Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:01

Als een bus volgens dienstregeling vertrekt voor dat de trien aankomt zit de fout bij de dienstregeling en niet bij de chauffeur.
Mocht het zo zijn dat de bus te laat is en dus daardoor aansluiting geeft op de trein dan is dat alleen maar mazzel voor de passagiers maar het klopt niet want de bus had al weg moeten zijn.
Bedenk wel dat als de bus wacht terwijl hij al te laat is de vertraging alleen maar oploopt en de kans op rituitval dus ook.
Met de veel te krappe rijtijden van tegenwoordig ben je als chauffeur de hele dag aan het kiezen tussen twee of meer kwaden, laat ik een rit vervallen op de ene of de andere lijn, welke aansluiting kan ik wel en welke kan ik niet halen, kan ik nog naar de wc of even eten.
En in tussen jakkeren we maar door want we willen iedereen van a naar b brengen ook al is dat eigenlijk niet mogelijk.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:09

Dat gaat niet op voor deze lijn. Ik heb het letterlijk over 10 seconden. Voor hetzelfde geld staat hij voor een stoplicht of een kruispunt of moet iemand een kaartje kopen en moet hij zo lang of langer wachten. Als hij een minuut of langer zou moeten wachten op mij zou ik echt niet klagen, dan is de dienstregeling poedersuiker, maar kan de chauffeur niet veranderen. Hier kan echter wel rekening mee worden gehouden.
Van station naar station is een half uur, die 10 seconden gaan echt geen verschil maken. Ik wil niet dat hij wacht als hij al vertraging heeft, ik weet zelf ook heel goed hoe vervelend het is als een bus te laat aankomt (en met de minste vertraging haal ik ook die bus, maar dat is dan weer iets anders).

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:10

@ineke2, Ik vind het verhaal van Bowo helemaal helder en niet tegenstrijdig hoor?

Overigens, ik heb vergelijkbare rare situaties meegemaakt, al is dat een tijdje terug. Dat was de bus die op zondagavond van het station naar de studentenhuisvesting reed. Die bus had als enige doel studenten te vervoeren naar huis, sloot mooi aan op de intercity, en die zat normaal gesproken heel erg vol.
Op een avond toen ik de stoptrein had genomen en dus sowieso een tijd moest wachten zat ik al in de bus met 1 iemand anders was de intercity te laat. Toen die trein (zichtbaar vanuit de bus) het station binnenreed, reed de bus weg - met 2 mensen in de bus, terwijl de 30 mensen of meer die die bus normaal gebruiken een half uur moesten wachten. Dan doe je misschien wel exact wat in de regels staat, maar tegelijkertijd gaat het volledig aan z'n doel voorbij.

(En dat had ook niets te maken met de rest van de dienstregeling: dat ritje heen en weer duurde ongeveer 20 minuten, dus die ruimte was er gewoon. De bus stond altijd een hele tijd op het busstation te wachten.)

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 17:33

Dat van die bus heb ik ook altijd... Mijn trein komt om .28 aan op het station en de bus vertrekt om .30. Ik ben altijd om .30 bij de bus, en hij rijdt altijd voor mijn neus weg...

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 18:05

Ik zat in de stilte coupe, en twee meiden voor mij zaten hun levens verhaal te delen, dus ik verzocht ze vriendelijk of ze stil wilde zijn in de stilte coupe, ze wisten niet dat ze in eentje zaten dus ik vertelde dat je dat kon zien aan de stickers op het raam, op de deur en aan de kleur van de stoelen (keolis) Het praten stopte maar nu begonnen ze te slaan met de klap tafeltjes.
Fijn, dat kan ik hebben. Komt de hc, ik zeg vriendelijk "alsjeblieft" en "dankjewel" bij het geven van mijn OV kaart. begonnen ze me te sussen. :')

Dus ik mag mij er niet aan irriteren dat hun praten in een silte coupe maar zij mogen zich er wel aan irriteren dat ik een normaal mens ben?

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 20:57

isabel_94 schreef:
mvdende schreef:
Ik heb de neiging deze buschauffeur zn nek om te draaien -:(- -:(- -:(- ik probeer mn 12 weken oude pup zelf de bus in te laten lopen. Hij twijfelt heel even, waarop de buschauffeur Express de deur dicht doet met mn pup ertussen! -:(- ik kon nog net mn voeten er tussen stoppen maar mn pup zat wel klem. -:(- ik ben echt furieus!!!!!
Ik moest hem maar naar binnen sleuren want hij wilde niet wachten. Om vervolgens nog enkele minuten met de voordeur open te wachten op de vertrektijd -:(- -:(-

Echt belachelijk....


ow, het kan nog erger, hoor...heb het wel meegemaakt dat een moeder met buggy eruit moesten...moeder stapte uit, wilde de buggy met baby uit de bus tillen, bus gooit de deuren dicht en rijd door....iedereen gillen dat ie moest stoppen, dat vertikte hij eerst ook nog….paar honderd meter verder is ie dan toch maar gestopt.

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:36

Toch jammer als je 2,5 uur in dezelfde trein moet zitten waarop staat dat er WiFi aanwezig is en dat er vervolgens niet blijkt te zijn :=

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 09:48

WiFi in in de trein werkt ook vaker niet dan wel :') das toch algemeen bekend?

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:02

Ladybird schreef:
WiFi in in de trein werkt ook vaker niet dan wel :') das toch algemeen bekend?

Die tekst "uw verbinding is goed" slaat toch ook alleen op het feit dat de trein op dat moment (nog) rijdt?

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:26

Haha _O-
Moet eerlijk zeggen dat wanneer ik WiFi heb, het over het algemeen prima werkt. Alleen nu dus een beetje jammer dat het er dus helemaal niet is.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:45

Wifi is best vaak traag - ik hou het maar op mijn mobiele verbinding meestal. (Ik vind het vooral jammer dat Android niet de functie heeft om Wifi voor een beperkte tijd uit te schakelen en dan automatisch weer aan te gaan. Nu moet ik er echt aan denken om het weer aan te zetten.)

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:03

Ineke2 schreef:
Heb ook regelmatig gevloekt hoor als de bus net voor mijn neus wegreed, dus ken het gevoel. Bowo zegt alleen eerst dat de bus wel optijd rijd, maar de dienstregeling niet past en nu ik daar een opmerking over maak past de dienstregeling wel, maar blijkt de bus te vroeg of te laat te zijn etc... tja Ehm dan klopt het verhaal niet en kun je er daarom niet objectief op reageren.

Eerlijk gezegd ;
Eigenlijk hoeft je ook niet op de ergenis te reageren want de titel van dit forum is ergenissen in het openbaar vervoer. Die zijn niet altijd even redelijk maar wel echt . Reizen met openbaar vervoer vind ik persoonlijk al een ergenis sowieso maar dat is mijn emotie . Een forum openen met ergenissen van reizigers zou een oplossing kunnen zijn als tegenhanger

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:16

Willl65 er word wel vaker op berichten gereageerd. Dat is de essentie van een forum.
Je kunt er ook voor kiezen dat niet te doen als een bericht je niet aan staat of je het er niet mee eens bent.
Doe ik ook wel eens, expres niet reageren op iemand om de discussie te laten voor wat het is.
Het degene die het oorspronkelijke bericht schreef dan ook aangeraden vooral ook nog te klagen daar waar het echt nog wel eens zin heeft om dat te doen.
Dat heeft uiteraard alleen zin als je verhaal echt klopt.

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:54

Mensen die met geluid aan, alle filmpjes afgaan op Facebook _-:(

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:07

Knudd schreef:
Mensen die met geluid aan, alle filmpjes afgaan op Facebook _-:(

Inderdaad... überhaupt dingen met geluid doen op je telefoon, laptop is not done...
Per ongeluk je geluid aan hebben staan en snel uitzetten met een oeps kan ik nog waarderen met een knipoog :')

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:35

Of gewoon hele gesprekken voeren met luidspreker aan

Nikass

Berichten: 16683
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:53

Ik vind het persoonlijk een ergernis dat er nog eerste klas bestaat. Dan krijg je van die situaties waarin mensen in de 2e klas als sardientjes in een blikje opgestapeld staan, op de trap zitten enz. En in de eerste klas zijn nog vele zitplaatsen vrij.
Dat vind ik echt niet kunnen. -O- -O-

Stilte coupé's vind ik ook een beetje onzin omdat je meestal alleen kunt zitten waar er plek is en niet bewust kunt kiezen voor wel of geen stilte coupé. Als ik dan gebeld wordt en het is belangrijk dan moet ik opstaan en de coupé uitgaan, maar nergens anders is er plek, en het plekje in de stilte coupé is natuurlijk meteen vergeven. }>

Het in en uitchecken bij overstappen (andere vervoerder) vind ik ook een ergernis. Sta je in een lange rij te wachten terwijl je ondertussen je aansluiting mist :roll: -:(-

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 22:20

Mijn buschauffeur die al de hele rit het gas loslaat en dan weer intrapt en dan weer loslaat en dan weer intrapt. Bloedirritant zeg.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 23:13

Nikass schreef:
Het in en uitchecken bij overstappen (andere vervoerder) vind ik ook een ergernis. Sta je in een lange rij te wachten terwijl je ondertussen je aansluiting mist :roll: -:(-

Of je kan gewoon die hele omcheckpaaltjes niet vinden... -O-
Heb dat nu al zo vaak meegemaakt... als ik naar Knelis ga, dan loop ik er langs, maar op de terugweg lijken die dingen zich te verstoppen als ze me zien... -O- (Amersfoort, NS <——> Vechtdallijnen (Connexxion) )

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 06:41

Banjer schreef:
(Amersfoort, NS <——> Vechtdallijnen (Connexxion) )

Ik zou zeggen, als je die omcheck wél kunt maken, dan is er wat mis. Horen die Vechtdallijnen niet vanuit Zwolle te rijden?

Valleilijn heeft de paaltjes vlakbij de perrontrap staan, aan beide kanten.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:45

Valleilijn... die bedoelde ik :o

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:48

Die twijfel of je nou wel of niet hebt ingecheckt en je in een trein zit waar je heel vaak wordt gecontroleerd....

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:53

Mensen die het een goed idee vinden om recht voor de roltrap even te gaan appen :roll:

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:17

Steeph schreef:
Mensen die het een goed idee vinden om recht voor de roltrap even te gaan appen :roll:


Altijd nog beter dan precies er na...

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:22

IMAY1990 schreef:
Steeph schreef:
Mensen die het een goed idee vinden om recht voor de roltrap even te gaan appen :roll:


Altijd nog beter dan precies er na...

Beide gruwelijk irritant.
Wat doen jullie meestal met die Ipsos mensen die om je kaartje vragen in de trein? Mee werken of (vriendelijk) afslaan?