Elano weer ITP

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Elano weer ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-18 10:56

Afbeelding
-Elano
-Irish Cob
-Ruin
-5 april 2015
-Van mij sinds 26-11-2016

Woensdag 30 mei heb ik Elano weer verhuisd. Van 5 minuten loop afstand naar 20 minuten fiets afstand. Maar het is het meer dan waard! Zowel Elano als ik krijgen er veel meer voor terug! :D
Aangezien ik nog graag wilde fietsen met Elano en hij dat ook erg leuk vind om te doen, had ik bedacht om Elano te laten verhuizen met de fiets. Hij is zo verkeersmak als het maar kan, dus we pakte ook een wat drukkere weg met een breed fietspad. Elano had er super veel zin in. Hij werd zelfs zó enthousiast, dat hij op de drukke weg in galop ging. In eerste instantie vond ik hem raar draven, maar toen brandde het lampje.. 'Ohh, ships! Je bent in galop!'. En een dikke pret dat Elano had! Hoofd omhoog, oren naar voor en gaan met die banaan! Gelukkig geen gekke dingen en ik had hem na een paar passen weer in draf gezet en hij luisterde keurig. Braaf paard heb ik toch ook.. Zolang hij de puber niet uithangt. O:)
Afbeelding

We hebben hier een mooie poetsplaats. Dus daar heb ik Elano al snel kennis mee laten maken. Na even gezegd te hebben dat het toch écht de bedoeling was gewoon stil te staan. Stond hij er keurig bij te slapen.
Afbeelding

Op dezelfde dag als dat Elano aankwam, kwam er ook een ander paardje aan. Een jaarling. Dat is leuk! Dan heeft Elano gauw weer een speelmaatje! Na enkele dagen mochten ze al bij elkaar staan. Samen staan ze nog gescheiden van de rest van de kudde. Ze kunnen het goed met elkaar vinden dus ik ben helemaal blij. Hopelijk zal het straks bij de rest van de kudde net zo goed gaan. Al verwacht ik van wel. Elano is de moeilijkste niet.
Afbeelding

Ook wilde ik in de bak lange lijnen oefenen. Alleen Elano barstte van de energie.. Pff, tinkers lui en sloom? Nou, vertel dat maar tegen die van mij. Sprinten als een racepaard en bokken als een gek. 8)7
Afbeelding
Nadat hij uitgerend was had ik hem weer vastgeklikt en konden we op die manier weer uitstappen.

Ook zijn we al naar het strand geweest. Aangezien het strand vanaf stal nog dichterbij is, kunnen we alleen maar vaker naar het strand toe lopen! <3
Alleen het is wel vermoeiend hoor, naar het strand lopen. Hij wilde rollen, maar bedacht dat hij wel lekker lag.. Om vervolgens toch maar op te staan en mee te lopen. _O-
Afbeelding
Slokje zeewater proeven, zodat je zekerweet dat het de zee is en je niet opgegeten word door het rare witte spul.
Afbeelding

Gister had ik de camera weer meegenomen naar Elano. Helaas had meneer er geen zin in, dus hij kon absoluut niet stilstaan tijdens het vlechten. Ik raakte het zat en had de vlechten er maar weer uitgehaald. Daarna had ik Elano de bak in gegooid en mocht (moest ~~}> ) hij even rennen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elano ging hiervoor half op zijn plaat. Meneertje heeft nog niet door waar de greppels liggen. :')
Afbeelding

Afbeelding

Tot de volgende keer!


Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Elano weer ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 07:34

Wauw wat een plaatje! En prachtige foto’s

Grimoire
Berichten: 22
Geregistreerd: 11-06-18

Re: Elano weer ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:48

Wat een knapperd!
Ziet er ook nog lekker eigenwijs uit ook haha.


RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Re: Elano weer ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:19

wat een schatje

Don't call it a dream call it a plan

Keell94

Berichten: 4044
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Elano weer ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:22

hij wordt steeds mooier :) ben benieuwd hoe hij het onder het zadel gaat doen straks

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-18 20:28

Bedankt!

@grimoire
Ja hij hangt zo af en toe de puber uit. De ene keer poeslief en de andere keer wil ik hem nog net niet naar de slacht brengen, bij wijze van natuurlijk. :+

@keell94
Maak er maar een barebackpad van. Zadel is er voorlopig alleen voor het zadelmak maken. Eerst kijken of we met BBP kunnen rijden, wanneer hij uitgegroeid is kunnen we verder kijken of we vaker gaan rijden en voor een zadel gaan. Maar ik ben ook reuze benieuwd! We kunnen hopelijk gauw over het strand racen, want dat is nu lekker dichtbij. :D

Keell94

Berichten: 4044
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:45

puppy1128 schreef:
Bedankt!

@grimoire
Ja hij hangt zo af en toe de puber uit. De ene keer poeslief en de andere keer wil ik hem nog net niet naar de slacht brengen, bij wijze van natuurlijk. :+

@keell94
Maak er maar een barebackpad van. Zadel is er voorlopig alleen voor het zadelmak maken. Eerst kijken of we met BBP kunnen rijden, wanneer hij uitgegroeid is kunnen we verder kijken of we vaker gaan rijden en voor een zadel gaan. Maar ik ben ook reuze benieuwd! We kunnen hopelijk gauw over het strand racen, want dat is nu lekker dichtbij. :D


doe je slim :) heb je daarna meteen een goed en passend zadel ipv steeds opvullen etc omdat ze nog groeien

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers