ponykamp

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

anouk2205

Berichten: 8
Geregistreerd: 20-06-18

ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 16:06

hey hey
ik heb dus een paar vragen.
Ik ga dus op kamp met mijn eigen pony na 3 jaar zagen *\o/*
maar nu weet ik niet goed wat ik moet doen.
naarmate mijn pony nog maar 1 keer verplaatst is geweest van haar oude eigenaar naar hier.
Weet ik dus niet hoe ze gaat reageren. Over het algemeen is ze heel koel is het hoofd en heef sociaal. Maar niet gewent aan maneges en lessen omdat ze aan huis staat is dit vrijwel altijd prive les.
dus dacht ik mischien is het beter om 1 of 2 dage vroeger te gaan en haar 1ste daar is te longeren. Heeft er iemand handige tips.
alvast bedankt :)

Once in a life time horse -jantje-
we missen je woef 23/11/18


Kairos
Berichten: 2707
Geregistreerd: 07-08-17

Re: ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:12

Vragen of er een boer aan de andere kant van je woonplaats is of je daar eens zou mogen oefenen? Dus gewoon stukje met de trailer, van de trailer af, buiten stukje stappen etc. Lessen lijkt me vooral wennen en zorgen dat je in een fijn niveau groep geplaatst wordt, dat als de instructeur zegt van 'goh, kom niet de dicht bij die pony. Het is een eigen pony en die moet nog wennen,' dat ze wel dusdanig niveau hebben dat ze het begrijpen en niet kontkleven of afsnijden zeg maar ^^

~ The comeback is always stronger than the setback ~

anouk2205

Berichten: 8
Geregistreerd: 20-06-18

Re: ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 16:15

het deel van de trailer kan ik wel vragen aan een vriendin hier verder in de straat.
okey bedankt voor die tip ik denk dat ik ook wel ga melden dat ze dit niet gewend is .

Once in a life time horse -jantje-
we missen je woef 23/11/18

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Re: ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 16:45

Ben je wel eens eerder met de pony op onbekend terrein geweest? Wel eens eerder samen met andere paarden gereden?
Dit kan voor sommige paarden best wel spannend zijn als het niet gewend zijn.
Het zou wel prettig zijn als je dit van tevoren toch even uitprobeert om te kijken hoe je pony reageert. Mocht ze toch niet reageren zoals gewenst, kun je op zoek gaan naar een oplossing of vaker oefenen.

Eerder gaan is denk ik ook niet altijd mogelijk, dat zou je ruim van te voren aan moeten geven.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:01

Ik geplaatst dit topic naar young rider talk.

anouk2205

Berichten: 8
Geregistreerd: 20-06-18

Re: ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 17:17

beste bowo ik ga regelmatig wandelingen maken met paarden van vriendinnen en ze reageert zawel als altijd goed op nieuwe paarden . nieuwe plaatsen zijn ook geen probleemze is redelijk bom proof alles is goed behalve ezels

Once in a life time horse -jantje-
we missen je woef 23/11/18

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Re: ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:24

Dan is het denk ik belangrijk dat je er zelf geen probleem van maakt. Als het voor jou normaal is en je dingen niet anders gaat doen dan normaal, zal er voor je pony ook geen reden zijn om zich anders te gedragen :)
En verder wat Kairos zegt, even zorgen dat de rest weet dat je een eigen pony hebt.

anouk2205

Berichten: 8
Geregistreerd: 20-06-18

Re: ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 20:15

ik denk we dat ze het verschil gaan zien hoor tusse mijn pony en de manege paarden. aangezien er voor zover ik weet geen enkele tinker is :)

Once in a life time horse -jantje-
we missen je woef 23/11/18

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Re: ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:27

Hoeft niets te zeggen :P
Ik ken een manege die 1 Lipizzaner heeft, tussen (kruisingen van) Friezen, Haflingers, warmbloeden, ijslanders, "vuilnisbakken pony's" en nog enkele Tinkers, Merens en misschien vergeet ik nog wat

anouk2205

Berichten: 8
Geregistreerd: 20-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 20:30

hhahaha ik denk ook niet dat de manege pony's met zulke dure spulletjes lopen als mijn beestje alleen mijn halster was al rond de 60

Once in a life time horse -jantje-
we missen je woef 23/11/18

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 02:35

anouk2205 schreef:
hhahaha ik denk ook niet dat de manege pony's met zulke dure spulletjes lopen als mijn beestje alleen mijn halster was al rond de 60


Maar dat ziet niet iedereen he, of laat je de prijskaartjes soms hangen? ;)

anouk2205

Berichten: 8
Geregistreerd: 20-06-18

Re: ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 07:18

Neen hhahaa zou er best gek uitzien denk ik

Once in a life time horse -jantje-
we missen je woef 23/11/18

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Re: ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:01

Maar daarnaast gaat het er ook al vooral om dat de anderen weten dat met een eigen pony "anders" omgegaan moet worden.
De andere pony's kennen elkaar, maar jouw pony zal een vreemde eend in de bijt zijn. Het is niet alleen voor jouw pony anders, ook voor de manegepony's. De wat dominantere pony's kunnen soms ook onder het zadel of aan de hand jouw pony uitdagen. Dan moet jij dus niet te dicht bij die pony's komen en zij niet bij jou. Je wilt natuurlijk niet iemand per ongeluk een trap krijgt ofzo.

anouk2205

Berichten: 8
Geregistreerd: 20-06-18

Re: ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 12:27

nee dat is idd waar nu daagt ze mijne wel niet uit en onder het zadel zal ze eigenlijk nooit egt dominant gaan doen

Once in a life time horse -jantje-
we missen je woef 23/11/18

Bowo
Berichten: 2811
Geregistreerd: 11-04-18

Re: ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 12:56

Die van jou hoeft ook niets te doen om toch aangevallen te worden. Ik heb er helaas ervaring mee. Ik had een eigen pony mee op kamp, ook een schat van een dier tegen anderen, maar 1 van de paarden die daar de hoogste rangorde heeft, was dus niet goed vast gezet, dus die kwam los en viel toen mijn pony aan. Domme pech natuurlijk, maar kan net zo goed gebeuren als je er te dicht langs loopt en zo'n paard even een achterbeentje uitsteekt. Met rijden werd ik verder ook wel ingedeeld bij paarden die dus niet anders doen naar eigen pony's, maar ik lette er zelf ook dat ik bij de dominantere paarden uit de buurt bleef.

anouk2205

Berichten: 8
Geregistreerd: 20-06-18

Re: ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 13:52

jah ik let sws op ik ken de manege best goed ga er al een paar jaar en mijn nichtje ree er ook. maar ik let zelfs op als ik gewoon op 1 vn hun pony's rij

Once in a life time horse -jantje-
we missen je woef 23/11/18


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers