Goede aftersun?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Goede aftersun?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 13:35

Hoi hoi,

De zomer komt er weer aan, zon zee en strand {:} En een rood kleurtje :7

Ik heb afgelopen week heel lang in de drogist gestaan, allerlei aftersuns bekeken en alle ingrediënten gelezen. Ik kon nergens online namelijk een test vinden wat nu een goede aftersun is. Nu heb ik gekozen voor de aftersun van garnier ambre soleil, onder andere omdat daar geen alcohol in zit en hij op basis van water is. Ik kon namelijk vinden dat water beter is (want sluit de huid niet af) en alcohol ook (zorgt voor verkoelend gevoel, maar irriteert je huid alleen maar meer). Ik heb hem helaas alleen nog niet uit kunnen testen, want de zon is weg de laatste dagen :+


Welke after sun gebruiken jullie nu? Zijn jullie er tevreden mee? Waar letten jullie op?

Priscilla_90
Berichten: 1602
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Rotterdam , nederland

Re: Goede aftersun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:38

als er maar komkommer en aloe vera in zit ben ik al tevreden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:39

Ik zou je toch echt aanraden om beter te smeren als je standaard verbrand raakt. Ik ben geen heilige en ben ook echt wel eens verbrand, maar voorkomen is echt beter dan genezen. Goed smeren met een hoge factor en in de uren waarop de zon het felst is onder een parasol kruipen of even uit de zon gaan. Verbranden is echt heel slecht voor je huid en het is ook gewoon enorm naar. Ik kijk altijd even naar de UV-index als ik ga zonnen. Alles boven de 9 smeer ik gewoon met factor 50, dan word je echt nog steeds wel bruin maar je helpt je huid niet naar de knoppen. Vaak genoeg bijsmeren ook.

That being said, ik ben ook echt wel eens door m'n zonnebrand heen verbrand omdat ik de zonnekracht wat onderschat had of in slaap viel op het strand. Als dat zo is gebruik ik het liefst aloe vera gel als aftersun, gewoon pure. Dat is heerlijk verkoelend, het herstelt je huid en haalt het branderige er wat uit. Het liefst na een lauwwarme douche, dat helpt ook met die brand. Om mn huid goed soepel te houden gebruik ik een dikke bodybutter of creme zodat het vervellen meevalt. Weet wel dat als het eenmaal verbrand is je geen wonderspul kan smeren dat ervoor zorgt dat het niet meer verbrand is. Je kan hooguit de symptomen wat verlichten.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 13:44

Was laatst een item over op de Nederlandse tv. Een goede after sun bestaat niet.
Ze beloven van alles maar geen een werkt huid herstellend.

Was bij kassa geloof ik.
Denk dat huidartsen eerder de waarheid spreken dan de cosmetische industrie.

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Goede aftersun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:01

Ik heb een cooling gel en een after sun met aloe vera. Al vind ik de cooling gel prettiger om te gebruiken.
Want dat voelt, zoals het al zegt, meteen heerlijk koel aan.
Daarnaast trekt het ook heel snel in de huid, dus heb je niet dat je aan alles vast plakt enzo.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Goede aftersun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:03

Ik heb de groene fles van australian gold, aloë Vera.
En de forever after een grote ovaal achtig fles met drukpompje. Voor dagelijks als ik in de zon ben geweest.

Beide vind ik erg fijn werken met mijn eczeem huid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:16

x_Jeanine_x schreef:
Ik heb de groene fles van australian gold, aloë Vera.
En de forever after een grote ovaal achtig fles met drukpompje. Voor dagelijks als ik in de zon ben geweest.

Beide vind ik erg fijn werken met mijn eczeem huid.


Ik heb die blauwe hiervan, smeert niet heel lekker, voelt een beetje plakkerig ofzo.. Maar ben vorig jaar na Turkije totaal niet verveld en normaal had ik dit wel altijd :j

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Goede aftersun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:23

Ik gebruik de zonproducten van Lancaster en ben daar erg tevreden over.

Kidde
Berichten: 3447
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:42

Percy schreef:
Was laatst een item over op de Nederlandse tv. Een goede after sun bestaat niet.
Ze beloven van alles maar geen een werkt huid herstellend.

Was bij kassa geloof ik.
Denk dat huidartsen eerder de waarheid spreken dan de cosmetische industrie.

Dat was bij Radar inderdaad: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ande-huid/

Aftersun is gewoon een marketingtruc en dus totaal onnodig ;)

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Goede aftersun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:48

Tuurlijk werkt het niet huidherstellend... dat lijkt me logisch.
Maar het is wel fijn om de symptomen wat te verlichten en dat doen ze wel. Ik vind het fijn om m’n huid wat te hydrateren en te verkoelen na een dagje zon. Dus smeer ik aftersun.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 15:01

Emmaa_ schreef:
Ik zou je toch echt aanraden om beter te smeren als je standaard verbrand raakt. Ik ben geen heilige en ben ook echt wel eens verbrand, maar voorkomen is echt beter dan genezen. Goed smeren met een hoge factor en in de uren waarop de zon het felst is onder een parasol kruipen of even uit de zon gaan. Verbranden is echt heel slecht voor je huid en het is ook gewoon enorm naar. Ik kijk altijd even naar de UV-index als ik ga zonnen. Alles boven de 9 smeer ik gewoon met factor 50, dan word je echt nog steeds wel bruin maar je helpt je huid niet naar de knoppen. Vaak genoeg bijsmeren ook.

That being said, ik ben ook echt wel eens door m'n zonnebrand heen verbrand omdat ik de zonnekracht wat onderschat had of in slaap viel op het strand. Als dat zo is gebruik ik het liefst aloe vera gel als aftersun, gewoon pure. Dat is heerlijk verkoelend, het herstelt je huid en haalt het branderige er wat uit. Het liefst na een lauwwarme douche, dat helpt ook met die brand. Om mn huid goed soepel te houden gebruik ik een dikke bodybutter of creme zodat het vervellen meevalt. Weet wel dat als het eenmaal verbrand is je geen wonderspul kan smeren dat ervoor zorgt dat het niet meer verbrand is. Je kan hooguit de symptomen wat verlichten.

Oh ik vraag het niet compleet voor mezelf: ik verbrand bijna nooit. Afgelopen 5 jaar 2 keer, ik heb al een wat bruinere huid van mezelf :j Maar ik vind het na een of 2 uurtjes zonnen (in Nederland zon ik langer dan in het buitenland natuurlijk) vind ik het gewoon fijn om aftersun te smeren. Dat voelt lekker en ik heb toch het idee dat het wat 'ondersteunt' net zoals body butter. Ik doe daarna ook altijd een lauwe douche idd. Voelt heerlijk!


Ik heb die aflevering inderdaad ook gezien! Ik snap dat als het echt verbrand is dat je dit niet 'ongedaan' maakt met after sun. Daarom nu ook heel goed op gelet dat het op waterbasis is en geen alcohol (zoals ze daar ook noemen). Maar een body butter verzorgt je huid ook een beetje en zo zie ik after sun ook :j

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:01

Ik heb een witte fles met blauwe dop, geen idee hoe dat merk heet. Ruikt echt naar vakantie vind ik altijd. Je kan het daar ook altijd kopen. Edit: Ecran.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 13-06-18 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Goede aftersun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:09

Ook als je nooit verbrandt is het verstandig om je toch in te smeren met zonnebrand als je gaat zonnen :)

Aftersun heb ik geen suggesties voor :Y)

Anoniem

Re: Goede aftersun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 16:28

Dream cream van Lush werkt heerlijk.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Goede aftersun?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 20:04

Ik heb ook die van Garnier. Los van of het zou werken of niet vind ik het heerlijk om te smeren na het zonnen. Het ruikt zomers en m'n huid voelt fijn aan na het smeren. Ook heb ik het idee dat ik erdoor niet / nauwelijks vervel.