Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 10:42

Zoals de titel zegt :P
Hoe vaak stofzuigen jullie per week?
Ik heb momenteel een papegaai in huis en stofzuig iedere dag de benedenverdieping. Boven doe ik 2 keer per week.
Voor mijn man hoeft het niet, maar de papegaai maakt best een zooi met etensresten etc.
Plus dat wij een lichte vloer hebben en je er alles op ziet liggen. Ik vind het ook een rustgevende bezigheid.
Maar ik ken ook mensen met harige huisdieren die misschien maar 2 keer per week stofzuigen.
Dus nu voelt het alsof ik overdreven vaak stofzuig :') Ben ik de enige die het iedere dag doet?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 13-06-18 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert



Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:44

Elke dag, boven en beneden, maar mijn aanstaande is dan ook allergisch voor veel dingen. En we hebben een hond en katten.

[o]

RoosTaffy
Berichten: 305
Geregistreerd: 27-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:46

Elke dag.. heb 2 honden, dus is ook wel echt nodig beneden. Boven doe ik om de dag.

Rust zacht lieve Tschif

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:46

1x per week.

Wij hebben een hond die niet/weinig verhaard. En overdag is hij bij mijn ouders dus alleen 's avonds en in het weekend bij ons.

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:47

Liefst elke dag, kan er niet tegen dat er rotzooi aan mn voeten/sokken hangt. Ben allergisch voor zand/kruimels aan nn voeten :')

Vriendlief maakt zich er niet zo druk om en doet het 1x per week met een beetje geluk haha.

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

ElinaSK

Berichten: 2656
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:48

Ik heb ook vogels binnen dus het is elke dag een grote bende. Gelukkig hebben we een robotstofzuiger die elke dag even alles bij langs gaat. Daarnaast zuig ik zelf nog 1x per week alles even grondig :D.

"You better run away while it let us. 'Cause like it or not everyday we get a little better at jealousy"

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:49

Elke dag nu de hond in de rui is beneden, 2 keer per week boven (daar komt de hond niet).
Als de hond niet in de rui is om de dag beneden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:49

Ik heb overal laminaat en heb in de keuken een vloerwisser staan, die haal ik er een paar keer per week beneden doorheen, neemt alle losse haren, kruimels enzo mee en die klop ik dan buiten uit. Vind dat eigenlijk veel makkelijker. Stofzuigen doe ik dan om de week ofzo meteen uitgebreid en op alle plekken waar ik niet bij kan met die wisser :) Ik woon alleen en heb een kat die niet boven komt, dus boven beetje onzin om vaak te stofzuigen..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37221
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:49

Bij voorkeur elke dag. Wil wel eens een dag overslaan maar dan gaat de bezem er meerdere malen per dag doorheen, dit ivm met de eeuwig verharende witte herder. Anders heb ik dadelijk een zachte vloerbedekking ipv een grindvloer. Heb alleen een beneden dus dat is gemakkelijk boven twee keer per jaar maar daar kom ik nagenoeg niet
Laatst bijgewerkt door karuna op 13-06-18 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Telpeva

Berichten: 14676
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:50

Ik ken ook meer mensen die elke dag stofzuigen, ook die helemaal geen huisdieren hebben :) ik heb zelf gerbils, rondom het hok is de rommel het meest aanwezig en dat doe ik meestal even weghalen mer veger en blik, of met de zwiffer als het van dat kleinere stof is. Als ik vloerbedekking zou hebben zou ik daar moeten stofzuigen, maar ik neem ook expres geen vloerbedekking ivm de dieren en schoonmaken.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Goof

Berichten: 28733
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:51

Ik ga 1 of 2 keer per dag over de vloer met zo'n vloerwisser en ik stofzuig dan 1 of 2 keer per week. Dweilen doe ik om de week denk ik.
Boven minder vaak, maar daar komen de dieren ook niet. We hebben 2 katten en een hondje (dat niet verhaart!).

Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:51

Elke dag :j

Judigno

Berichten: 618
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: Onder een meeleessteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:52

Ik woon in een appartement waar het altijd stoffig is, dus ik ga minimaal 1 keer per dag rond me de stofzuiger. Het gaat hier zo snel dat ik 3 uur later weer kan :+ Als in tijd en energie ‘over’ heb gebeurt het dus ook twee keer per dag. Ik heb laminaat dus 1 à 2 keer per week maak ik ook een rondje met mijn dweilmachine. Gelukkig is het hier niet zo groot :+

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:53

Wekelijks, en tussendoor de robotstofzuiger ivm katten als ik er aan denk O:)

zonnebloem18

Berichten: 24831
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:54

Vrijwel elke dag beneden, boven 1 keer per week.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110624
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 10:54

karuna schreef:
Bij voorkeur elke dag. Wil wel eens een dag overslaan maar dan gaat de bezem er meerdere malen per dag doorheen, dit ivm met de eeuwig verharende witte herder. Anders heb ik dadelijk een zachte vloerbedekking ipv een grindvloer. Heb alleen een beneden dus dat is gemakkelijk boven twee keer per jaar maar daar kom ik nagenoeg niet


Wij hebben ook een witte herder gehad en ik was bijna in staat om dan 2 keer per dag te stofzuigen, maar dat ging me te ver :')
Alleen wanneer er visite kwam deed ik het een keer extra. Maar dat doe ik nu ook als de papegaai lol heeft gehad met zijn eten en speelgoed :')

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Kinke

Berichten: 20504
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:54

een vriendin van mij stofzuigt 3x per dag :D
Wij hebben een grote hond (+60 kilo) die flink verhaart, ik heb sinds een maand of 4 een robotstofzuiger erbij, die werkt iedere avond (en iedere avond is het opvangbakje helemaal vol). Dit is dus gewoon voor het bijhouden, zodat er geen fossen met haar ronddwarrelen. En dan stofzuigen we zelf nog 2x per week.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37221
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:54

Gehad? :oo

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:56

Een keer in de week en tussendoor vegen we nog een paar keer de ‘rommeltjes’ op.
We hebben laminaat en twee katten. In de tijd dat we ook nog honden hadden wel een paar keer per week.
Toen wij nog een papegaai hadden moesten we dagelijks stofzuigen. Ze vloog vrij rond in huis. Wat een bende kan zo’n beestje maken!

[center]Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:56

Dagelijks de robot stofzuiger en zelf nog eens per week. :)

                                                                              alles is liefde

meggiemeg

Berichten: 12216
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:57

Dagelijks, de honden lopen van alles aan hun vacht mee naar binnen, ze verharen gelukkig niet, de vogels zijn op het moment in de rui en de veertjes liggen overal. Pas met hooien overal hooi.
Omdat we overal een gladde vloer hebben loop je het ook makkelijk mee overal naar toe.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:57

Ik Swiffer om de twee dagen, 'kam' één maal per week alle tapijten en de zetel voor dierenharen met een rubberen borstel en stofzuig wekelijks. Tafelkleedjes (waar ook stof op komt en haren) en dekens in de zetel was ik 1 x per week.

Als we verhuizen schaffen we wel een robot stofzuiger aan, want ik haat stofzuigen en dat is niet handig icm een hond en een kat :7

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

Telpeva

Berichten: 14676
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:57

Cayenne schreef:
karuna schreef:
Bij voorkeur elke dag. Wil wel eens een dag overslaan maar dan gaat de bezem er meerdere malen per dag doorheen, dit ivm met de eeuwig verharende witte herder. Anders heb ik dadelijk een zachte vloerbedekking ipv een grindvloer. Heb alleen een beneden dus dat is gemakkelijk boven twee keer per jaar maar daar kom ik nagenoeg niet


Wij hebben ook een witte herder gehad en ik was bijna in staat om dan 2 keer per dag te stofzuigen, maar dat ging me te ver :')
Alleen wanneer er visite kwam deed ik het een keer extra. Maar dat doe ik nu ook als de papegaai lol heeft gehad met zijn eten en speelgoed :')

Heb je hem niet meer?
(Sorry ik ben gek op witte herders, ik hou in mijn hoofd stiekem bij welke bokkers er een hebben, zo ver ik weet jij en karuna :') )

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Riddles
Berichten: 174
Geregistreerd: 03-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:57

Minimaal 1x per dag, alle ruimtes. := Heb een hekel aan stof en viezigheid. Dweilen ook elke dag. 3 katten

no hay mas dios que dios

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:57

Elke dag :j Ik heb huisstofmijt allergie en kat heeft astma, dus voor ons beiden het fijnst.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 60 bezoekers