Alleen naar een all in resort

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Alleen naar een all in resort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 23:32

Zoals de titel al door laat schemeren:

Hier typisch gevalletje #only-lonely-one in mijn vriendengroep, dus de rest gaat allemaal als stelletje weg of zijn in ander maanden vrij. Ik heb een behoorlijk hectische baan, dus ik ben echt gruwelijk toe aan een weekje in de zon liggen niksen/boekjes lezen. Ik heb geen optie om buiten het hoogseizoen te gaan wanneer mijn vrienden, die geen relatie hebben, vrij zijn. Ik wil dus misschien alleen naar een all in resort op bijv. Gran canaria, maar ik weet het niet helemaal zeker...

Nu vermaak ik me overdag denk ik prima in mijn eentje, maar vraag ik me af of ik het s avonds tijdens bijvoorbeeld eten niet ongemakkelijk ga vinden, omdat voor de rest vrijwel niemand alleen zal zijn.
Nu ben ik vanuit mijn werk wel gewend om af en toe alleen in een hotel te zitten/te eten, maar voor mijn gevoel is dat toch anders, omdat er dan in zo'n hotel op een doordeweekseavond meer mensen alleen aan tafel zitten.

Mensen hier ervaring mee/reistips? 

Ik ga mij morgen waarschijnlijk even lekker ouderwets laten adviseren bij een reisbureau, maar dan is het wel een handig om een een beetje een idee te hebben O:)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Alleen naar een all in resort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 23:38

Bij het reisbureau zullen ze ongetwijfeld single reizen gaan aansmeren. (Ik heb bij een reisbureau gewerkt haha)

Je bent vast niet de enige en als je een beetje makkelijk praat is het best leuk toch. ‘S avonds lekker bij de bar of zo gaan zitten. Verder moet je wel rekening houden met een toeslag omdat je als 1 persoon in een 2 persoonskamer zit :)

zodine1990
Berichten: 84
Geregistreerd: 12-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 23:39

Zelf twee jaar geleden alleen naar een all in resort geweest op gran canaria. (In maspalomas, resortnaam zou ik moeten opzoeken, die weet ik zo niet meer).
Overdag mezelf prima vermaakt. Tijdens de eetmomenten vaak alleen gezeten (en dat vind ik eigenlijk ook wel prima) maar ook een aantal keren met mensen die ik daar tegen kwam.
Ik was lang niet de enige die alleen aan tafel zat.
S'avonds dronk ik vaak nog een drankje bij de hotelbar aan het zwembad, ook daar gezelligheid genoeg en weinig alleen gezeten. Het ligt ook een klein beetje aan of je zelf makkelijk contact maakt en een open houding hebt.

Mijn tip: gewoon eens proberen.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Alleen naar een all in resort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 23:50

Gewoon doen
Wij gaan altijd met 3 op vakantie, waarvan eentje van ons s nachts leeft.

Ze heeft altijd gezelschap gevonden om praatjes mee te maken aan de bar :')
Meisjes zijn haar ook nog braaf aan de kamer komen afzetten.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Alleen naar een all in resort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 01:24

Club med, als het in je budget ligt. Heel makkelijk om contacten te leggen en zon zee strand, eten, sportlessen, alles inclusief. Kan Dominicaanse republiek aanraden

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Alleen naar een all in resort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 01:30

Ik weet niet of je het iets vind, maar je zou een (iets luxer) hostel kunnen boeken, daar is bijna iedereen alleen. En ik heb super mooie hostels gehad waar mening hotel niet aan kon tippen.
Alleen heb je daar geen all-in variant van.

Mocht je dat niets vinden, gewoon doen! (Leuke) mensen ontmoet je overal.

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 02:15

Herkenbare situatie. Ik heb maar een paar vrienden/vriendinnen maar die doen het liefst alleen maar dingen met hun partner (erbij).

Je gaat echt niet de enige zijn die alleen in zo'n all-in resort is, maar dat valt je pas op als je er alleen bent! :) Niet rekening hoeven te houden met een ander en je eigen plan trekken op vakantie is heerlijk maar ik raad je wel aan om jezelf niet af te sluiten voor mede-vakantiegangers. Dus laat je telefoon gerust in je kamer achter en als je ook maar een beetje sociaal bent raak je vanzelf aan de praat met anderen als je dat wilt.

Wat betreft single-reizen wat iemand anders in dit topic noemde; ik ben er geen fan van. Dit heeft er voor mij vooral mee te maken dat degenen die op dit soort reizen gaan soms iets te graag iemand willen ontmoeten en dat kan je eigen vakantie wat ongemakkelijk maken.

Dannon

Berichten: 389
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: Julianadorp (bij Den Helder)

Re: Alleen naar een all in resort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 06:25

Gaat niemand anders van Bokt naar Gran Canaria toevallig...? :P Populaire bestemming tenslotte!

Not me though... ik ga zelf met mijn kids naar Tenerife :D Goed, technisch gezien zit ik niet in mijn eentje met eten dan maar wel zonder andere volwassenen, en savonds rustig... maar zie niet in wat er ongemakkelijk aan zou moeten zijn. Lekker rustig, kan mij niet voorstellen dat het iemand wat boeit als ik alleen zit ergens.

Gewoon gaan en genieten op jezelf :)

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 06:58

Toen wij in Egypte waren in april zag ik genoeg mensen alleen.
Het scheelt ook dat Rihanna inn veel Nederlands en Belgen waren dus er was altijd wel iets te kletsen.
Gewoon lekker doen en je eigen plan trekken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 07:02

Als ik budget had, ging ik direct mee!
Wij zijn een aantal jaar geleden naar Lopesan Costa Meloneras geweest op Gran Canaria. Zuidelijker kun je daar niet zitten en het was echt prachtig met een heerlijk welnesscentrum en een geweldig zwembadencomplex <3 All-in resort en ze organiseren ook hele leuke tours met NL gids waardoor je veel mensen leert kennen. En er zitten genoeg Nederlanders! :D
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 23-06-18 07:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 07:05

Bij all in lijkt het mij al helemaal geen probleem. Gewoon doen!

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Alleen naar een all in resort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 07:59

Dankjewel voor jullie reacties!

Single reizen is voor mij ook echt een dikke no no. Ken wat mensen die dat doen en dat zijn inderdaad van die wat wanhoperigere types die sociaal heel ongemakkelijk zijn. Ik weet dat ik dan echt een rotvakantie ga hebben als ik in zo'n groep terecht kom, want ik ben niet actief op zoek.
Dus mochten ze die aan gaan smeren dan zal ik vrij duidelijk zijn :=

Weet inderdaad van die toeslag, maar zag op websites als tui wel wat 4 sterrenhotels die dan wel alsnog binnen mijn budget blijven :) Dus gelukkig zijn er wel opties, mocht er vandaag bij dat reisbureau niets van komen.

Wel blij om te horen dat meer mensen alleen zijn geweest naar dergelijke hotels :) Dat was ook een dingetje waar ik over twijfelde: dat ik zelf nooit mensen alleen had zien zitten aan het avondeten.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Alleen naar een all in resort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 08:25

Bij gezinnen met kinderen moet altijd één van de ouders bij slapende kinderen blijven. Mijn man ging altijd alleen naar de bar s avonds ;)

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Alleen naar een all in resort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 16:04

Lol, eerste vraag van reisbureau: oooh singlereis!!

"Uh nee. Dat dus niet." "Oh. Wat dan?"
:')

Maar.... Gran Canaria it is!
In Playa del Ingles, loopafstand van het strand (niet echt nodig, zit een supermooi zwembad bij) en als ik hotel uit loop zit ik al bij winkelcentrum *\o/*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 16:08

Playa del Ingles vond ik wat minder. Op straat voelde ik me ook niet altijd even goed op mijn gemak. We werden regelmatig vastgepakt door straatverkopers en bedelaars.
Maar dat ligt misschien ook aan het resort!

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Alleen naar een all in resort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 16:12

Zou over 2 jaar wel naar een all in resort willen. In me uppie.
Alleen ben ik bang dat ik me ga vervelen

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 16:13

Ik hoorde van iemand die ik ken en juist vaak met singlereizen mee gaat, het helemaal niet een kliek is die naarstig op zoek zijn naar een partner....dat is wat mij nl ook daarin tegenhoud zoiets te boeken. Na deze ervaringen te hebben gehoord lijkt het mij best mee te vallen.

Ben pas terug uit de Azoren en mijn ervaring daar is dat ik er een volgende keer gerust alleen heen zou gaan. Genoeg te doen, zat te beleven, ook mocht je alleen gaan.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 23-06-18 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 16:13

Er is vaak genoeg te doen. Bij ons werd er van alles georganiseerd.
Zo hebben we een eilandtour gedaan met een bus met nog veel meer resortgangers. Onwijs leuk met een goede gids, volledig verzorgd en we waren de hele dag op pad.

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Alleen naar een all in resort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 16:32

Mocht ik me nog vervelen (wat ik niet verwacht), kan ik altijd nog gaan tekenen :=
Heb net nog een tekenblok meegenomen bij shoppen haha

Ga het zien qua verkopers/bedelaars, maar gok dat ik misschien 1 dagje op pad ga en dat ik vooral in het hotel ben, dus zal er niet zoveel last van hebben denk ik :j

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 17:06

DideH schreef:
Lol, eerste vraag van reisbureau: oooh singlereis!!

"Uh nee. Dat dus niet." "Oh. Wat dan?"
:')

Maar.... Gran Canaria it is!
In Playa del Ingles, loopafstand van het strand (niet echt nodig, zit een supermooi zwembad bij) en als ik hotel uit loop zit ik al bij winkelcentrum *\o/*

Hahaha ik zei het toch! Dat is reisbureau eigen :’)

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 20:12

sureido schreef:
DideH schreef:
Lol, eerste vraag van reisbureau: oooh singlereis!!

"Uh nee. Dat dus niet." "Oh. Wat dan?"
:')

Maar.... Gran Canaria it is!
In Playa del Ingles, loopafstand van het strand (niet echt nodig, zit een supermooi zwembad bij) en als ik hotel uit loop zit ik al bij winkelcentrum *\o/*

Hahaha ik zei het toch! Dat is reisbureau eigen :’)


Hahaha ja het blijkt :=
Daarna dachten ze volgens mij dat ik een arm studentje was met iets in gedachten wat qua budget totaal out of my reach zou zijn, ging lekker :') _O-

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: Alleen naar een all in resort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:15

Ik ben meerdere keren alleen op vakantie geweest, en ook een weekje naar een resort. Ik vond het heerlijk. Je leert al snel andere mensen kennen (vaak in de bus al) en zo kun je met activiteiten aansluiten of er juist voor kiezen om lekker alleen een dagje op stap te gaan. Alleen eten, eerste keer een boek mee maar al snel went dat ook! Fijne vakantie!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Alleen naar een all in resort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 13:10

Met inderdaad excursies kan je vast ook aansluiting vinden idd! ga je met een reisorganisatie?

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Alleen naar een all in resort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-18 15:47

Jep! Maar wel een Duitse (via D-reizen), dus mochten dat allemaal duitse mensen zijn dan haak ik af, want mijn Duits is drama :=