Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:34

Ik geef je groot gelijk.
Gevaarlijke situatie.
En als ze je dan ook nog eens gaat afsnauwen. Ik was ook uitgestapt. Zoek het lekker uit.

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022


luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:34

Je vriendin mag weleens opnieuw de theorieboeken induiken.
Bizar dat ze dit doet.

- STILSTAAN (en dus ook parkeren) is verboden
. op een oversteekplaats voor voetgangers;
. of binnen een afstand van 5 meter voor of voorbij deze
oversteekplaats.

[o]

MarliesV

Berichten: 15171
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:38

Ayasha schreef:
MarliesV schreef:
Uhm, tja, je hebt gelijk. Vind het geen fatsoenlijke situatie om te gaan bellen.
Als je wilt bellen/opnemen dan zet je de auto maar op een parkeerplaats.

Maar om daar nu zo'n stampij om te maken of ruzie met elkaar. Dat snap ik niet.

Waarom ben je boos? Om het bellen? Om de houding van je vriendin? Voel je je niet serieus genomen?

Snap het boos zijn/ruzie maken niet eigenlijk, komt erg kinderachtig over.

Echt? Er worden bijna twee mensen geschept voor TS haar ogen omdat haar vriendin de mongool uit hangt en TS over reageert volgens jou?
Ik zou in TS haar plaats net hetzelfde gedaan hebben.


Ja echt!

Ik snap de reactie wel.
Maar ik snap niet dat je daar zo van over de pis raakt, dat je het niet uit kan praten ter plekke met elkaar en je besluit niet meer in te stappen en met de bus naar huis te gaan.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:39

linnnh schreef:
Ik vind dat je behoorlijk overdrijft. Waarom niet meer bij haar in de auto? :=

Ik keur haar gedrag niet goed, maar beter zo dan rijden en bellen. Dat de inhalende auto de overstekende mensen niet zag is zijn probleem. Je moet goed kijken voor je inhaalt. :j


Ik mag hopen dat het het CBR niet heeft behaagd jou van een rijbewijs te voorzien. Wat die vriendin deed is onomstotelijk ontzettend fout op meerdere fronten en daar valt niets aan te vergoelijken.

En waarom niet meer bij haar in de auto? Als iemand zich zo opstelt in het verkeer gok ik zomaar dat ze over het algemeen niet zo'n bijzonder verantwoordelijke chauffeur is en dit soort zaken vaker voorkomen. Op een gegeven moment is het dan wel klaar.

Onali

Berichten: 18447
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:44

MairiMacBran schreef:
linnnh schreef:
Ik vind dat je behoorlijk overdrijft. Waarom niet meer bij haar in de auto? :=

Ik keur haar gedrag niet goed, maar beter zo dan rijden en bellen. Dat de inhalende auto de overstekende mensen niet zag is zijn probleem. Je moet goed kijken voor je inhaalt. :j


Ik mag hopen dat het het CBR niet heeft behaagd jou van een rijbewijs te voorzien. Wat die vriendin deed is onomstotelijk ontzettend fout op meerdere fronten en daar valt niets aan te vergoelijken.

En waarom niet meer bij haar in de auto? Als iemand zich zo opstelt in het verkeer gok ik zomaar dat ze over het algemeen niet zo'n bijzonder verantwoordelijke chauffeur is en dit soort zaken vaker voorkomen. Op een gegeven moment is het dan wel klaar.



Dit inderdaad.
Linnnh, heb je zelf een rijbewijs?
Dit is echt het domste wat je kunt doen.
Niemand verwacht dat iemand daar stilstaat zonder dat er voetgangers zijn en kan er dus zo achterop knallen.

MarliesV schreef:
Ja echt!

Ik snap de reactie wel.
Maar ik snap niet dat je daar zo van over de pis raakt, dat je het niet uit kan praten ter plekke met elkaar en je besluit niet meer in te stappen en met de bus naar huis te gaan.


Geeft wel een hele duidelijke boodschap aan die vriendin.

Black is the colour of my true love's hair

Shenavallie
Berichten: 11552
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:46

Jouw vriendin was al fout bij het beantwoorden van de telefoon, ongeacht op welke plek ze van plan was te stoppen. Ik geef je meer dan groot gelijk dat je uitgestapt bent! Had precies hetzelfde gedaan en zéker niet meer ingestapt (er zijn meerdere manieren om weer thuis te komen). Ben ook blij dat ik geen automobilist was die achter haar zou rijden, want dan had er een heel andere situatie plaatsgevonden. Iets met een hiel en een telefoonscherm.
Erg bijzonder overigens hoe jouw 'vriendin' op jou reageert in deze, maar dat is een andere kwestie.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:48

Ik vind het stoer dat je op deze manier je (terechte!) standpunt bekrachtigt en hoop dat je dat in de toekomst ook blijft doen met bv vriendjes die na drie biertjes vinden ook nog best te kunnen rijden.
Je mag niet niet-handsfree bellen en je mag niet zomaar stilstaan op de rijbaan. En ja, daar mag je een bestuurder wel degelijk op aanspreken!

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:49

Als ze dit kunstje had laten zien tijdens het afrijden had ze om 2 redenen een ingreep gehad, namelijk idd parkeren bij het zebrapad, en blokkeren van een kruispunt. Per stuk is daar een boete van 95 euro voor te krijgen, en als er ook nog eens voetgangers (of anderen) door haar handelen in de problemen komen dan kan ze ook in aanmerking komen voor artikel 5, die is nog wat duurder. Naar mijn idee was ze dus dik gezakt als er een examinator naast had gezeten :+

Terecht imo dat je bent uitgestapt, ik zou ook niet naast zo iemand willen zitten. Spelen met de veiligheid van een ander omdat de zelfdiscipline ontbreekt om de telefoon weg te leggen, bah nee.

Ik heb zelf ook kenissen bij wie ik om exact deze redenen niet bij in de auto stap

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:50

linnnh schreef:
Ik vind dat je behoorlijk overdrijft. Waarom niet meer bij haar in de auto? :=

Ik keur haar gedrag niet goed, maar beter zo dan rijden en bellen. Dat de inhalende auto de overstekende mensen niet zag is zijn probleem. Je moet goed kijken voor je inhaalt. :j


Huh? Heb je zelf een rijbewijs :?

Wat in vredesnaam kan er zo belangrijk zijn dat je je auto a la minute stil moet zetten op zo’n idioot gevaarlijke plek en wat kan er geen 1 minuutje wachten tot je op de parkeerplaats bent die al op de foto te zien is :=

[o]


Janneke2

Berichten: 22730
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:51

Groot gelijk dat je bent uitgestapt.

Er hadden mensen aangereden kunnen worden door haar idiote gedrag plus het onverantwoorde gedrag van anderen.

Blijf je er naast zitten, ga je je als mens toch een soort van medeplichtige voelen.
(Dat ben je rationeel niet, maar enfin...)

De officiële regel luidt: zij staat stil voor het zebrapad,
NUL andere auto's mogen inhalen en zebrapad oprijden! (Nu ja, stapvoets, nadat je gestopt bent, geen voetgangers ziet en ziet dat er een idioot belt.)

Ooit stopte is als fietser voor de zebra - ik werd ingehaald door een ander soort idioot en die meneer werd net niet geschept....

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:56

Ik vind je een topper, TS!
Ik heb bewondering voor mensen die een statement durven maken.

Hopelijk kunnen jullie het nog uitpraten samen.

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:01

MairiMacBran schreef:
linnnh schreef:
Ik vind dat je behoorlijk overdrijft. Waarom niet meer bij haar in de auto? :=

Ik keur haar gedrag niet goed, maar beter zo dan rijden en bellen. Dat de inhalende auto de overstekende mensen niet zag is zijn probleem. Je moet goed kijken voor je inhaalt. :j


Ik mag hopen dat het het CBR niet heeft behaagd jou van een rijbewijs te voorzien. Wat die vriendin deed is onomstotelijk ontzettend fout op meerdere fronten en daar valt niets aan te vergoelijken.

En waarom niet meer bij haar in de auto? Als iemand zich zo opstelt in het verkeer gok ik zomaar dat ze over het algemeen niet zo'n bijzonder verantwoordelijke chauffeur is en dit soort zaken vaker voorkomen. Op een gegeven moment is het dan wel klaar.


Mijn god, iets minder kan ook wel hoor.. Ik mag hopen dat jij je oordeel iets minder snel leert trekken. :=

Ik heb mijn rijbewijs, je hoeft me niets te vertellen over verkeersregels en hoe te handelen in het verkeer. Ik vergoeilijk niets wat vriendin gedaan heeft. Ik vind stoppen en bellen beter dan rijden en bellen. Niet bellen is natuurlijk het best.

Hee nieuwsgierig aagje!

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-18 15:11

Inmiddels weer thuis :)
Natuurlijk ga ik dit wel uitpraten met haar, maar ben blij dat ik toch uitgestapt ben. Ik voelde me erg onprettig als bijrijder in deze situatie. Ik ben achteraf toch blij zo gehandeld te hebben. Ook al voelt het wel vreemd, vandaar ook dit topic.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:17

Ik begrijp dat het een beetje vreemd voelde, maar ik vind dat je goed hebt gehandeld!
Dat mensen het niet zo nauw nemen met hun eigen veiligheid moeten ze zelf weten, maar anderen in gevaar brengen is gewoon verkeerd en daar mag je iemand wat mij betreft zeker op wijzen. En als dat niet op subtiele wijze lukt, dan maar onsubtiel hè...
Hopelijk ziet ze in dat ze verkeerd bezig was en blijven jullie wel vrienden.

tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:26

Weinig mensen maar die mij bellen, maar als ik met iemand in de auto zit en telefoon gaat dan schuif ik die naar bijrijder door om op te nemen. Die kan dan mooi even vragen of persoon even blijft hangen tot ik geparkeerd sta, mits het zo belangrijk is natuurlijk. Of het wordt een 3weg gesprek met bijrijder die vragen doorgeeft aan mij. En anders is het opnemen, aangeven momentje even parkeren en dan rustig ergens veilig gesprek voeren. En stiller ook, want diesel en die maakt telefoon verstaan anders wat lastiger.

Dit soort acties zijn reden dat telefoon tijdens rijden verboden is en niet voor niets. Begrijpelijk dat TS geen beelden ongeluk op haar netvlies wil door actie bestuurder en dus uitstapt. Hopelijk dat er door bestuurder eens goed nagedacht wordt over waarom 2 dingen tegelijk willen doen niet handig is.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:27

linnnh schreef:
Mijn god, iets minder kan ook wel hoor.. Ik mag hopen dat jij je oordeel iets minder snel leert trekken. :=

Ik heb mijn rijbewijs, je hoeft me niets te vertellen over verkeersregels en hoe te handelen in het verkeer. Ik vergoeilijk niets wat vriendin gedaan heeft. Ik vind stoppen en bellen beter dan rijden en bellen. Niet bellen is natuurlijk het best.


Als jij je rijbewijs hebt vind ik je opmerkingen nog absurder. "Stoppen en bellen is beter dan rijden en bellen". In theorie wel ja. Ware het niet dat die vriendin stopt op een plek waar dat absoluut niet mag en mensen in gevaar brengt. En dat terwijl de parkeerplaats voor haar neus ligt. Dat er een achterligger bijna voetgangers platrijdt is zijn probleem, niet die van die vriendin, volgens jou. Ik kan me niet voorstellen dat je dat bij je theorielessen hebt geleerd, dus vergeef me(en een aantal anderen die zich ook afvroegen of jij je rijbewijs had) dat ik tot de conclusie kwam dat jij geen rijbewijs kon hebben met dergelijke uitspraken.

En ja, daar heb ik een oordeel over. Ik kom dagelijks mafklappers als de vriendin van TO tegen en als mensen dat dan vergoelijken, want dat doe je dus wel, gezien je uitspraak dat stoppen en bellen (voor een zebrapad!) minder erg is dan rijden en bellen en TO zich aanstelt om daar boos over te worden, dan heb ik daar wel wat over te zeggen. Want blijkbaar zijn er dan ook nog mensen die dat bepaald niet iets vinden om je druk over te maken. Geen wonder dan, dat er zoveel mafklappers rondrijden als dat maar normaal gevonden wordt.
Door dergelijk gedrag kunnen er maar al te makkelijk gewonden of zelfs doden vallen, dat is niet iets om lichtvaardig over te denken.
Vorig jaar rond deze tijd zijn een sportmaatje en haar vader van mijn dochter onder gelijkaardige omstandigheden dood gereden. De mevrouw in de auto had even wat anders aan haar hoofd, tsja...

Tieneke

Berichten: 21669
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:02

Boras schreef:
Ik vind je een topper, TS!
Ik heb bewondering voor mensen die een statement durven maken.

Hopelijk kunnen jullie het nog uitpraten samen.


Helemaal mee eens, goed gedaan, TS! +:)+

Yltje
Berichten: 1275
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:12

Bijzonder dit, er is werkelijk tal van parkeerruimte daar waar ze de auto stil had kunnen zetten. Buiten het parkeerterrein van de Boet zelf zit daar al even een Aldi met parkeer plekken vlák ervoor en daarvoor een tankstation waar ze hem nog kwijt had gekund.

Plus de wegwerkzaamheden daar nu is er al maar nét aan ruimte om elkaar met de auto te passeren en is het altijd onoverzichtelijk druk (zal wellicht vandaag op een doordeweekse dag meevallen).

Ik denk dat ik net zo pissed off zou zijn als ik afgebekt wordt op zo'n moment. Liever lopen als bij zo iemand in de auto zitten.

Bizar ook dat enkele personen hier dit gedrag goedpraten.

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-18 21:27

Klopt idd dat er weg werkzaamheden waren aan het begin van de straat! Zelfs een vrachtwagen met een dubbele oplegger, die daarvan van de wegwerkzaamheden vandaan kwam, passeerde ons toen ze voor het zebra pad bleef! Het is woensdag en het was inderdaad ook aardig druk met auto’s!

In zn situatie is het best lastig om te beslissen wat te doen kan ik zeggen! Helemaal omdat je toch hoopt dat ze snel ophangt! Toen ze dat echt niet van plan was en inmiddels toch zeker denk ik 5 minuten stond. Ben blij dat de meeste bokkers toch ook vinden dat dat niet kan!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:28

Heel goed dat je uit bent gestapt, naast de onverantwoordelijke en verboden actie van je vriendin durft ze ook nog boos te worden op jou. Weinig zelfinzicht op dat moment dat kun je wel in een gesprek aankaarten . Jij voelt je niet goed bij de situatie snap dat je dan terug boos raakt als ze zo een reactie geeft op jouw uitstappen.

I dare you to not think about penguins - Tandheelkunde 2013 ROZE! 2014 BLAUW!

kiki1976

Berichten: 16846
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:39

Nou TS ik geef je groot gelijk!
Er is daar volop parkeerruimte en dan ga je niet als een of andere debiel daar parkeren en het overige verkeer in gevaar brengn

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:48

Ts het is dinsdag ;)
Ik vind dat je juist gehandeld hebt. Enne een vriendin die je afsnauwt omdat je rustig vraagt om door te gaan... nee dat noem ik geen echte vriendin.

Leef en laat leven.

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:55

Tieneke schreef:
Boras schreef:
Ik vind je een topper, TS!
Ik heb bewondering voor mensen die een statement durven maken.

Hopelijk kunnen jullie het nog uitpraten samen.


Helemaal mee eens, goed gedaan, TS! +:)+



Dit dus! Vind dat je trots mag zijn op het statement wat je gemaakt hebt!


Iedereen een Connemara!!


.

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-18 23:03

Ik zie het, het is inderdaad dinsdag! Ja, ze snauwde me de eerste keer niet af, maar wel zei ze zacht “Stil hou je mond! “ “Ik kan het anders niet verstaan! “
Toen dat stel bijna aangereden werd, was ik wel boos en interesseerde het mij niet dat ze nog steeds aan de lijn was! Daardoor moest ze ook wel ophangen!

En ja toen was ze boos omdat ik haar gesprek had gestoord en vond ze dat ik overdreven reageerde. Had geen zin in discussie, en had het al aangegeven dat ik me niet prettig voelde door bedenkelijk te kijken dus toen ben ik uitgestapt. Zij is hierna toen eindelijk gaan parkeren bij de Aldi. Daar zag ik haar weer bellen toen ik voorbij liep!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Verkeersinzicht, nu ruzie met vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 23:27

Wauw bizar..
Wat als er een een voetganger zou oversteken en tegelijkertijd besluit iemand haar in te halen.. Die ziet die hele voetganger niet... Ik snap je reactie heel goed hoor TS.

~ Belle & Tristan ~
@HaflingerTristan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brennie85, IASCrawler, JackAebe, Jolynne, kaatje89, YandexBot en 156 bezoekers