Bank vuilafstotend maken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Bank vuilafstotend maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 13:33

We hebben voorheen een stoffen bank gehad, die echt op was en ondanks 100x schoonmaken, echt geur aannam van de dieren.
Nu 1,5jr een nieuwe, ook stoffen bank waar we ontzettend zuinig op zijn. Doen er doeken over etc. We hebben losse kussens en heb de hoezen al een paar keer gewassen, blijven mooi verder, maar elke week is geen doen.

Stofzuigen is echt een heidens karwei, want hij trekt enorm veel haren aan. Ik heb gekeken naar een stoomreiniger, maar naar mijn idee stoom je ook vuil erin dan.

Nu zat ik te denken of je ook iets kan spuiten of de hoezen kan behandelen zoals scotchard zodat hij vuilafstotend wordt? Of gewoon met waterdicht spul een keer wassen??


meggiemeg

Berichten: 12214
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Bank vuilafstotend maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:39

Wij hebben bij de meubelzaak een spray gekocht die de stoffen bank inderdaad meer vuilbestendig maakt en dat er niet zo snel vloeistoffen intrekken. Het werkt echt. Het is niet goedkoop, 1 spuitbus voor 1 zittinggedeelte. Wij hebben een hoekbank dus dat waren aardig wat stuks. Wellicht kan je hier naar informeren bij een meubelzaak. Na het inspuiten mocht je er een aantal uren niet op om het in te laten trekken.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Bank vuilafstotend maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 13:43

Oke, wij hebben ook een hoekbank. 5 zitkussen en 6 rugkussens. Als het lang helpt, vind ik dat geen probleem, scheelt me uren stofzuigen.
We hebben een 7kg wasmachine en alle hoezen kan ik wel tegelijk wassen, dus vandaar dat ik dacht aan dat waterdicht maak spul, maar wil geen vlekken krijgen.


Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Bank vuilafstotend maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:05

Wij hebben textielbescherming met 5 jaar vlekgarantie gekocht bij aankoop van onze nieuwe bank (helaas nog wachten tot de levering in sept).

Het kostte 40 euro per zitting. Te koop bij de meubelzaken

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Bank vuilafstotend maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 15:15

Oke, we hebben de bank al 1,5jr, dus staat in huis. Zal er eens naar gaan vragen. Is het dan ook vochtwerend als je bijv iets morst?

meggiemeg

Berichten: 12214
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Bank vuilafstotend maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 17:27

ja dat hadden wij ook, zelfde als mama3. Wij hebben de bank al een poosje staan en als je er water of drinken op morst trekt het er niet echt in, blijft er aardig goed opliggen, ligt er natuurlijk ook aan hoe snel je erbij bent.
Voor haren zal geen een product werken, die zal de stof aan blijven trekken ben ik bang. Het is puur tegen vlekken en vloeistoffen

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:31

superpony schreef:
Oke, we hebben de bank al 1,5jr, dus staat in huis. Zal er eens naar gaan vragen. Is het dan ook vochtwerend als je bijv iets morst?


Ja dat klopt, bij drinken blijft het erop liggen. We hebben het thuis getest met chocomelk en proefstaaltjes

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Re: Bank vuilafstotend maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:36

wanneer je t al in de wasmachine gooit. Zou je een flesje harmisol kunnen proberen. Hier komt geen vocht dor. Moet alleen wel in de wasmachine

It's more important to love, than it is to hate....---->Prince
Bink v hayo, Veel plezier bij je nieuwe baasje
Raika, mn gele fjordendame op de eeuwige velden. 't ga je goed meis,
voor altijd bij mij.

Supervixen

Berichten: 12807
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:51

Mama3 schreef:
Wij hebben textielbescherming met 5 jaar vlekgarantie gekocht bij aankoop van onze nieuwe bank (helaas nog wachten tot de levering in sept).

Het kostte 40 euro per zitting. Te koop bij de meubelzaken


Dit hebben wij ook, maar ik vind het een miskoop. Na een jaar merk ik geen verschil met onze vorige bank als je wat morst.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 23:10

Supervixen schreef:
Mama3 schreef:
Wij hebben textielbescherming met 5 jaar vlekgarantie gekocht bij aankoop van onze nieuwe bank (helaas nog wachten tot de levering in sept).

Het kostte 40 euro per zitting. Te koop bij de meubelzaken


Dit hebben wij ook, maar ik vind het een miskoop. Na een jaar merk ik geen verschil met onze vorige bank als je wat morst.


Oh echt? We hebben 5 jaar vlekgarantie, nu maar hopen dat er geen piepkleine lettertjes zijn als er een vlek niet uit gaat

tammiebels

Berichten: 972
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 23:23

Mama3 schreef:
Oh echt? We hebben 5 jaar vlekgarantie, nu maar hopen dat er geen piepkleine lettertjes zijn als er een vlek niet uit gaat


Die kleine lettertjes zijn dat je direct de volgende dag na vlek moet bellen anders kun je nog betalen. Hebben wij dus gehad. En inderdaad vocht trekt er gewoon in. Nu dus ook niet weer gedaan

Déjà Vu (v. Jazz x Havidoff x Aktion), bevallen van Tsunoda B, hengst v. My Blue hors Santiano, 8 mei 2023

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Bank vuilafstotend maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 00:53

We hebben expres gekozen voor een bank waarvan we de hoezen eraf konden halen. Onder de hoezen zit nog een soort hoes voor je bij de vulling komt. We hebben altijd wat op de bank liggen om hem te beschermen, maar ja....

Ik dacht als er een soort scotchard behandeling mogelijk was, het ook vuilafstotend werd? Dus makkelijker af te nemen? Het is nu echt heel statisch. Onze vorige bank was ook stof, maar zoog je de haren zo vanaf. En we hebben nog 2 stoffen stoeltjes die ook zo haarvrij zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers