Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:39

Ik heb ook twee hertentamens die week..

Ik heb ook wel begrip voor de situatie hoor. Begrijp me niet verkeerd, maar inmiddels ben ik er een heel klein beetje klaar mee. Het kost me zoveel meer aan benzine dan het OV. En ik heb nog het geluk dat ik mijn moeder zo gek heb gekregen om met me mee te gaan, maar ik besef me ook dat niet iedereen dat geluk heeft.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:45

NS ja, maar streekvervoer niet..

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:17

Arriva lijkt vooralsnog te rijden (trein)

Iloveiswan

Berichten: 3321
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:18

Hier ook probleempje als het doorgaat. Hele week al ingepland op werk :=

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:41

Ik las op een site van hoeksche waard dat ze 3 dagen geen bussen verwachten :oo

Nör frá Gimli
Volg ons op Insta @ noppie_the_icelandic

And she lived happily ever after.

dunja_11

Berichten: 693
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:52

Iejoorr schreef:
Ik las op een site van hoeksche waard dat ze 3 dagen geen bussen verwachten :oo


Oh nee, mijn toetsweek begint volgende week.. Dat wordt nog wat dan |o

Ik kan de achterliggende gedachte wel begrijpen, maar het is wel vervelend.

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:00

Ik ben meestal ook wel enigsgezind met de buschauffeurs maar dit vind ik van de zotte.
Vraag me ook af of ze wel mogen rijden van de fnv

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:01

En dan ook “we doen het na de herexamens zodat scholieren er geen last van hebben”

Euh genoeg studenten die ook nog (her)tentamens hebben, genoeg scholieren van lagere klassen die misschien toetsweek hebben... :roll:

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Olympia

Berichten: 55600
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:03

Ik ben nou wel klaar met die stakingen...

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018


Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:09

Olympia schreef:
Ik ben nou wel klaar met die stakingen...

:o ik ook...

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:19

Ik denk dat zelfs de buschauffeurs er welk klaae mee zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:21

Dat betekent weer een periode met twee auto's naar het werk omdat ik tijdelijk geen hele dagen kan werken (man werkt op hetzelfde kantoor). Dat is én benzinekosten (want mijn auto is geen lease-auto) en parkeerkosten (want ik kan geen twee auto's op de zaak parkeren). Dat kost me dus meer dan het gemak van de bus die hier voor kantoor stopt en op 8 min van huis.

En ik vind t prima hoor.. maar ik moet voor mn auto dan 20 min lopen vanaf kantoor omdat ik hem hier niet kan parkeren omdat mn man hier parkeert (hij werkt immers wel fulltime) én dat is met zware tas gewoon niet zo geschikt voor dit lichaam. :\

Bowo
Berichten: 2796
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:47

Jans schreef:
Dat betekent weer een periode met twee auto's naar het werk omdat ik tijdelijk geen hele dagen kan werken (man werkt op hetzelfde kantoor). Dat is én benzinekosten (want mijn auto is geen lease-auto) en parkeerkosten (want ik kan geen twee auto's op de zaak parkeren). Dat kost me dus meer dan het gemak van de bus die hier voor kantoor stopt en op 8 min van huis.

En ik vind t prima hoor.. maar ik moet voor mn auto dan 20 min lopen vanaf kantoor omdat ik hem hier niet kan parkeren omdat mn man hier parkeert (hij werkt immers wel fulltime) én dat is met zware tas gewoon niet zo geschikt voor dit lichaam. :\

Kan je man niet je spullen meenemen en dat jij alleen de spullen meeneemt die je direct weer nodig hebt? Dan is het lichamelijk in ieder geval beter te doen

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:27

Ladybird schreef:
Ik denk dat zelfs de buschauffeurs er welk klaae mee zijn

:')

nardxash

Berichten: 3982
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:51

Weet iemand of de htm ook rijd

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:56

nardxash schreef:
Weet iemand of de htm ook rijd

Laatste keren met stakingen wel, die hebben geloof ik een eigen CAO.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Nikass

Berichten: 16548
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:01

sureido schreef:
Nikass schreef:
Ach die vrouw voelt zich vast een stuk ongemakkelijker dan jij ;)

Dit gaat toch over ergenissen en krijsende kinderen in de trein staat bij mij echt op 1, boven bellende of pratende mensen in de stilte coupe. Kan misschien mevrouw weinig aan doen, maar denk dat Banjer zich niet ongemakkelijk voelde maar geïrriteerd. :+


Ja ik begrijp het hoor, maar die mevrouw kan er denk ik niet zo heel veel aan doen dat t kind besloten heeft om juist op dat moment te gaan krijsen. En dat maakt mij dan altijd wat milder in mijn oordeel. Daarentegen zijn Iphones op zijn hardst minimaal zo irritant want dat hoor ik echt wel hoor, ook al heeft iemand doppen in. En daar kun je nou weer wèl heel gemakkelijk iets aan doen.

nardxash

Berichten: 3982
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:02

Eske_B schreef:
nardxash schreef:
Weet iemand of de htm ook rijd

Laatste keren met stakingen wel, die hebben geloof ik een eigen CAO.

Super.

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:11

Eske_B schreef:
BarbaLala schreef:
Vanaf volgende week kan je hier geen contante kaartjes meer kopen in de bus, compleet van de zotte gewoon. Hoe kun je een wettelijk geldig betaalmiddel weigeren? Nederland wordt steeds smaller.

Dat is bij veel vervoerders al langer zo. Is veiliger ivm overvallen. Ik vind het zelf ook prettiger, vaak geen contant geld bij me.


Het is te zot voor woorden, zeker in een land als Nederland moet ik als klant gewoon kunnen betalen zoals mij dat het beste past bij de enige openbaar vervoerder.
Dat het onveilig is voor de chauffeur is een smoes. Ze hebben het altijd netjes kunnen oplossen dus dat kan nu ook. Dit is weer een extra puntje van de staat uit om controle op mensen uit te voeren en arme mensen verder onderuit te trekken.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:19

Een smoes? Serieus?
Weet je hoe hardhandig die overvallen gaan? Tegenwoordig gaat dat met messen en knuppels dat valt niet netjes op te lossen.
Nee helemaal prima dat pinnen, ook arme mensen kunnen pinnen.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:31

Hoezo extra puntje? Ik heb in m'n hele leven één ouder persoon zonder pinpas ontmoet. De meeste mensen kunnen gewoon pinnen. Of je zorgt voor een OV-chipkaart, is in verhouding goedkoper dan zo'n kaartje.
De link met arme mensen zie ik niet echt...

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:38

Lau schreef:
Een smoes? Serieus?
Weet je hoe hardhandig die overvallen gaan? Tegenwoordig gaat dat met messen en knuppels dat valt niet netjes op te lossen.
Nee helemaal prima dat pinnen, ook arme mensen kunnen pinnen.

Uhm niet helemaal met je eens. Er zijn ook arme mensen en juist de arme mensen staan vaak onder bewind. Die krijgen een bepaald bedrag per week contant in hun zak mee.
Ik bijvoorbeeld heb nooit een pinpas op zal. Betaal alles contant. Dit omdat ik het overzicht graag heb.
Maar ik heb dan ook een abbo en altijd genoeg geld op de kaart

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

alex66

Berichten: 1770
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:30

BarbaLala schreef:
Het is te zot voor woorden, zeker in een land als Nederland moet ik als klant gewoon kunnen betalen zoals mij dat het beste past bij de enige openbaar vervoerder.
Dat het onveilig is voor de chauffeur is een smoes. Ze hebben het altijd netjes kunnen oplossen dus dat kan nu ook. Dit is weer een extra puntje van de staat uit om controle op mensen uit te voeren en arme mensen verder onderuit te trekken.


Vorige week bracht onze directeur een bezoek aan onze stalling hij had een bespreking en ging zijn broodje dus in de kantine tussen de chauffeurs eten en ff babbelen.
Dit is dus de man die er voor gezorgd heeft dat wij nu geen geld meer bij ons hebben. De smoes waar jij het over hebt waren twee gewelddadige overvallen op één avond! Met als gevolg een buit van een paar tientjes en twee collega's langere tijd getraumatiseerd thuis. In zijn eigen worden hij was er helemaal klaar mee en heeft toen ter plekke besloten dat het geld van de bus ging.
Het bedrijf waar ik voor werk heeft een voortrekkers rol gespeeld door het gewoon te doen terwijl de overheid juist tegen sputterde.
Ik ben de beste man in ieder geval heel dankbaar en dat heb ik hem ook verteld!

Oeleborg 19-05-1994 13-10-2014 Bedankt voor 20 geweldige jaren, ik mis je mijn held

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 05:11

BarbaLala schreef:
Het is te zot voor woorden, zeker in een land als Nederland moet ik als klant gewoon kunnen betalen zoals mij dat het beste past bij de enige openbaar vervoerder.
Dat het onveilig is voor de chauffeur is een smoes. Ze hebben het altijd netjes kunnen oplossen dus dat kan nu ook. Dit is weer een extra puntje van de staat uit om controle op mensen uit te voeren en arme mensen verder onderuit te trekken.


Je hebt zeker de vele beveiligingsbeelden niet gezien die zijn uitgezonden nadat chauffeurs aan de lopende band werden overvallen en soms ook mishandeld?
En dat soms meerdere malen per route.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 05:31

Wat een rare uitspraak Barbalala: juist in Nederland is er een alternatief ( pin) of een abonnement... in vele armere landen niet met alle gevolgen van dien voor de chauffeurs.
Het verbaasd mij juist ten zeerste dat het zolang heeft geduurd vóórdat het contante geld van de bus afgaat / ging.

Je eigen alternatief is de fiets.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Suky en 24 bezoekers