Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ClaudiaHS

Berichten: 8055
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:40

25000 is zeker niet duur maar daar zullen vast haken en ogen aan zitten voor die prijs.
Die prijs is vergelijkbaar met hier (duitsland) terwijl het Nederlandse dorp hiernaast hectares verkocht worden voor €80.000


Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:49

€25.000 is bizar goedkoop!! Weet je zeker dat de grond niet verontreinigd is ofzo? Ik zou heel goed nagaan hoe dit zit. De prijs per m2 is zo’n 7 tot 8€ hier en dat is dan zonder bouwvak natuurlijk. Dan kan er een 0 achter per m2.

Jammer Belle_boef, heel veel sterkte. Vreselijk dat een gebit zo veel roet in t eten kan gooien.

Lynn_Nikita

Berichten: 25445
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:50

Heel goedkoop. hier is het ook tegen de 6 euro per m2
Kleine kans dat je daar iets van stallen op mag bouwen

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:35

Hier rond de 30.000 per hectare. Ik ga er vanuit dat je niks mag bouwen. Grond keren zou ook een probleem kunnen zijn. Ik zit 500m van mijn huis mag ook niks bouwen. Ik heb het nog niet het jaar rond, maar qua nat zit ik aardig goed. Dus hoop dat alles gewoon met zand ook lukt.


Ik ga morgen een een ritje maken op de grasmaaier. Haha

Karin_deB

Berichten: 8240
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:48

25.000 is zeker niet duur

Heb ook wel eens naar een hectare gekeken (bij een ander huis waar we toen interesse in hadden),daar mocht werkelijk niks.
Geen grond keren, niks bouwen, zelfs niks neerzetten (ook verrijdbaar/verplaatsbaar niet).
Mocht puur en alleen grazen.
Snel laten schieten dus..

@belleboef, dubbel gevoel.
Gefeliciteerd met je nieuwe paard, sneu van het moeten laten inslapen :(:)

I love you to the moon and back

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:54

Wat een koopje.

Een hectare start vaak vanaf 50.000

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 19:55

Heel veel sterkte met het verlies van een jong paard. Wel fijn dat je een nieuwe hebt gevonden.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:01

Ik heb het opgezocht op de eerder gestuurde link en daar staat alleen buitengebied herzien en facetbestemming kleinschalig parkeren.
Dus ik doe eigenlijk al de aanname dat er niet gebouwd mag worden.

Goed om te weten dat je met een bouwvak 60,- per m2 mag rekenen, dat maakt het aanzienelijk anders.

Paarden aan huis heeft mijn voorkeur, maar mijn man wil nog niet weg. Dit leek een goeie gulden middenweg. Maar het lijkt nu niet haalbaar met mijn doelen.

Heel erg bedankt voor het meedenken en delen van jullie ervaringen!

ClaudiaHS

Berichten: 8055
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:06

Je kan altijd navraag doen bij de gemeente maar ik denk ook dat je niet veel aan dit perceel zult hebben voor jouw doeleinden.

Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:48

Ga ik doen. Met daarbij de vraag welke kavels wel geschikt zouden zijn. Maar ook agrarische makelaars bellen, wellicht is er iets bestaands te koop welke deels al heeft wat ik wil :)

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 01:00

Slim is om vooraf na te vragen.
Zou zonde zijn als achteraf blijkt dat jouw droom op het betreffende perceel niet mag.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Karin_deB

Berichten: 8240
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:57

Via internet kan je ook een uitgebreide beschrijving van de bestemmingsplannen in jouw gemeente terug vinden.
Mijn ervaring is dat je daar vaak sneller mee bent als gemeente bellen. Vaak weten die het zelf ook niet en duurt het een poos voordat je de juiste persoon te pakken krijgt.

I love you to the moon and back

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:47

Oei als ik hier een hectare voor dat geld met vergunning voor een paar stallen erop zou kunnen krijgen sta ik meteen klaar, maar ik denk een hele boel mensen met mij. Als iets te mooie klinkt om waar te zijn is dat het vaak zo, dus ik vrees dat je dat alleen maar mag gebruiken voor begrazing of maaien := Vaak heeft dat met grondwater te maken. PP zullen ze dan al helemaal niet om zitten te springen want je hebt geen gras meer.

Overigens heb ik een halve hectare voor een haflinger, warmbloed en shetlander. Ik heb 3 weides en een paddock + stallen en verharding. Dat gaat echt prima met gras, als ik het maar goed bij hou. Op een hectare kun je probleemloos 4 grote paarden houden of meerdere pony's. Mits je het gewoon goed verdeeld, paarden netjes om kan weiden. Echter voor PP heb je meer opties omdat gras niet noodzakelijk is voor jou.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

MizzMontana

Berichten: 5673
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:00

Oja, die regel heb je soms ook nog, dat het groen moet zijn. Dan kom je met een
PP inderdaad niet weg.

belle_boef schreef:
MizzMontana schreef:
Belle voor jou ook leuk dat je een nieuw paard hebt gevonden. Maar wel dubbel zeg dat je afscheid gaat nemen van je oude merrie :(:)

Was ze maar oud, ze is net 8 geworden, dat is het meest trieste eraan. Maar dat kon je niet weten, volgens mij heb ik dat niet eerder benoemd. Maar het belangrijkste is dat ze een pijn meer lijd.


Jemig.. 8 jaar pas, extra verdrietig :( nogmaals sterkte!

Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:31

De genoemde punten gelden zeker ook allemaal voor een koopwoning? Dat je met weiland achter je woning ook niet vanzelfspreken een paddock paradise mag maken? Of is dat coulanter?

Wat een gedoe al die regels. Het haalt de lol er wel een beetje vanaf :(

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:34

Slmt9 schreef:
De genoemde punten gelden zeker ook allemaal voor een koopwoning? Dat je met weiland achter je woning ook niet vanzelfspreken een paddock paradise mag maken? Of is dat coulanter?

Wat een gedoe al die regels. Het haalt de lol er wel een beetje vanaf :(


Het voordeel van een koop woning met weide is, dat je terrein verdeeld is over verschillende kavels. Dus op het kavel waar je woning staat, mag vaak ook een schuur / stal, en met een beetje geluk staat het het al of iig een basis. Wat betreft weide zelf moet je per gemeente gewoon even navragen wat wel en niet kan. Veel boerderijen met grasland hebben een groot deel wat alleen als grasland gebruikt mag worden, maar vaak ook een stuk wat meer bestemmingen heeft (bak / paddock, zand, oid.) Maar hou er rekening mee dat er een prijskaartje hangt aan de dingend ie je wel of niet mag met je eigen grond.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Karin_deB

Berichten: 8240
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:44

En sommige gemeentes dogen meer dan andere.
Ik heb in mijn achtertuin een gedraineerde en met hout omheinde bak liggen die officieel niet mag maar gedoogd wordt.
Zo zijn er in mijn straat alleen al een stuk of 5 mensen met een bak in hun achtertuin haha.

I love you to the moon and back

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:07

Precies wat Mer1980 zegt. Wij hebben op ons land 3 verschillende bestemmingen. Gemeente denkt graag mee ivm krimpend aantal inwoners maar vooral milieu is erg belangrijk bij ons. Er wordt veel gedaan zodat de grote rivieren kunnen uitlopen etc. Sloten dichtgooien of wat dan ook is niet bespreekbaar. Een poel maken weer wel. Rijbak kan ook maar dan is de verlichting weer lastig vanwege uilen/vleermuizen.

Schuilstallen is hier tot een bepaalde grote weer geen probleem. Staat gewoon netjes aangegeven wat je vergunningsvrij mag neerzetten.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:22

Net op onze bos wei geweest en zag daar positieve ontwikkelingen *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Rupsen in de jkk.
Had ze vorig jaar wel gezien maar dit jaar nog niet en ze zijn er weer, dat ze maar veel mogen eten :+

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:32

Eet smakkelijk. *\o/*

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:03

Wat een prachtige rups!
Wees maar lief voor die rupsen ;-)

~Turbohoof Solutions ~

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:53

Karin_deB schreef:
En sommige gemeentes dogen meer dan andere.
Ik heb in mijn achtertuin een gedraineerde en met hout omheinde bak liggen die officieel niet mag maar gedoogd wordt.
Zo zijn er in mijn straat alleen al een stuk of 5 mensen met een bak in hun achtertuin haha.


Bij ons bij de gemeente moet je Ben Ham hebben. Fijne man, die echt met je mee wil denken. Dus mocht je het nog eens nodig hebben.... :D ;)

Lynn_Nikita

Berichten: 25445
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:31

Ik wilde het werk niet meer doen maar ik heb toch sproeiers aangezet. Met de nieuwe put en pomp die een beurt heeft gehad krijg ik er weer 3 aangesloten en ik wil een 4e proberen ( eerst een 4e kopen)
Dan krijg ik 2500 m2 in 1 sproeibeurt gedaan en dat is exact 1 weiland. Is alleen zo`n gesleep met slangen en de ppmp moet ik elke avond weer mee naar huis slepen.
Stomme droogte

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:40

Lynn_Nikita schreef:
Ik wilde het werk niet meer doen maar ik heb toch sproeiers aangezet. Met de nieuwe put en pomp die een beurt heeft gehad krijg ik er weer 3 aangesloten en ik wil een 4e proberen ( eerst een 4e kopen)
Dan krijg ik 2500 m2 in 1 sproeibeurt gedaan en dat is exact 1 weiland. Is alleen zo`n gesleep met slangen en de ppmp moet ik elke avond weer mee naar huis slepen.
Stomme droogte


Heb het voor hierachter ook al overwogen, de wei zelf is alles wat ze kaal hebben echt zand met een paar dorre sprietjes erop. Echt sneu, en ze verwachten voorlopig nog geen regen ook.

JKK heb ik hier eigenlijk nog niet echt gezien gelukkig, ken wel wat mensen die bijzonder blij zouden zijn met die rupsen :Y)

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:45

Hier is het echt een plaag aan het worden helaas en je kunt er zo weinig aan doen -O-

Nu dus hopen dat de rupsen een beetje terrein winnen en flink de jkk aanvallen. Zou er bijna mee gaan fokken :+ maar tegen de tijd dat het vlinders zijn ben ik ze kwijt..

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hoefbekappen, jusdepomme, moonsparkle, Nathachou, Rex_Rolfo en 74 bezoekers