[VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

[VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 21:05

Het is alweer bijna 2 jaar geleden dat mijn mooie meid Flash ter wereld kwam en ik vond het wel eens tijd voor een volg topic.

Flash is alles wat ik me had kunnen wensen. Een super lief en aanhankelijk paard wat echt voor je wil werken mits je laat zien wie de baas is. daar in tegen heeft ze een heel lomp en eigenwijs karakter wat het soms heel moeilijk maakt om tot haar door te dringen als ze even wat anders ziet of hoort.
Nu ze bijna 2 is word het tijd om langzaam aan wat dingen te gaan wennen en ook al wat aan het werk te gaan.

Zowel ik als Flash hebben nog een boel te leren.
Ik moet leren omgaan met haar gedrag op momenten dat ze er niet bij is (wat al geresulteerd heeft in een flinke botkneuzing in mijn voet). Ook moet ik zekerder in mijn schoenen leren staan en leren niet "benauwd" te zijn als ze wat streken uit haalt. En Flash moet dus nog leren wat werken en bezig zijn nou precies inhoud. Tot nu toe denkt ze dat het doen is wat je wil met een mens aan een touwtje :+

Om samen lekker te kunnen leren en groeien krijg ik les van Roos Knip, die mij keer op keer laat zien dat het helemaal niet zo moeilijk is, als je maar weet hoe je het moet doen. Hier ben ik enorm dankbaar voor.

Onze doelen voor de komende tijd zijn:
- Flash leren dat als we aan het werk zijn ze haar aandacht bij mij houd en zich er bewust van word dat ik ook nog in de ruimte sta.
- rustig aan toewerken naar de wedstrijd van of 2 september of ergens in oktober.

En natuurlijk zal ik mijn kleine boef nog even voor stellen
Pebbles Final Star
Generals Fairy Star x Red Pebbles
10-8-2016
Dunskin Overo

Net geboren
Afbeelding

2 weekjes oud
Afbeelding

Ongeveer 6-8 maanden
Afbeelding


en al weer bijna 2 jaar
Afbeelding

1 juli heb ik weer een les op de planning staan. Ik ben heel benieuwd naar hoe dat zal gaan :)

Rust zacht lieve Pebbles [o]


Sheeltje2

Berichten: 1766
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:10

Tuurlijk volg ik mee super leuk *\o/*

rust in de groene weides jasmine en Yuri we gaan je missen. ***** Johnny ******

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 21:16

Sheeltje2 schreef:
Tuurlijk volg ik mee super leuk *\o/*


Leuk! jou topic met Yuri is deels de inspiratie voor dit topic O:)

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Happy_Hippie

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:20

Wat een prachtige pony
Echt een knappert

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

Sheeltje2

Berichten: 1766
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:52

filly schreef:
Sheeltje2 schreef:
Tuurlijk volg ik mee super leuk *\o/*


Leuk! jou topic met Yuri is deels de inspiratie voor dit topic O:)

Hihi leuk :):) je hebt echt een knapperd hoor knappe dame :):)

rust in de groene weides jasmine en Yuri we gaan je missen. ***** Johnny ******

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 22:54

Leuk! Ik ga meevolgen :)

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 06:16

Leuk, ik volg ook! Wil je wedstrijden starten bij de dphc? Dan komen we elkaar vast nog eens tegen :j

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

joey2010

Berichten: 4345
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 06:32

Ze groeit al mooi uit !

En ze heeft een zachte uitstraling.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:22

Leuk om je knappe dame weer eens langs te zien komen. Wat wordt ze al groot!! :D

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:38

Wat leuk om haar weer te zien! Ze heeft net zo n mooi buikie als haar halfbroer :D . Succes met de lessen!

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 08:56

namiro schreef:
Leuk! Ik ga meevolgen :)

Leuk! Welkom!

Emita schreef:
Leuk, ik volg ook! Wil je wedstrijden starten bij de dphc? Dan komen we elkaar vast nog eens tegen :j

Welkom! Uituindelijk willen we dat wel alleen is nog even kijken wanneer, de wedstrijden zijn best wel een stukje rijden vanuit Drenthe

joey2010 schreef:
Ze groeit al mooi uit !

En ze heeft een zachte uitstraling.

Dankjewel! Ze is ook echt een zacht aardig paardje, ze vergeet soms alleen dag je er ook nog bent als je haar vast hebt.


BrittS schreef:
Leuk om je knappe dame weer eens langs te zien komen. Wat wordt ze al groot!! :D

Dankje! Ze is al bijna even groot als moeders :')

Coentjuh schreef:
Wat leuk om haar weer te zien! Ze heeft net zo n mooi buikie als haar halfbroer :D . Succes met de lessen!

Welkom! Hoe gaat het nu met haar galf broer?

Happy_Hippie schreef:
Wat een prachtige pony
Echt een knappert

Dankjewel :)

Gisteren weer even bij mijn kleine meid geweest nu ik weer zonder krukken kan lopen.

Besloten om haar in het land waar ze met Frizzle stond te poetsen gezien het iedere keer hijsa is als ik haar bij de stallen wil poetsen. Ze deed het gewoon weg super! Ze bleef groot en deels netjes staan en alleen het uiteinde van het touw hoefde ik maar vast te houden. Daarna Frizzle nog even lekker gepoetst wat voor Flash een goeie oefening was kwa het respecteren van mijn ruimte.

En natuurlijk nog weer foto's gemaakt :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 15:21

Heeee deze komt me bekend voor! Heb je topic destijds gevolgd, was de hengst niet overleden ofzo? Knap paardje is het geworden hoor <3

[o]

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 17:40

Smee__ schreef:
Heeee deze komt me bekend voor! Heb je topic destijds gevolgd, was de hengst niet overleden ofzo? Knap paardje is het geworden hoor <3


Klopt ik en mijn ouders hadden haar vader oogevangen nadat hij verwaarloosd was en is helaas ingeslapen vanwege een gedraaide darm.
En dankjewel :)

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Albaton

Berichten: 117
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:54

Oh leuk, onze buurvrouw! Bijzonder mooi beestje, veel plezier en succes met haar! Ga je western rijden met haar?
(Wij wonen aan de Boermarkeweg en hebben ook een "vlekkie")

Afbeelding

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 19:11

Albaton schreef:
Oh leuk, onze buurvrouw! Bijzonder mooi beestje, veel plezier en succes met haar! Ga je western rijden met haar?
(Wij wonen aan de Boermarkeweg en hebben ook een "vlekkie")

[ [url=m/e1MmzL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw wat een knapperd hebben jullie staan! Ik hou van vlekjes haha.

Ja ik wil haar western gaan rijden, dat deed ik met haar moeder ook en wil nooit meer anders! Zodra ze 2 is gaan we rustig aan beginnen met wennen aan alles en wat longeren om al wat spieren op te bouwen.

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Coentjuh

Berichten: 9836
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 23:09

filly schreef:
Coentjuh schreef:
Wat leuk om haar weer te zien! Ze heeft net zo n mooi buikie als haar halfbroer :D . Succes met de lessen!

Welkom! Hoe gaat het nu met haar galf broer?


Hihi wat leuk ook die putjes in haar billen op de nieuwe foto's! Ook zo n mooie brede kaak net als Apacho. Op vorige stal zei een meisje toen ik iets over hem wilde vertellen: Ooohhh je bedoelt het paard met de dikke wangetjes :D

Leuk dat je dat vraagt!
Halfbroer doet het super goed. Van pensionstal en weinig buiten en iets te dun, naar bij huis en nu 24/7 buiten, veel eten en iets te dik. Haha. Een prachtig hengstenleven denk ik, samen met zijn 2 andere vrienden, maar hij is natuurlijk the King 8-)

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 07:27

Albaton schreef:
Oh leuk, onze buurvrouw! Bijzonder mooi beestje, veel plezier en succes met haar! Ga je western rijden met haar?
(Wij wonen aan de Boermarkeweg en hebben ook een "vlekkie")

[ [url=m/e1MmzL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow wat is die gaaf <3 die van jou is ook mooi uitgevouwen ts!

some of my best friends, never say a word to me...


filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-18 20:21

och wat leuk! mijn topic staat in uitgelicht :D

Rust zacht lieve Pebbles [o]

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-18 22:00

Gister weer een fijne les gehad met Flash. De laatste tijd vertoonde ze heel veel dominant gedrag tot het punt dat ze niet te hanteren was. Madam heeft dan ook een behoorlijk karakter en een zeer uitgesproken mening. Alles waar ze het niet mee eens is eindigt met steigeren of wegdraaien en los proberen te trekken. Hier zijn we gisteren dus hard mee aan het werk gegaan.

De les begon met uit het land halen gezien haar gedrag daar al begon. Ze draaft dan naast me en probeert mij voorbij te gaan en de leiding te nemen. Roos heeft mij super uitgelegd hoe ik dit kan corrigeren en waar ik de fout in ga.
Ik kan bij Flash het minste ongewenste gedrag niet ongecorrigeerd laten, wat dus in houd dat bij een ongevraagde stap naar voren al een correctie komt. dingen zoals hinniken naar moeders of haar hoofd wegdraaien als ik met haar aan het werk ben heeft ook een correctie als gevolg, doe ik dit niet gaat ze met mij aan de haal. Natuurlijk zijn de correcties zo hard en zacht als nodig is. Bij steigeren is er natuurlijk een sterkere correctie dan bij een stapje naar voren doen :)

Verder zijn we bezig geweest met het correct leiden tijdens in hand onderdelen en het wegdraaien van de schouder terwijl de achterhand blijft staan.
Aan het eind van de les liep ik met een paard wat wachtte tot dat ik aangaf wat we gingen doen en wat super te schakelen was in stap.
In het kort het was weer een leerzame ogen openende les en we gaan hard aan het werk met het huiswerk.

ik heb helaas geen foto's kunnen maken van mijn kleine meid vandaag. Maar vrijdag ga ik weer aan het werk met madam en dan zal ik weer foto's voor jullie maken :D

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:13

Klinkt als een leerzame les! Ik denk dat uiteindelijk elk jong paard wel eens in zo'n fase komt dat ze je grenzen opzoeken, maar met goede begeleiding komt dat vast goed! Zijn jullie al klaar voor de wedstrijd in september? :D

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-18 22:53

Ja ieder paard komt idd wel in zo een fase en gelukkig leert flash heel snel waardoor met idd de juiste begeleiding die fase ook vrij snel weer over is.

We moeten nog even de trailer repareren (die heeft madam gesloopt bij onze eerste poging om op wedstrijd te geraken) en dan kunnen we iig heen. Ik ga niet met haar voor de winst, ze is nog nooit op vreemd terrein geweest en heeft nog nooit zo een grote groep paarden gezien. Dus we gaan gewoon voor een leerzame dag met hopelijk genoeg ontspanning voor flash. En mocht ze een lintje winnen agja mooi mee genomen dan :)

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:06

Snap ik hoor, ik ga ook voor de ervaring.. Verwacht er helemaal niks van, al die indrukken. Maar het is goed voor je jonge paardje om mee te doen, en ook voor jezelf. Leerzaam. En gezellig. De sfeer bij de DPHC is altijd zo relaxed vind ik, ten opzichte van andere western verenigingen :D

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-18 00:35

tot nu toe ben ik bij een dphc wedstrijd wezen kijken(het nk vorrig jaar), maar ik vond het nog best tegenvallen kwa deelname. wij zijn toch een paar uur onderweg geweest en hebben alleen maar telkens dezelfde combinaties gezien. Het voelde niet echt nk achtig, maar de sfeer was idd wel super.

ik ben er ook nog niet over uit of ik flash officieel ga starten, het is toch best wel een bedrag per jaar en zowel de wran als de dphc heeft niet echt wedstrijden hier in het noorden van nederland :(

Rust zacht lieve Pebbles [o]

Sheeltje2

Berichten: 1766
Geregistreerd: 15-09-13
Woonplaats: Abbekerk

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 06:23

Leuke leerzame les :):) ja deelname vorig jaar was niet veel wel Indd top sfeer en leuke mensen en paardjes ik blijf ook alleen lid van DPHC zodra Yuri onder het zadel leuk doet mischien dan ook de wran erbij en Indd weinig in de buurt maar als je eenmaal bent altijd leuk :):)

rust in de groene weides jasmine en Yuri we gaan je missen. ***** Johnny ******

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] Flash van grasmaaier naar student

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:37

Klopt de dphc is niet zo’n grote club maar elk jaar worden het wel steeds meer. En doordat het nu nog een relatief kleine club is, is het wel toegankelijker voor nieuwe (jonge) paarden. Maar ik zie de deelname jaarlijks vergroten en al helemaal als er nu vier jonkies bij zijn (jij, ik, sheeltje en bellthjeee). En buiten bokt om zijn er vast nog veel meer nieuwe. :)

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers