Kinderen en hun pony's kletstopic?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:21

Ik heb die gekleurde teugels ook. Myko heeft de neiging om ze veel te lang te laten worden en nu kan hij op een kleur vasthouden

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:12

Ik vind de kinderen in de zadeltjes er heel schattig uit zien.
Maar doordat ik een trauma heb opgelopen, omdat Marloes als 2 jarige bijna verongelukt is met Bliksem, durf ik niet meer zo goed naar foto's te kijken waar de hele kleintjes op een paard zitten. De angst slaat dan gelijk weer bij mij toe. Het herinnert me aan die vreselijke gebeurtenis. Terwijl er toch niks engs te zien is op de foto's. Blijkbaar heb ik het dan toch nog steeds geen plekje gegeven.

Sinds kort hebben we hier ook een Decathlon, ik ben even vluchtig naar binnen geweest. Het was namelijk op zaterdagmiddag, je kon over de koppen lopen. :')
Dus toch maar eens terug met Marloes en David om rustig te kijken. Ik zou ook wel graag kleurenteugels willen. Die heb ik daar ook zien hangen, maar weet niet of het ook in de goede maat is.

Ik zit trouwens net te denken, het heeft helemaal geen nut om nu nog shetlander teugels te halen eigenlijk. Marloes is al bijna van Bliksem afgegroeid. :')
Afbeelding

Afbeelding

Maar ze kan ook al mooi sturen met Nick. Dat gaat steeds beter :) En daar wil ik wel mooie kleuren teugels voor :)
Afbeelding

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:24

Chasey mag ik vragen wat er gebeurt is of vind je het lastig daar over te praten.

Ik vind die allerkleinste wel super schattig om te zien maar zelf nooit zo fanatiek geweest toen ze zo klein waren, vind ze daar nog zo fragiel voor. Niet dat ik het nu niet spannend meer vind hoor :-)

Hier afgelopen weekend de shetlander naar zijn nieuwe huisje gebracht, dat was wel even slikken voor iedereen.

Met de nieuwe gaat het goed, al is hij wel in de uitprobeer fase. Bij mijn dochter wil hij dan slecht aandraven als ze los rijd. Heb er wel een meisje op 1 x in de week en dat gaat prima. Dus voor nu maar even aan de longe en veel overgangen rijden.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:36

Ik geloof dat ik het al een keer heb geschreven in dit topic.
Maar in het kort. Marloes zat op Bliksem, netjes voetjes in de beugels. Marloes had net haar nieuwe cap op. Dus die moesten we even uitproberen........ Maar niet op de manier waar ik op had gehoopt.
Bliksem struikelt terwijl Marloes op hem zit, het touw glipt uit mijn handen en Marloes kwam er naast te hangen. Daar schrok Bliksem vreselijk van. Dus rende in volle galop weg. Met Marloes onder zijn buik bungelend, want haar voet bleef in de beugel haken!!
Ik stond er bij en ik keer er naar. Ik kon NIETS! Alleen maar toekijken. En hopen dat haar voet los kwam.
Marloes krijste het uit en Bliksem raakte alleen maar meer in paniek, want hij had een 'ding' onder zijn buik waar hij niet van weg kon. Marloes sleepte met haar gezicht over de grond en Bliksem kwam meerdere keren met zijn hoeven op haar terecht. Ze hing als een lappenpop onder Bliksems buik.
Op een gegeven moment was Marloes stil. Ik dacht dat ze dood was! Eindelijk liet ze los en daar lag ze, met haar gezicht naar de grond. Stil.
Ik durfde bijna niet te kijken. Ik dacht dat ze het niet had overleefd. Nu ik dit typ krijg ik er toch weer heel erg last van........ En het voelt nog steeds als mijn schuld. Maar het was domme pech. Ookal kan ik dat maar niet accepteren.
God zijn dank heeft Marloes het overleefd. Haar gezicht en tanden waren wel kapot. De hoefafdrukken stonden in haar cap en bodyprotector. God zijn dank had ze die aan. Want die hebben haar leven gered...
Met vlagen komt de gebeurtenis weer heel erg naar boven. Sindsdien heb ik ook angst voor beugels.
Ik kijk sinds die gebeurtenis wel anders naar het paardrijden. Ben heel angstig geworden, ook al laat ik dat vaak niet blijken. Ik kan compleet flippen als er even iets niet goed gaat. Want dan slaat die angst toe. Bang om nog eens zoiets afschuwelijks mee te maken. Het heeft me getekend.
Soms denk ik er wel eens over om te stoppen met de paarden. Want dan kan het niet weer gebeuren...
Maar dat is de angst die de overhand neemt.
Maarja overal kan je wat overkomen.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:51

Wow wat heftig zeg, heb de tranen in mijn ogen en voel de angst in de geschreven tekst.
Snap goed dat je nog angst hebt.

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:50

Echt vreselijk om mee te maken :(:)

Ik heb in Frankrijk hele mooie dichte stijgbeugeltjes gekocht want voet die vast komt in de beugels is het ergste wat je kan gebeuren....heb daar al zoveel ellende over gehoord.

Gelukkig kwam ze toch nog goed weg en gebeurde het met melktandjes ;)

Curly: nou fanatiek....Luukie heeft in de eerste 3 jaar ik denk 3x misschien een kwartiertje er op gezeten dus zo fanatiek is dat nou ook weer niet :P

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:24

Vreselijk vandaar dat ik ze nu los of in dat mandje erop wil hebben. Er blijft ook gewoon iemand naast lopen, naast begeleider. Risico s zoveel mogelijk beperken. En qua beugels wil ik straks korfjes. Nu hangen er sprenger veiligheidsbeugels aan alle zadels.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


myk_en_shant

Berichten: 3268
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:29

Ai chasey dat is heftig.
Daarom hier korfjes aan de beugels, Chantal rijd niet op een kleine shet,maar op een grote buffel van een haflinger.

Die gekleurde teugels zijn echt een uitkomst. Vind alleen erg jammer dat ze zo dik zijn in maat full. Is een flinke teugel in zo klein handje. Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:36

Chasey je had het al eens verteld maar idd kippenvel wat een angst moet je gevoeld hebben toen.

Wij hebben korfjes aan de beugels. Ik ga ook kleurenteugels bestellen :j

Ons eigen paard zit nog steeds in de lappenmand. Leek weer helemaal goed maar vorige week toch weer kreupel. Vandaag naar de kliniek en daar was op de foto nu wel een plekje te zien bij de kroonrand in het hoefgewricht. Nu moet hij volgende week onder narcose voor een MRI.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:06

Chassy ik weet hoe jij je hebt gevoeld ik heb het zelf meegemaakt dat ik achter een pony hing, dat vergeet je echt nooit! nu toch al 30 jaar geleden...we hebben korfjes , bp, en cap jes en toch denk ik er wel eens aan stel je voor. Tja het is en blijft een moment opname wat gewoon kan gebeuren hoe goed je je best ook doet! gelukkig kunnen jullie ook weer gewoon genieten met zijn allen, en dat is het aller belangrijkste met paarden en mensen liefde overwint heel veel! :(:)

wij hebben het hier gehad dat er een trekpaard zijn billen schuurde aan de staldeur en dat de grendel er af brak zo tegen mijn dochter van net2,5...nou had ze altijd een capje op en een bp aan in de buurt van de paarden. en idd die dingen zijn echt levensreddend! De trauma arts heeft echt verwonderd gekeken dat zij zo enorm weinig schade/letsel had. hersenschudding, kneuzingen en bont en blauw verder niets !
Tja een aantal keren naar de chiropractor en dat was het maar het voelde of ik mijn dochter Wat had aangedaan poging tot moord of zo . De tijd verzacht wonden, en mijn dochter die weet er niets meer van!
Daarom hebben ze beiden bij mij gewoon de uitrusting aan ook al is het verzorgen, maar alle hangen zijn inmiddels verdubbeld de grendels zijn er ook 2 en een metalen stang just in case ook nog maar voor de zekerheid,vergeten doe je het nooit!


En het paard in kwestie, was haar beste vriendin , hier ongv 1jaar later!

Afbeelding

en nu al 3 jaar later dit....soms heb ik moeite om ze toe te vertrouwen aan de paarden maar het is echt haar kameraad en ze is zo voorzichtig met haar!
Afbeelding

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

eefjuh20
Berichten: 561
Geregistreerd: 06-02-07

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:49

Even snel een reactie..niet alles bijgelezen

Wij hebben vandaag de kringkampioenschappen gehad in de bixie..Nienke en Flip zijn kringkampioen springen aa geworden!!
Totaal niet verwacht want zoveel ervaring in het springen hebben ze nog niet samen!Afbeelding

Flip b welsh

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:23

Wat leuk gefeliciteerd!

Wij rommelen lekker aan met Cato. Vandaag eindelijk de menwagen binnen gekregen binnenkort maar eens proberen.

Ons eigen paard gaat het niet goed mee heeft in Utrecht op de kliniek gestaan omdat hij weer kreupel was. MRI gehad en het is niet te behandelen enige 2 opties waren inslapen of 24/7 het land op. Dat laatste willen we nog wel proberen hij staat vanaf vandaag dus in de wei. Wel erg verdrietig maar daardoor wel extra blij met Cato. Zijn we toch nog lekker bezig.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 07:28

Oh suzan wat een vervelend bericht, ja dan ben je idd gelukkig dat je nog iets achter de hand hebt.
En wat een leuk plaatje flip en zijn kampioene..... :)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Jace

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-12-13

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 08:08

Ahh heerlijke foto’s <3 super hè, je hobby kunnen delen met de kids ? Mijn dochter is inmiddels uitgegroeid tot een echt paardenmeisje, ik geniet daar zo van <3 gisteren een bixie wedstrijdje gereden, och wat kan je als mama trots zijn ! Op zowel kind als pony *\%/*
Afbeelding
Mijn dochter bij de bixie
Afbeelding
En ook nog eentje van onze kleine man op de mini

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:40

Hallo allemaal, hoe gaat het met de kinders en de pony's?

SusanH, ik heb ook kinder korf beugeltjes, mooie roze. Gekregen van een bokker. Als de kinderen met zadel en beugels rijden, gaan die eraan :)
Beetje in de paddock klooien is altijd zonder beugels.
Heb je intussen al de kleurenteugels besteld?
Ik moet er nog voor naar de winkel. Zal ik van de week eens even doen, komt er steeds niet van.
Hoe gaat het nu met het paard?

Kwita, Pfff heftig, je hebt het ook meegemaakt. Nee zoiets vergeet je niet, maar gelukkig vervaagd het wel.
Wat mooi die kleine mup met dat grote trekpaard. :D Gelukkig weet ze zelf niets van het ongeluk met het trekpaard.
Ongeluk zit ook gewoon in een klein hoekje. Zo ben ik vorige week omver gelopen (aan de kant gewalst) door een C pony van de manege.
Ik deed de staldeur open en wam, hij kwam eruit en denderde zo over mij heen. Moet er niet aan denken wat er was gebeurd als een kind de deur open deed.
Ik heb wat blauwe plekken, maar het is goed afgelopen. Ook niet te ver bij nadenken 'wat als het een kind was'. Dat was gelukkig niet zo.

David en Marloes willen ook graag wat voltige oefeningen doen, dat vinden ze beide erg leuk. Nu heb ik geen voltige dek. Waar heb jij zo'n dek gekocht?

Eefjuh, Alsnog gefeliciteerd! Knap hoor.

Jace, Super leuk, daar kun je als moeder zeker trots op zijn!

Marloes en David hebben gisteren voor het eerst wat voltige oefeningen gedaan.
Afgekeken van Lucky, de hoofdrolspeler in de Netflix serie Spirit, jullie kennen dat vast wel :') :')

Ik heb nog niet zo'n mooi voltige dek, maar als de kinderen hier in willen verder gaan, wil ik dat zeker aanschaffen! Want Nick is super, super braaf! Hij laat het allemaal maar gebeuren op zijn rug.

De kinderen hadden er echt lol in. En hebben zelfs rechtop gestaan! Ze vonden het prachtig en waren helemaal trots op zichzelf.
(Ja pappa had beter even andere schoenen aan kunnen doen. :') )
Afbeelding

Afbeelding

Glijbaan!
Afbeelding

Nick doet mee. Hij denkt dat hij commando 'fleem' krijgt, omdat Marloes de handen opzij doet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even spelen met Bliksem.

Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:51

Wat een leuke plaatjes weer!

Met ons paard gaat het niet goed. Hij heeft veel pijn en is niet happy. Er is geen kans op herstel. We hebben dan ook de moeilijke beslissing moeten nemen om hem in te laten slapen. Dat gaat woensdag gebeuren. We zijn al voorzichtig gaan kijken naar een ander paard en zoals wel vaker bij ons ging dat ineens heel snel. Gisteren de koop definitief gemaakt:

Afbeelding

Nu hebben we dus 2 schimmels. Hij heet Hocus en is 6 jaar. Het maakt het niet makkelijker maar voor ons werkt het goed om gelijk met iets nieuws verder te kunnen.

Met de pony gaat alles heel goed onze dochter durft weer los en in galop. Wel moet ik in de bak meelopen dan loopt Cato braaf achter mij aan. Anders gaat ze toch vaak stil staan. Ik heb liever dat ze doorloopt en dat rijden voor beide leuk is zo gaat dat prima. Ik ren wat af zo :') vrijdag zelfs over hindernissen geweest met zijn 3-tjes :)) we hebben nog geen kleuren teugels het op maat houden gaat nu veel beter.

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 11:46

Ben ik ook weer eens :D .

Chasey en kwita, wat een nachtmerries jullie verhalen.
Ongelukken kunnen in een heel klein hoekje zitten, ik blijf ook altijd erg op mijn hoede met de kinderen bij de paarden.
Als ik met de jongste samen ga om uit te mesten dan probeer ik het meestal zo te timen dat ze op de wei staan.

Mooie foto met de had Myk!

Super stoer eefjuh! Van harte gefeliciteerd nog :D .

Jace, super leuke foto's :D . Wat een leuke spikkel shet :+: !

Chasey, ik geniet altijd zo van de foto's en verhalen van de pony's en je kinderen <3 . Jullie gaan ook zo lekker ongedwongen met ze om met plezier op 1 :D .

Susan, wat kan verdriet en vreugde toch dicht bij elkaar liggen hé.
Een prachtig nieuw paard hebben jullie gekocht :+: .
Heel veel sterkte voor morgen, je vriendje verliezen is altijd heel verdrietig.


Jesse heeft na een tijdje met Mellow gereden te hebben, helemaal de handigheid gevonden om Poow te rijden :+: .
En ze hebben duidelijk gevonden wat ze het leukste vinden om samen te doen, springen :D .
Ze hebben super veel lol samen en zijn ondertussen ook in opperste concentratie :)) .
Ik ben echt zo dol op onze kleine zwarte draak :D .


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Mellow heeft het ook super gedaan met de wedstrijden op stal :D . Ik heb hem samen met Jesse gereden tijdens 3 wedstrijden en we kunnen wel zeggen dat de prijzenkast gevuld is :)) .

Afbeelding

Instagram @shetlanderpoow

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:12

Susan, wat ontzettend naar dat je het paard toch moet laten inslapen. :( :( Sterkte!
Maar zo te zien al wel een ander paard / opvolger, dat zal vast helpen het verdriet te verwerken.

Ja plezier staat voorop, lol met de knol. :o

Calice, Ik zag je topic onlangs wel voorbij komen met Jesse. Wat leuk dat ie het springen ontdekt heeft!
En zo te zien kan hij nog wel een tijdje op Poow blijven rijden. Hoe groot is Poow, groter dan Bliksem denk ik of niet? Bliksem is denk ik 85/90cm. Moet hem eens opmeten. Niet heel groot in ieder geval.
En dat is inderdaad een goed gevulde prijzen kast *D

Eerste filmpje van gisteren is klaar.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:31


Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:54

Calice wat heeft hij Poow mooi aan het lopen! En springen stoer hoor!

Chasey voltige vind ook al zo stoer ik zou echt niet op een paard durven gaan staan en je dochter doet het maar mooi.

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Kinderen en hun pony's kletstopic?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:01

Wow stoer zo recht op de haf!

Balen susanh, sterkte, maar ook gefeliciteerd met de nieuwe knappe aanwinst.

Wow hoe stoer heeft hij die shet aan het lopen zeg!

Hier niet veel bijzonders. Vandaag eentje verkocht, een andere zijn we begonnen met beleren en staat ook te koop. Uiteindelijk moet de teller nog op 5 komen te staan.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:54

Ja! Eindelijk hebben we dan de kleurtjes teugels!
Marloes mocht ze gisteren uitproberen en heeft gelijk een kleine demonstratie voor haar tante en nichtje gedaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 14:31

Wow wat knap!

Iemand nog tips voor een eigenwijze pony die naar de zweep bokt? Tikje op de schouder doet onze dochter al maar daar reageert de pony niet op. Tikje achter de kuit geeft wel reactie maar dus niet een gewenste reactie :+ ze doet het ook aan de longe en ook als 1 van ons haar een tikje geeft.
.

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 07:38

Kei gaaf die marloes!
Hier is het oog van dochter lief op het trekpaard veulen van papa gevallen..... Kjeld is voor mij . Op de vraag wat wil je er mee doen dan had ze wel antwoord. Voltige en naar het strand en ook nog ringsteken!( net 5)
En gisteren was zijn mama op wedstrijd en ze heeft een hele dag voor hem gezorgd!
Ze lagen samen in de weide, hebben samen gevoetbald en rond gehangen. Zelf brokjes en een worteltje uit opa zijn moestuin, en Gel met glitters in zijn manen want hij moest stekels.
Ik ben echt versteld van zijn kalme karakter, en mijn dochter hoe gemakkelijk zij dat doet zo letterlijk kinderspel en hoe hun een band hebben.
roept ze hem vanuit het dakraam , dan komt hij haar zoeken en hinnikt naar haar!
( tja en dan was hij eigenlijk voor de verkoop, ik hoop zo dat zij papa overhaalt dat niet te doen)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

kwita

Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 07:46

SusanH schreef:
Wow wat knap!

Iemand nog tips voor een eigenwijze pony die naar de zweep bokt? Tikje op de schouder doet onze dochter al maar daar reageert de pony niet op. Tikje achter de kuit geeft wel reactie maar dus niet een gewenste reactie :+ ze doet het ook aan de longe en ook als 1 van ons haar een tikje geeft.
.


Dat is wel een waarschuwing....ook al eens zonder zweep geprobeerd en met stem hulpen?
of met haar knieen klemmen in het zadel en focussen op duidelijke correcte hulpen?
verder kan ik jullie niet helpen maar probeer dat wel te doorbreken soms op een creatieve manier.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers