Hondenverzekering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Hondenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 10:12

Hoi!

Ik zag alleen oude topics over huisdierenverzekeringen (en ééntje die over katten ging), dus ik heb toch maar een nieuw topic geopend.
Het zit zo: ik zit erover te denken een hond te adopteren uit het asiel. Het is een klein shih tzu achtig hondje dat bijna 9 jaar is. Hij is al gecastreerd, maar er staat bij dat hij regelmatig oorklachten heeft. (we gaan binnenkort kijken dus dan zal ik ook zeker vragen wat het precies inhoudt)

Nou heb ik in principe genoeg gespaard om eventuele plotselinge dierenartskosten te kunnen betalen en zijn we ook van plan om, als we geen verzekering nemen, elke maand nog een bedrag opzij te zetten voor hem. Zodat niet gelijk de spaarrekening leeg is als er dan onverwachte kosten zijn.

Ik heb namelijk gelezen dat oudere hondjes (nu is hij misschien nog niet zo oud, maar dat wordt 'ie natuurlijk wel) duurder zijn om te verzekeren.

Hoe hebben jullie je hondenverzekering ervaren en als je de situatie zo hoort, zou je het dan wel of niet aanraden?
Het staat allemaal nog niet helemaal vast, maar ik wil graag goed voorbereid zijn, dus me er toch vast over informeren :)

&if=1

[o]



CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Hondenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:17

Je kan je dier gewoon verzekeren bij de verzekeringen die in het andere topic ook al werden aangegeven, zoals Ohra of Petplan etc etc.

Ik denk alleen niet dat ze een oud hondje wat al vanalles mankeert opnemen in de verzekering, en inderdaad als ze dat dan wel doen, dan zit daar natuurlijk wel een prijskaartje aan..

Betaal voor mijn Mechelse herder nu 20 euro per maand, maar die had ik al verzekerd toen ze een pup was en gezond was.

Zou jezelf even goed laten adviseren bij het dierenasiel en goed kijken naar hoe hoog die kosten kunnen oplopen..

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:18

9 is op zich al aardig oud voor een hond. Wij hebben voor onze hond (nu geschat op 10) gewoon een potje met geld mocht het nodig zijn. Bij een verzekering zitten vaak zoveel nadelige voorwaarden, dat wij dat geen goed plan vonden. Als je het je lukt zet dan inderdaad elke maand een vast bedrag opzij, dan moet dat helemaal goed komen!

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:19

Ik heb het ooit uitgezocht. Zelf een spaarpot maken is beter.
En oor problemen kunnen zomaar uit voeding komen.
Mijn hond krijgt bv oor ontstekingen van kip.

moonsparkle
Berichten: 21698
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:27

Hier ook geen verzekering. Het is natuurlijk een beetje geluk of pech hebben maar dat is met alle verzekeringen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: Hondenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:38

..en bij sommige verzekeringen worden vaak voorkomende aandoeningen uitgesloten. Of zoals in jouw geval reeds bestaande/ eerder voorgekomen aandoeningen uitgesloten. Ik heb idd gewoon een potje voor mijn dieren sinds ik met onze eerste kat hiermee behoorlijk belazerd was...

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

secricible

Berichten: 25692
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:46

Ik vrees dat je met een 9jarige met mankementen een stuk duurder uit bent met een verzekering als met een eigen potje. Ik zou er dan voor kiezen om iedere maand zelf iets opzij te zetten.

Hier met beide honden heel veel baat gehad bij de verzekering, eentje heeft de afgelopen 3jaar chronische medicatie gebruikt die duurder waren als de maandpremie en is sowieso een zorgenkind. De ander leek nutteloos te zijn in de verzekering, maar kreeg met 3jaar ineens een niertumor en heeft een vrij heftige operatie ondergaan waarmee we voor 8jaar premie hebben nodig gehad dus voorlopig is het voor hem ook een prima keuze geweest. :o
Maar beide als pup in de verzekering gezet dus relatief goedkoop in de maandlasten (30e per hond)

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Duhelo

Berichten: 28523
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Hondenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:51

Ik zou gewoon eens offertes opvragen bij verschillende verzekeraars.
Ik had voor mijn jonge hond een offerte voor ik denk 10-12 euro per jaar, en daarvoor werden 1500 euro dierenartskosten per jaar terug betaald.
Afhankelijk van het plan zaten "gewone" onderhoudskosten er wel of niet in.
Als je eentje vindt voor rond de 10-20 euro per maand die alle dierenartskosten met een plafond van 1500 euro terug vergoeden, dan zou ik dit in dit geval doen. Een oudere hond krijgt vaak al kleinere mankementjes, zeker als hij een voorgeschiedenis heeft. Stel dat je om de 2 maand bij de dierenarts zit, aan 25 euro voor een visite + minstens 25 euro aan extra's, dan heb je de prijs er al netjes uit.
edit: ik denk wel dat de verzekering een bepaalde leeftijd als maximum doen.

Hannanas
Berichten: 13005
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Hondenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:02

De meeste verzekeringen hanteren een leeftijdsgrens met acceptatie op latere leeftijd.

Niet banketstaaf maar poetsen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Hondenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:06

Ik ben toch ontzettend blij met mijn verzekering. Heb het ooit voor de zekerheid afgesloten toen ze nog een pup was. Maar heb het helaas al vaak nodig gehad, en het heeft mij heel veel financiële ellende bespaard. 4 maanden terug een knie operatie van boven de 1000 euro, had ik anders niet kunnen betalen helaas. Maar ga een hond van 1 jaar ook niet in laten slapen als er iets aan gedaan kan worden..

Mijn volgende pup ga ik niet verzekeren aangezien ik die aanschaf voor de verkoop en die zal niet lang bij mij zijn.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 160 bezoekers