Pony te weinig aandacht.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HarryM
Berichten: 420
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Ergens

Pony te weinig aandacht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 13:36

Soms stel ik mij de vraag of mijn pony bij iemand anders niet veel gelukkiger zou worden.

Dit weet je natuurlijk nooit. Wij hebben haar ooit gekocht als projectje. Koop een veulen gooi haar 3 jaar op de wei en dan verkopen met dikke winst. (Dream on) hier zijn wij dus niet geschikt voor en zo'n 12 jaar later staat ze nog vrolijk op de wei.

Bij aankoop wisten we al dit word wat. Een verwaarloosd veulen ontzettend schuw. We hebben besloten haar met 3,5 jaar professioneel in te laten rijden bij iemand die tevens ook gedragstherapie kan toepassen. Weken later haar daar weer opgehaald en hier in de bak en langs de weg wat recreatief gereden. Het onvoorspelbare blijft er in zitten. Verschillende verzorgsters gehad die regelmatig vliegles hebben gekregen. Omdat ik de veiligheid niet meer kon garanderen heb ik het rijden gestopt. Toch blijft het knagen dus heb ik haar nogmaals naar dezelfde gedragsdeskundige gebracht om haar nog wat verder door te rijden. Gebleken is dat ze dressuur gewoon niks vind maar niet geschikt is voor een beginnende ruiter door haar onvoorspelbare gedrag. Ik heb haar 2 x een week mee genomen naar de Veluwe waar we heerlijke ritten hebben gemaakt.En ze dus helemaal geen onvoorspelbaar gedrag vertoond.

Nu is mijn vraag wat zouden jullie doen? Haar op de wei laten en gewoon paard laten zijn of mogelijk toch een huisje zoeken waarbij ze iemand heeft die het bos met haar in gaat.?


Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:39

HarryM schreef:
Nu is mijn vraag wat zouden jullie doen? Haar op de wei laten en gewoon paard laten zijn of mogelijk toch een huisje zoeken waarbij ze iemand heeft die het bos met haar in gaat.?

Staat de pony alleen in de wei of heeft ze gezelschap van een andere pony of paard? In het eerste geval zonder twijfel ander huis zoeken (waar ze niet alleen staat).

Of ze dan nog aan het werk gezet wordt is minder belangrijk. Paarden hebben ons alleen maar nodig voor de verzorging, aandacht kunnen ze prima van elkaar krijgen.

HarryM
Berichten: 420
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 13:41

Ze staat in gezelschap met 4 andere paarden. Ze is dus niet eenzaam of ongelukkig.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Pony te weinig aandacht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:44

Als je ze zelf graag wil houden gewoon houden, als je zelf andere ambities hebt verkopen :) zo te horen kan ze lekker op de wei met andere paarden dus komt ze in principe niets te kort.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:45

HarryM schreef:
Ze staat in gezelschap met 4 andere paarden. Ze is dus niet eenzaam of ongelukkig.


Als ze niet ongelukkig toont, zou ik haar zeer zeker zelf houden. :j

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 13:46

HarryM schreef:
Ze staat in gezelschap met 4 andere paarden. Ze is dus niet eenzaam of ongelukkig.

Super! In dat geval zul je zelf moeten beslissen hoe zeer je haar zult missen.

Hoewel paarden best kunnen genieten van aan het werk zijn (de een meer dan de ander en van het ene werk meer dan het andere) kunnen ze ook prima zonder. Een natje en een droogje, goed gezelschap, dan kom je als paard al een heel eind.

HarryM
Berichten: 420
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 13:56

Rex_Rolfo schreef:
HarryM schreef:
Ze staat in gezelschap met 4 andere paarden. Ze is dus niet eenzaam of ongelukkig.

Super! In dat geval zul je zelf moeten beslissen hoe zeer je haar zult missen.

Hoewel paarden best kunnen genieten van aan het werk zijn (de een meer dan de ander en van het ene werk meer dan het andere) kunnen ze ook prima zonder. Een natje en een droogje, goed gezelschap, dan kom je als paard al een heel eind.



Fijn om te lezen dat ik haar niet tekort doe ze heeft in principe alles wat een paard wenst. Ze woont alleen 50 km te ver van de veluwe. Ik kan haar eigenlijk ook niet missen hoor. Ze hoort bij de "club". Maar soms moet je beslissen in het belang van het paard.

Rocamor

Berichten: 10826
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Pony te weinig aandacht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:13

Werkt ze graag? Want je kunt ook werken aan de hand bijvoorbeeld.

Rockes <3


anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Pony te weinig aandacht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:27

Hier gaat het erom of jij haar graag hebt. Want kennelijk heeft het paard nu alles wat ze nodig heeft.

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 14:31

anjali schreef:
Hier gaat het erom of jij haar graag hebt. Want kennelijk heeft het paard nu alles wat ze nodig heeft.


Hier ben ik het mee eens. Misschien wil je haar nu houden maar kom je ooit de geschikte persoon tegen om haar aan te verkopen.

Zarita ~ Sanne ~ Photo ~ Roosje <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, JudithO, Laj1, Monique1963, Supertje en 168 bezoekers