Charmeur wint met ruim 74% in Etten-Leur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Charmeur wint met ruim 74% in Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-18 23:26

*kwpn
Dressuur

Afbeelding
Madeleine Witte-Vrees met Charmeur. Foto door Lucia Coppens (http://www.lc-f.nl)

Op de kadervormingswedstrijd van Etten-Leur gooide de KWPN-hengst Charmeur hoge ogen door vooraan te staan met ruim 74%. Daarmee zet de Florencio-zoon onder Madeleine Witte-Vrees zijn eerste schreden richting het A-kader. “Hij maakt de verwachtingen waar, een droom die uitkomt.”

“Het gaat de goede kant op met Charmeur”, vertelt een blije Madeleine Witte-Vrees. “Er moeten nog wel wat dingen gefinetuned worden. Hij schrok een keer voor de overgang naar stap en het binnenkomen en het achterwaarts kunnen nog mooier. Voor de passage had ik een keer een negen en als het dan een keer wat minder is, blijft het bij een zeven. Je ziet aan die punten dat hij het zeker kan. De jury’s waren dik tevreden en ik was dat ook.”

Plezier in het werk
“Charmeur gaat steeds meer opletten. Ik kan merken dat hij plezier in dit werk heeft. Ik wist al dat hij thuis heel goed loopt, dus in die zin ben ik niet verbaasd. In de ring moet het natuurlijk nog wel gebeuren. Hij maakt in ieder geval de verwachtingen waar”, stelt Madeleine over het fokproduct van Huub van Helvoirt uit Rosmalen

Planning
Waarschijnlijk start de Florencio-zoon (uit Trendy elite pref van Jazz) deze maand op het CHIO in Rotterdam en daarna bekijkt de amazone of het CHIO Aken en het Nederlands kampioenschap in de planning passen. “Ik spreek de wedstrijdplanning met de bondscoach door. Als hij zo blijft lopen en we kunnen deze scores verbeteren, hoort hij bij de besten. Eigenlijk komt het te vroeg, maar zulke wedstrijden kun je niet oefenen en de proef blijft hetzelfde natuurlijk. Ik heb er in ieder geval wel heel veel zin in om met twee paarden aan de start te komen.”

Eigen reserve
Ziet Witte-Vrees zichzelf als haar eigen reserve voor Tryon? “Ik hoop natuurlijk dat het niet zover hoeft te komen. Cennin is hartstikke fit. Laten we hem eerst maar internationaal meenemen en dan kijken hoe dat gaat”, sluit Madeleine af.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 07:56

Geweldig paard! Ben blij dat hij het zo goed gaat doen. Geweldig vaderdier ook, hij fokt echt goed.

Grimoire
Berichten: 22
Geregistreerd: 11-06-18

Re: Charmeur wint met ruim 74% in Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:30

Het blijft een prachtig paard om naar te kijken :)

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Charmeur wint met ruim 74% in Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:43

Het blijft zo'n geweldig gaaf paard!! Vanaf de eerste keer dat ik hem als jonkie in de wei zag en nu!
Ik heb genoten van hem gisteren!

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Charmeur wint met ruim 74% in Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:25

Hij is geweldig, ben ook zondag even wezen kijken, en heel blij met mijn veulen van hem.