Ik ben transgender

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 23:01

Voor veel mensen is transgender een abstract begrip. Voorheen was het een ver van je bed show, maar tegenwoordig heeft iedereen ten minste wel eens van het woord gehoord. Sommige mensen associëren het met travestieten, andere mensen misschien met de hele discussie om NS die genderneutraal ging. Toch weten weinig mensen wat transgender zijn inhoud en zijn er veel misconcepties.

Zelf was ik denk ik een jaar of 14 toen één van mijn vrienden uit de kast kwam als transgender. Ik was op die leeftijd niet heel erg bezig met mijn eigen identiteit, maar ik vond het wel interessant om met hem gesprekken te hebben. In die tijd grapte ik soms wel eens dat ik me meer een homoseksuele man voelde dan een heteroseksuele vrouw, maar verder dan dat kwam het niet.

Als kind en tiener was ik nooit echt met make-up bezig; had een liefde voor de combinatie t-shirt met bandlogo, spijkerbroek, gympen en een vest en ik maakte vroeger battlebots na van papier. Daarnaast was ik wel altijd creatief en vond ik uiterlijk van dingen belangrijk (behalve mezelf dan :')); had ik een grote liefde voor romcoms (en slechte jaren 90 rampenfilms); heb ik een echte pennymeisje periode gehad en noem het maar op.

Op mijn 16e ben ik naar de kapper gegaan en heb ik mijn haar er af geknipt. Niet veel later vroeg ik mijn vriendengroep op school of ze me als een jongen konden behandelen. Dat was niet zo'n grote stap achteraf, want de groep waar ik toen mee rondhing was een bij elkaar geraapt zooitje LGBT+ tieners die langzaam maar zeker allemaal uit de kast kwamen. :')) Ook online maakte ik de overgang. Op de middelbare kwam ik uiteindelijk nooit uit de kast voor 'vreemden'. Ik zat in mijn laatste anderhalf jaar en vond het niet de moeite waard om zoveel heisa te maken voor iets wat ik niet echt zeker wist. Want ja, als tiener verander je veel. Je hormonen staan op de kop, je bent makkelijk beïnvloedbaar, je voelt je de ene dag anders dan de andere dag. Daarnaast had ik gehoord dat je, wanneer je eindelijk zover was om te beginnen met gendertherapie, je moest bewijzen als jongen. En tja, wat had ik als bewijs? Ik hield van muziek, voetbal en auto's, maar daar hield mijn persoonlijkheid niet op. Grappig genoeg zei een docent op mijn opleiding dat hij het wel verwacht had dat ik transgender was nadat ik had gevraagd of ik tijdens zijn college een paar minuten tijd mocht hebben. Misschien doe ik dan toch iets goed. :')

Hoedanook, begin dit jaar heb ik via de dokter een doorverwijzing aangevraagd en vandaag werd ik gebeld dat ze een uitvaller hadden! Aanstaande maandag is dus mijn intakegesprek bij de genderkliniek in Groningen! :D Als het goed is, en er interesse is, kan ik dus het hele traject beschrijven in dit topic.

Daarnaast wil ik de ruimte geven aan mensen om eventueel vragen te stellen. Het mag zo gek zijn als je wilt en als je je toch een beetje schaamt mag het ook via pb!

Mijn excuses voor de warrige opening. Ik wil het niet gelijk te lang maken en het is moeilijk om te belangrijkste punten te noemen. :o

P.s: Ik weet dat mensen nu natuurlijk richting mijn profiel gaan om te gluren hoe ik er nou eigenlijk uit zie. Mijn profiel is zo goed als leeg, dus ik plaats nog even een linkje naar een recente toeristenfoto. :D Klik

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær


Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:03

Super dat je je eigen gevoel volgt!
Ik wens je heel veel succes en sterkte en ik ga je volgen

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:05

Tof topic! Ik volg

Mowgli4

Berichten: 1377
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:05

Gaaf zeg! Tof dat je dit zo wilt delen. Ik volg zeker :)

Great friends are hard to find, difficult to leave, impossible to forget Mowgli, Blitz & Jay

Courses

Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:05

You do you! Goed dat je er zo open over uit komt :) Hopelijk verloopt alles voorspoedig!

Loeky01
Berichten: 7312
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:08

Heel veel succes gewenst de komende periode!
Onwijs tof ook dat je dit wilt delen, ik volg zeker mee op de achtergrond! Ontzettend stoer. Zo zie je ook maar dat het niet direct tijdens de kleuter/schoolgaand kind fase al naar voren hoeft te komen..

paljaslaura

Berichten: 2738
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:08

Heel veel respect voor jou! Ik ga je volgen :)

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:15

Ik volg :-).
Heel fijn dat je die stap nu zet en ik hoop dat het ergens een opluchting voor je is.

Ik kom door mijn werk regelmatig in contact met transgenders en dan meestal in hun donkerste momenten en de verhalen die je dan hoort zijn schrijnend... Zoveel onbegrip en vooroordelen van derden terwijl ze gewoon zichzelf willen kunnen zijn. Zo'n zware existentiële twijfels bij hen voor sommigen zichzelf leren aanvaarden...
Ik heb er veel respect voor en het is hoog tijd dat dit uit de taboesfeer komt!

Dus TS, ga ervoor! Ik wens je al het geluk van de wereld en hopen moed en doorzettingsvermogen tijdens je transformatie!!!

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:15

Wat stoer :D Ik volg ook mee!

Ik kwam laatst ook iemand tegen van de middelbare die ineens als vrouw door het leven ging. Ik vind dat zo stoer en heb er enorm veel respect voor!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:16

Heel veel succes! Hoe reageerde jouw familie erop?
Ik ga je volgen, al heb ik al iemand een transitie zien ondergaan van dichtbij, blijf ik het heel fascinerend vinden. Ik wens je alle geluk toe!

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!


SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:21

Hoe tof dat je zo je verhaal durft en wilt delen! Ik volg natuurlijk! Vanaf heel jongs afaan kon je aan mijn buurmeisje al merken dat ze liever een jongen was geweest, altijd jongens kleding aan en praten alsof ze een hij was. Ik ben ongeveer 2 jaar ouder maar merkte het toen al op.

Ik vind je ook nog is harstikke knap by the way! :)
Laatst bijgewerkt door SavannahNx op 19-06-18 23:25, in het totaal 2 keer bewerkt

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:22

Ontzettend tof dat je ons wil laten meekijken! Ik volg ook!

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:23

Super tof dat je er over schrijven wilt! Heel veel plezier, maar ook veel sterkte ermee!


Ik heb een poosje jessie Maya gevolgd op YouTube. Zij ging van man naar vrouw. Ik vond dat super knap!

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:25

Wat stoer dat je dit deelt!

En wat ben ik blij voor je! Ook al ken ik je niet :')

Heel veel succes en ik volg mee!

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:30

Ik weet niet waarom, maar ik vind dit altijd zo interessant! Respect dat je, jezelf durft te zijn. Maar ook super tof hoe je er zo over schrijft.

Ik ga je zeker mee volgen! Vind de stappen die je gaat nemen wel heel interessant!

Hiraeth

Berichten: 3220
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 23:32

Dankjewel voor het enthousiasme en de lieve berichten! Dat had ik niet verwacht, helemaal niet om twaalf uur 's nachts. :o

Jikkeee schreef:
Zo zie je ook maar dat het niet direct tijdens de kleuter/schoolgaand kind fase al naar voren hoeft te komen..

Dat gebeurt inderdaad een stuk minder. Soms denken mensen dat zodra een kind met auto's begint te spelen het wel een jongen moet zijn, terwijl je in die leeftijd gewoon de ruimte moet hebben om te spelen met wat je wil (mits niet brandbaar :D) en rustig uit te kunnen vogelen wie je bent. Het gebeurt wel eens dat kinderen al voor de puberteit hormoonstoppers krijgen. Daar ben ik wel een beetje jaloers op. :') Maar goed, je ziet ook genoeg volwassenen die minstens twintig jaar ouder zijn dan ik die dus pas later uit de kast komen.

maximuss schreef:
Ik kom door mijn werk regelmatig in contact met transgenders en dan meestal in hun donkerste momenten en de verhalen die je dan hoort zijn schrijnend... Zoveel onbegrip en vooroordelen van derden terwijl ze gewoon zichzelf willen kunnen zijn. Zo'n zware existentiële twijfels bij hen voor sommigen zichzelf leren aanvaarden...
Ik heb er veel respect voor en het is hoog tijd dat dit uit de taboesfeer komt!

Het is emotioneel soms wel zwaar inderdaad. Ik had vooral te maken met depressie voor ik uit de kast kwam. Daarna ook wel, maar ik heb mezelf leren zien als een work in progress. Niemand wordt perfect geboren. We willen allemaal wel dikker, dunner, korter of langer zijn. Ik heb het geluk dat mijn probleem met de moderne techniek aardig te verhelpen is. :) En tja, tot die tijd accepteer ik maar dat ik nou eenmaal er uit zie als een meisje en krijg ik een veer in mijn reet elke keer als een vreemde zegt: "Hey knul, mag ik hier zitten." :D

keshia schreef:
Heel veel succes! Hoe reageerde jouw familie erop?

Mijn vader best onverschillig, hoewel hij vandaag wel trots zei dat hij geraden had dat de genderkliniek had gebeld (om de één of andere reden belden ze naar mijn vader en niet naar mij. :')). Mijn moeder heeft het er wel moeilijk mee. Die genoot er altijd van als ik gala had want dan kon ze zo lekker frunniken met mijn haar en make-up. Ze staat wel achter me, maar ik vrees dat ze meer tranen gaat laten dan ik ga laten gedurende de komende maanden/jaren. Mijn opa en oma en oom en tante weten nog van niks. :o Ik denk dat mijn oma een spontane hartverzakking krijgt en dat wil ik haar niet aan doen. Ze is best wel conservatief en zij is eigenlijk ook de voornaamste reden dat ik vier jaar heb gewacht tot ik me aanmeldde bij de genderkliniek. Kreeg gelijk al de dokter over me heen dat ik toch écht voor mezelf moest kiezen en dat ik best wel een beetje egoïstisch mocht denken over dit soort grote dingen. Oeps. :D

og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
─ fugleflugten: morgenlysskær

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:34

Wat interssant! Ik denk dat je oprecht een mooie man gaat worden!

Wat ik graag zou willen vragen is: bij welk geslacht voel je dan meer op je gemak? Bij mannen,omdat je je daarmee identificieert?
Ook ben ik benieuwd of je over een nieuwe naam nadenkt, wanneer je die aan zou willen nemen en hoe je die naam kiest?

Heel veel succes bij je intake,en met je transitie!

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    Anoniem

    Re: Ik ben transgender

    Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:38

    Respect Hi, wat een enorme stap. _O_ :*

    MyChoice

    Berichten: 2178
    Geregistreerd: 08-11-17

    Re: Ik ben transgender

    Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:43

    Tof dat je een topic opent! Heb aardig wat transgenders in mijn leven (gehad). Eigenlijk allen van v->m. Stuk voor stuk knappe kerels :-) heel veel succes en sterkte tijdens het hele proces!

    Melya 06-07-06
    Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
    Madelief 13-03-2018

    Pharootz

    Berichten: 310
    Geregistreerd: 20-10-12

    Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:43

    Hee, ik dacht al dat dit topic van jou was toen ik de titel zag. Hoe dan ook, alle sterkte en succes gedurende het proces! Het valt vast allemaal op z'n pootjes. Je lichaam is niet voor niets je tempel, die moet je volledig zo bouwen zoals jijzelf dat prettig vindt.

    Ik ga het topic volgen! Wanneer heb je je gesprek in Groningen?


    EDIT: En natuurlijk net zoals heel veel mensen, super trots op je en hoe je het allemaal oppakt! Het moet allemaal niet makkelijk voor je zijn geweest, maar hoe je er nu in staat en hoe je tegen de wereld aan kijkt, is iets waar je heel erg trots op mag zijn.
    Laatst bijgewerkt door Pharootz op 19-06-18 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

    These violent Delights have violent Ends

    Summerfly

    Berichten: 2901
    Geregistreerd: 03-01-12
    Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

    Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:45

    Ik kom je topic ook volgen! Vind het heel tof dat je er ook hier open over durft te zijn, want hoewel Bokt een redelijk open/progressief forum is in mijn ogen zijn er ook nog een hoop stoffige mensen die hier niet zo positief op kijken. Ik hoop dat je ook hen kunt laten zien hoe belangrijk het is om jezelf te zijn en dat je eigen geluk het belangrijkst is! Heel veel succes en kracht toegewenst in de komende tijd, ik vind je super stoer.

    Hiraeth

    Berichten: 3220
    Geregistreerd: 08-08-07
    Woonplaats: Ruinerwold

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 23:52

    Tivoli schreef:
    Wat ik graag zou willen vragen is: bij welk geslacht voel je dan meer op je gemak? Bij mannen,omdat je je daarmee identificieert?

    Dat is een moeilijke. Ik wilde eigenlijk vrouwen typen, mede omdat ik als nu-nog-een-soort-van-beetje-vrouw begrijp dat mannen best wel grote lapwausen kunnen zijn. Daarnaast voel ik me soms een nog ergere neppert als ik met een groep jongens ben. Als ik met twee jongens ben is het een soort van "two and a half man" idee.

    Wel ben ik afgelopen maand naar Amerika geweest om familie van mijn partner te bezoeken en daar kon ik met beide geslachten (die ik dus nog nooit gezien had) evengoed overweg. :D Ik ging koken met zijn moeder en kreeg hockeycursus van de vader. :')

    En op studiereis zat ik elke avond in de kroeg om voetbal te kijken met een paar studiegenoten. Maar goed, dan haal ik mijn mannelijkheid weer onderuit door te zeggen dat Jürgen Klopp misschien wel de knapste voetbaltrainer is op dit moment. _O-

    Tivoli schreef:
    Ook ben ik benieuwd of je over een nieuwe naam nadenkt, wanneer je die aan zou willen nemen en hoe je die naam kiest?

    De naam in mijn paspoort gaat sowieso veranderd worden omdat het letterlijk de naam van mijn oma is. Mijn roepnaam (overigens mijn 'officiële' naam sinds mijn geboorte, dus die heb ik niet gekozen) is redelijk genderneutraal omdat eigenlijk niemand anders deze naam heeft, dus daar twijfel ik over. Ik deel mijn naam liever niet direct in dit topic, maar mijn instagram naam is letterlijk mijn naam dus... :D Ik zat te denken aan Gilles omdat dat een kleine variatie is op mijn bijnaam en dat dat wel zou kunnen, maar dat is Vlaams en ik kom uit... Drenthe. _O- Verder vind ik Geoff altijd een mooie naam, maar die naam past niet bij me. Ik maak het mezelf moeilijk omdat ik het liefst een naam met de G wil houden. :o

    Pharootz schreef:
    Ik ga het topic volgen! Wanneer heb je je gesprek in Groningen?

    Half. Negen. :')

    Summerfly schreef:
    Ik kom je topic ook volgen! Vind het heel tof dat je er ook hier open over durft te zijn, want hoewel Bokt een redelijk open/progressief forum is in mijn ogen zijn er ook nog een hoop stoffige mensen die hier niet zo positief op kijken.

    Ik ben nogal eh... extreem progressief dus ik snap inderdaad waar je op doelt. :o

    Dankjewel!

    og jeg håber du ved at du har startet i mig, en indvendig midsommer torden start
    ─ fugleflugten: morgenlysskær

    Nicje87

    Berichten: 9844
    Geregistreerd: 26-06-06

    Re: Ik ben transgender

    Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:59

    Respect! Iemand in mij omgeving heeft dezelfde transformatie begaan. Ik heb daar echt respect en bewondering voor. Hij heeft nu ook gewoon een gezin.

    Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
    Strooigoed

    Jolynne

    Berichten: 2293
    Geregistreerd: 30-11-16

    Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 00:10

    Ik wens je enorm veel succes met de komende grote veranderingen,
    zou het leuk vinden om het proces vanuit iemand zijn eigen ervaring mee te kunnen lezen!

    Koper

    Berichten: 30091
    Geregistreerd: 12-10-07
    Woonplaats: In een mooi dorp

    Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 00:15

    Interessant topic! Succes maandag knul +:)+

    "Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
    -þórarinn Eymundsson

    Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
    We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


    Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Binck8, chinnie, JeRekers, Lizzah en 36 bezoekers