Welkom in

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Welkom in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 13:38

Afbeelding


Dit weekend met

Afbeelding


op werkvakantie geweest.

Afbeelding


Vrijdag aangekomen en het tentenkamp en de paddocks opgezet. Ik was zo nieuwsgierig hoe Bambam het zou doen. We zijn nog nooit een weekend weggeweest, laat staan in een paddock. Maar meneer stelde me niet teleur :+:
's Avonds zijn we uiteten gegaan en heeft de organisator mij een beetje zitten peilen wat Bam en ik gewend zijn aan wandelen. Aan de hand daarvan zou hij een route voor ons verzinnen.


Afbeelding


Bam en ik zouden het eerste stuk samen opgaan met ons groepje, daarna ging onze route naar het water

https://youtu.be/x93KdgO0rS0

Afbeelding

En de anderen zouden doorgaan, hun route was 28 km.
Onderweg veel mooie uitzichten en we genoten met volle teugen. :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding





Aangezien we fris en fruitig terugkwamen had de organisator nog een stukje in gedachten (het zwarte rondje op de kaart) Echter waren we zo uitgerust dat we een langere route kregen. Ook daar hebben we weer enorm genoten van het uitzicht.

Afbeelding

Dit is hetzelfde water als waar we eerder beneden waren. We hebben totaal zo'n 11 kilometer gewandeld.

Weer terug op de wei heb ik Bam lekker vertroeteld en zn broekspieren gemasseerd. Hij stond er helemaal van te genieten.
's Avonds hebben wij nog een leuke activiteit gedaan

https://youtu.be/DQKp9pOuUug


Afbeelding


Het was erg gezellig en ontzettend leuk om te doen. Ik heb het 2 jaar geleden wel gedaan, maar in groepsverband is het net even wat leuker. Er vlogen meer pijlen over/ langs of zelfs onderdoor de doelen, maar dat mocht de pret niet drukken. We zijn geloof ik langer bezig geweest met het zoeken naar pijlen dan dat we eigenlijk geschoten hebben :')
Aansluitend hebben we gebarbecued Y)(^)

De volgende ochtend stond de PTV op de planning.

<3
Afbeelding


Voor het ontbijt heb ik Bam nogmaals gemasseerd en we stonden beide echt even van ons moment te genieten. Ik wilde stoppen, maar toen drukte hij zn kont nog eens tegen me aan; niet stoppen -O-
Dus ik heb mn mannetje nog maar wat meer verwend.
Na het ontbijt zijn we in stijl naar het PTV gegaan.

https://youtu.be/xF4KnjWamX0


PTV terrein
https://youtu.be/LSl0RQhL5oc

Poort openen, slalom, brug, smalle doorgang, labyrint, stilstaan, helling op (aan de hand) opstijgen, 2 meter achteruit, laaghangende takken, opsprong, bezembak, met 1 hand een 8tje rijden.

Bambam kent inmiddels het woord spelen, dus hij was meteen enthousiast toen we richting het terrein liepen :')
Ik heb alles met hem gedaan, maar ik was al vrij snel moe van het berg op/ berg af heen en weer rennen. Ik was op de helling gaan zitten tot de dochter van de organisator naar me toe kwam en vragen begon te stellen over Bam. Ik zag aan haar dat ze heel nieuwsgierig was en Bam was nog lang niet uitgespeeld. Dus ik bood haar Bam aan en beide hebben nog een lange tijd samen het parcours gelopen en de hindernissen gedaan.


Afbeelding

Afbeelding

https://youtu.be/0pJlFFHvKTw

Xenia zelf bleef de op en afsprong doen en dat verbaasde me, Bam was nooit echt een springpony geweest. Ik hield mn hart vast toen ze zelf heel onbevangen naar de opsprong van 90 cm liep. Ze probeerde Bam voor zich uit te laten springen, maar Bam snapte haar niet. Vriendin van mij riep naar haar dat ze zelf ook moest klimmen en warempel .... Bam sprong :oo

Dom genoeg had ik natuurlijk niet mn telefoon paraat dus ik heb het niet vast kunnen leggen, maar man man man wat een geweldige pony heb ik toch :+:

Xenia was helemaal blij dat ze hem mocht lenen en ik had inmiddels weer een persoon verliefd laten worden op mijn shetlander :')

Ik kreeg te horen van de lesgever/ organisator dat Bam en ik een goed team vormen, maar ik kreeg huiswerk. Ik heb Bam aangeleerd dat hij voor me uit kan lopen, dit is geen probleem. Echter als hij een tikkeltje te enthousiast wordt maakt hij daar nog wel eens misbruik van O:)
Ik moet hem nu dus een stopwoord aanleren dat hij wacht op mij als hij teveel naar voren gaat. Over 3 maanden moet ik een filmpje sturen met het resultaat :=

De terugweg naar boven heb ik Bam afgegeven aan mijn mederuiters als handpony. Zo kon hij met hen mee naar boven en kon ik zelf naar boven klauteren.



Helaas komt aan alle goede dingen een eind en ook dit weekeinde liep op zn einde. We hebben de spullen ingepakt, nog even de restjes van de bbq opgegeten en we zijn weer naar huis gegaan.

Ik ben zo ongelofelijk trots op mn kleine grote man <3
Volgende maand gaan we 5 daagjes op vakantie, dus dit was een zeer goede oefening en is zeer goed bevallen :j
Gelukkig zijn Bam en ik volgend jaar weer van harte welkom, heb er nu al zin in :D :D

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:04

Superleuk verslag! Hadden jullie dit zelf georganiseerd of kan je dit als een soort volwassen ponykamp doen (want anders wil ik mee :P )

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Welkom in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 14:22

Haha, een groep ruiters van de TREC. Ze doen dit al een paar jaar en elke keer gaan er weer andere mensen mee.

Wij waren met Nederlanders, een Belg, Duitsers en Luxemburgers. Iedereen kreeg een route naar zijn of haar trainingsdoelen.

Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Re: Welkom in

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 20:56

Onali wat ontzettend tof! Super leuk dat je dit samen met bambam hebt kunnen doen. En wat een prachtige omgeving!

Jis_

Berichten: 11569
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:51

Wat ziet dat er gaaf uit Ilona!

@Jayko, Zul je net zien, een spannend stukje en dan komt er daar bovenop op nog wat spannends bij, fijn. :')

We verhuizen over een kleine 2 weken.

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Welkom in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 00:03

Dank je wel Jis.

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:52

Wat gaaf zeg, hele mooie omgeving en lekkere fanatieke Bambam. Leuk om jullie hier tegen te komen, het gaat goed zo te zien? :)

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Welkom in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 09:46

Hoi :D
Het gaat hartstikke goed. Die kleine is er helemaal bovenop gekomen, Bam is nog steeds fanatiek en met Nor gaat ook alles goed.
Bij jullie ook?

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Welkom in

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:45

Gaaf avontuur zeg!

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Welkom in

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:54

Wat ontzettend leuk! Al was mijn Shetlander nog jong had ik graag mee gegaan! Wat ontzettend leuk! Alleen ik vraag me af waarom lange lijn je niet i.p.v. hem voor je te laten lopen? Ik wandel ook wel eens, maar als ik moet kiezen is lange lijnen veel leuker ook qua commando’s oefenen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Welkom in

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:58

Ziet er leuk uit zeg! Lekker gewandeld in een mooie omgeving. :D

Is hij ondertussen ook beleerd voor de kar?
En wat zijn je plannen met die kleine?

Onali

Berichten: 18448
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 22:04

MaiNat schreef:
Wat ontzettend leuk! Al was mijn Shetlander nog jong had ik graag mee gegaan! Wat ontzettend leuk! Alleen ik vraag me af waarom lange lijn je niet i.p.v. hem voor je te laten lopen? Ik wandel ook wel eens, maar als ik moet kiezen is lange lijnen veel leuker ook qua commando’s oefenen.


Omdat ik een luie wandelaar ben en hij heel goed commando's kan op 1 lijn.
Ik ga geen 10-15 km lopen en dan constant 2 lijnen in mn handen houden. :+


Bellatrix schreef:
Ziet er leuk uit zeg! Lekker gewandeld in een mooie omgeving. :D

Is hij ondertussen ook beleerd voor de kar?
En wat zijn je plannen met die kleine?



Nee ik heb het beleren opgegeven met Bam. 4 jaar geleden tuig en sulky verkocht en niet meer aan voor de kar zetten gedacht.
Ik heb nog tijd zat om te bedenken wat ik met Liberty wil, voorlopig mag hij groeien en kennismaken met de wereld. :D
En over een paar jaar mag hij mee naar Luxemburg.