het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:50

Jeetje daaf4ever wat een nieuws! Balen maar als je geen klik hebt houd het op. Ik ben ruim 5 1/2 jaar met mijn vorige paard in de weer geweest waar ik geen klik mee had. Dit leidt alleen maar tot frustratie s en daarvoor heb je tenslotte geen paard!

Voorlopig geen paard meer? Of uiteindelijk als je zoontje ouder is misschien weer wel?



daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:05

Ja het voelde helaas echt niet zo goed als aanvankelijk gehoopt en gedacht.
Blue was een merrie die ik kon sturen met mijn gedachte, veel fijngevoeliger.

Mack is liever lui dan moe, in elk geval bij mij! :D Ik kan gewoon niet meer uit hem halen.
De klik onder het zadel mist echt compleet, helaas. Toen zijn nieuwe eigenaar hem voor het eerst reed zag je ze beide gewoon opbloeien, heel mooi om te zien! En versterkte alleen maar mijn gevoel dat het tussen ons niet lekker zat...

Ik ga niet direct weer op zoek naar een paard. Maar zeg nooit nooit... Moet er ook bij zeggen; héél diep in mijn hart ben ik gewoon een tinkermens... Wie weet :) Ik ga denk ik wel op zoek naar een bijrijdpaard, dus mocht iemand toevallig in de Achterhoek nog iemand zoeken? :))

07-12-2005 Rust zacht lieve Daaf.
22-11-2016 Rust zacht lieve Blue.
Bedankt voor alles

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:04

Wij hebben er weer 3 puntjes bij in de L2. *\o/*
Was wel weer ff wennen want ben jaar niet weg geweest met em omdat ik er gewoon geen tijd voor heb als ik naar school ga. Dus de eerste keer zit ik altijd wat in de knoop met de grootte van de bak, die op stal is zowel breder als langer. En ik zat er door eigen schuld veel te laat op.

Oh en ze begonnen net met ijslanders ernaast toen ik er op wou :+ . Ik had altijd nog geluk dat ze net begonnen als ik klaar was oid. Had nu een heel vrolijk paard :+ . In de ring nergens last van maar het lostijden is er direct naast & ze kunnen ze slecht zien maar horen wel het geluid door de harde bodem. Hij liep nu te draven aan de hand ipv van ie achter je aan sloft :') :))

Hij begint thuis echt top te lopen, heel blij mee <3 .

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:30

Wat goed! Leuk dat hij het zo goed doet! Gefeliciteerd.

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:21

Wat fijn dat hij het zo goed doet! En gefeliciteerd met je winstpunten *\o/*

<3 Megan ♡

Hypericum
Berichten: 359
Geregistreerd: 23-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:03

Hoi, ik kom hier even binnenvallen met een vraag.
Ik ben op zoek naar Mighty (althans, dat was destijds zijn naam).
Hij zal nu ongeveer 9 jaar zijn.
Hij stond op een bemiddelingsstal in Schagen en is, voor zover ik weet, naar mensen in Grolloo gegaan.

Afbeelding




Afbeelding


Afbeelding

Wellicht weten jullie iets?

daaf4ever
Berichten: 2729
Geregistreerd: 30-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:11

Nee mij helaas niet... Maar je kan Marja de Bruin anders eens vragen?

07-12-2005 Rust zacht lieve Daaf.
22-11-2016 Rust zacht lieve Blue.
Bedankt voor alles

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:13

Ik heb het idee dat ik pas geleden bij iemand dat paardje gezien heb.. (heeft een bekend hoofd) zal eens rondkijken en je kan inderdaad Marja de Bruin vragen, zij weet vaak wel waar fuchsen zijn :)

<3 Megan ♡

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:00

*\o/* En we zijn M start gerechtigd. Na 3 wedstrijden de L2 weer door haha.
Vandaag nog 202 en 195 pnt en 1 & 3e prijs. Knap dier.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:06

Super goed!! En wat een mooie punten!

Ben blij dat schwarzwalders ook in de rog geaccepteerd worden. Geeft mij hoop voor volgend jaar :P

Fid

Berichten: 140
Geregistreerd: 09-03-16
Woonplaats: Oirlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Grappige foto’s gemaakt liggen onder een glazen tafel hihihihi

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 20:12

sasika schreef:
Super goed!! En wat een mooie punten!

Ben blij dat schwarzwalders ook in de rog geaccepteerd worden. Geeft mij hoop voor volgend jaar :P


Zolang je maar netjes rijdt, alles goed afwerkt ect dan komt het wel goed. Dat is waar ik het nu ook nog steeds op win. Er lopen genoeg prachtige paarden mee maar daar zitten vaak nog teveel fouten in/erg slordig gereden.

Hij had zelfs nog weer voldoendes in een proef op z'n middendraf, daar ben ik wel blij mee. Dat biedt hoop dat het nog meer kan verbeteren, aangezien het daar nooit een ster in zal worden.
Z'n middengalop wordt ook steeds sterker maar die durf ik zelf slecht te rijden op de volte dus ben blij dat die in de M op de lange zijde zit haha.

Runa

Berichten: 1108
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:19

Fijn dat het zo goed gaat, Rosie! Runa heeft afgelopen weekend toevallig meegedaan met een onderlinge wedstrijd bij ons op stal met jaar verzorgster en ze deed super haar best, leuk om te zien.

Nu ben ik zelf toevallig op vakantie in het zwarte woud vlakbij freudenstadt, maar ik heb helaas nog geen schwarzwälder Fuchs gezien... Weet iemand toevallig waar ik ze hier kan vinden? :)

MirRav

Berichten: 32
Geregistreerd: 29-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:17

Afbeelding
Gewoon even samen genieten van het samen zijn gisteravond, niets moest. Afgelopen weekend een hele fijne les gehad, dus nu gewoon even tutten, trutten en knuffelen, wat ben ik toch blij met hem .... Mijn mooie 4-jarige Schwarzwalder Fuchs Manolito.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:33

heerlijk is dat he! Manolito heeft ook een mooie bos manen zeg <3

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:06

Ik ben altijd jaloers op jullie manen. Hier groeien ze gewoon niet en als ik ze kam kan ik er wel een armband aan haar uithalen... Het deel wat afgeschuurd wordt door de deken groeit wel weer bij maar verder dan dat komt het ook niet.

Wij hebben gister ons M1 debuut gehad met 2 wp en een 2e & 3e plaats *\o/* *\o/* .
Helaas krijg ik het nu eerst weer druk met laatste jaar vd opleiding dus zal het eerst helaas ook bij het debuut blijven. Gelukkig ook genoeg om aan door te trainen; in de M mag er geen zweepje meer in de proef en dat had ie net iets sneller door dan gehoopt :+ . Hij liep braaf door en deed alles wel wat ik vroeg maar de scherpte was er af, waardoor ie in beide proeven een keer verkeerd aan sprong :7 .
Maar onder beide proeven stond dat de jury het een fijne proef vond om naar te kijken dus dat is wel tof.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 07:15

Wat goed gefeliciteerd met je debuut! Jammer dat je voorlopig niet verder kan starten, maar AG alle tijd toch?


Bij Moses is er afgelopen jaar veel manen gelukkig aangegroeid, hij had natuurlijk maar een paar plukjes en alles aan 1 kant. Nu twee kanten manen. Ben benieuwd hoelang het wordt.

Afbeelding

Ik heb helaas wat rustiger aan moeten doen met Moses. Afgelopen drie weken heeft hij vrij gehad omdat hij moeilijk liep vanwege zijn castratie litteken.
Van de week laten behandelen door een osteopaat en nu met wat oefeningen hem weer aan de hand oppakken.

Belangrijkste is dat hij nu sterker in zijn lijf wordt, want hij is wat te flexibel voor het type tas.(kan voordelen hebben, maar nu heeft dat even nadelen omdat hij dus sneller scheef wordt)

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:34

Afbeelding
Afbeelding

Knap paard <3

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:43

Cool! Wat voor zadel heb jij er trouwens opliggen?

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:00

Een heel normaal (best luxe) dressuurzadel. Weet zo even niet wat omdat het zon zadel is met eigen merkje van zadelmaker is. Zelfde zadel ligt ook op ander gelders paard, paste prima

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:24

Ik was gewoon benieuwd, zadel ligt er mooi op.

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 11:40

Runa apart he, ik hoor heel vaak dat je daar weinig fuchsen ziet, en dan te bedenken dat ze daar vandaan komen.. Nog wel wat fuchsen kunnen spotten of niks?

Miriam knappe Manolito <3 Hij word alleen maar knapper en knapper!!

Love_Rosie gefeliciteerd met de punten *\o/* *\o/* Jammer dat je nu minder tijd krijgt maar dat komt vast ook wel weer goed, kan je rustig verder trainen voor de volgende wedstrijden ;)

Sasika Wat vervelend dat hij daar zo'n last van had, is hij pas kort geleden gecastreerd of kunnen ze daar later ook nog last van krijgen?

Love_Rosie leuke foto's! Lekker aan het rijden :)

Hierbij weer even een update:
Ik ben al 2 maanden paardloos.. pff krijg bijna afkickverschijnselen!

Maquavinci is al enige tijd bij haar nieuwe eigenaar, en krijg af en toe bericht hoe het gaat en dat ze super blij met haar zijn. Ze doet het top in de kudde en ook tijdens het werk wat er gevraagd word doet ze goed haar best! Heel fijn om te horen maar oh wat mis ik haar.. :( Ik mag altijd langs komen als ik wil (hoef het ook niet te melden als ik wil komen) maar vind dat ergens nog wel lastig dus ik ben nog niet geweest..

Megan daarintegen is op dezelfde dag weggebracht, zij is eerst naar Marja gegaan daar heeft zij een maandje gestaan om gedekt te worden. En nu staat zij bijna een maandje op een stal van een oud klasgenoot van mij, daar word ze beleerd voor de kar :D Ze schijnt het super te doen en vind het erg gezellig daar op stal, nu hopen dat ze straks nog wel met mij mee terug naar huis wilt.. :')
deze week ga ik bij een training kijken van haar, ben zo benieuwd hoe ze het vind voor de kar!
Als alles mee zit kan ik haar komend weekend weer ophalen :)

Zelf zal ik de komende periode rustig aan doen met haar, de rem van mijn kar loopt vast dus die moet even nagekeken worden en dan wil ik haar af en toe ook voor de kar zetten en er natuurlijk (als dat nog lukt :+ ) erop. Wij gaan begin september verhuizen dus dan zal ze even vakantie krijgen, per oktober start mijn verlof maar aangezien ik er niet soepeler op word zullen we ook die periode rustig aan doen maar wil ik haar wel geregeld iets laten doen, helemaal stil zetten wil ik niet..
Daarbij is Megan drachtig gescand *\o/* *\o/* En zal ik haar dus straks ook wat rust gunnen, lekker veel wandelen straks en aftellen naar een mini megan :D :D

<3 Megan ♡

Frebel
Berichten: 10
Geregistreerd: 29-08-16

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 10:19

8 September 2018 Schwarzwälder Fuchs Veulenkeuring.


Organiseert de Schwarzwälder Fuchs Vereniging Nederland een veulenkeuring en stamboekopname merries
Hierbij nodigen wij dan ook alle Schwarzwälder Fuchs liefhebber uit om op deze dag aanwezig te zijn.


Er komen 11 veulens om gekeurd te worden en 10 merrie die opgenomen worden in het stamboek van Niedersachsen.

Het programma begint om 14.00

· Keuring van de merrie veulens
· Keuring van de hengst veulens
· Pauze
· Voorstellen van enkele Schwarzwälder Fuchs dekhengsten
· Stamboekopname van merries van 3-6 jaar
· Stamboekopname van merries 6 en ouder
-Prijsuitreiking beste veulen en merrie

Sluiting 17.30 uur

HC de Achterhoek
Dinxperloseweg 122a
7122 JS IJzerlo

De toegang is gratis!!

Tijdens deze dag hebben wij een verloting!!!! Met diverse mooie prijzen.

Wij zien u graag op 8 september 2018 !!!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pillow
Berichten: 7783
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:34

Jammer dat dit zo'n klere eind weg is. Kan ook beter wat centraler in Nederland lijkt me.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:56

pillow schreef:
Jammer dat dit zo'n klere eind weg is. Kan ook beter wat centraler in Nederland lijkt me.


Ik ga ook niet ivm de afstand.. het is echt te ver weg..

<3 Megan ♡


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers