Staart van pony afgeknipt: "Wie doet er nou zoiets"

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13888
Geregistreerd: 20-04-16

Staart van pony afgeknipt: "Wie doet er nou zoiets"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 14:49

omroep brabant
Overige
Ingezonden door meerdere bokkers
Afbeelding

"Wie doet er nou zoiets? En vooral waarom?" Boosheid en vragen schreeuwen om aandacht in het hoofd van Romy Nelemans. Dit weekend ontdekte ze dat de staart van haar pony 'Baccie' is afgeknipt. "Als de dader twee centimeter hoger had geknipt dan had Baccie dood kunnen bloeden."

Waarschijnlijk is de staart al een week eerder afgeknipt, denkt Romy. "Mijn paard staat in een weiland tussen Deurne en Milheeze. Mijn vriend heeft afgelopen week voor Baccie gezorgd en hem is de korte staart niet opgevallen." De bewoners van het aanliggende huis zagen de kleine staart al eerder maar dachten dat Romy dat zelf had gedaan.

Na de ontdekking van de afgeknipte staart zondag, komen alle verhalen samen. "Mijn vriend vond het achteraf wel raar hoe de paardendeken erbij lag. Die lag er verfrommeld bij, maar niet zoals een paard dat zou doen. De bewoners ernaast herinneren zich een rood autootje. De inzittenden van die auto zijn met mijn pony op de foto gegaan. Zij zittend op het hek en Baccie erachter."

Waarom?
Romy heeft inmiddels aangifte gedaan. "De politie weet ook niet wat de achterliggende reden is om zo'n staart af te knippen. Voorlopig zien ze de inzittenden van de rode wagen als verdachte."

Zelf weet de paardenliefhebster ook niet wat de reden is om de staart af te knippen. "Het enige wat ik kan bedenken is dat ze er paardensieraden van willen maken. Sieraden met paardenhaar kunnen wel tweehonderd euro kosten.

Bewust
Het lijkt er in ieder geval op dat diegene wist wat hij deed. "De staart is netjes recht afknipt, net onder de staartwortel. Het kan jaren duren voordat de staart weer op lengte is. Tot die tijd hebben vliegen en dazen vrij spel op de achterkant van Baccie", klinkt het ontredderd uit de mond van Romy.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Laurora

Berichten: 2630
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Staart van pony afgeknipt: "Wie doet er nou zoiets"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:52

Wat idioot dat sommige mensen zoiets zomaar doen....
Ik zou ook echt staan janken als die mooie volle bos van mijn paard zomaar verdwenen zou zijn -O-

Echter vind ik de woorden "als de dader 2 cm hoger had geknipt had ie wel dood kunnen bloeden" een beetje overdreven. Met een schaar kun je best een wonde maken bij een staartwortel, maar een paard bloed echt niet zomaar dood.

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

96Laura

Berichten: 534
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Naast de buren :D

Re: Staart van pony afgeknipt: "Wie doet er nou zoiets"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:55

Ik vind de opmerking dat paardenhaarsieraden 200 euro op kunnen leveren ook wat overdreven. Volgensmij zijn paardenhaarsieraden duur omdat er emotionele waarde is. En 200 euro kan ik mij sowieso al niet voorstellen. Desalniettemin natuurlijk verschrikkelijk als je je paard zo aantreft.

ǝſ uɐv uǝvoqǝtsrǝpuo uǝq
[JITP] We are the perfect two
rust zacht lieve puck (26-08-'11)

Anastasia24

Berichten: 2678
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:56

Ik zie steeds vaker van deze onzin. Waar gaat dit in hemelsnaam over? Arme beesten zijn onderhand nergends meer veilig.

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Femke_Tweety

Berichten: 11952
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:56

En blijkbaar is er in het haar geknipt, en niet in het 'vlees'.

Dus dat doodbloeden slaat nergens op. Behalve als ik wat onderzoeken heb gemist waarin bewezen wordt dat er ín haren bloedvaatjes zitten.


Bijzonder dat je er pas een week later achter komt ook.
Had niet fijn geweest als dan wél in de staartwortel geknipt was.


Neemt niet weg dat degenen die dit gedaan hebben, zich wel enorm misdragen hebben.
Beetje idioot om zomaar haar te knippen van een dier waar je niets mee te maken hebt

AaronYve

Berichten: 10502
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:58

Vreselijk! Dat je al weet dat iemand daar is geweest en dat je paard zijn staart gewoon kwijt is. Duurt jaren voordat het weer op lengte is. Arm dier. Gelukkig dat verder niks heeft!

Aaron
Elmar
Lucky

speurneusc

Berichten: 5348
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:06

xSetjeslover schreef:
Ik vind de opmerking dat paardenhaarsieraden 200 euro op kunnen leveren ook wat overdreven. Volgensmij zijn paardenhaarsieraden duur omdat er emotionele waarde is. En 200 euro kan ik mij sowieso al niet voorstellen. Desalniettemin natuurlijk verschrikkelijk als je je paard zo aantreft.


niet de sieraden maar als nepstaart kan het best wat opleveren

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:07

xSetjeslover schreef:
Ik vind de opmerking dat paardenhaarsieraden 200 euro op kunnen leveren ook wat overdreven. Volgensmij zijn paardenhaarsieraden duur omdat er emotionele waarde is. En 200 euro kan ik mij sowieso al niet voorstellen. Desalniettemin natuurlijk verschrikkelijk als je je paard zo aantreft.



Ik heb toch echt een armband die 325 euro heeft gekost, het kan dus wel voor meer dan 200 euro ;)
Voor de rest helemaal met je eens dat dit verschrikkelijk is als je je paard zo aantreft.

Niets gebeurt toevallig. Je komt niet per ongeluk op een podium te staan met twintigduizend mensen voor je.....-Bono

mylittlejoy

Berichten: 3289
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:09

Het is vreselijk en ik zou er zelf ook serieus door van slag zijn, maar overdrijven is ook een vak hoor. Doodbloeden? 200 euro voor paardenhaarsieraden van een onbekend paard?

Neemt niet weg dat het idee dat een wildvreemde zo dicht bij je paard kwam dat ze de staart af konden knippen wel eng is.

onpaard

Berichten: 2952
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:11

Bij de slager kan je staarten kopen dacht ik. Op stal had een paard een donorstaart, dan kan je paard tenminsten de vliegen weg slaan. Hoe je het haar vast zet weet ik niet.

*****

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:14

Achgos, wat zonde. Soms is het toch jammer als je een vriendelijk paard hebt hè... Dat een vreemde zo dichtbij kan komen dat dit kan gebeuren. Was het nou maar een vals kreng geweest, dan had ‘ie nog een staart...
Gelukkig is het “maar” haar en is de pony niet gewond, maar leuk is anders!

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:15

Ik vind het wel apart dat die vriend de korte staart niet was opgevallen >;) en inderdaad waarom moet dat doodbloeden er in? Dat is echt zwaar overdreven. Wel vervelend met de vliegen inderdaad.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:19

onpaard schreef:
Bij de slager kan je staarten kopen dacht ik. Op stal had een paard een donorstaart, dan kan je paard tenminsten de vliegen weg slaan. Hoe je het haar vast zet weet ik niet.


Ja dat is een duur grapje om een staart te kopen.. In Amerika is het een hype, plukken haar worden er als extensions met wax in gezet, of ze worden er in gevlochten. Ook moeten de haren met speciaal spul worden bewerkt..

Dus ik zou eerder verwachten dat ze het daarvoor hebben gedaan.. Maar als ik lees dat ze ook nog even leuk een selfie hebben genomen met het paard lijkt het me dat het gewoon een rotstreek is geweest. Gelukkig houd het paard (behalve last van vliegen) er niks aan over en bestaan er vliegendekens..

Hoop ergens dat ze de dader(s) kunnen vinden, kan die meteen een doos extensions bestellen zodat dit paard de vliegen weer weg kan jagen ;)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:19

moonsparkle schreef:
Ik vind het wel apart dat die vriend de korte staart niet was opgevallen >;) en inderdaad waarom moet dat doodbloeden er in? Dat is echt zwaar overdreven. Wel vervelend met de vliegen inderdaad.


Mijn paard zijn staart is ooit door een geit half opgegeten, daar kwam ik ook pas 1 dag daarna achter ;) Mijn ex zou het trouwens ook niet gezien hebben hoor, mannen letten niet zo op de details zo zie je maar weer :')

Tis in ieder geval mooi recht afgeknipt :')
Laatst bijgewerkt door CharmingS op 19-06-18 15:21, in het totaal 2 keer bewerkt

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:19

Volgens mij denkt Romy dat Edward Scissorhands die staart eraf heeft gehaald.. :=

Wel sneu voor de pony..

MissYvette4u

Berichten: 2981
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:30

Wat sneu voor de pony :( ik zou me als eigenaar ook kapot schrikken wie heeft het lef zoiets te doen en waarom?!
Ik kan alleen penny's oid bedenken eerlijk gezegd.... ;(
Toen ik op de basisschool zat, had ik verzorgpony's.
Aangezien ik bij de pony's in de wei kwam, vond een domme griet uit de wijk dat als ik dat mocht zij dat ook mocht en besloot op een blauwe maandag dat zij de manen mocht afknippen -:(- Was vooral heel zuur voor de eigenaar; hij ging met de pony's naar keuringen ed.

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Re: Staart van pony afgeknipt: "Wie doet er nou zoiets"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:15

Ik kon het al niet meer serieus nemen na het lezen van de titel, doodbloeden serieus :))

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:19

moonsparkle schreef:
Ik vind het wel apart dat die vriend de korte staart niet was opgevallen >;) en inderdaad waarom moet dat doodbloeden er in? Dat is echt zwaar overdreven. Wel vervelend met de vliegen inderdaad.

Ik ben voor mijn werk nu weg en mijn man doet de paarden.Hem zou een staart die weg is ook niet opvallen.Hij ziet mijn geknipte haar ook niet.
Als ik vraag hoe vind je het,roept hij oja je haar :D Voor het zelfde geld heb ik het over mijn nieuwe kleren :-) dus dat vind ik niet zo vreemd.

Ik zou eerder aan een oude eigenaar of zo denken omdat ze blijkbaar ook foto's met de pony maakte.

Anoniem

Re: Staart van pony afgeknipt: "Wie doet er nou zoiets"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:24

"Als de dader twee centimeter hoger had geknipt dan had Baccie dood kunnen bloeden."
>;) _O- _O- _O-

Oh toe nou .....

Niet netjes, ontzettende kut streek.... maar niet zo hysterisch overdrijven.

spatter

Berichten: 14451
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:54

Gelukkig groeit staarthaar best snel dus over een paar maanden zit er best wel weer wat lengte op maar wel balen .
Ook triest dat vriend en buren niks gezien hebben.
Nu krijgen misschien wel mensen de schuld omdat ze een foto gemaakt hebben met de pony, terwijl zij er niks mee te maken kunnen hebben.

♥ Blue ♥ ♥ Tika en Kimber ♥
Tika Toverbal [ITP] Tika, mijn muildier-meisje ,weer eens in beeld !
Muildiertreffen in de Eiffel met Tika [RIJ-ITP] Muildiertreffen in de Eiffel met Tika


ellentjes
Berichten: 106
Geregistreerd: 15-02-11
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Staart van pony afgeknipt: "Wie doet er nou zoiets"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:07

Dat is echt balen. Nu gebeurt dit nog op een weiland.
Bij mijn shetlander die aan huis staat heeft het verzorgstertje(12 jaar) samen met haar moeder de voorpluk tot boven de ogen afgeknipt. 'Want ze kan niks zien zo met die voorpluk voor haar ogen'.
Ook uit de manen en staart waren plukken weg want daar zaten klontjes modder in die ze er met de borstel niet uit kregen dus maar de schaar gepakt. Ik heb heel hard gehuild toen ik thuiskwam van school en mijn merrie zo zag staan. Die avond een gesprek gehad met de moeder welke van mening bleef dat ze goed gehandeld had.
Zelf redde ik het prima om voor mijn pony's te zorgen maar dat meisje wilde zo graag borstelen, en ze ging tenslotte altijd samen met haar moeder dus wat kon er misgaan _-:(

Marit&Dirkje

Koper

Berichten: 30090
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:18

watchthesky schreef:
Achgos, wat zonde. Soms is het toch jammer als je een vriendelijk paard hebt hè... Dat een vreemde zo dichtbij kan komen dat dit kan gebeuren. Was het nou maar een vals kreng geweest, dan had ‘ie nog een staart...
Gelukkig is het “maar” haar en is de pony niet gewond, maar leuk is anders!

Wie weet was het wel iemand die de pony kende. En die bij voorbeeld een akkefietje met die Romy gehad heeft. Zo lang we maar één kant van het verhaal kennen zal het bij gissen blijven.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Staart van pony afgeknipt: "Wie doet er nou zoiets"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:22

Niet zo leuk..........maar gelukkig groeien de staartharen vrij snel, zeker bij pony's.

Wat moet iemand met andermans paard/ pony haren als sieraad?
Ik kan het mij niet voorstellen, want er zit niks in van wat emotionele waarde is en geen binding met het dier doordat je het niet kent.
Het is denk ik met een andere doel afgeknipt dan dat het voor een paardensieraad is bedoeld.

Wow, zijn de paardensieraden zo duur?
Ze zijn vrij kwetsbaar ook, er mag geen vocht of water bij komen, dacht ik.

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:27

Begrijpelijk dat ze hier boos om is, al is het doodbloeden misschien ietwat overdreven.. :') Lijkt mij inderdaad ook dat het of voor een nepstaart of gewoon een rotstreek geweest is. Ben in ieder geval wel van mening dat je gewoon van andermans paard af hoort te blijven. Misschien is de dader iemand die Romy kent?

tengeltje11
Berichten: 7075
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Staart van pony afgeknipt: "Wie doet er nou zoiets"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:39

Ik vraag me af hoe de pony gehuisvest is...
Hier heeft er eentje binnen een week het voor elkaar gekregen om van 5 paarden zo de staart af te knabbelen.
Uit het niets en je kan ze ernaast zetten qua rechtheid.
(en dus ook niet van alle paarden,waarschijnlijk de braafste die het niet erg vonden dat iemand zo lang aanhun staart knabbelde)
Dader nooit gevonden en het is ook bij die staarten gebleven.

Dus eerlijk,ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat iemand deze afgeknipt heeft,maar ook eens naar weidevriendjes kijken....als haar vriend niets gemerkt heeft,kan de staart ook gewoon dagelijks wat meer afgegeten zijn,met dit als eindresultaat.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Googlebot, Kabayo, Myrthe_bz, Phonix, Ponytante, siloux en 29 bezoekers