afgestudeerd is, hij een andere baan heeft en we in een grotere woning zitten. Maarja dat duurt dus ook nog wel twee jaar. Ik ben nu 28, mijn vriend bijna 27. Ik riep eerder altijd dat ik voor mijn 30e moeder wilde zijn maar helaas liep het dus allemaal anders. Dus we nemen gewoon kleine stapjes en gaan alvast toewerken naar hetgeen wat we willen en komen dus zo steeds verder.


Precies dit speelt ook nog mee.
Ik heb gisteren ook maar uit onvrede een heel financieel plan gemaakt zodat we nog wat kunnen sparen en onze hypotheek kunnen gaan aflossen. In het kader van: dan doen we toch alvast wat nuttigs voor de toekomst :+

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:10

Mag ik me ook melden?

Hier 28 en belangrijke mensen om mij heen zwanger..... geen vriend..... maar mijn kinderwens en eierenstokken rammelen alleen maar meer de laatste tijd :=
Zo ver dat ik zelf met vriendinnen er al over heb gehad om wellicht ooit voor BAM te gaan.... waar ik dan nu even nog niet aan moet denken. Wel heel lief is dat een goede vriendin zei dat ze dat alleen voor sterke vrouwen ziet zitten en als iemand is waarvan ze denkt dat die het kan dat ik het ben... Toen kreeg ik toch wel een brok in mijn keel. Blijf het lastig vinden maar ik geniet nog maar even van de kindjes in mijn omgeving...

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 09:36

Oh dat heb ik ook gedacht ja. Ik was voor mijn vriend alweer 4 jaar alleen. Was zo toe aan een relatie maar het kwam maar gewoon niet. Toen dacht ik ook van, als ik zo 35 ben en nog steeds alleen dan ga ik het zelf doen.
Opeens kwam toch die leuke gozer daar en ik hoop/denk echt dat dat een blijvertje is.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 12:21

Leuk dat het toch zo heeft mogen zijn Linn!! Ik hoop dat jullie over een tijdje gelukkig zijn met een klein hummeltje <3

Ja 35..... ik vraag me toch af of het dan al niet te laat is... Weet niet hoe lang dat traject duurt???

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 14:29

Ja ik ben ook heel blij met hem <3 We gaan zien wat de toekomst brengt!

Luniek

Berichten: 423
Geregistreerd: 26-06-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:32

Mag ik mezelf ook bij dit topic melden?
Heb het doorgelezen en de reacties zijn erg herkenbaar allemaal. Fijn om te zien dat ik niet de enige ben!

Zelf ben ik 26 en zie om me heen en op facebook allemaal vriendinnen zwanger worden en hun eerste kindje krijgen. Ook mijn schoonzusje is nu zwanger, dus ik wordt binnenkort voor het eerst tante.
Het laatste anderhalf jaar heb ik zelf ook een steeds sterker wordende kinderwens. Het klinkt soms zo verwend en stom, maar ik ben stiekem gewoon jaloers op alle mensen die al aan kinderen kunnen beginnen. Wil het zo graag zelf ook. -O-

Mijn vriend wil het uiteindelijk ook wel, maar nu nog niet. Voornamelijk vanwege financiële zekerheid; We hebben beiden nog geen vast contract, ik heb nog een studieschuld en al het spaargeld gaat nu eerst naar andere belangrijke potjes. Allemaal hele goede redenen, maar in mijn hart wil ik niet meer wachten. O:)

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:36

Yonker schreef:
Mag ik me ook melden?

Hier 28 en belangrijke mensen om mij heen zwanger..... geen vriend..... maar mijn kinderwens en eierenstokken rammelen alleen maar meer de laatste tijd :=
Zo ver dat ik zelf met vriendinnen er al over heb gehad om wellicht ooit voor BAM te gaan.... waar ik dan nu even nog niet aan moet denken. Wel heel lief is dat een goede vriendin zei dat ze dat alleen voor sterke vrouwen ziet zitten en als iemand is waarvan ze denkt dat die het kan dat ik het ben... Toen kreeg ik toch wel een brok in mijn keel. Blijf het lastig vinden maar ik geniet nog maar even van de kindjes in mijn omgeving...

Hier ook..
Al zo'n 11 jaar hele sterke kinderwens. Heb nu besloten dat als ik over een jaar nog vrijgezel ben, ik opties ga bekijken voor BAM.
Merk dat sommige mensen in mijn omgeving daar heel negatief over zijn, maar die hebben makkelijk praten aangezien hun kinderwens met partner al vervuld is.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kinderwens - maar het is nog lang niet zover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:17

Pff.. het lijkt me een flinke stap om te zetten, een BAM moeder te worden. Maar ik begrijp maar al te goed waarom.
En eerlijk gezegd vind ik het een 'betere' optie dan eicellen invriezen en die op je 50e nog gebruiken.

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 19:20

Eind februari heb ik mijn relatie na 5 jaar verbroken omdat hij toch geen kinderen wou.
Vrij snel erna besloot ik dat ik niet langer wil wachten en heb me bij een kliniek aangemeld om BAM moeder te worden. Mijn kinderwens is al jaren te groot om te wachten tot mr perfect om de hoek komt.
Het is een pittig traject en duurt lang maar t is me zoveel waard.