Rambo vamoose sweet itch en regen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ImkeTarek

Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Rambo vamoose sweet itch en regen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-18 19:43

Mijn shetland pony staat 24/7 buiten met n fijne schuilstal en n vriendje.. helaas heeft ie erg veel last van dazen en draagt ie daarom sinds enkele weken een sweet-itch deken van Rambo (hij is best een sloper, dus de gemiddelde vliegendeken ligt snel aan stukken)

Nou wonen wij in Engeland en hebben we wonder boven wonder al enkele weken geweldig mooi weer!
Helaas lijkt de regen het in te willen halen en staan de straten hier op dit moment blank..
En de pony staat onder zn dekentje, die niet waterproof is (al is ie n stuk droger onder de deken als dat ie was geweest zonder!), en stugger, en dus waarschijnlijk niet zo snel droog, als een gewone vliegendeken..

Nou vraag ik me af.. Kan dit kwaad?

Al kan ik me dit moeilijk voorstellen, aangezien deze deken ontworpen zou moeten zijn voor 24/7 gebruik.. ik zoek alleen even bevestiging :o

<3 Tarek <3 Wiepkje <3



Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Rambo vamoose sweet itch en regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:52

Als ik weet dat het heel veel en langere tijd gaat regenen, dan haal ik de deken af. Eventueel gooi ik een regendeken op met daaraan een hals van een oude eczeemdeken. Maar van die zomerse korte buien overleven ze wel, dat wappert wel weer droog.

    20 years from now, you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do.
    So throw off your bowlines, sale away from the safe harbour and catch the trade winds in your sails.

Spenk
Berichten: 21738
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rambo vamoose sweet itch en regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:53

Die dekens drogen snel. Maar je hebt er speciale onderdekens voor die voor de regendagen zijn. Ideaal! Is een hele dunne waterdichte liner die je in de deken hangt met de haakjes die naast de schoft in de deken zitten.

ellepel

Berichten: 47314
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:54

Regendeken met hals kopen
Zo los ik het op
Mijn pony kfijgt super snel regenschurft als hij onder een natte eczeemdeken staat.
dus met regen gaat er een regendeken met hals op.

Probleem opgelost :D

troi
Berichten: 16998
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:55

Mijn paard trekt dat niet, heeft daarom een 3in1 deken. Vliegendeken met waterdichte bovenkant, ideaal bij rotweer!

ImkeTarek

Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-18 20:00

Bedankt voor de snelle reacties. Aangezien de reacties wisselen, ga ik even aankijken hoe hij erg morgen bij staat en of het dan nog steeds regent..

Yvank_ schreef:
Die dekens drogen snel. Maar je hebt er speciale onderdekens voor die voor de regendagen zijn. Ideaal! Is een hele dunne waterdichte liner die je in de deken hangt met de haakjes die naast de schoft in de deken zitten.

Bedankt voor de tip! Zal hier eens naar kijken!

<3 Tarek <3 Wiepkje <3

Spenk
Berichten: 21738
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rambo vamoose sweet itch en regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 20:04



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers