3 jarige tinker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nienkesofie
Berichten: 18
Geregistreerd: 23-06-18

3 jarige tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 15:54

Hallo ik heb een tinker merrie van 3 jaar 3 a 4 weken onder het zadel nu is mij vraag wat doen jullie met jullie 3 jarige tinker. Was zadelmak toen ik haar kocht heb der nu bijna een week
Moet 22 sep naar de keuring in putten ;)
Afbeelding

Afbeelding


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: 3 jarige tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:01

Nou in elk geval nog niet rijden, ik vind een 3 jarige en dan vooral koudbloed daar echt nog te jong voor. Met een 3 jarige doe ik grondwerk, buiten wandelen, beetje spelen met lijnen en werken aan de hand, meer niet.

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:06

Die van mij is in april 3 geworden. Wat ik grotendeels doe is wandelen. Soms gaan we fietsen. Dat vind hij geweldig, hoe harder hoe leuker. En sinds dit jaar ook bezig met erachter lopen. Heel af en toe doe ik wat anders, denk aan losgooien e.d. Volgend jaar wil ik hem pas inrijden en dan in de winter een rij-pauze. Daarna zie ik wel van hoe en wat.

Afbeelding
Afbeelding

Nienkesofie
Berichten: 18
Geregistreerd: 23-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 16:23

Doe beetje stappen onder zadel rondje draf meer niet kan dat kwaat


Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:12

Kijkend naar de foto's lijkt ze mij nog niet klaar om bereden te worden, mag nog wel wat meer volgroeid zijn imo.. Zou inderdaad lekker grondwerk met dr doen, wandelen, etc.

A_nouk

Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: 3 jarige tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 17:19

Ik verplaats dit topic naar [TI] Tinkers

Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: 3 jarige tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:02

Ben je ervan bewust dat als je naar de keuring gaat, je het op moet nemen tegen allemaal paarden die allang volgroeid zijn. Jouw paardje kan nog wel een jaar of 4 doorgroeien en is dus nog niet eens op de helft! Hierdoor zou het resultaat oneerlijk kunnen zijn, en niet zo positief. De keurmeesters mogen namelijk enkel beoordelen wat ze zien, en niet wat "nog gaat komen".

Verder zou ik lekker bezig gaan met wat bovenstaande mensen al noemen, dan is het rijden straks een eitje! Ik doe met jonge paarden ook nog wel graag wat vrijheidsdressuur. Zo leren ze om te leren. Veel plezier!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers