Ik zit zo te kijk

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Ik zit zo te kijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 19:45

Sinds 3 jaar woon ik in mijn huidige huis. Ansich ben ik ontzettend tevreden, ik hou van de plek, van de tuin en van het huis. Het enige probleem wat ik heb is aan de voorkant. Mijn woonkamer is 2.60 hoog en daarvan is kamerbreed zeker 2.10 glas. Ontzettend mooi, geef veel licht en ik kan lekker mijn voortuin in kijken.

Het nadeel is dat direct aan mijn voortuin een stoep ligt (op zo'n 4 meter van de gevel). Daar lopen best heel veel mensen langs, omdat er aan het einde van de straat een speciaal onderwijs school ligt, en die kinders ergens anders in de wijk gym hebben. Ook rijden er héél veel busjes langs 2x per dag.

Ik heb, als ik op de bank zit, het gevoel bekeken te worden. Voor mijn idee kijkt iedereen zo bij me naar binnen, en dat vind ik vervelend. Ik heb wel al in de tuin een hele grote rododendron staan, een sering en sinds vorige week ook een abrikozenboompje, in de hoop dat dat het zicht wat wegneemt.

Aangezien bokt altijd overal een oplossing voor weet :D : shoot!
- Ik heb gedacht over van dat ondoorzichtige folie, maar dat vind ik dan weer zonde van mijn voortuin, want daar geniet ik wel heel erg van.
- Hekken ed mogen niet hoger zijn dan een meter, dus dat gaat het probleem ook niet oplossen.
- De eerste die kant voor mijn raam voorstelt mag het zelf voor me gaan klossen
- Lamellen ed vind ik foeilelijk

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.


Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:48

Ai, dat is heel vervelend, en heel herkenbaar. Ik heb kamerbreed en kamerhoog ramen... Aan de galerijkant van mijn appartement :=
Wij hebben momenteel van die dunne witte gordijnen, die hingen er al. Je kunt er overdag redelijk door naar buiten kijken, ‘s avonds is het andersom, maar dan doen we de overgordijnen erbij dicht.
Ik vind het niet ideaal, dus ik lees even mee in de hoop op een betere oplossing! :)

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:48

Een top down bottum up plissé gordijn? Kun je dan precies zo zetten dat jij wel zittend vanaf de bank naar buiten kunt kijken maar mensen vanaf de stoep minder makkelijk binnen kijken (andere kijkhoogte)

daantjuhhh

Berichten: 26790
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:48

Ik heb folie waar ik van binnen wel naar buiten kan kijken. Maar van buiten Kun je niet naar binnen kijken.
Misschien is dat wat?
Kun jij genieten van je tuin. Maar mensen zien jou niet.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:49

Rol of vouwgordijnen vanaf plafond naar beneden en dan heggen/struiken vanaf de tuingrond omhoog (of planten op de vensterbank als in de tuin geen ruimte meer is).

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

XXXX2015
Berichten: 1789
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:49

Vjestagirl schreef:
- De eerste die kant voor mijn raam voorstelt mag het zelf voor me gaan klossen
- Lamellen ed vind ik foeilelijk



_/-\o_
Je bent grappig :D

Kan je niet van die spiegelfolie op je ruit plakken? Van die folie die vanaf de ene kant doorzichtig is en vanaf de andere kant spiegelt
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 15-06-18 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Berichten: 12439
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:50


De wereld verandert door jouw voorbeeld, niet door jouw mening Paulo Coelho

Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:50

Je hebt toch ook van dat spiegelfolie? Dat aan de buitenkant spiegelt en waar je van binnen uit door naar buiten kan kijken. Is dat niks, moet je wel geloof ik als het donker wordt alsnog gordijnen doen, want volgens mij werkt dat niet meer als je lampen binnen aan doet... misschien is het ook wel helemaal niks hoor, maar dat is waar ik als eerste aan dacht :j

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:50

tanec_meisje schreef:
Een top down bottum up plissé gordijn? Kun je dan precies zo zetten dat jij wel zittend vanaf de bank naar buiten kunt kijken maar mensen vanaf de stoep minder makkelijk binnen kijken (andere kijkhoogte)

Dit hebben wij in de eetkamer aan de straat. Ik vind het fantastisch, nog geen seconde spijt van gehad.


Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:51

Dit is ideaal daar voor.
Kan open, kan helemaal dicht, kan halverwege, dus veel mogelijkheden.
Maar weet niet of het je smaak is.

Afbeelding

Edit: zie dat ik niet de eerste was :')

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:58

Lizz schreef:
Dit is ideaal daar voor.
Kan open, kan helemaal dicht, kan halverwege, dus veel mogelijkheden.
Maar weet niet of het je smaak is.

[ Afbeelding ]

Edit: zie dat ik niet de eerste was :')


Dit hebben wij ook tegen de inkijk, ideaal! Vooral omdat je nog wel uitzicht en licht hebt.

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:59

Wij hebben vitrage voor de ramen hangen. Wij hebben ook een doorzonwoning, we wilden echt geeb plakfolie en die top-bottom up dingen zijn niet ideaal als je geen groot budget ervoor over hebt.

Macs

Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:01

Hogere planten voor je raam. Dan kan jij er tussendoor kijken naar je tuin, maar door het lichteffect kunnen ze jou niet goed meer zien achter het raam.

Maks :+:

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:04

Ik heb ook gewoon vitrages, maar hecht niet echt waarde aan mijn voortuin :P Ik kan er wel door naar buiten kijken, maar naar binnen wordt lastig ook als het donker is en ik de verlichting aan heb. (lampje in de vensterbank is dan de oplossing)

Dat Squid kende ik nog niet, maar vind ik wel erg leuk!

Nienkje_H

Berichten: 417
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:07


Fell "Rufus" (Linnel Ronald)

sauffi

Berichten: 703
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:11

Lizz schreef:
Dit is ideaal daar voor.
Kan open, kan helemaal dicht, kan halverwege, dus veel mogelijkheden.
Maar weet niet of het je smaak is.

[ Afbeelding ]

Edit: zie dat ik niet de eerste was :')


Dit wou ik net voorstellen maar je was me voor! Je kunt ze stellen zoals jij ze wilt, onderaan, bovenaan halverwege of helemaal. Voor mij was dit eccht de uitvinding!

vallen en opstaan, kopstoten en weer doorgaan!

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ik zit zo te kijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:24

Misschien is kant een idee?

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:27

lieveli schreef:
Misschien is kant een idee?


:') _/-\o_

Ik zou Indd ook gaan voor de folie die jou wel naar buiten laat kijken. Maar andere niet naar binnen.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Relaxed

Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Ik zit zo te kijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:31

Ik heb ook die plichegordijnen, mijn achterburen kunnen van boven zo in mijn woonkamer kijken. Ik kan nu dus wel mijn tuin inkijken, maar zie de ramen van mijn achterburen niet. Ik vind ze ideaal :j

Warboel
Berichten: 14643
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ik zit zo te kijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:45

Wij hebben in ons huidige huis ook plisségordijnen, ideaal! :) ik heb ze vaak halverwege het raam hangen, langslopende mensen kunnen dan niet naar binnen kijken maar ik vanaf de bank wel naar buiten :j

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

rockwitch

Berichten: 11705
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:48

Dit is bij ons. Hoekhuis met een kleine voortuin en dan een stoep en we kijken zo goed als uit op een middelbare school.
Maar dit soort dingen werken goed. Je kan ze van boven en beneden bijstellen tot je tevreden bent.

Afbeelding

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:52

Spuit sneeuw. Zonder te geinen. Ik heb het in de winter op mijn keuken raam gedaan (kijkt over de straat uit) en lage kanten gordijnen (met paarden motief, en tijdens kerst met sterren) Komt nog steeds veel licht naar binnen, ik heb nog goed zicht naar buiten maar veel minder zich naar binnen. Zelf geprobeerd naar binnen te kijken, maar je moet echt op een halve meter staan voordat je iets herkend.

Owja, sneeuw zit op de buitenkant van het raam en zit er dus nu al een half jaar :D :Y)

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

01San

Berichten: 18750
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:01

chamion schreef:
Spuit sneeuw. Zonder te geinen. Ik heb het in de winter op mijn keuken raam gedaan (kijkt over de straat uit) en lage kanten gordijnen (met paarden motief, en tijdens kerst met sterren) Komt nog steeds veel licht naar binnen, ik heb nog goed zicht naar buiten maar veel minder zich naar binnen. Zelf geprobeerd naar binnen te kijken, maar je moet echt op een halve meter staan voordat je iets herkend.

Owja, sneeuw zit op de buitenkant van het raam en zit er dus nu al een half jaar :D :Y)

Zit het er nog? Dat vraagt om een foto :D :D

Saintelette

Berichten: 3178
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Ik zit zo te kijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:15

Koordgordijnen? Is weer eens iets anders dan standaard vitrage ;)

Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[EJL-ITP] Gouden zonnestraaltje Isha een jaar lang ITP
[ITP] Golden Champagne Isha in de Surae

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ik zit zo te kijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:19

Ik zou voor een paar mooie planten gaan.
Die kun je zo neerzetten dat jezelf wel naar buiten kunt kijken vanaf je bank maar dat de algehele inkijk heel erg beperkt wordt.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, IASCrawler, Jessica_1998, kosseh, Malenka, Mar_X en 28 bezoekers