Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:49

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding


Wat denken jullie ervan?


tiwi1969

Berichten: 7619
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:52

Beterschap voor je vriend ook! Als straks alles achter de rug is kan jij zo de verpleging in.

Zolang de pus eruit komt zie ik het nog wel goed komen, helemaal omdat het een veulen betreft. Die hebben jonge cellen met veel herstellend vermogen omdat ze ingesteld zijn op groeien.

Dit vraagt wel veel geduld en tijd. Heb je ook spul om het schoon te spoelen? Ik heb ooit onze pony moeten spoelen met “slappe thee” dat was steriele infuusvloeistof met betadine erin. Haalde ik dagelijks bij de assistente. Pony had een wond door het gewrichtskapsel.
Laatst bijgewerkt door tiwi1969 op 25-06-18 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Anoniem

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:53

Vriend blijkt ondertussen 2 gebroken ribben te hebben. Gaat geweldig hierzo :+

amsterdam10
Berichten: 590
Geregistreerd: 03-05-16

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:53

Wat een pech bij jullie! Sterkte!

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:55

Ziet er erg pijnlijk uit, maar aan de andere kant wat er uit komt is er maar uit .., beterschap voor je vriend ts

K heb Dyslexie sorry

[O]

Anoniem

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:58

Ze staan enkel zo achter een draadje als ik er bij ben. Geeft hun ik mijn ogen iets meer ‘vrijheid’. Wij hebben ook van het andere been het verband gewisseld. Dat staat ook wel wat dik en warm, maar er zat daar nog een heel dik verband rond. Dus nu is de vraag of het daarvan komt of niet. Allersinds is dat been voorlopig wel mooi dicht. Dus nog even en dan kan hij misschien even naar buiten :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

justdiesel
Berichten: 4948
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:17

Arm ventje.....
De duimen blijven draaien dat het goed komt....
Gaat lekker bij jullie zeg!
Ook voor je vriend beterschap.
Moeders is ook een mooi paard zeg

/)./)
(' ; ')
(") (") Dag lieve mam, ik zal je nooit vergeten.......25-10-2010

silvia58

Berichten: 1825
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:21

Jeetje wat een ellende allemaal bij jullie |(
Beterschap voor manlief en Pippin en voor jezelf veel sterkte
om op de been te blijven :(:)
Wat heeft Pippin enorm geboft met jullie _/-\o_

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 21:58

Is iid boel ellende.

Maar heb je nu verder gezocht voor wondbehandeling op kliniek want je kunt zo niet verder.
Je hebt geen idee in wat voor bubbel je zo terecht komt....maar paard kun je er niet bij hebben en stel dat je een sneetje moet dan mag je 6 weken niet bukken

http://veterinairewondzorg.nl

30-11-2015
03-07-2018

Anoniem

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:09

Ja, dat hebben wij bekeken maar het advies van de dierenartsen is om verder thuis te behandelen. Hij is niet urgent dus een opname is niet nodig. Wij zijn nu wel aan het kijken voor iemand anders die het voor onbepaalde duur kan overnemen, want zoals je zegt: Zo kan het niet verder.

Nu wat wij van de wonde vinden: Het verontrust ons en de dierenarts dat er nog steeds lopende pus uitkomt. Er zit geen verbetering in de wond. Integendeel: Deze gaat met de dag meer etteren. Deze week nog zetten wij een stukje weide af waar hij zonder verband op mag, in de hoop dat dat het hem gaat doen.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:24

Demolenhoek; weet je zeker dat er niets meer in het been zit wat er niet tussen hoort? Daar kan ook blijvende irritatie/pus door komen.

Hier eens een hoofdwond gehad bij een paard. Bleef maar pus uitkomen. Uiteindelijk een foto gemaakt en bleek er een los stuk bot in te zitten die de wond er zelf niet uitkreeg.


Anoniem

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:27

xPenny: Volgens de kliniek niet. Alles is uitgebreid gereinigd. Maar goed dat je het zegt, ik neem het morgen mee en bespreek het met de dierenarts :) Nu kan hij sowieso niet opnieuw geopereerd worden hebben ze ons gezegd. Dus geen idee wat ze er dan nog aan kunnen doen.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:32

DMH

Hij is niet urgent maar wel verontrustend.....die 2 gaan niet samen met mijn gedachte en kennis.
Ik zou toch meer mijn eigen plan trekken iemand zoeken en vinden die er weinig verstand van heeft is niet bevorderend.
Of als zoo’n persoon niet meer wil na paar weken...

30-11-2015
03-07-2018

Anoniem

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:34

Ga het er nog eens over hebben :j Ook met mijn vriend want wij hebben uiteraard geen oneindig potje met geld staan. Even horen hoe ver wij nog kunnen gaan financieel.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:35

Jeetje zeg wat een verhaal lees al een tijdje mee.
Hoop dat hij snel mag opknappen en gewoon groot mag worden.
Zou graag wat last van je schouders nemen en hij zou hier samen met zijn moeder ook meer dan welkom zijn alleen ik woon helemaal op Texel. Mocht ik eventueel over een tijdje wat voor je kunnen betekenen mag je altijd pb sturen

:+:Calistha, Midnight, Serai, Yindi :+:

Luckystory
Berichten: 3465
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:38

Ik zou toch echt een kweek laten maken van het ontstekingsvocht. Als't iets resistent is, kan dat een andere behandeling vragen. Kost echt niet zoveel en is simpel te doen. Maar dan weet je tenminste waar je mee bezig bent.

Anoniem

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:41

Ik zal dat ook nog eens voorleggen bij de dierenarts. Er is ons gezegd dat de antibiotica die hij krijgt het zwaarste is dat hij mag hebben. Als deze niet werkte waren er geen opties meer. Maar ik vraag zeker of ze dit wil doen :j

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:45

Ik heb wel bij zulke wonden gezien dat men flinke stap terug deden dus ik ben niet echt verbaasd.
Wel de manier van verzorgen maar dat doet iedereen op eigen manier.

Ik zou veulen nooit laten helpen bij eerste opratie maar nu hebben jullie zoveel gedaan dat je eigenlijk niet mag opgeven.
Dus ik hoop dat jullie doorgaan je bent al zo ver en lang bezig
Laatst bijgewerkt door tita op 25-06-18 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

30-11-2015
03-07-2018

mala26

Berichten: 4984
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:46

Heel eerlijk vindt ik het er niet fijn uit zien. En aangezien je al een poosje verder bent zou die, in mijn bescheiden mening, niet zo'n etterende wond meer mogen hebben.

Misschien is een seconde opinion een idee. Zeker aangezien jij straks helemaal niet meer in staat bent om weg te springen als hij wat doet met het verschonen van verband, en het belangrijkste hoe lang wil je hier mee door gaan en is het reëel?

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Luckystory
Berichten: 3465
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:46

T'is omdat mijn veulen ook een 'ziekenhuisbacterie' had overgehouden aan zijn kliniekverblijf. Die kreeg ook de zwaarst mogelijke antibiotica maar betreffende bacterie was resistent tegen alles. Als het een mens geweest was, dan was hij gestorven aan een stomme blaasontsteking... Gelukkig was het een paard en durven DA's dan al eens wat experimenteren. Met succes in mijn veulen zijn geval

Maar het feit dat die ontsteking zo laat nog komt opzetten ondanks dat hij antibiotica krijgt. En dat het zo lang zo ernstig blijft, vind ik net een beetje te herkenbaar

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:49

Ik heb er mss over gelezen maar is de boel (onder sedatie) helemaal diep uitspoelen geen optie?
Echt behandelen als een abces zeg maar...
Paar liter fysiologische zoutoplossing met hibidyl erdoor gebruikt mijn Da daarvoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:55

tita schreef:
Ik heb wel bij zulke wonden gezien dat men flinke stap terug deden dus ik ben niet echt verbaasd.
Wel de manier van verzorgen maar dat doet iedereen op eigen manier.

Ik zou veulen nooit laten helpen bij eerste opratie maar nu hebben jullie zoveel gedaan dat je eigenlijk niet mag opgeven.
Dus ik hoop dat jullie doorgaan je bent al zo ver en lang bezig


Wij waren ook totaal anders ingelicht over de kosten. Daardoor waren wij toch vertrokken. De rekening is tot 2 maal toe flink verhoogd (er was ook opeens een rekenfoutje) Tja, dan kun je niet veel anders meer dan betalen want de operatie was al achter de rug. Op het einde was er nog eens opeens €300 extra bij voor een verbandwissel. Ik vraag mij nog altijd af hoe zoiets zo veel kan kosten.

Toen de wonde vorige week zo ontstak wou ik inslapen, maar mijn vriend niet. Die had zoiets van: We zijn al €3000 verder, die €500 extra gaat het hem niet meer doen. Ik heb er geen goed gevoel over en denk nog altijd dat wij hem gaan verliezen. Maar ik heb hem wel gezegd dat ik in een gelijkaardig geval er niet meer aan begin.

Dit heb ik nog niet in dit topic gezet maar toen de chirurg tijdens de operatie belde om te zeggen dat het gewricht was geraakt heb ik ook gezegd: Slaap maar in. Maar hij had hem zo goed als toe en wou er toch verder mee gaan. Dus daar toch mee ingestemd. Ik heb mij al een paar keer af gevraagd of ik niet bij mijn idee had moeten blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:58

maximuss schreef:
Ik heb er mss over gelezen maar is de boel (onder sedatie) helemaal diep uitspoelen geen optie?
Echt behandelen als een abces zeg maar...
Paar liter fysiologische zoutoplossing met hibidyl erdoor gebruikt mijn Da daarvoor.


Ook dit zal ik mee nemen en voorleggen. Het was gespoeld maar blijkbaar heeft deze bacterie het toch overleefd. Misschien werkt het deze keer wel.

Monique1963

Berichten: 8623
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:58

Ik heb gemist hoe je vriend aan 2 gebroken ribben is gekomen. Balen voor hem en voor jullie allemaal.

Ik ben ook kwijt hoe lang jij nog moet. Blijf je ook aan jezelf denken! Ik hoop dat jullie iemand vinden die wat voor je kan betekenen.

Kan me voorstellen dat als je da de hele tijd klaar heeft gestaan voor je, dat het dan lastig is een 2nd opinion te gaan vragen. EDIT ik lees nu dat er toch wat vreemde dingen zijn geweest, ook qua geld bij deze da, dan zou ik toch een 2nd opinion doen

Ik heb gegoogled naar pus, hahaha, stomme zin, maar om te weten te komen wat het nou eigenlijk is. En als ik het goed begrijp heb je goede en foute pus. Goede pus stinkt niet en reinigt.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Anoniem

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:03

Met de dierenarts nog geen rare dingen gehad. Met de kliniek dus wel qua afrekening :) Mijn vriend is uit de bocht gegaan met karten. Ik moet nog 2 weken.

Net overlegd en wij gaan het op kweek laten zetten om te weten waar wij aan toe zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bowo, Fleuribelle, Folani, jen, Leo en 63 bezoekers