Suzy (AndalusierXQuarter) aan het werk onder het zadel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
car0linee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-10-05

Suzy (AndalusierXQuarter) aan het werk onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-18 21:00

Om even lekker uit mijn comfortzone te stappen plaats ik eens rijfoto's van Suzy.

Suzy en ik hebben laatst voor het eerst sinds tijden weer eens aan een onderlinge wedstrijd mee gedaan. Ik hoop haar ooit een keer officieel te kunnen starten. Maar dan wil ik er wel 100% klaar voor zijn en moeten we beiden onze spanning nog wat kwijt raken. Dus tot die tijd rijden we lekker wat onderlinge wedstrijden. In juli is het weer zover :D

Suzy is een achtjarige Andalusier X 1/2 Quarter. Ik heb haar vanaf veulen af aan in mijn bezit.
We doen een beetje van alles en nog wat *D

Punten van mijzelf:
-Ontspanning! We moeten beiden tijdens zulke grapjes meer ontpannen! Hoop dat dit na meer kilometers op wedstrijdterrein maken vanzelf goed gaat komen O:)
- Ik moet echt op mijn kont zitten. Als Suzy gespannen is, gaat ze sneller door de bak heen en ga ik zelf voorover zitten. Ik weet dat ik dit doe, maar wanneer het gebeurd heb ik het niet eens door. Groot verbeterpunt dus.
- Sowieso is mijn houding een groot verbeterpunt :x Vooral het punt schouders naar achter zou mij al erg helpen.

Hierbij de foto's.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

En dit is precies wat ik bedoel met Suzy die gaat lopen en ik die dan meteen voorover val -O-
5. Afbeelding

<3
6. Afbeelding

en nog een aantal plaatjes van de TREC clinic die we laatst gereden hebben.

De brug die ze eerst heel spannend vond maar later toch braaf overheen ging
7. Afbeelding

Kennismaken met de takken
8. Afbeelding

En een onverwachte megasprong over de takken. (ik moet meer meegeven. Maar hiervoor had ze hem heel braaf, laag gesprongen dus zag deze sprong niet echt aankomen :7 )
9. Afbeelding

Tips en tricks zijn meer dan welkom. Maar graag wel opbouwend *\o/*

Suzy ♥ Just another part of me ♥


xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Suzy (AndalusierXQuarter) aan het werk onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:09

Wat leuk! Volgens mij benoem je je verbeterpunten al heel goed. Misschien helpen andere tips je beter om op je billen te blijven zitten. Bijvoorbeeld je rug iets boller houden, borstbeen naar voren en omhoog, altijd een fractie omhoog kijken, op je zitbeenknobbels zitten... Wie weet zit er een ander stukje in je lichaam waaraan je het makkelijker kunt onthouden om rechtop te blijven zitten.
Veel plezier verder samen, ik vind jullie een leuke combinatie.

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

Berdien

Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Suzy (AndalusierXQuarter) aan het werk onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:40

Knapperds! :+: Ik weet waar jullie vandaan komen, en jullie zijn samen al zo ontzettend gegroeid! En met meer kilometers in de wedstrijdring wordt het alleen maar makkelijker :j Misschien kun je voor je houding en zit weer eens een zitles doen?

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Anoniem

Re: Suzy (AndalusierXQuarter) aan het werk onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:05

Haha die laatste sprong is mooi :P
Het ziet er niet verkeerd uit hoor, maar idd, je zit teveel voorver. Dat is vaak niet eens zozeer een houding dingetje, maar meer een spanningsprobleem. Je wordt afwachtend en je kruipt in elkaar. Dus ik denk dat het meer het omzetten van de mindset is, als in 'ik kan dit', 'ik heb de controle' etc.

Mareeq

Berichten: 701
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Suzy (AndalusierXQuarter) aan het werk onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:06

Leuk paard!

shaddy82

Berichten: 1841
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:35

Leuke combinatie zijn jullie en rijden ziet er helemaal niet verkeerd uit,
lekker kilometers maken en dan komt het vast goed :)

LEVADE 4-6-1993~21-11-2011

Don't make excuses for nasty people. You can't put a flower in an asshole and call it a vase


sas66
Berichten: 630
Geregistreerd: 18-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:48

Je benoemt zelf al heel goed je verbeterpunten, je bent het je iig bewust. Ze zeggen wel eens: show wat je hebt, dus "borst vooruit", schouders naar achter. Volgens mij heb je best een erg leuk paard om trots op te zijn! Misschien proberen zonder beugels te rijden en de ontspanning in je zit op te zoeken, dan is het knap lastig om voorover te gaan zitten. Als je dan even de rest "vergeet" en alleen op je zit concentreert, merk je dat als je je beugels weer in doet, je al heel anders zit. Misschien nog een klein puntje, je tenen zouden van mij iets meer naar binnen mogen voor het plaatje. Je ziet iig wel dat je er plezier in hebt en dat vind ik er erg fijn uit zien.

Sintara

Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:56

Ik vind het er helemaal niet slecht uitzien hoor :D Blij paard en blije ruiter. En ik vind het knap dat je zelf ook verbeterpunten kunt noemen en het zo op bokt zet.

Het lijkt wel alsof je iets te voorzichtig rijd, een sprint probeert voor te zijn ofzo. Je mag dus wat meer durven zitten, je paard je laten dragen. Met alles wat je vraagt, de hulpen geven en haar laten reageren zonder dat je alvast vanalles gaat anticiperen (misschien doe je dit al goed hoor, ik heb geen filmpje natuurlijk :P). Ik denk dat ze het vertrouwen wel aankan :D

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Suzy (AndalusierXQuarter) aan het werk onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:58

Heerlijk, een paard met de oortjes naar voren tijdens het rijden!

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:59

Hee knappies ITP! Jullie zijn echt zo vooruit gegaan de laatste jaren! Ziet er goed uit hoor Caroline! Wat meer in je zadel zitten, borstbeen iets optillen en je handen wat hoger dragen gaat een heel ander beeld geven. Als je je handen zo naar beneden drukt gaat je bovenlijf er vanzelf achteraan. Kijk eens wat er andersom gebeurt, dus als je ze 10cm hoger houdt. :)*

kydaula

Berichten: 139
Geregistreerd: 04-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:06

Aan jouw verbeterpunten nog maar 1 ding toe te voegen : geniet van elkaar , dat plaatje gaat helemaal goedkomen! Ik vind het er netjes uitzien :D

Wat heb je een ontzettend mooi paard! <3 Jullie zien er samen erg leuk uit , erg leuk rijjasje :D

Ky Daula (Bretton woods x Wy Daula)

Janneke2

Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:22

car0linee schreef:
Punten van mijzelf:
-Ontspanning! We moeten beiden tijdens zulke grapjes meer ontpannen! Hoop dat dit na meer kilometers op wedstrijdterrein maken vanzelf goed gaat komen O:)
- Ik moet echt op mijn kont zitten. Als Suzy gespannen is, gaat ze sneller door de bak heen en ga ik zelf voorover zitten. Ik weet dat ik dit doe, maar wanneer het gebeurd heb ik het niet eens door. Groot verbeterpunt dus.

Tips en tricks zijn meer dan welkom. Maar graag wel opbouwend *\o/*


Dat je als mens voorover gaat zitten 'als het spannend is' is geen beslissing maar meer een reflex.
Voorkom frustraties: richt je op meer 'zekerheid'.

En soms is het tussen paard en ruiter een vicieuze cirkel: dier wat onzeker, jij voelt dat en gaat reflexmatig naar voor, het vluchtdier versnelt - en als jij niet gelukkig met die versnelling bent kunnen de rapen snel gaar zijn...

'Gewoon' elk rondje een keer denken aan rechtop zitten (bij de A) aan diep in je buik ademen (bij de B) je zwaartepunt laten zakken (bij de C) en je laten dragen/ de goede buikspieren aanspannen bij de E.
;)

En als je dier versnelt: rechtop gaan zitten, navel in, je voeten 'onder je oren' 'hoooo' zeggen diep vanuit je buik (in de proef denk je dat terwijl je uitademt). En je teugels bij wijze van spreken los (= 'remmen' graag op zit en gewicht, denk aan de western slidestop).

Enne: geniet...!

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Suzy (AndalusierXQuarter) aan het werk onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:13

Jullie hebben het toch maar mooi samen opgebouwd vanaf het allereerste begin, complimenten! Die laatste foto is geweldig. :D

car0linee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 16:44

Bedankt voor al die fijne reacties :D Hier heb ik wat aan!

xChanelx schreef:
Wat leuk! Volgens mij benoem je je verbeterpunten al heel goed. Misschien helpen andere tips je beter om op je billen te blijven zitten. Bijvoorbeeld je rug iets boller houden, borstbeen naar voren en omhoog, altijd een fractie omhoog kijken, op je zitbeenknobbels zitten... Wie weet zit er een ander stukje in je lichaam waaraan je het makkelijker kunt onthouden om rechtop te blijven zitten.
Veel plezier verder samen, ik vind jullie een leuke combinatie.

Bedankt :D Ik ga je tips meenemen! Het is inderdaad wel slim om het misschien op een andere manier aan te pakken waardoor het wellicht net iets makkelijker kan worden :)


Berdien schreef:
Knapperds! :+: Ik weet waar jullie vandaan komen, en jullie zijn samen al zo ontzettend gegroeid! En met meer kilometers in de wedstrijdring wordt het alleen maar makkelijker :j Misschien kun je voor je houding en zit weer eens een zitles doen?

Ooh Thanks <3 Zitlesje is inderdaad wel een goede! Gaan we weer eens inplannen :D En heb voor september ook een les op een simulator gepland staan en daarna nog een zitles met suus. Denk dat we daar ook veel aan gaan hebben! En helemaal vergeten erbij te melden dat de meeste prachtige foto's van jou komen. Nog steeds duizendmaal dank <3


Joolien schreef:
Haha die laatste sprong is mooi :P
Het ziet er niet verkeerd uit hoor, maar idd, je zit teveel voorver. Dat is vaak niet eens zozeer een houding dingetje, maar meer een spanningsprobleem. Je wordt afwachtend en je kruipt in elkaar. Dus ik denk dat het meer het omzetten van de mindset is, als in 'ik kan dit', 'ik heb de controle' etc.

Haha, Suzy is een erg fanatieke springer. Maar deze was wel een beetje overdreven :D
Thanks :D Denk dat het inderdaad ook wel een stukje mindset is. Want wanneer zij meer spanning heeft tijdens zulke dingen, stop ik met rijden. En dat is iets wat zij nou net niet kan gebruiken, want dan bedenkt ze zelf wel wat ze moet doen. Moet nog net iets zekerder worden. (en mijn schouders zijn altijd wel een puntje, maar afwachtend rijden is wel iets wat ik op zoiets als een wedstrijd doe). Gaan we aan werken :D


Mareeq schreef:
Leuk paard!

Thanks :D


shaddy82 schreef:
Leuke combinatie zijn jullie en rijden ziet er helemaal niet verkeerd uit,
lekker kilometers maken en dan komt het vast goed :)

Dankjewel :D Kilometers maken staat inderdaad op onze planning. Eerst onderling en dan hopelijk officieel. Maar dan moeten we echt wel een stuk zekerder rondrijden :)


Captain schreef:
Wat een fijn plaatje, ik zie een blij paard en een blije ruiter! +:)+

Thanks :D


sas66 schreef:
Je benoemt zelf al heel goed je verbeterpunten, je bent het je iig bewust. Ze zeggen wel eens: show wat je hebt, dus "borst vooruit", schouders naar achter. Volgens mij heb je best een erg leuk paard om trots op te zijn! Misschien proberen zonder beugels te rijden en de ontspanning in je zit op te zoeken, dan is het knap lastig om voorover te gaan zitten. Als je dan even de rest "vergeet" en alleen op je zit concentreert, merk je dat als je je beugels weer in doet, je al heel anders zit. Misschien nog een klein puntje, je tenen zouden van mij iets meer naar binnen mogen voor het plaatje. Je ziet iig wel dat je er plezier in hebt en dat vind ik er erg fijn uit zien.

Bedankt! :D Zonder beugels rijden kan ik inderdaad ook nog even proberen! Dan moet ik wel zitten, haha. En tenen ga ik ook meenemen, thanks!


Sintara schreef:
Ik vind het er helemaal niet slecht uitzien hoor :D Blij paard en blije ruiter. En ik vind het knap dat je zelf ook verbeterpunten kunt noemen en het zo op bokt zet.

Het lijkt wel alsof je iets te voorzichtig rijd, een sprint probeert voor te zijn ofzo. Je mag dus wat meer durven zitten, je paard je laten dragen. Met alles wat je vraagt, de hulpen geven en haar laten reageren zonder dat je alvast vanalles gaat anticiperen (misschien doe je dit al goed hoor, ik heb geen filmpje natuurlijk :P). Ik denk dat ze het vertrouwen wel aankan :D

Dankjewel :D Wat jij zegt klopt precies. Tijdens die wedstrijd is ze ook 1 keer in een sprint de bak uit gerend. Zo'n draak kan het dus ineens zijn :') Maar het afwachtend rijden van mij helpt natuurlijk niet mee. Want dan gaat ze juist haar eigen grapjes bedenken. Ik moet dus inderdaad zekerder gaan zitten en haar meer rijden zodat ze zelf niet eens de tijd heeft om grapjes te bedenken.


SweetVanille schreef:
Heerlijk, een paard met de oortjes naar voren tijdens het rijden!

Dankjewel :D Meestal heeft ze flapperende oortjes als ze ook nog oplettend is. Hier was alles heel erg interessant :')


Imre schreef:
Hee knappies ITP! Jullie zijn echt zo vooruit gegaan de laatste jaren! Ziet er goed uit hoor Caroline! Wat meer in je zadel zitten, borstbeen iets optillen en je handen wat hoger dragen gaat een heel ander beeld geven. Als je je handen zo naar beneden drukt gaat je bovenlijf er vanzelf achteraan. Kijk eens wat er andersom gebeurt, dus als je ze 10cm hoger houdt. :)*

Dankjewel :D Goeie! Ga ik ook mee oefenen. Misschien moeten we sowieso binnenkort even een zitlesje inplannen. Even wat afwisseling qua houding naast Piet kan wel handig zijn denk ik :D


kydaula schreef:
Aan jouw verbeterpunten nog maar 1 ding toe te voegen : geniet van elkaar , dat plaatje gaat helemaal goedkomen! Ik vind het er netjes uitzien :D

Wat heb je een ontzettend mooi paard! <3 Jullie zien er samen erg leuk uit , erg leuk rijjasje :D

Bedankt voor je leuke reactie :D Genieten gaat wel goed komen! Het is een paard uit duizenden waar ik alles mee kan <3 En bedankt, Jasje is gemaakt door mijn moeder en ben ik erg blij mee :D


Janneke2 schreef:
Dat je als mens voorover gaat zitten 'als het spannend is' is geen beslissing maar meer een reflex.
Voorkom frustraties: richt je op meer 'zekerheid'.

En soms is het tussen paard en ruiter een vicieuze cirkel: dier wat onzeker, jij voelt dat en gaat reflexmatig naar voor, het vluchtdier versnelt - en als jij niet gelukkig met die versnelling bent kunnen de rapen snel gaar zijn...

'Gewoon' elk rondje een keer denken aan rechtop zitten (bij de A) aan diep in je buik ademen (bij de B) je zwaartepunt laten zakken (bij de C) en je laten dragen/ de goede buikspieren aanspannen bij de E.
;)

En als je dier versnelt: rechtop gaan zitten, navel in, je voeten 'onder je oren' 'hoooo' zeggen diep vanuit je buik (in de proef denk je dat terwijl je uitademt). En je teugels bij wijze van spreken los (= 'remmen' graag op zit en gewicht, denk aan de western slidestop).

Enne: geniet...!


Bedankt voor je uitgebreide reactie :D Ik ga het meenemen en uitproberen in de bak :D Hele fijne omschrijving!


Wijslander schreef:
Jullie hebben het toch maar mooi samen opgebouwd vanaf het allereerste begin, complimenten! Die laatste foto is geweldig. :D

Dankjewel <3 En we hebben nog meer dan genoeg doelen te behalen :D Maar ook nog meer dan genoeg tijd hopelijk :D Haha, ja. Springpony :')

Suzy ♥ Just another part of me ♥


J0anieke

Berichten: 4865
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Suzy (AndalusierXQuarter) aan het werk onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 07:11

Wauw! Jullie zijn echt een heel leuk team samen! Wat een leuke merrie! <3

    Alana. ♡

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Suzy (AndalusierXQuarter) aan het werk onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:27

Leuke foto's! Ik ga mee met de tips die hier zijn gegeven, daar kan ik niet veel meer aan toevoegen haha

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Suzy (AndalusierXQuarter) aan het werk onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:55

Ik dacht al, bekend duo daar in beeld bij uitgelicht. :D Leuk topic Caroline, komt vast helemaal goed met jullie :)

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Suzy (AndalusierXQuarter) aan het werk onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:06

Wat een hartverwarmend topic Is dit.. Mooie foto's en fijn dat je zoveel tips krijg! Ik vind jullie heel mooi samen

Not my monkey, not my circus!

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Suzy (AndalusierXQuarter) aan het werk onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:35

Hee je staat in uitgelicht!

Ziet er netjes uit Caroline! Je noemt zelf al je punten. Leuk om zo eens een wedstrijdje te kunnen starten!

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Re: Suzy (AndalusierXQuarter) aan het werk onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:45

ziet er goed uit hoor , en je bent bewust over je houding, wat ik goed van je vind.

Ik vind je paard een super mooi dier, en je tenue is echt prachtig zeg! wauwie!

mooi stel zijn jullie! ik denk dat je zit ook beter is als je meer wedstrijden gaat rijden. vaak is wedstrijd spanning de reden voor mij waarom ik opeens niet meer zo netjes zit haha

~Riding is the best solution to any problem~

car0linee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 16:07

J0anieke schreef:
Wauw! Jullie zijn echt een heel leuk team samen! Wat een leuke merrie! <3

Dankjewel :D


Kimmie25501 schreef:
Leuke foto's! Ik ga mee met de tips die hier zijn gegeven, daar kan ik niet veel meer aan toevoegen haha

Dankjewel :D


aaidaa schreef:
Ik dacht al, bekend duo daar in beeld bij uitgelicht. :D Leuk topic Caroline, komt vast helemaal goed met jullie :)

Oh superleuk, had ik zelf niet eens door :D Thanks :D


Benoite schreef:
Wat een hartverwarmend topic Is dit.. Mooie foto's en fijn dat je zoveel tips krijg! Ik vind jullie heel mooi samen

Dankjewel :D Ik vind het ook echt een fijn topic zo met de tips die gegeven worden :D


miccamaaike schreef:
Hee je staat in uitgelicht!

Ziet er netjes uit Caroline! Je noemt zelf al je punten. Leuk om zo eens een wedstrijdje te kunnen starten!

Superleuk! Dankjewel :D


DarkCupid schreef:
ziet er goed uit hoor , en je bent bewust over je houding, wat ik goed van je vind.

Ik vind je paard een super mooi dier, en je tenue is echt prachtig zeg! wauwie!

mooi stel zijn jullie! ik denk dat je zit ook beter is als je meer wedstrijden gaat rijden. vaak is wedstrijd spanning de reden voor mij waarom ik opeens niet meer zo netjes zit haha


Bedankt voor je lieve berichtje :D Ik heb met wedstrijden inderdaad ook veel meer spanning. En Suzy lijkt het ook allemaal maar raar te vinden. Waarschijnlijk voornamelijk een kwestie van kilometers maken :D

Suzy ♥ Just another part of me ♥

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: Suzy (AndalusierXQuarter) aan het werk onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:50

Jeeeeejjjj ik voeg ook nog even toe in het rijtje, maar je weet natuurlijk wel dat ik jullie een leuke combi vind! Nog leuker om het ook af en toe in het echt te zien :D

Ik wil binnenkort thuis wel weer eens foto's maken!

car0linee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 22:38

Lisan89 schreef:
Jeeeeejjjj ik voeg ook nog even toe in het rijtje, maar je weet natuurlijk wel dat ik jullie een leuke combi vind! Nog leuker om het ook af en toe in het echt te zien :D

Ik wil binnenkort thuis wel weer eens foto's maken!


Aaah <3 zou suuuperleuk zijn! Ga ik foto's van jullie maken :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Em_ en 24 bezoekers