Derde poging tot horseboarden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SDekeling

Berichten: 13
Geregistreerd: 25-08-14
Woonplaats: Hoofddorp

Derde poging tot horseboarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 18:43

Hoi hoi *\o/*
Vorig jaar zijn we "begonnen" met horseboarden, we hebben dat twee keer gedaan en daarna nooit meer tijd gehad om af te spreken :') nu, zo'n 8 maanden later hebben we het weer eens geprobeerd! Zeker weer onderschat hoe moeilijk en zwaar het is, maar ook zo leuk :D En wat is het toch gaaf om te zien dat Larousch al die gekke dingen die we doen maar weer prima vindt en er ook zeker van geniet! <3

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Onze fotograaf ging het ook proberen *\o/*
Afbeelding

10. En die was er ook snel weer klaar mee :') _/-\o_
Afbeelding

11. <3
Afbeelding

Gothico

Berichten: 1344
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Derde poging tot horseboarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:46

Dit lijkt mij ook zo gaaf om te doen. Maar waar te beginnen? En waar vind je die boards?

En wat een leuke foto's om te zien.

Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:48

Wat gaaf! Konden jullie al skateboarden? Anders lijkt me het echt supermoeilijk om dat zo te proberen. Leuk dat je pony het zo goed doet!

SDekeling

Berichten: 13
Geregistreerd: 25-08-14
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 18:56

Gothico schreef:
Dit lijkt mij ook zo gaaf om te doen. Maar waar te beginnen? En waar vind je die boards?

En wat een leuke foto's om te zien.

Dankjewel!
Het is een landboard (gewoon googelen :j ) Haar vader had die nog liggen en die is ook into kite surfing en weet ik veel wat, dus die heeft ons de eerste keer geholpen :) De eerste keer is een van ons er achter gan lopen met dat touw zodat ze kon wennen, maar Larousch had er helemaal niks van. Het was daarna dus een kwestie van proberen en hopen dat je niet valt :') Wel natuurlijk voor zorgen dat het touw niet gevaarlijk is voor het paard, mocht je vallen.

Toffeltje schreef:
Wat gaaf! Konden jullie al skateboarden? Anders lijkt me het echt supermoeilijk om dat zo te proberen. Leuk dat je pony het zo goed doet!

Nee helemaal niet, haha. Ik heb zelf ooit een longboard gehad, nou daar was ik al snel klaar mee :') Toch gaat het ons allebei aardig goed af. Het is vooral heel zwaar voer je voeten / onderbenen, dus na 10-15 minuten steeds even pauze nemen, anders ben je te moe om je balans te houden.

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Derde poging tot horseboarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:05

Wat gaaf! Lijkt me ook erg leuk om een keer te proberen :D

Gothico

Berichten: 1344
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Derde poging tot horseboarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:59

Larousch2: Ik heb even op google gezocht. Die landboards zijn best prijzig nog. Als ik iemand zo gek kan krijgen ga ik het misschien wel doen. Maar ik ga niet eerst zo'n board kopen.

Ik heb wel een kortere tijd aan waterskiën gedaan. Maar ben niet echt een zwemmer. Dus na een leuk aantal rondjes was ik wel weer klaar. Maar met een paard lijkt mij dat geweldig omdat je niet aan een vast rondje zit.

Ook ben je nog steeds met een paard bezig en doe je zelf actief sport. En doe je dit samen. (kortom lijkt me dit echt geweldig)

SDekeling

Berichten: 13
Geregistreerd: 25-08-14
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 13:42

chriske schreef:
Wat gaaf! Lijkt me ook erg leuk om een keer te proberen :D


Gothico schreef:
Larousch2: Ik heb even op google gezocht. Die landboards zijn best prijzig nog. Als ik iemand zo gek kan krijgen ga ik het misschien wel doen. Maar ik ga niet eerst zo'n board kopen.

Ik heb wel een kortere tijd aan waterskiën gedaan. Maar ben niet echt een zwemmer. Dus na een leuk aantal rondjes was ik wel weer klaar. Maar met een paard lijkt mij dat geweldig omdat je niet aan een vast rondje zit.

Ook ben je nog steeds met een paard bezig en doe je zelf actief sport. En doe je dit samen. (kortom lijkt me dit echt geweldig)

Horseboarding NL (facebook) organiseert af en toe een trainingsdag, is voor iedereen toegankelijk om kennis te maken met de sport. Je hebt geen board of paard nodig, board kan je huren (kost een tientje geloof ik) en je wordt gekoppeld aan iemand met een paard (of andersom natuurlijk). Als het je leuk lijkt zou je een keer mee kunnen doen!

Gothico

Berichten: 1344
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Derde poging tot horseboarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:01

Larousch2: Ik heb geen facebook. Maar dat kan ik wel iemand vragen. Bedankt voor de tip.

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Re: Derde poging tot horseboarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:17

Oh, dit ziet er leuk uit :)

Ik dacht altijd dat dit ging met een borsttuig.
Maar zie ik het goed dat de lijn hier aan het zadel vastzit?
Trek je dat dan niet heel snel scheef?

GGFJ

Berichten: 73
Geregistreerd: 28-04-13
Woonplaats: Keulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 08:39

Wolkje schreef:
Oh, dit ziet er leuk uit :)

Ik dacht altijd dat dit ging met een borsttuig.
Maar zie ik het goed dat de lijn hier aan het zadel vastzit?
Trek je dat dan niet heel snel scheef?


Ja ik ben ook benieuwd hoe jullie het touw vast gemaakt hebben. Ik wil dit ook heel graag doen maar twijfel nog altijd over hoe ik het touw aan mijn paardje ga bevestigen...

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:03

Gothico schreef:
Larousch2: Ik heb even op google gezocht. Die landboards zijn best prijzig nog. Als ik iemand zo gek kan krijgen ga ik het misschien wel doen. Maar ik ga niet eerst zo'n board kopen.

Ik heb wel een kortere tijd aan waterskiën gedaan. Maar ben niet echt een zwemmer. Dus na een leuk aantal rondjes was ik wel weer klaar. Maar met een paard lijkt mij dat geweldig omdat je niet aan een vast rondje zit.

Ook ben je nog steeds met een paard bezig en doe je zelf actief sport. En doe je dit samen. (kortom lijkt me dit echt geweldig)


het is ook echt kei gaaf heb pony en board en helaas is het bij ons gestopt door de ontstekingen als gevolg van reuma. (zou bijna zeggen kom eens proberen!)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:04

Gothico schreef:
Larousch2: Ik heb even op google gezocht. Die landboards zijn best prijzig nog. Als ik iemand zo gek kan krijgen ga ik het misschien wel doen. Maar ik ga niet eerst zo'n board kopen.

Ik heb wel een kortere tijd aan waterskiën gedaan. Maar ben niet echt een zwemmer. Dus na een leuk aantal rondjes was ik wel weer klaar. Maar met een paard lijkt mij dat geweldig omdat je niet aan een vast rondje zit.

Ook ben je nog steeds met een paard bezig en doe je zelf actief sport. En doe je dit samen. (kortom lijkt me dit echt geweldig)


het is ook echt kei gaaf heb pony en board en helaas is het bij ons gestopt door de ontstekingen als gevolg van reuma.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Derde poging tot horseboarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:47

Ziet er heel gaaf uit! Leuk!

Gothico

Berichten: 1344
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:37

kwita schreef:
het is ook echt kei gaaf heb pony en board en helaas is het bij ons gestopt door de ontstekingen als gevolg van reuma. (zou bijna zeggen kom eens proberen!)


Wel vervelend dat het om die reden gestopt is.

Maar ga het zeker wel ergens een keer proberen. :D