Op vakantie, maar waar naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joske_Fleur
Berichten: 235
Geregistreerd: 15-06-07

Op vakantie, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 22:35

Hoi allemaal,

In augustus hebben mijn vriend en ik vakantie, maar we hebben nog niets geboekt :+ Ik heb een hekel aan het online boeken omdat ik door de bomen het bos niet kan zien. Een bezoek aan een reisbureau heeft ons helaas ook nog niet geholpen.

Onze wensen:
    Het belangrijkste: gezellige terrasjes, restaurantjes en barretjes
    Lekker eten
    Strand en zwembad
    Logies + ontbijt
    Hier en daar een uitstapje kunnen maken, maar vooral relaxen
    Max €800,- p.p.

We hebben geen behoefte aan discotheken, maar houden wel van levendigheid en sfeer: op ons gemak uit eten en tot 's avonds laat aan de wijn op een terras.

Welke bestemmingen/hotels zouden hier bij passen? Ik hoor veel positieve verhalen over Zakhyntos, maar ik heb de indruk dat we nu te laat zijn om daar nog iets binnen ons budget te vinden :(

Dankjulliewel alvast voor het meedenken!


xLoki

Berichten: 3488
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Op vakantie, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:43

Mallorca (en dan bijv. de hoofdstad Palma) of Barcelona?

Loki Z2+2 (met wedstrijdpensioen)
Maddox (Dream Boy x Uphill) M2+7

Niqui

Berichten: 2157
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:50

Wanneer ongeveer in augustus zou dat zijn en hoeveel dagen voor dat budget? En vanaf waar wil je vliegen? Dat maakt ook nog wel eens aardig in prijs uit.. En de klasse van het hotel ook natuurlijk.

Via deze Duitse touroperator kun je ook via Nederland vliegen en dat kan qua prijs en beschikbaarheid verschil maken: https://buchen.neckermann-reisen.de/#/d ... 18.08.2018

Ik vind de tip van Palma de Mallorca een hele goede.
Laatst bijgewerkt door Niqui op 23-06-18 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt


Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 23:05

Ialyssos in Rhodos? Op dit moment verblijf ik daar en het is een heel leuk dorpje. Er zijn veeeel restaurantjes en de mensen zijn onwijs vriendelijk. Het strand is ook fijn, niet overbevolkt en je hoeft niet extra te betalen voor ligbedden (alleen een consumptie nemen bij het tentje). Het is wel een kiezelstrand. Waterschoenen aan en gaan met die banaan.
Ook ben je met de bus binnen een kwartier in Rhodos stad en is het heel leuk om een auto te huren en rond te rijden. Wij hebben daarnaast allerlei plaatsen bezocht, een boot gehuurd en in een jeep door de bergen gereden. Je kunt het zo actief maken als je zelf wilt. :))

Joske_Fleur
Berichten: 235
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Op vakantie, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 23:16

Wauw wat zijn jullie snel, thanx!

@xLoki: Dankjewel voor de tip! :)
@Niqui: We hebben van 1 t/m 17 augustus vakantie en willen in die periode ongeveer 10 dagen weg.
@Cinderella: Klinkt heel goed! :) Zit je in een hotel/appartement dat je ook aan kunt raden?

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 23:24

Ik denk dat je op veel plaatsen terecht kunt: Spanje, Turkije, Griekenland, Kroatië e.d.

Niqui

Berichten: 2157
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Op vakantie, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 01:10

Losse tickets en een los hotel boeken is vermoedelijk de goedkoopste manier in deze periode. Een retourvlucht Eindhoven - Palma met Ryanair kost bijvoorbeeld zo'n 130 euro per persoon. Dan houd je de rest over voor een hotel en evt. huurauto. Ontzettend gezellige stad, met een strand.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Re: Op vakantie, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 02:33

Tenerife?

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Re: Op vakantie, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 07:08

Ik wou ook meteen Mallorca zeggenii ben zelf in cala d’or geweest net wat minder groot allemaal dan palma maar genoeg te doen. En via het reisbureau had je ook leuke uitstapjes in de omgeving waar je je voor aan kon melden.. er zijn meer van dat soort plekjes in Mallorca zou daar is naar kijken

You only live once. Make the most of it. Ride as far as you can

Linnie050

Berichten: 11796
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 07:12

Torremolinos hoor ik de laatste tijd veel positieve verhalen over.
De prijzen weet ik niet.

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Op vakantie, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:38

Kijk eens naar Malta, erg mooi eiland. Ik weet alleen niet in welke periode je wil gaan?
Malaga in zuid Spanje is ook een erg gezellig plaatsje net als Cambrills wat ten zuiden van Barcelona ligt.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Op vakantie, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:40

Cascais bij Lissabon! Lekker levendig, leuke stranden (wel druk, maar dat maakt het ook gezellig!) en genoeg te zien in de omgeving :j

Joske_Fleur
Berichten: 235
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Op vakantie, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 16:54

Dank jullie wel allemaal! Ik ga Googlen!

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 16:58

Dat zijn wel heel weinig eisen, hoe kan het dat het reisbureau niks geschikts had?

Tenerife, gran canaria, la palma(deze vond ik het mooist)

de Griekse eilanden

Secilie

Menorca/mallorca/ibiza

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Niqui

Berichten: 2157
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:25

Dat heeft waarschijnlijk meer met het genoemde budget te maken. Hun vakantie valt in het hoogseizoen en de wat voordeligere reizen zullen inmiddels weg zijn..

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Re: Op vakantie, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:32

Albanië! Of Macedonië :)

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:37

Zakynthos is erg leuk, evenals tenerife! Mallorca hoor ik ook veel positiefs over. Er is eigenlijk zoveel leuks!

Lloret? Dat is over het algemeen iets goedkoper. Geldt ook voor Turkije.

    dare to dream
        Willem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:42

Mallorca is idd leuk, maar ik zou persoonlijk niet naar Palma gaan, veeel te druk en te toeristisch. Dan kun je beter naar Can picafort gaan bijv. Dat is ook nog toeristisch, maar lang niet zo druk.
Maar als je echt van lekker eten houdt, zou ik naar Italie gaan of Griekenland. Ik kan je Paleokastritsa op Corfu van harte aanbevelen, want daar heb je alles wat jij hierboven benoemd :) Veel tavernes met lokale gerechten met de Griekse hartelijkheid, schitterende stranden en genoeg er omheen te zien en te doen. :)

Edit, om het makkelijk te maken, wij boeken zelf altijd heel goedkoop tickets via Ryanair en dan vanaf Weeze Dusseldorf. En dan een leuk hotel of appartement zoeken op booking.com bijv. Corfu heeft van alles, van luxe hotels tot heerlijk knusse kleine appartementencomplexen. Je zou even kunnen kijken bij Valley Complex, superlieve mensen, mooie kamers en een schitterend uitzicht. <3 De eigenaar is echt geweldig.

Goof

Berichten: 28754
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 22:48

moonsparkle schreef:
Dat zijn wel heel weinig eisen, hoe kan het dat het reisbureau niks geschikts had?


Ja dat.
Je eisen zijn zo vreselijk algemeen dat je bijna overal terecht kan. Hebben jullie niet een voorkeur voor een land (of juist niet)?
Binnen of buiten Europa?
Sowieso nagenoeg alles wat aan de Middellandse zee ligt kan je dit bieden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, ComscoreBot, joykel en 140 bezoekers