Politie redt pony langs spoor bij Prinsenbeek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14021
Geregistreerd: 20-04-16

Politie redt pony langs spoor bij Prinsenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 16:28

ad
Overige


Een levensgevaarlijke situatie, zo noemt de politie het. Donderdagochtend liep een pony langs de spoorweg tussen Breda en Etten-Leur. Dat gebeurde in de buurt van Prinsenbeek. De pony was eerder op de dag ontsnapt.

"Dit leverde levensgevaarlijke situaties op, met de op hoge snelheid langsrazende treinen", aldus de politie. Met behulp van omstanders konden agenten de pony vangen. Een video daarvan wordt veel bekeken op Facebook.

De pony is teruggebracht naar het weiland waar hij thuishoort en de treinen kunnen weer op de normale snelheid voorbij rijden.

Het gebeurt vaker dat dieren langs het spoor overlast veroorzaken.

Klik op onderstaande afbeelding voor de video:

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Politie redt pony langs spoor bij Prinsenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:31

Nou die staart mag ook wel even geknipt worden, lijkt rapunzel wel :')

Gelukkig geen ongelukken gebeurd!

Sintara

Berichten: 7391
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:40

Heleennn schreef:
Nou die staart mag ook wel even geknipt worden, lijkt rapunzel wel :')

Gelukkig geen ongelukken gebeurd!


:') ik moest zo hard lachen om jouw reactie

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:50

:wow: die staart inderdaad

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Politie redt pony langs spoor bij Prinsenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:04

Rapunzel bestaat dus echt!

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:09

_Dracarys schreef:
Rapunzel bestaat dus echt!

tja die toren hield het nu al zo lang, ooit gaat dat fout :))

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: Politie redt pony langs spoor bij Prinsenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:41

Die staart is echt abnormaal zo lang! Maar mooi dat de pony veilig gevangen is! Wel is het duidelijk dat er niet vaak naar de pony omgekeken werd anders was die staart wel korter geweest...

Anastasia24

Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Politie redt pony langs spoor bij Prinsenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:48

Dat is 10 minutjes hier vandaan, gelukkig is ie veilig! Die staart is inderdaad wel verschikkelijk lang. Lijkt me nogal gevaarlijk voor het paardje zelf.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:49

Wie weet wordt die staart elke dag minutieus uitgeplozen door een legertje penny meisjes :D
Is het hun grote trots.

Fijn dat ie gevangen is, je moet er niet aan denken dat hij op het spoor voor een trein terecht was gekomen.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:36

LBLGypsyCobs schreef:
Wie weet wordt die staart elke dag minutieus uitgeplozen door een legertje penny meisjes :D
Is het hun grote trots.

Fijn dat ie gevangen is, je moet er niet aan denken dat hij op het spoor voor een trein terecht was gekomen.


De onderkant is helemaal vervilt. Dus denk het niet :')

tiwi1969

Berichten: 7632
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Politie redt pony langs spoor bij Prinsenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:39

Vervilten is zo gebeurd bij beweging en de pony was al een tijdje op avontuur...

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Politie redt pony langs spoor bij Prinsenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:45

Ja :')

Cranio_APS

Berichten: 41
Geregistreerd: 21-02-17
Woonplaats: Omgeving Tiel/Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:51

Fijn dat de pony weer veilig is!

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Politie redt pony langs spoor bij Prinsenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:18

Nou als ik die staart zo eens bekijk, ben ik erg benieuwd of zijn hoeven net zoveel aandacht hebben gehad :n

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:31

Als de politie erbij is geweest, dan zal die staart snel korter zijn... Hier eens de dierenpolitie aan de deur gehad, omdat de staart van onze 2 shetten te lang was. Raakten nét de grond. Nee, geen grap, hebben er zelfs nog een bevestigende mail over gehad :')


Fijn dat pony weer veilig is!

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:45

LBLGypsyCobs schreef:
Wie weet wordt die staart elke dag minutieus uitgeplozen door een legertje penny meisjes :D
Is het hun grote trots.

Fijn dat ie gevangen is, je moet er niet aan denken dat hij op het spoor voor een trein terecht was gekomen.


Zo'n lange staart is echt heel link voor de pony zelf. De kans dat hij erop gaat staan met opstaan of achteruitlopen of bij een heuveltje op of aflopen is heel groot en dan kan hij van alles beschadigen in zijn rug, tot aan zijn hoofd aan toe.


Daphne__ schreef:
Als de politie erbij is geweest, dan zal die staart snel korter zijn... Hier eens de dierenpolitie aan de deur gehad, omdat de staart van onze 2 shetten te lang was. Raakten nét de grond. Nee, geen grap, hebben er zelfs nog een bevestigende mail over gehad :')


Fijn dat pony weer veilig is!


Daphne, de dierenpolitie is toch weer wat anders dan de "gewone" politie in dit geval vrees ik, ik denk dat er anders wel iets over in het stukje had gestaan.

Anastasia24, als jij weet waar die pony staat, wil je dan eens gaan kijken en zien hoe hij ( en zijn maatjes) er verder bij staan? Als je het niet wil, ook goed hoor, maar ook ik vraag me af hoe zijn hoeven er bijvoorbeeld uitzien. Dan is het misschien goed om wel 144 te bellen en het te melden...

Verder is het super dat de pony op tijd gevangen is en dat er geen nare ongelukken zijn gebeurd!

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Politie redt pony langs spoor bij Prinsenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 03:45

Terug gebracht naar het weiland waar hij vandaan kwam? Daar kan hij dus uit, anders liep hij niet los.
Hopelijk is de omheining ook nagekeken

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:11

Citaat:
Zo'n lange staart is echt heel link voor de pony zelf. De kans dat hij erop gaat staan met opstaan of achteruitlopen of bij een heuveltje op of aflopen is heel groot en dan kan hij van alles beschadigen in zijn rug, tot aan zijn hoofd aan toe.


Overdrijven is ook een vak, hij zal hooguit een streng haar er uit trekken. Ben ooit vergeten om mijn paard zijn staart te vlechten voor mijn training, na een super mooie sliding stop keek ik even achteruit om mijn remspoor te bewonderen en daar lag het vol plukken haar (ben trouwens nooit meer vergeten te vlechten daarna :') ) en mijn paard had zo'n mooie volle staart, baal er nog steeds van. Maare mijn paard leeft nog steeds hoor, en met zijn gezondheid is niks mis *D

Fijn dat het beestje van het spoor is gehaald, hij zal nu wel weer lekker aan het grasmaaien zijn :)

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Politie redt pony langs spoor bij Prinsenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:49

Het zal weer eens geen eigenwijze shet zijn.

Inderdaad die staart valt meteen op. Als een haar 12 cm per jaar groeit, dan is hier al twee jaar minstens niet meer naar gekeken... Dat samen met een weiland waaruit je kunt ontsnappen, geeft me niet zo'n goed gevoel over hoe vaak er inderdaad naar het diertje gekeken wordt.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Politie redt pony langs spoor bij Prinsenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:43

Oh jeetje wat een avontuur voor de pony... Gelukkig is de pony niet op het spoor terecht gekomen.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 09:35

Het bericht gaat over de pony op het spoor,niet over de lange staart. _O- _O-

Anoniem

Re: Politie redt pony langs spoor bij Prinsenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 11:01

En toch wil ik ook nog even een opmerking maken over een te lange staart en hoe verkeerd dat kan gaan:

Bij die 2 van mij heeft mijn grote wel eens met spelen en achter elkaar aan zitten, vol op de staart van mijn shetlander gestaan (die overigens altijd keurig werden bijgehouden en dus de grond niet raakten, maar pony ging net over heuveltje waardoor staart dus precies op kwam te liggen terwijl mijn grote er achteraan galoppeerde). Mooi dat die kleine van mij onderuit ging en best hard ook. Was gelukkig niets aan de hand. Maar als het met een op maat geknipte staart al mis kan gaan, dan zit er nog meer risico aan een te lange staart.