Ervaringen springen met trekker luxus/enzovoorts?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Ervaringen springen met trekker luxus/enzovoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 21:45

Ik spring graag recreatief met mijn paarden, dit tot zo max 1 meter en dat us eerder een uitzondering het is eerder iets lager.

Nu wil ik graag een trekker zadel hiervoor aanschaffen.

Ik rijd western met de freemax zadels en wil graag boomloos blijven zodat ik 1 zadel voor mijn paarden kan gebruiken.

Wie heeft er ervaringen en of foto’s ?!

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:06

Geen ervaring met de trekker zadels (die met zo een voorboog) met springen maar wel andere boonloosjes die top zijn voor springen, Bijvoorbeeld de Trekker flexible Bascule is een springzadel alleen wel heel erg duur voor er bij. Ik spring zelf met een Heather moffett Flexee GP zadel en ben daar heel blij mee.

Hier springen met mijn hele lange vriendin, die vond het super fijn om met dit zadel te springen.

Afbeelding

Hier zonder ruiter, zadel heeft verplaatsbare/vervangbare kniewrongen.
Afbeelding

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 12:56

Daphneeeej schreef:
Geen ervaring met de trekker zadels (die met zo een voorboog) met springen maar wel andere boonloosjes die top zijn voor springen, Bijvoorbeeld de Trekker flexible Bascule is een springzadel alleen wel heel erg duur voor er bij. Ik spring zelf met een Heather moffett Flexee GP zadel en ben daar heel blij mee.

Hier springen met mijn hele lange vriendin, die vond het super fijn om met dit zadel te springen.

[ [url=m/AmW0iK.png]Afbeelding[/url] ]

Hier zonder ruiter, zadel heeft verplaatsbare/vervangbare kniewrongen.
[ [url=m/WZXSvb.jpg]Afbeelding[/url] ]



De heather moffet is ook een mooie zadel zeg!
Maar ook die zal toch wel heel erg prijzig zijn?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:02

Woody2015 schreef:
Daphneeeej schreef:
Geen ervaring met de trekker zadels (die met zo een voorboog) met springen maar wel andere boonloosjes die top zijn voor springen, Bijvoorbeeld de Trekker flexible Bascule is een springzadel alleen wel heel erg duur voor er bij. Ik spring zelf met een Heather moffett Flexee GP zadel en ben daar heel blij mee.

Hier springen met mijn hele lange vriendin, die vond het super fijn om met dit zadel te springen.

[ [url=m/AmW0iK.png]Afbeelding[/url] ]

Hier zonder ruiter, zadel heeft verplaatsbare/vervangbare kniewrongen.
[ [url=m/WZXSvb.jpg]Afbeelding[/url] ]



De heather moffet is ook een mooie zadel zeg!
Maar ook die zal toch wel heel erg prijzig zijn?


Niet bijzonder duur voor zo een kwaliteitszadel. ik heb hem gekocht voor 900.- nieuw.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 13:19

Dat is inderdaad goed te doen. Alleen ik vind online geen dealers in NL, waar heb jij de jouwe gekocht dan?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:23

Woody2015 schreef:
Dat is inderdaad goed te doen. Alleen ik vind online geen dealers in NL, waar heb jij de jouwe gekocht dan?

Bij http://flexibelezadels.eu Is een geweldig fijne vrouw. Heb 2 zadels via haar gekocht en altijd een super service.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 13:26

Vind alleen dit GP model niet op haar site zal eens een mail sturen.

abcxx
Berichten: 146
Geregistreerd: 11-12-17

Re: Ervaringen springen met trekker luxus/enzovoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:09

Ik heb er eentje gehad. Lag super op m'n paard en fijn voor buitenritjes, maar vond hem toch wat breed zitten dus zadel weer verkocht. Vraag me trouwens wel af of het boogje niet in de weg zit bij het springen. Zijn 2de hands goed te krijgen voor rond de 500 euro.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Ervaringen springen met trekker luxus/enzovoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 23:20

Kan vooralsnog geen dealer vinden van due flexee zadels want de voorheen genoemde verkoper verkoopt geen heather moffett meer jammer want ze spreken me erg aan.

Dus maar weer verder met zoeken of voor de trekker gaan

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 00:33

Woody2015 schreef:
Kan vooralsnog geen dealer vinden van due flexee zadels want de voorheen genoemde verkoper verkoopt geen heather moffett meer jammer want ze spreken me erg aan.

Dus maar weer verder met zoeken of voor de trekker gaan


ah dat is jammer! Je kan ook een mailtje sturen naar Heather moffett zelf in engeland. Heb toen ook fijn contact met haar gehad. Die zou kunnen vertellen of er nog een dealer is in nederland of misschien via haar wat regelen.