Beste afweermiddel tegen muggen/teken gezocht

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Beste afweermiddel tegen muggen/teken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 17:59

Zoals de titel zegt: Wat is nou het beste afweermiddel tegen muggen en teken?
Afgelopen week dacht ik een boswandeling te maken. Ik had een lange broek aangetrokken en dacht dat het wel zou volstaan..
Dom dom dom! Resultaat: 31 keer gestoken en een tekenbeet. Ik word gek van de jeuk en blijk ook nog eens allergisch!
Maar ik merk dat onze huidige middeltjes ook niet goed werken. Bijvoorbeeld Deet haalt hier weinig uit.
Daarnaast zijn het van die enorm kleine flesjes die na een paar keer spuiten alweer leeg zijn :\

Iemand tips? Ik durf momenteel gewoon het bos niet meer in en bij het horen/zien van een mug word ik lichtelijk hysterisch :')

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Beste afweermiddel tegen muggen/teken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 06:30

Wat heb je precies ingesprayed? Je huid? Als ik het bos in ga dan (heb ik lange mouwen en pijpen aan en) spray ik juist mijn kleding in.

koeien op de weg...

Lienboon

Berichten: 475
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: Beste afweermiddel tegen muggen/teken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:25

In een ander topic zag ik dat iemand succes had met kokosolie (neus paard teekvrij hierna).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 07:30

GDG schreef:
Wat heb je precies ingesprayed? Je huid? Als ik het bos in ga dan (heb ik lange mouwen en pijpen aan en) spray ik juist mijn kleding in.


Ja idd de huid ingesprayed. Kleren had ik eigenlijk niet bij nagedacht omdat je zou denken dat ze daar niet geinteresseerd zijn.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

maaikemuis
Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Beste afweermiddel tegen muggen/teken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 07:50

Ik haal spul voor mijn huid uit Frankrijk met als bestanddeel Icaridin. Witte flesjes met blauwe opdruk (ecran staat erop). Dit werkt effectiever dan deet.

Als ik echt het bos inga en de paden af dan spuit ik mijn kleding in met permetrine. Dit spul is verboden in Nederland en ik heb het via via uit Amerika moeten laten komen. Insecten (en dus teken) die op mijn kleding terecht komen vallen er dood vanaf :oo . Vooral dit impregnerende spul is enorm effectief. Het blijft 6 wasbeurten zitten claimen ze.

En verder loop ik er oncharmant bij als ik van de paden afwijk (bijvoorbeeld met fotograferen). Ik stop altijd mijn broek in mijn sokken, draag lange mouwen en stop mijn shirt in mijn broek.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 09:15

Cayenne schreef:
GDG schreef:
Wat heb je precies ingesprayed? Je huid? Als ik het bos in ga dan (heb ik lange mouwen en pijpen aan en) spray ik juist mijn kleding in.

Ja idd de huid ingesprayed. Kleren had ik eigenlijk niet bij nagedacht omdat je zou denken dat ze daar niet geinteresseerd zijn.

Muggen komen vooral op warmte af die ook door je kleding heenstraalt/kleding is ook warm geworden, teken reageren op beweging/warmte en gaan daarna pas op zoek naar een geschikt plekje om vast te buiten. Dus ze gaan juist op die kleding zitten om er doorheen te steken of onder te kruipen: als je die kleding onaantrekkelijk maakt blijven ze eerder bij je vandaan :) .

koeien op de weg...

Meliaforever

Berichten: 12033
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Beste afweermiddel tegen muggen/teken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:57

Vitamine B (B1) proberen. Bij sommige mensen helpt het echt.

------------------------------

Lienboon

Berichten: 475
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: Beste afweermiddel tegen muggen/teken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 20:31


Macs

Berichten: 7614
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 21:23

Is je deet niet te oud of te weinig procent? Hier ben ik 99% safe mét deet, 0% zonder haha :')
Heb ooit in mn tent eens de lucht uit het flesje geknepen voor de muggen en die vielen gewoon bij bosjes neer. Vraag me dus af of het is iets is wat per persoon verschilt zegmaar.

Maks :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, IASCrawler, linoleum en 87 bezoekers