Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-18 17:01

Hallo allemaal,
ik wil jullie graag laten kennis maken met mijn topper.

Even korte info over Robin:
Connemara pony van 10 jaar.
geïmporteerd in 2014 uit Ierland.
sinds juni 2014 van ons.

We hebben hem gekocht eind juni 2014. En na 4 jaar mogen we dan eindelijk Z starten!

1e keer rijden:
Afbeelding

1e wedstrijd:
Afbeelding

Afbeelding

1e keer ONCK:
Afbeelding


en dan nu foto's waar ik heel trots op ben:


afgelopen ONCK:
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

We gaan zaterdag voor de 2e keer Z1 starten op het ONCK in Ermelo dus ik ben benieuwd hoe het dan gaat. De 1e keer hadden we bijna 2 winstpunten dus ik was zo trots!!

Helemaal zelf opgeleid en dan mag je gewoon in die Z baan rijden. Tranen waren dan ook aanwezig bij het groeten aan het einde van de proef :')

Moraal van het verhaal:
Je hoeft helemaal geen dure sportpony te hebben die al ZZZZ heeft gelopen als je maar gelooft ik je eigen combi en niet opgeeft. Wat boeit het dat je er langer over doet dan anderen want jij haalt er zoveel meer voldoening uit dat het is gelukt. Wij stopten bij de 1e x rijden ook in elke hoek van de bak en kijk waar we nu zijn.

Zo ongelofelijk trots op Robin <3

Lumière ♡


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:19

Leuke pony! Connemara's zijn zo leuk!! *\o/*

Wel vind ik het plaatje niet zo fijn.
Als ik de foto's kijk denk ik alleen maar: je handen!!! En dat zie je ook erg terug in de bespiering en houding (ruggebruik) van het paard.
Je bent vast op de goede weg, maar vergeet niet dat de juiste basis erg belangrijk is. Het gaat erom dat het paard correct loopt en niet om 'het plaatje'.
Vergeet ik bijna te zeggen dat je armen/handen de laatste foto's zeker verbeterd zijn, dus dat je al goed bezig bent. :D

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:24

Wat een mooie prestatie, van harte gefeliciteerd! Hard werken wordt altijd beloofd!
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik op de laatste paar foto’s ook de “Happy Athlete” mis, hij kijkt wel erg boos. Foto’s zijn natuurlijk momentopnames dus ms was er net iets in de omgeving wat die reactie triggerde, maar wel iets om in de gaten te houden natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:26

Knap! Dat doet niet iedereen je na. +:)+
Apart is dat ik bij de eerste serie foto's dacht 'Oei, die handen..." maar leek je paard ondanks de verkeerde hoofd/halshouding best tevreden. Bij de tweede series foto's vind ik je handen gigantisch verbeterd, maar vind ik de uitdrukking van je paard juist veel onprettiger. Dat is gek, want je zou juist bij die slechte handhouding op de eerste foto's een paard verwachten dat ongemak/stress/pijn uitdrukt en bij de foto's met jouw nette handhouding een tevreden paard.

Jolynne

Berichten: 2293
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:34

Wat een leuke prestatie!

Maar ook deel ik de mening van de vorige reacties. Het is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar als ik jullie zie zou ik volledig terug gaan. Dwz terug naar de basis en hieraan werken, want nu kan het nog..je pony gebruikt op geen enkele foto zijn rug correct, maar drukt juist z'n rug weg. In ieder geval veel succes!

Es_ther

Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:36

Leuk dier!

Helaas kan ik het niet anders dan met de rest eens zijn. Ik vind hem ook niet zo blij kijken en hij drukt zn rug weg.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-18 18:07

Hij kijkt inderdaad niet heel vrolijk tijdens het rijden maar dit komt vooral omdat hij op wedstrijd erg gespannen is. Hier heb ik de laatste tijd heel erg aan gewerkt en met als resultaat dat er op het briefje stond dat hij een erg ontspannen indruk gaf!

Ik deel niet echt de mening dat hij zn rug wegdrukt maarja dat is een ander verhaal.

Bedankt voor de comlimenten en het is en blijft een bijzondere pony waar ik heel blij mee ben dat hij het zo knap doet!

Lumière ♡

AstraGirlie

Berichten: 3578
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Waardamme, België

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 18:29

Leuke pony! Je handhouding is inderdaad veel verbeterd, je zet ze niet meer vast, waardoor je veel beter voelt wat er onder je gebeurt. Alleen vind ook zijn uitdrukking er niet echt goed uitzien, hij lijkt het niet echt met de volle 100% te willen doen. Ik vind ook zijn rug een beetje hol. Misschien even terug naar de basis zodat je hem weer volledig blij en ontspannen hebt?

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41322
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 18:42

Ik zie een paard dat met een valse knik loopt, niet over de rug is en niet goed ondertreedt, weinig de buikspieren gebruikt en dat op de voorhand loopt.

Is het beeld altijd zoals op de laatste paar foto's die je post?

Uiteraard wel gefeliciteerd met je prestatie +:)+.


7ofhearts

Berichten: 2739
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 18:42

Oei, ik zou die foto's niet zo gauw uitvergroot aan de muur hangen, zelfs al was ik er trots op.
Je hebt een prachtige pony, maar ik zou wel eens willen weten wat er allemaal in dat koppie om gaat.
Als hij echt alleen maar erg gespannen is lijkt me de tijd gewoon nog niet rijp voor hem om aan dat soort oefeningen deel te nemen.

Niet zeuren maar lééf!!

senna21

Berichten: 11744
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:01

Gefeliciteerd met je prestatie. Hier staan een paar foto's, maar de punten krijg je in de wedstrijd.
Enne, je bent nooit uitgeleerd in de sport.
Wat betreft het orenspel.
In het western zie je genoeg paarden met zo'n uitdrukking. Ik kan er niet echt aan wennen, maar het zou inderdaad door concentratie kunnen komen. Fijn dat het beter gaat.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Kinke

Berichten: 20475
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:56

Maar zie je dan alleen de gezichtsuitdrukking van het paard? Geen stoelzit, geen naar binnen gedraaide hakken, en op de eerste foto's vastgezette handen?

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-18 20:21

Kinke schreef:
Maar zie je dan alleen de gezichtsuitdrukking van het paard? Geen stoelzit, geen naar binnen gedraaide hakken, en op de eerste foto's vastgezette handen?

Hoe bedoel je? De eerste foto's zijn ook exht niet een goede houding maar dat was B rondhobbelen en nog veel leren dus daar zou ik niet echt een oordeel over geven omdat ik zelf ook al zeg dat we daar zijn begonnen en nu veel verder zijn.

Lumière ♡

Lukasje
Berichten: 11144
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:23

Mmm, ik vind de foto's in de loop van de tijd er ook niet beter op worden, qua beeld van het paard dan. De laatste 2 foto's vind ik echt niet mooi.

Uiteraard begrijp ik wel dat je enorm trots op je paardje bent.

Veel succes verder!

Don't take anything for granted

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41322
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:42

Jacobienx schreef:
Kinke schreef:
Maar zie je dan alleen de gezichtsuitdrukking van het paard? Geen stoelzit, geen naar binnen gedraaide hakken, en op de eerste foto's vastgezette handen?

Hoe bedoel je? De eerste foto's zijn ook exht niet een goede houding maar dat was B rondhobbelen en nog veel leren dus daar zou ik niet echt een oordeel over geven omdat ik zelf ook al zeg dat we daar zijn begonnen en nu veel verder zijn.

Maar ben je echt veel verder? Als ik de foto's bekijk dan zit je pony op de eerste foto het beste in de bespiering. Daarna zie je zijn halsspier bij de schoft afnemen en achter de oren dikker worden, zijn rugspieren afnemen en zijn bilspieren idem.

Zie je dat zelf ook?

simongek

Berichten: 5331
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:47

Daar mag je heel trots op zijn. :j

Ik vind alleen wat jij rond hobbelen noemt een stuk fijner ogen als de laatste foto's.

Jouw houding is echt verbeterd :j maar ik zie geen pony die lekker door de hals is en door zijn lijf loopt. Het ziet er geforceerd uit.

CalipsoLover

Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:59

Je bent wel al heel veel verbeterd qua houding!
Let je ook wel even op dat je onderlegger op de laatste twee foto's niet te veel naar achteren schuift? Mijn autisme komt een beetje naar boven :=
Verder misschien een idee om wat meer voorwaarts neerwaarts te rijden, dat je paard zich beter leert ontspannen in de nek en de rug, knappe prestatie! Daar kom je niet zomaar aan, dus hij zal vast en zeker ook goed lopen, maar op de foto's ziet het er inderdaad niet zo ontspannen uit, komt wel goed en hoop meer van je knappe pony te zien!

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Anoniem

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:19

Wat vervelend ts, wil je zo vol trots je foto's showen, krijg je dit commentaar. Dat is natuurlijk niet wat je wilde horen. Geloof mij, ik weet hoe dat voelt ;)
Maar ik hoop dat je het niet ziet als aanval, maar ziet als leermoment. Natuurlijk zien wij alleen deze foto's, dus het is te raden in hoeverre deze foto's een werkelijk beeld geven, maar het lijkt me wel interessant om nadat de moed je in de schoenen is gezakt van de commentaren, ook eens te raden te gaan of je er wat aan hebt wat hier wordt gezegd. :)

Amado7

Berichten: 10717
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:24

Sorry TS, maar ik ga ook mee met de bovenstaanders. Je paard oogt niet happy en daarbij loopt hij niet over zijn lijf. Misschien zijn dit momentopnames maar als jij zegt dat hij zo loopt zal dat niet denk ik! Back to the basic. Voorwaarts neerwaarts, lekker door het lijf over de rug en vanaf daar weer verder gaan rijden. Je hebt wel een mooi paard trouwens. En je houding is echt stukken beter dan de eerste foto s! :)

Niet perfect is ook goed

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 23:02

Ts mag vast niet voor niks Z starten, ik denk dat alles nu wel duidelijk is en de werkpunten duidelijk zijn gemaakt om het plaatje compleet te maken.

Knap hoor TS! Hopelijk kan je wat met de feedback uit het topic en kan je lekker verder genieten van jullie prestaties. Succes!

heb vertrouwen, houd moed

Kinke

Berichten: 20475
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:25

Voor mezelf, als ik lees dat iemand Z rijdt, dan neem ik aan dat men wel tegen wat commentaar kan en ook kritisch kan kijken naar zichzelf. Er zijn geen extreme reacties in dit topic toch?

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:06

Kinke schreef:
Voor mezelf, als ik lees dat iemand Z rijdt, dan neem ik aan dat men wel tegen wat commentaar kan en ook kritisch kan kijken naar zichzelf. Er zijn geen extreme reacties in dit topic toch?


Nee, maar volgensmij zijn bepaalde punten na meerdere herhalingen wel duidelijk, toch? En daarbij wordt er niet gevraagd om rijtechnisch commentaar. En inderdaad, de reacties zijn niet extreem, maar dat lijkt me niet meer dan normaal. Ook al zijn we op bokt anders gewend :+

'Rijden ITP is bedoeld voor alle leuke rijfoto's van je paard. Als je graag dressuurfoto's wilt laten zien maar niet specifiek op zoek bent naar rijtechnisch commentaar...'

heb vertrouwen, houd moed

Kinke

Berichten: 20475
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Robins Son, van import connemara naar Z pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:08

oh, niet gezien :)

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:19

Pistasche schreef:
Kinke schreef:
Voor mezelf, als ik lees dat iemand Z rijdt, dan neem ik aan dat men wel tegen wat commentaar kan en ook kritisch kan kijken naar zichzelf. Er zijn geen extreme reacties in dit topic toch?


Nee, maar volgensmij zijn bepaalde punten na meerdere herhalingen wel duidelijk, toch? En daarbij wordt er niet gevraagd om rijtechnisch commentaar.

'Rijden ITP is bedoeld voor alle leuke rijfoto's van je paard. Als je graag dressuurfoto's wilt laten zien maar niet specifiek op zoek bent naar rijtechnisch commentaar...'


Leuke rijfoto's waarop een pony staat die wel heel erg zuur kijkt. Da's niet leuk voor de pony. En tuurlijk is ts trots. Zou ik ook zijn. Maar ik vind de opmerkingen zeker in belang van pony en ruiter. Voor ons als hobbyruiters is het welzijn van het paard toch ontzettend belangrijk. Hoewel zuur voor ts, maar alleen maar oehs en ahhhhs gaan haar niet helpen.

Ts, ik snap dat je heel trots bent op jullie prestatie. Zeker als je je paard helemaal zelf hebt opgeleid. Maar ik zou denk ik toch komende tijd een paar stappen terug doen. Die tijd besteden aan jouw zit en inwerking en het zo gaan leren rijden dat je een blij en tevreden paard hebt, met de juiste bespiering. De "kunstjes" kent ie al, getuige het feit dat jullie al zover gekomen zijn. Ik denk dat het jullie dan alleen maar verder brengt.

Succes want je hebt een leuk en onwijs welwillend paard

Rockes <3

karijn

Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:24

Ik vind dat je best ver bent gekomen vanaf scratch. Knap hoor. Daar waar je in de B het rond van voren afdwong door je handen breed en laag vast te zetten, zie ik nu een dragende hand.
Het eerste dat mij opviel was ook de zeer chagrijnige blik van je pony in de laatste foto's. Het valt mij op dat zodra je je sporen gebruikt, hij zijn oren compleet plat legt. Dat moet een signaal zijn dat hij het niet accepteert.
Hij mag veel ronder worden in zijn hele lijf, meer zijn achterhand eronder zetten, meer vanuit de schoft omhoog gaan bewegen. Ik durf te wedden dat als je daar op focust de komende tijd in je training, hij het spoorgebruik beter zal accepteren en de chagrijnige blik minder zal worden. Op de foto van M.M. is het negatieve effect goed te zien. Volgens mij is dit een foto waarop hij moet verruimen? Je trekt je benen op en je hakken/sporen verdwijnen in zijn lijf. Omdat hij niet rond door het lijf is, zijn achterhand er niet onder zet maar wel moet verruimen, is dit een uiting van je pony dat hij het er best moeilijk mee heeft. Hij wil wel maar kan niet.
Tip: heel veel schakelen in tempi! Maak hem soepel in zijn lijf. Lukt je dat, dan gaat het straks vast nog beter. Veel succes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers