Voor je het weet zijn ze groot.. Vu in ITP

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Voor je het weet zijn ze groot.. Vu in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 21:41

Dat was even 'schrikken' gisteren. Na het afspenen van Vu werden de groepen weer samengevoegd. Tijdens het spenen had onze kleine drakenprinses Vu een New Forest pony en een Noord Zweeds paard als vrienden gehad, dus zag ze er als B pony jaarling standaard een tikkeltje klein uit. Maar nu kon ze ook weer bij haar moeder van 1.22 en toen moesten we toch wel toegeven dat ze in die tijd toch weer groter was geworden en wel erg dichtbij haar moeder komt qua hoogte (vooral die lekkere overbouwde naarlingen billen :)) ).

Voor de beeldvorming, dit was de verhouding Vu:Kirs een jaar geleden
Afbeelding

En dan een sprongetje vooruit in de tijd naar gisteren:
Warm welkom van moeder Kirs :+ die daarna snel de benen nam
Afbeelding
Afbeelding

OpPas Pas liet zich door zijn artrosepootjes niet tegenhouden om even een vreugderondje te doen dat zijn partner in crime weer terug was.
Afbeelding
Afbeelding

Toen kon Vu natuurlijk niet achterblijven (Kirsten was vooral enthousiast dat ze weer bij de rolplek onder de boom kon :Y) )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

<3 Mijn dag was weer helemaal goed, heerlijk om het groepje weer samen te zien.
Afbeelding

Vu moest uiteraard wel even checken of de melkbar echt niet opnieuw geopend kon worden, dus deed verwoed subtiele en minder subtiele pogingen om in de juiste positie te komen. Gelukkig was Kirs het nu wel met ons eens dat ze daar toch echt wat te oud voor is. Maar het geeft wel mooie Vu:Kirs verhoudingsfoto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Omdat er nog wel een redelijk meningsverschil was tussen de dames wat betreft melkconsumptie heb ik ze de rest van de dag in de smiezen gehouden. Kirs heeft de discussie uiteindelijk gewonnen en ik kon nog mooi wat stiekeme plaatjes schieten.
Pas was niet alleen blij dat hij beide dames weer onder zijn hoede had, maar ook de kriebels van zijn trekpaardvriend waren weer erg welkom.
Afbeelding
En Vu moest even bekomen van het hele gebeuren :z Want ook al is ze best aan de maat, stiekem is het nog best een peutertje.
Afbeelding

Als afsluiter nog even een foto van het straat verkennen een week geleden, ik ben wel heel groot door trots op ons leuke fokproduct. Maar niet zo groot in lengte, dus naast mij is het ook al een hele pony. Ik ben heel benieuwd hoe ze zich de komende jaren nog gaat ontwikkelen, tot nu toe ben ik super blij met de kleine draak.
Afbeelding

Vu is momenteel een beetje het toonbeeld van Hollands welvaren aangezien ze professioneel onder-de-draadjes-door-snoeper is. Maar daar wordt aan gewerkt :Y) .

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Voor je het weet zijn ze groot.. Vu in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:50

Wat is ze al groot geworden zeg! Ze is zo knap <3

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:51

Wat was Vu klein toen ze net geboren was zeg! <3 heerlijk om ze weer samen te hebben. Hoelang zijn ze uit elkaar geweest?

gerlindie

Berichten: 4639
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Voor je het weet zijn ze groot.. Vu in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:58

Ze is knap <3
En jij ziet er ook echt goed uit :j
Heb je nog last van je operatie, of valt het mee?

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:02

Ik zag de meeste van deze foto's net al op Facebook, wat genieten toch elke keer om materiaal van jouw paardjes & friends te zien <3 Vu is echt al groot, wordt een mooi span later samen met Kirs!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 23:13

Bedankt Marrie :D

Vu was echt een scharminkeltje toen ze geboren was haha. Vu en Kirs zijn 7 weken uit elkaar geweest. De eerste 6 weken met een sluisje ertussen, dus ze konden elkaar wel zien maar geen fysiek contact maken. De laatste week met contact over de draad, zodat ik kon zien of Kirs daardoor misschien toch weer uier aan zou maken. Toen dat een week goed ging en er eigenlijk vrij weinig contact was hebben we de gok maar gewaagd. Valt dus mee qua tijd, helemaal omdat ze relatief dicht bij elkaar zijn gebleven tijdens het spenen.

Dankje gerlindie! Lief dat je het vraagt. Ik ben ondertussen goed hersteld, als je weet waar je moet kijken zie je nog een klein deukje maar ik heb geen pijn meer, praat weer normaal en het gevoel in de huid is ook terug. Mentaal is het ook weer goed nu, het voelt ondertussen wel weer als 'mijn' gezicht. En eindelijk beugelloos, dus niets te klagen *D

Ik vind het gezellig dat je het volgt op FB Koper! Wordt zeker een mooi span, tenzij ze nog een groeispurt gaat houden :') . Maar dat zal wel meevallen.

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 23:15

Pjotr is niet groter dan Kirs toch?

En anders kan Vuutje misschien in het span met de Zweed als ze erg groot wordt? :P

x__danii

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 23:33

Jeetje, wat is ze alweer groot! Kan me je topic nog herinneren als de dag van gister (stille meelezer :o).

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 23:39

Pjotr is een paar cm kleiner dan Kirs, als ik het zo inschat is Vu Pjotr al voorbij (wbt bipshoogte in ieder geval, schoft nog niet want dat scheelt 6 cm met elkaar :') ). Maar hij heeft redelijk wat grotere pony's in zijn afstamming zitten (overgrootouders binnen een range van 1.16 tot 1.46), dus hij kan wat meer maat meegeven dan je zou verwachten. Maar ik verwacht niet dat ze spontaan 10 cm groter gaat worden dan haar ouders, dus het zal nog wel binnen de marge blijven dat het haalbaar is als tweespan. En anders stalgenootje inderdaad maar lief aankijken of de Zweed aangespannen mag worden beleerd :+ ;)

x__danii Leuk dat je als stille meelezer toch nog een berichtje schrijft :D

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: Voor je het weet zijn ze groot.. Vu in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 23:45

Jeetje wat is Vu groot geworden zeg!! Echt een tienermeisje ipv een kleuter. Prachtig om te zien!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Voor je het weet zijn ze groot.. Vu in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 16:28

Mooie omschrijving AnnetteFlame! Gelukkig heeft ze nog niet het pubergedrag van een tienermeisje hihi.

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Re: Voor je het weet zijn ze groot.. Vu in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:05

Knappe grote Vu!
Kan me nog zo goed herinneren dat ik veel 's ochtends moest werken en elke ochtend voor jou die camera zou gaan checken maar toen lag Vuutje er al naast.
Mag ik nog een keer langskomen op een Vu meeting :D ?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Voor je het weet zijn ze groot.. Vu in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 17:19

Ja het lijkt nog maar zo kort geleden, het waken via de camera :) . Uiteraard ben je welkom, ik wist niet dat je weer terug was in Nederland! Stuur me maar een berichtje via FB, dan prikken we een datum :D

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Voor je het weet zijn ze groot.. Vu in ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 18:27

Oh die knappe vu <3 volg jullie natuurlijk al maar blijft genieten.
Wat ziet pas er trouwens goed uit !!!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-18 19:50

Bedankt!

Ja Pas is gelukkig weer blij <3 , mentaal gaat hij momenteel super goed.
Fysiek helaas wat minder, in galop en draf is hij niet meer rad. We gaan einde zomer wel even heel goed met de veearts overleggen of het nog fair is om hem de winter in/door te laten gaan omdat hij het afgelopen winter erg lastig heeft gehad. Maar dat is zorg voor later, deze zomer genieten we er gewoon nog lekker van.