Hoe gebruiken jullie byemite?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Hoe gebruiken jullie byemite?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 14:53

Mijn CPL'er heeft weer eens mijten, en in plaats van de neocidol die ik altijd gebruikte gaan we nu eens byemite proberen.

Hoe gebruiken jullie dit? Qua frequentie weet ik het wel, ik zit meer met de verhouding en uitvoering.

Ik las dat het het beste werkt met warm water, paard eerst wassen met gewone shampoo, dan 100ml byemite op 25 liter water op het hele paard inzepen en laten drogen. Niet droogtrekken. Moet die 25 liter dan warm water zijn?

En hebben jullie verder nog toevoegingen over hoe ik het het beste gebruiken kan?


kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Re: Hoe gebruiken jullie byemite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:00

Ik doe de verhouding van de dierenarts, maak een emmer van 10 liter en vul een spuitfles. Hiermee kan ik makkelijk op de huid spuiten en inwrijven, zonder dat er veel spul verloren gaat en komt het ook meer op de huid ipv alleen in de haren.

MarliesV

Berichten: 15172
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Hoe gebruiken jullie byemite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:04

Als ze in de zomervacht zitten dan lauw water, volledig insoppen met een spons en that's it.

Niet voorwassen of wat dan ook. Dat alleen als ze echt dik in de vacht zitten. Of de sokken.

Hier is het water lauw/handwarm. Gewoon koud water en dan met een waterkokertje beetje bijmengen zodat je de kou er af hebt.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe gebruiken jullie byemite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 16:02

Ik heb een vrij makkelijk paard :+
Afbeelding
In de emmer, en met een spons tot aan de knie goed nat maken, dat was mijn tactiek. Na 10 dagen herhalen.

Tegenwoordig gebruik ik cydectin. Dat werkt nog wat fijner.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Herfstblad
Berichten: 778
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 13:47

Wassen jullie het hele paard als de mijten alleen in de sokken zitten?

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe gebruiken jullie byemite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 15:22

Ik doe alleen de benen tot net onder de buik.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Tieme
Berichten: 4955
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 16:37

De mijne heeft het steeds alleen maar aan in 1 kootholte. Ik was niet het hele paard. Alleen beide benen tot halverwege.

Warm water en ik meng het in een bouwemmer. Ik zet z'n been erin en terwijl hij daar zo staat, borstel ik het er met borstel in.
De mijne is heel makkelijk en blijft gerust 20 min met z'n been in een emmer staan. En volgens mij staat er op mijn flesje dat ik het ook uit moet spoelen maar dat weet ik zo even niet uit m'n hoofd.

Dromen Denken Durven Doen en Doorzetten

Erres

Berichten: 331
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Hoe gebruiken jullie byemite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 17:07

Wij wassen ook het hel paard ermee. DA adviseerde dit, omdat zoals zij zegt, de mijt anders naar boven kruipt en dan ben je nog niet vanaf. Ik vraag me dan wel af of ik wel genoeg heb met dat kleine flesje voor een heel paard..
We hebben afgelopen dinsdag voor de 2de keer gewassen, maar kan niet zeggen dat het helpt.
O ja, en de da adviseerde ook nog om na het wassen de plekken in te smeren met vaseline zodat je de 'gootje' dicht maakt.

Lijkt me wel een goed idee wat Kimberly zegt om het in een spuitfles te doen. Dan gaat er niks verloren

be the best me I can be

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 17:26

Erres schreef:
Wij wassen ook het hel paard ermee. DA adviseerde dit, omdat zoals zij zegt, de mijt anders naar boven kruipt en dan ben je nog niet vanaf. Ik vraag me dan wel af of ik wel genoeg heb met dat kleine flesje voor een heel paard..
We hebben afgelopen dinsdag voor de 2de keer gewassen, maar kan niet zeggen dat het helpt.
O ja, en de da adviseerde ook nog om na het wassen de plekken in te smeren met vaseline zodat je de 'gootje' dicht maakt.

Lijkt me wel een goed idee wat Kimberly zegt om het in een spuitfles te doen. Dan gaat er niks verloren


Je hebt maar 1 dopje op 1 emmer nodig. Dat spul is echt heftig hoor.

En ja warm water is aan te raden, want sokken wil je minstens een kwartier laten weken. En na tien dagen herhalen. Niet uitspoelen gewoon op laten drogen daarna.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Herfstblad
Berichten: 778
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 18:07

Absolem schreef:
Erres schreef:
Wij wassen ook het hel paard ermee. DA adviseerde dit, omdat zoals zij zegt, de mijt anders naar boven kruipt en dan ben je nog niet vanaf. Ik vraag me dan wel af of ik wel genoeg heb met dat kleine flesje voor een heel paard..
We hebben afgelopen dinsdag voor de 2de keer gewassen, maar kan niet zeggen dat het helpt.
O ja, en de da adviseerde ook nog om na het wassen de plekken in te smeren met vaseline zodat je de 'gootje' dicht maakt.

Lijkt me wel een goed idee wat Kimberly zegt om het in een spuitfles te doen. Dan gaat er niks verloren


Je hebt maar 1 dopje op 1 emmer nodig. Dat spul is echt heftig hoor.

En ja warm water is aan te raden, want sokken wil je minstens een kwartier laten weken. En na tien dagen herhalen. Niet uitspoelen gewoon op laten drogen daarna.


Ik heb veel te veel gedaan! Is dat schadelijk?

dierenfan
Berichten: 9603
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Hoe gebruiken jullie byemite?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 18:13

Vaseline zal voor in deze tijd vast een goed idee zijn maar let wel op dat nooit in de zomer te doen. Vaseline sluit idd af dus in de zomer betekent dat dat de zon dan in de huid brand. Dat geeft zeer vervelende wonden! Even uit voorzorg gezegd en waarschijnlijk overbodig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cariena1 en 107 bezoekers