Dekadies gevraagd voor een don primaire x darlington merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jansina20
Berichten: 25
Geregistreerd: 10-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-18 07:50

Elisa2

Sorry voor de latere reactie!

Na lang wikken en wegen toch besloten om niet voor kremlin te gaan. Het is een geweldige hengst maar niet voor mijn merrie. Zijn moeder lijkt ook neerwaarts te lopen en de onkosten vanuit buitenland raadden ze mij af.

Nu moet ik dus een andere hengst aan kiezen die helemaal in het plaatje past waaronder een hengst die met de schoft omhoog rijst en een sterk achterbeen heeft. En er mag wat bloed in zitten.

Op nr 1 staat: Glocks timineau, een zeer goede beweger.

Op nr 2 staat: high five us, ook een goede beweger, en qua bloed lijkt hij opzich wel bloederige veulens te fokken..

Op nr 3 staat: incognito, beeldschone hengst en lijkt ook zeer goed te bewegen!

Welke van deze hengst zouden jullie wel of niet aan raden?

Ps. Ze heeft 5 juni een prachtig vos merrie veulen gekregen van negro!


Afbeelding


Afbeelding

Mvg,


Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dekadies gevraagd voor een don primaire x darlington merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:00

Kremlin komt juist een super goede moederlijn met hele goede bewegers...als je bang bent voor een neerwaartse beweging moet je juist bij Incognito wegblijven.

Tamineau kwam voor mij op de 1e bezichtiging bij lange na niet in de buurt van Kremlin. Ik zou eerder kijken naar Kingston dan.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Dekadies gevraagd voor een don primaire x darlington merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:09

Of total us? Beweegt ook goed met de schoft omhoog

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Jansina20
Berichten: 25
Geregistreerd: 10-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-18 08:11

Elisa2,

Dankjewel voor de snelle reactie!

Klopt, kremlin komt wel uit een zeer goede moederlijn. Alleen vind ik hem nog niet echt opwaarts bewegen dan zou ik persoonlijk sneller voor high five us kiezen.

heb ook al contact gehad met de hengsten houderij waar kingston ter dekking staat, maar tot heden nog niks van ze gehoord.

Heb ook met holstud gesproken als ik het goed schrijf. En die raadde king karim aan, hij doet samen met glock.
Maar vind alleen zijn rug niet erg mooi! Dan vind ik de verrichtingskampioen van 2018 knock-out veel beter in de bovenlijn. Volgens mij in de verte familie van high five us.. wat vind je van deze hengst trouwens ? Knock-out?

Jansina20
Berichten: 25
Geregistreerd: 10-04-18

Re: Dekadies gevraagd voor een don primaire x darlington merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-18 08:16

Jester,

Heb begrepen dat hij drager is van de wffs-gen en dat hij lucht zuigt. Zal hierdoor al snel een hengst laten staan. Mijn mening hoor, want het is inderdaad een geweldige hengt die goed kan lopen!

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:18

Knock out heeft zijn goede bovenlijn oa te danken aan Dreamcatcher, maar ik heb de hengst niet irl gezien dus dan kan ik er niet goed een mening over geven.

Ik vind High Five niet opwaarts bewegen, het lijkt wel zo..maar hij rijst niet in de schoft. Verder heeft de hengst wel veel positieve punten.

Total US is natuurlijk wel het schoolvoorbeeld van een hengst die een sterk achterbeen heeft en met de schoft rijst. Fokt ook bloed genoeg..maar wffs.

Op de 1e bezichtiging bewoog Kremlin wel zeer goed met de schoft omhoog vanuit het achterbeen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Jansina20
Berichten: 25
Geregistreerd: 10-04-18

Re: Dekadies gevraagd voor een don primaire x darlington merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-18 08:29

Elisa2

Ik zal nog is een keer goed naar knock out kijken.. hij komt ook uit een zeer goede moederlijn. Alhoewel ik niet heel snel rechtstreeks voor een vos zou kiezen maar aangezien de merrie bijna altijd wat lichter fokt maakt het me niet zo veel uit. Kleur is niet de belangrijkste! alleen vertelde holdstud me dat er niet veel met king karim word gedekt vanwege zijn vos kleur.. Zou dit dan echt zo zijn dat vele fokkers vossen laten staan vanwege de kleur?

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Dekadies gevraagd voor een don primaire x darlington merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:30

Jep, wordt zeker gedaan. Ik ken verschillende mensen die adverteren met dekhengsten vanwege de 'vosvrije factor'

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:35

Als je jou merrie laat testen hoeft wffs geen probleem te zijn. En luchtzuigen is vooral aangeleerd gedrag...

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Jansina20
Berichten: 25
Geregistreerd: 10-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-18 08:37

Laurievc,

Oké dat wist ik nog niet. Ik zou natuurlijk ook liever voor een zwarte hengst kiezen, maar als ik een zeer goede beweger tegen kom in de kleur vos zou ik die persoonlijk vanwege zijn kleur niet laten staan.

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:37

Jansina20 schreef:
Elisa2

Ik zal nog is een keer goed naar knock out kijken.. hij komt ook uit een zeer goede moederlijn. Alhoewel ik niet heel snel rechtstreeks voor een vos zou kiezen maar aangezien de merrie bijna altijd wat lichter fokt maakt het me niet zo veel uit. Kleur is niet de belangrijkste! alleen vertelde holdstud me dat er niet veel met king karim word gedekt vanwege zijn vos kleur.. Zou dit dan echt zo zijn dat vele fokkers vossen laten staan vanwege de kleur?


Ik denk eerder dat meerdere mensen zijn rug niet zo mooi vinden, hij zal zich moeten gaan bewijzen in de sport denk ik.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Jansina20
Berichten: 25
Geregistreerd: 10-04-18

Re: Dekadies gevraagd voor een don primaire x darlington merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-18 08:41

Elisa2

Ik denk inderdaad dat daar het punt zit!

Word nog lastig een hengst zoeken in 2 weken tijd haha

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Dekadies gevraagd voor een don primaire x darlington merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:05

En waarom ga je niet voor je eerste keuze jerveaux dan? Wij hebben hier een hele mooie lopen en de volgende merrie er ook van drachtig!

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Jansina20
Berichten: 25
Geregistreerd: 10-04-18

Re: Dekadies gevraagd voor een don primaire x darlington merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-18 09:30

Jester,

Iets aan deze hengst twijfel ik nog aan, wat weet ik nog niet als het nou zijn rug is (lijkt wat week) of iets anders.. dan moet ik nog even weer wat filmpjes van hem bekijken.

Heb je misschien nog wat foto's van je veulen? Hoe die zich nu heeft ontwikkeld?

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Dekadies gevraagd voor een don primaire x darlington merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:32

Ze is momenteel niet op haar knapst haha. Maar het is een heel leuk ding met veel karakter, loopt goed. Mooi opwaarts en goede bouw, wel luxe (moeders is best grof)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Jansina20
Berichten: 25
Geregistreerd: 10-04-18

Re: Dekadies gevraagd voor een don primaire x darlington merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-18 09:39

Inderdaad een knap veulen! Maar moeders ziet er dan ook goed uit! Waar is de moeder van? Negro toch als ik me niet heb vergist?

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Dekadies gevraagd voor een don primaire x darlington merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:59

Ja negro x serano gold! Moeders kan goed lopen ook hoor, wel wat beknopt en grof.

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Jansina20
Berichten: 25
Geregistreerd: 10-04-18

Re: Dekadies gevraagd voor een don primaire x darlington merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-18 13:06

Jester,

Oké! Dat heeft mijn merrie ook hoor..is wel een hele knappe merrie maar wat klassiek gebouwd. Dus vandaar ik een hengst zoek die wat "bloed" door geeft. Jerveaux lijkt me dat wel door te geven, alleen weet ik nou niet of ik zijn bovenlijf mooi vind. Heb ondertussen veel ervaringen opgebouwd vind ik zelf haha. Rug lijkt namelijk wat lang en beetje "week" kan het mis hebben hoor! Van jerveaux.. terwijl de hengsten houder wel zei dat hij juist perfect qua rug bij mijn merrie past. En imposantos niet, dat was namelijk eerst mijn hengsten keuze die raadde hij af juist vanwege zijn rug..moeilijk om de juiste hengst te kiezen en misschien ben ik ook wel moeilijk..maar ik kan het nu doen en wil het dan ook gelijk goed doen!

Jester_

Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Dekadies gevraagd voor een don primaire x darlington merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:10

Maar je moet ook gewoon een hengst kiezen wat je aanspreekt. Hier staan 2 volle zussen en 2 totaal andere paarden. Je weet nooit hoe het uitpakt.

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Jansina20
Berichten: 25
Geregistreerd: 10-04-18

Re: Dekadies gevraagd voor een don primaire x darlington merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-18 13:13

Jester,

Dat klopt hoor! En fokken is ook gokken.. ik kom dan ook keer op keer terug bij high five us. Ook vanwege zijn mooie kleur. Maar ik denk dan wat als ik nou die 4x witte benen weg denk en zijn witte snuit hoe zou die dan zijn.. buiten dat om is hij wel heel stoer!


Jansina20
Berichten: 25
Geregistreerd: 10-04-18

Re: Dekadies gevraagd voor een don primaire x darlington merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 08:30

Misschien een hele andere hengst, maar wat vinden jullie van Don olymbrio ?

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dekadies gevraagd voor een don primaire x darlington merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:46

Hele beste hengst, nafok lijkt ook goed.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Jansina20
Berichten: 25
Geregistreerd: 10-04-18

Re: Dekadies gevraagd voor een don primaire x darlington merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 11:09

Elisa2

Oké. Ik vind hem inderdaad geweldig en past precies in het plaatje, zeer goed achterbeen en zit gelukkig wat bloed in.

Het zal nu een keuze gaan worden uit deze hengst of high five..

Ailill

Berichten: 11665
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:36

Jansina20 schreef:
Elisa2

Oké. Ik vind hem inderdaad geweldig en past precies in het plaatje, zeer goed achterbeen en zit gelukkig wat bloed in.

Het zal nu een keuze gaan worden uit deze hengst of high five..
Ik 'breek' even in. Ik begin de laatste jaren de Deense/Duitse hengsten steeds interessanter worden, zeker DO. Don Schufro nog veel meer, maar die is bijna €2000,- duurder dan DO.

I.c.m. jouw merrie zou ik het wel weten, High Five US spreekt me totaal niet aan. Enige nadeel voor DO is dat de afstand van vrijwel vrij bloed v.d. merrie direct door knalt naar al de 'populaire' hengsten.

Never follow everyone else their path. Unless you are in the woods and you are lost, and see a path. Then by all means follow that path.

cjb
Berichten: 690
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:55

Als je een jonge hengst wil uit mooie stam "bel amour" ter beschikking bij radstake.


Belantis - ampere - ravallo uit de moederlijn komt ook fidertanz.
en niet al te duur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers