Broeken met gaten versus leeftijd

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Broeken met gaten versus leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 19:09

Oké, de hele dag getwijfeld of ik mijn stomste topic ooit op bokt zou aanmaken maar ik ben toch te benieuwd naar verschillende meningen.

Het zit zo: ik vond die broekenrage met gaten echt totaal onzinnig onder het mom van, als je een gat in je spijkerbroek krijgt gooi je hem weg. Je gaat toch geen kapotte broek kopen?

Maar ja, zoals altijd met mode, je raakt er aan gewend. Mijn dochter kocht er één en die was best mooi, je zag geen bloot been erdoor omdat het goed afgewerkt was. Inmiddels kijk ik er dus niet meer van op. Maar mijn spijkerbroek die spontaan een gat in de knie kreeg heb ik toch maar afgedankt.

Ik wil al tijden een nieuwe blauwe maar het valt niet altijd mee om budgetvriendelijk gecombineerd met een hekel aan shoppen een broek te vinden.

En toen lag er bij de Lidl opeens een blauwe spijkerbroek! Ik helemaal blij mijn maat gezocht en toen ik die had viel het mij op: gaten >;)
Er lag ook nog een zwarte variant zonder gaten en die heb ik meegenomen en die zat super lekker en zag er ook nog goed uit om mij heen wat geen sinecure is want ik heb en een buik en dunne benen, dat is niet altijd de meest handige combi.

De blauwe variant ging door mijn hoofd spoken. Het was alleen maar wat wit stiksel en geen echte gaten toch? Vandaag weer naar de Lidl getogen en, jippie, hij lag er nog in mijn maat.

Maar ja, toen deed ik hem aan, de bovenste twee stiksels zijn niet door maar ter hoogte van mijn knie zit toch echt niets onder de stiksel en schijnt mijn knie door :\
Buiten dat zit hij super lekker maar ja, ik ben 55 en ik voel me hier eigenlijk te oud voor maar hij zit zo goed.

Ik ben altijd redelijk "een soort van conservatief" gekleed en ik vrees dat mensen me echt raar aan gaan kijken als ik in zo'n broek tevoorschijn kom. Zo van, mevrouw van middelbare leeftijd wil als tiener gekleed gaan.
Bij de paarden loop ik trouwens gerust met oude kleren met vlekken.

Mijn man vond het wel kunnen als ik de broek maar niet bij officiële dingen aan zou trekken maar ik twijfel.

Aan de ene kant was hij spotgoedkoop en zit super lekker, aan de andere kant voel ik me dus die vrouw die zich niet kleed naar haar leeftijd (ook een rekbaar begrip, ik weet het, trek ook gerust korte broeken aan).

Wat vinden jullie er nu van, leeftijdsgenoten en jongeren? Denken jullie als je een vrouw van mijn leeftijd in zo'n broek ziet ach jee, die is haar leeftijd vergeten of vinden jullie het wel kunnen?

Ik ben verder totaal niet met mode bezig en sta echt in dubio, terugbrengen of toch houden?


siskeh
Berichten: 8662
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:12

Als jij het mooi vind, vind je het mooi, maar ik met 28, vertik het om in zo'n broek te lopen, ik vind het persoonlijk(!!) zo onprofessioneel.
Heeft voor mij dan weer weinig met leeftijd te maken, ik vind het gewoon niets :Y)

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:13

Ik vind dat iedereen lekker moet dragen waar hij/zij zich goed bij voelt. Als jij die broek leuk vind heb jij toch aan niemand verantwoording af te leggen omdat het zogenaamd niet bij je leeftijd past? Mijn moeder is 51 en draagt ook gewoon baggy broeken met gaten erin, zij vind het leuk en "lekker stoer" dus why not?

Waar ik vandaan kom lopen vrouwen met een maatje meer ook vol trots met witte leggings en hakken van 20 centimeter om boodschappen in te doen en het staat ze ook nog super want zelfvertrouwen is het beste om te dragen, toch?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:14

Jong of oud ik vind het bij iedereen vreselijk :=
Maar iedereen moet lekker aantrekken wat hij zelf wil! Jij moet er in rondlopen, niet ik :D
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 20-06-18 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaka

Berichten: 4810
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:14

Percy schreef:
Je gaat toch geen kapotte broek kopen?


_O- Ik hoor mijn moeder dit zeggen in de nineties :D

Joh, als hij je goed staat, hij zit lekker en vooral, hij geeft je een fijn gevoel, who gives a rats ass om andermans mening.

Wit beyond measure is man's greatest treasure

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37151
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:16

Oef ik ben bijna jou leeftijd en vertik het kapotte broeken te dragen. Niks leeftijdsgerelateerd trouwens. En ik vertik het me te kleden naar mijn leeftijd. Draag korte broeken, hempjes, cargo camouflage broek shirts met gekke prints of teksten. Dus kan je helaas geen advies geven. :+

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:16

Ik ben dan geen leeftijdsgenoot,
Maar mijn vader is 63, draagt de meest schandalige hippe gatenbroeken (eentje heeft mijn oma uit schaamte letterlijk helemaal dichtgestikt) lange truien en hoodies.

Een of twee gaten, dat valt niet eens meer op. Als je nou met een broek met meer gat dan stof loopt, dat valt op :+

Yesterday
Berichten: 2600
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:19

Ik zou hem gewoon lekker dragen! op dagen bij huis, even naar de supermarkt etc. en inderdaad niet bij officiële dingen.
En als de broek ook nog is goedkoop is, waarom dure nette broeken slijten op je vrije dag? :)

<3


gerlindie

Berichten: 4619
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:21

Voor €4 euro zou ik het doen, als je het zelf mooi vind.

Ik (18) draag ze zelf echter niet, ik vind ze niet mooi :+

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

MiraLooks

Berichten: 323
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:21

Ik ben 53 en ik trek ook dingen aan die ik mooi vind/of lekker vind zitten.
Ik trek mij niets aan van wat mn omgeving daarvan vindt. Die vinden toch altijd wel wat.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:23

Ik vind het niet echt met leeftijd te maken hebben maar meer met stijl.

Als je verder een hele andere stijl hebt wordt het vreemd

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:24

Mijn moeder scheelt niet zoveel van jou. En heel eerlijk, als zij met een gatenbroek aan zou komen, dan zou ik echt zeggen dat dat niet kan.
Het past ook totaal niet bij haar. Maar naar mijn idee past het maar bij weinig mensen van haar leeftijd.. :o

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Supervixen

Berichten: 12747
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Broeken met gaten versus leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:25

Ik ben 37 en draag geen broeken met gaten. Vind het niet mooi. Maar wat een ander doet moet ie zelf weten.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:25

Ik ben 38 en ik vind broeken met gaten echt afschuwelijk. Ik begrijp ook niet dat mensen geld uitgeven aan een kapptte broek.
Overigens had ik hetzelfde dilemma als jij, stad en land afgelopen voor een normale blauwe spijkerbroek, maar het enige dat ik vond waren gatenbroeken, broeken met ritsjes onderaan (is dat serieus ook in??) en broeken met high waist (ook afschuwelijk).

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:27

Ik vind het voor niemand een porum. De enige kapotte broeken draag ik thuis met klussen tot ze te ver heen zijn. Ik snap ook niet dat mensen broeken met gaten kopen.

vind het asociaal overkomen :=

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:27

Mijn aller aller aller fijnste Wrangler broek is pas kapot gegaan op de knie. Precies zo'n gat als die lelijke broeken die nu in de mode zijn.
Dus ik op pad om een nieuwe broek te kopen. Ik heb altijd alleen Wrangler broeken, maar dit keer besloten wat minder dan 100 euro uit te geven voor een jeansbroek.
Nergens te vinden. Echt alles heeft nu van die gaten. Ik ga het niet kopen. Ik gooi zulke broeken altijd weg.
Kapotte kleding gooi je weg, dat koop je niet nieuw.
En wat ik ook vreselijk vind is dat je vrijwel alleen maar skinny jeans kan kopen. Dat past helemaal niet over mijn schoenen heen.
Ik ben helaas niet geslaagd. Niet in de winkels en niet online. Dus heb weer Wrangler gekocht....

Koper

Berichten: 30087
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:29

TS als ik (38) je ergens zag lopen zou ik vanaf vanavond denken: zou dat dat mens van bokt zijn? :D

Broeken met overbodige gaten, vreselijk... maar je vroeg niet naar mijn smaak. Als jij het wel een fijne broek vindt: lekker dragen.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 19:30

Dat stijlverhaal is inderdaad ook wel een beetje het probleem.

Ik ben er aan gewend geraakt maar ik vind het eigenlijk niet echt mooi, die witte stiksels, alla, maar die echte gaten?

Maar de broek zit verder wel goed en 15 euro is de hoofdprijs niet maar waar ga ik die dragen? Een tiener met zo'n broek of een twintiger of dertiger, dat is misschien niet vreemd maar als je 55 bent?

Zat al te denken om achter het knie gat een stukje oude spijkerbroek te plakken met textiellijm maar weet niet of dat gaat houden in de was.

Wat een probleem kan een mens maken over een gat in een spijkerbroek :D

Ik hoef niet vaak meer officieel voor de dag te komen maar ik heb wel nette kleren en paardenkleren en deze broek hangt daar nu een beetje tussen terwijl ik eigenlijk een nette blauwe spijkerbroek wilde.

luuntje

Berichten: 13926
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:32

Even gekeken op de site van Lidl.
Niks mis met de blauwe en zwarte broek.
Als je twijfelt kan je altijd nog een zwarte broek bestellen.

Of een hip plaatje over je gaten borduren/strijken.

[o]

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:34

Ik heb broeken met gaten. Vind ze wel stoer. Maar ja ik ben een 20 jarige student, dus niemand die moeilijk doet over mijn kleding stijl. 8-) Met mn zwarte leren jasje staat t extra stoer.

Maar als mn moeder met zo’n broek aan zou komen zou ik ook zeggen van ‘mam doe maar niet’.

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

Mando

Berichten: 15634
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:35

Je moet dragen wat je wilt.
Ik zou zelf niet in zo'n broek gaan rondlopen maar dat is mijn mening.
Ik ben 51..
En kapotte broek hou je om te klussen _O-


Ik heb ook altijd ruzie met broeken kopen maar sinds ik de broeken heb van place du jour heb ik ze in alle kleuren soorten en maten.
Heerlijke betaalbare broeken.
Wel maatje kleiner nemen dan je normaal heb.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Yesterday
Berichten: 2600
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:38

Percy schreef:
Dat stijlverhaal is inderdaad ook wel een beetje het probleem.

Ik ben er aan gewend geraakt maar ik vind het eigenlijk niet echt mooi, die witte stiksels, alla, maar die echte gaten?

Maar de broek zit verder wel goed en 15 euro is de hoofdprijs niet maar waar ga ik die dragen? Een tiener met zo'n broek of een twintiger of dertiger, dat is misschien niet vreemd maar als je 55 bent?

Zat al te denken om achter het knie gat een stukje oude spijkerbroek te plakken met textiellijm maar weet niet of dat gaat houden in de was.

Wat een probleem kan een mens maken over een gat in een spijkerbroek :D

Ik hoef niet vaak meer officieel voor de dag te komen maar ik heb wel nette kleren en paardenkleren en deze broek hangt daar nu een beetje tussen terwijl ik eigenlijk een nette blauwe spijkerbroek wilde.


Als je het niet gaat dragen is 15 euro alsnog zonde. Misschien is een keer op de site van esprit kijken? Daar hebben ze fijne (nette) spijkerbroeken van prima kwaliteit voor best oke prijzen, en maar weinig met gaten!

<3

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:38

Ik denk dat het de meesten geeneens gaat opvallen ? :')

Gewoon dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:48

Ik lig helemaal dubbel van het lachen TS. Ook ik ben zo'n oudere (54) welke met een gerust hart mijn destroyed jeans aantrekt. Herkenbaar is je twijfel hierin zeker! Ook ik vroeg mij af of ik zo'n ouwe doos wilde zijn die zogenaamd met de jongeren mee wilde doen _O-
Uit voorzorg heb ik een aantal bekenden een foto doorgestuurd en kreeg positief commentaar retour.
Niet iedere oudere wil er in lopen, maar ook niet iedere oudere wil een bloemetjesjurk :D

Suzanne F.

Berichten: 48946
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:22

Ik ben 36 en draag regelmatig broeken met gaten. Ik vind ze leuk. Niet naar mijn werk natuurlijk maar gewoon thuis.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _KimmeL, agesus, Annemiekev, Boheme, cariena1, colinneke, ComscoreBot, Duhelo, GrapeshotBot, grizzlybear, hagelslag, Karma_k, Keizerinnnn, linoleum, ontherun, Petunia27, Pien63, Rupser, s1993, Sabine, sassefras, Summerfly, wiifke, xAlice en 44 bezoekers