[VIDEO]Dan Brown: “Ik ben verliefd op het Friese paard”

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13900
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]Dan Brown: “Ik ben verliefd op het Friese paard”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 22:25

nieuwe dockumer courant
Overige


,,Ik ben eigenlijk bang voor paarden.” Het is een opvallende ontboezeming van bestsellerauteur Dan Brown. De schrijver van de Da Vinci Code is namelijk ambassadeur geworden van het muziek- en theaterspektakel De Stormruiter, juist omdat hierin honderd Friese paarden een rol spelen.

Het is door zijn vrouw Blythe gekomen dat hij verliefd is op dit paardenras. Blythe schafte een Fries paard aan voor hun stoeterij in New Hampshire. ,,Dat was het eerste paard waar ik niet bang voor was. Het deed me denken aan een grote Golden Retriever. Als ik op de stoeterij was, galoppeerde het paard naar me toe, likte mijn gezicht, snuffelde. Ik werd gewoon verliefd op dit ras.”

Die liefde voor het Friese paard koestert topamazone Judith Pietersen, die een rol speelt in De Stormruiter, al sinds haar jeugd. ,,Ik wist al heel jong dat mijn leven in het teken van paarden zou staan. Dat vriendelijke karakter van het Friese paard waar Dan Brown voor gevallen is, herken ik goed. Een Fries paard is ook trouw, een harde werker, geeft veel meer dan je eigenlijk van hem vraagt.”

Over de hele wereld traint Pietersen paarden en geeft ze clinics. ,,Zo heb ik Dan Brown ook ontmoet in de stoeterij in New Hampshire. Het is bijzonder dat we elkaar in september in Leeuwarden weer zullen ontmoeten. Hij als gast, ik als acteur met mijn paard Limited Edition.”

Brown, die als groot liefhebber van Fryslân óók ambassadeur is van Leeuwarden-Fryslân 2018, staat te popelen om naar De Stormruiter te gaan. ,,Vrienden van mij, die in de filmindustrie werken, heb ik verteld over De Stormruiter. Zij waren verbijsterd: ‘Wát gaan ze doen? Met honderd paarden werken? Live? Dat is bijna onmogelijk!’ Het is een enorme productie.”

Voor Pietersen is De Stormruiter vooral een ongelooflijke uitdaging. ,,Paardrijden beheers ik, maar iedere avond voor meer dan 4.000 toeschouwers optreden, is natuurlijk super spannend. En ik moet naast paardrijden ook acteren. Gelukkig train ik vaak met Jelle de Jong, één van de hoofdrolspelers van De Stormruiter. Dan kan ik hem instrueren over paardrijden en hij kan mij acteerles geven. Dat is heel speciaal.”

Klik op onderstaande afbeelding voor de video:


De Stormruiter
Van 6 september (eerste try-out) tot en met 7 oktober vindt De Stormruiter plaats in het WTC Expo in Leeuwarden. Een muziek- en theaterproductie die zijn weerga niet kent. Met de hoofdrol voor honderd Friese paarden.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: Dan Brown: “Ik ben verliefd op het Friese paard”

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 23:17

Gaaf toch!
Ook nog altijd verliefd op mijn eigen zwarte parel, wat zijn ze toch prachtig!

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

pien_2010

Berichten: 42821
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VIDEO]Dan Brown: “Ik ben verliefd op het Friese paard”

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:30

Leuk dat het Friesland spectakel 2018 aandacht krijgt!


Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:22

Judith heeft Dan Brown volgens mij al jaren geleden ontmoet, toen hij Kop Jansen Daniel kocht van Ted Kop Jansen, bij wie ze toen nog werkte.

Hij heeft een aantal hele gave dieren lopen *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers