Texel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_kimm

Berichten: 1788
Geregistreerd: 27-02-11

Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 19:55

Hallo allemaal

Van de zomer ga ik heerlijk een weekje alleen naar texel en ben al een beetje aan het oriënteren wat ik allemaal wil gaan doen. Ik ga een elektrische fiets huren en sta eigenlijk alles voor open. Ik vind het ook ontzettend leuk om te fotograferen dus mij camera gaat in ieder geval mee.

Hebben er bokkers tips? Wat moet ik doen en wat kan ik beter laten? Waar kan ik lekker eten(ik eet koemelkvrij). Kan ik ergens een leuke rit te paard maken?

Ik ben ooit eens met groep 8 op kom geweest naar texel voor de rest ben ik er nog nooit geweest.

Ik twijfel nog een beetje of ik met de auto ga en deze mee de boot op neem of dat ik met het ov ga en lopend de boot op ga.

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:19

Ik ben er een aantal keer geweest, vind het een heerlijk eiland omdat je echt alles hebt daar: bos, akkerland en natuurlijk strand. Je kan er prachtige fiets- en wandeltochten houden, zou ik zeker doen als ik jou was!
Verder is de slufter heel mooi als je graag in de natuur bent. Veel diersoorten die elders in NL niet te zien zijn. Wij gingen toen redelijk vroeg op de dag, was top!

Verder staat Texel bekend om de schapen en lammetjes. Er zijn genoeg bedrijfjes die producten verkopen en waar je hun schapen kan aaien, ook leuk om te doen!

Eten weet ik niet zo goed, wij stonden op de camping en hebben lekker zelf gekookt :)

Edit: ov en lopend op de boot is meer dan prima te doen!

maj0

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:27

Ik lees even mee wij willen ook nog naar Texel

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:46

De Koog is the place to be. En als je daar dan toch bent kan je gaan paardrijden bij manege Kikkert.

_kimm

Berichten: 1788
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 21:07

Napie schreef:
De Koog is the place to be. En als je daar dan toch bent kan je gaan paardrijden bij manege Kikkert.


Ik zag dat er twee maneges zijn. Als het kwam afstand niet uitmaakt welke is dan aan te raden?

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:15

Zoveel leuke plekken. Mooie strandpaviljoens en mooie natuur. Ik vond kaap skill erg leuk. Elke week zijn er wel markten en de dorpjes zijn mooi.
Voor ritten kun je bij de manege maar wil je niet massaal kun je een rit op Friese wedstrijdpaarden boeken bij http://www.ruigehoogte.nl/paardenstalling
In de zomermaanden ook in de verschillende dorpjes ontsteken.
Kijk ook eens op texelnet voor info.
Echt te veel om op te noemen.
Wij gaan komende zomer ook weer zoals al jaren elke zomer

balli

Berichten: 1491
Geregistreerd: 01-02-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:21

Als je van foto's maken houdt, zijn Utopia, de Slufter en de Horspolders heel gaaf! Veel vogels!

Anneloes___M

Berichten: 962
Geregistreerd: 13-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:24

_kimm schreef:
Napie schreef:
De Koog is the place to be. En als je daar dan toch bent kan je gaan paardrijden bij manege Kikkert.


Ik zag dat er twee maneges zijn. Als het kwam afstand niet uitmaakt welke is dan aan te raden?

Manege kikkert 100% :D

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 03:35

Bij jan plezier kan je ook leuke ritten maken op Trekpaarden. Echt een aanrader!

Ik ben nu een paar keer op Texel geweest en de natuur is gewoon overal een aanrader. Het is allemaal zo mooi! Wat je echt niet kan missen is de vuurtoren. De wandeling naar boven is ook wel de moeite waard. Ik vond de verhalen erg leuk om te lezen.

Kwa eten zit je bijna overal wel goed. Paal 13 is wel echt een aanrader!! En ik vind zelf het restaurant dat aan hotel tesselhof zit erg lekker. Die serveren echt hele goede dingen! Le casserole heet het geloof ik.

Als ik er zo weer over vertel dan heb ik alweer zin om te gaan.

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 07:51

Wat leuk!
Mijn vriend en ik zijn dol op Texel! We hebben zelfs onze kat ernaar vernoemd :+

Een huifkartocht met Jan plezier is ook zeker een aanrader!

En qua eten zeker Paal 28 vlakbij de Cocksdorp en Eetcafé "de Rog" in de Cocksdorp :D

Vast heel veel plezier!!

_kimm

Berichten: 1788
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 09:01

Ik krijg er al helemaal zin in na jullie tips. Vanmiddag alles even opschrijven en opzoeken

Tink89
Berichten: 2936
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:31

Bij paal 9 kunnen ze fantastisch allergieproof koken, ook fijn voor de lunch!

_kimm

Berichten: 1788
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-18 17:43

Ik heb even jullie tips opgezocht en eigenlijk alles ziet er goed uit! Nog iemand tips voor leuke winkeltjes of andere dingen die ik eigenlijk wel moet doen.