[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:52

Gefeliciteerd Ukkepuk!

Sjol die broek!! _O-

Enne, het was idd heet maar ik had het over mn knol. :D

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 01:07

Gaaf zeg, al die pony's die het zo goed doen in de (hogere) klasses! :D En al het plezier wat er mee beleefd wordt!
Wat gaan we weer hard overigens, steeds als ik bij kan lezen, kan ik minstens anderhalve pagina bijlezen, haha.
Ik heb nu een Massimo dressuur II erop. Ik had al verschillende tips over deze zadels gehad (ook hier, thanks daarvoor!!), ben nu in Nijkerk geweest en daar eigenlijk direct dit zadel erop gehad. Ik heb nu een 16,5 inch wijd Albion te koop liggen :o Ook een fijn zadel, maar matched niet met ponylief helaas.

EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:39

Zo weer eens een berichtje van mijn kant. Nog een goed half jaar en dan zitten we waarschijnlijk weer legaal in dit topic.
Spirit, de bonte is begin dit jaar verkocht en de nieuwe eigenaresse begint al aardig aan hem te wennen. De startkaart is aangevraagd.

Willow, de valk blijft ons verbazen. Die zien we nog elke keer verbeteren. We werken vooral hard aan nog losser, meer cadans. Momenteel nog 1 puntje in het M1, over drie weken staat het M2 debuut gepland. Als het allemaal zo mag zijn dan proberen we eind van het jaar nog Z te starten bij de ponies om daarna nog even door te rijden bij de paarden. Amazone is dit jaar 18 geworden ......... Dan kijken we in de loop van 2019 wel even verder wat we gaan doen. Hij is dan 10 dus zou nog goed met een andere ruiter aan de slag kunnen maar eigenlijk is het wel een heeeeele fijne pony, ook qua karakter.
Maar eerst over twee weken de connemara kampioenschappen. Altijd leuk om allemaal connnies te zien.
Afbeelding

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:44

LdJ schreef:
Gaaf zeg, al die pony's die het zo goed doen in de (hogere) klasses! :D En al het plezier wat er mee beleefd wordt!
Wat gaan we weer hard overigens, steeds als ik bij kan lezen, kan ik minstens anderhalve pagina bijlezen, haha.
Ik heb nu een Massimo dressuur II erop. Ik had al verschillende tips over deze zadels gehad (ook hier, thanks daarvoor!!), ben nu in Nijkerk geweest en daar eigenlijk direct dit zadel erop gehad. Ik heb nu een 16,5 inch wijd Albion te koop liggen :o Ook een fijn zadel, maar matched niet met ponylief helaas.


Ik wil ook graag naar Nijkerk met Don! Hoor alleen wel verschillende verhalen. Het schijnt belangrijk te zijn bij wie je de afspraak maakt? Door wie ben jij geholpen?
Ik wil voor Don graag een 16,5inch bruin dressuurzadel, mag ook 2e hands zijn als het maar goed ligt. Heb het idee dat zij wel wat meer keus hebben dan een gemiddelde zadelmaker.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10417
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:24

EllyC schreef:
Zo weer eens een berichtje van mijn kant. Nog een goed half jaar en dan zitten we waarschijnlijk weer legaal in dit topic.
Spirit, de bonte is begin dit jaar verkocht en de nieuwe eigenaresse begint al aardig aan hem te wennen. De startkaart is aangevraagd.

Willow, de valk blijft ons verbazen. Die zien we nog elke keer verbeteren. We werken vooral hard aan nog losser, meer cadans. Momenteel nog 1 puntje in het M1, over drie weken staat het M2 debuut gepland. Als het allemaal zo mag zijn dan proberen we eind van het jaar nog Z te starten bij de ponies om daarna nog even door te rijden bij de paarden. Amazone is dit jaar 18 geworden ......... Dan kijken we in de loop van 2019 wel even verder wat we gaan doen. Hij is dan 10 dus zou nog goed met een andere ruiter aan de slag kunnen maar eigenlijk is het wel een heeeeele fijne pony, ook qua karakter.
Maar eerst over twee weken de connemara kampioenschappen. Altijd leuk om allemaal connnies te zien.
[ [url=m/YWkg8S.jpg]Afbeelding[/url] ]


Spirit doet t inderdaad heel fijn.

Loret22
Berichten: 22
Geregistreerd: 30-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:18

Ik ben ook gestart met mijn haf tussen de paarden, mijn pony is 1,45 dus het valt wel mee alleen hebben sommige ruiters wel van wat doet die kleine daar en rijden ze me omver maar heel veel ruiters vinden het erg leuk! Nu ben ik ook niet anders gewend

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:53

15 Juli begin ik ook weer met mn pony. na een rot periode van blessure bij mij en zware bronchitis bij haar is alles weer goed en hebben we groenlicht. nu zijn we hard bezig om haar klaar te stomen en ik ga er voor om richting de kampioenschappen te gaan!

we starten samen weer in het L1 en hoef nog 3 punten voor het L2, heb vorig jaar 2 wedstrijden af moeten zeggen door de blessures :(

Fayah is 1.53 maar door haar brede bouw lijkt ze wel een paard.
Afbeelding
Afbeelding

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 23:21

LdJ schreef:
Gaaf zeg, al die pony's die het zo goed doen in de (hogere) klasses! :D En al het plezier wat er mee beleefd wordt!
Wat gaan we weer hard overigens, steeds als ik bij kan lezen, kan ik minstens anderhalve pagina bijlezen, haha.
Ik heb nu een Massimo dressuur II erop. Ik had al verschillende tips over deze zadels gehad (ook hier, thanks daarvoor!!), ben nu in Nijkerk geweest en daar eigenlijk direct dit zadel erop gehad. Ik heb nu een 16,5 inch wijd Albion te koop liggen :o Ook een fijn zadel, maar matched niet met ponylief helaas.



Ik heb ook een massimo op mijn c pony. Wijde verwisselbare boom 17,5 inch met franse kussens. Ik begreep dat die heel moeilijk 2e hands te vinden zijn maar gelukkig kwam mijn zadelmaker ermee.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:24

Britt; wat fijn dat je na veel blessures weer lekker verder kan! Leuk dier ook zeg. Wat voor ras is ze?

Lorett: welkom bij ons gezellige topic om alle vorderingen (wel of niet gerelateerd aan de wedstrijden) te delen

Ellie; super leuke valk! Als het dier goed bevalt zou ik het nog wat langer aankijken ook al moet er dan tussen de paarden gestart worden. Pony’s zijn toch soms een stuk fijner dan paarden rijden

Sjol; geweldige broek! En ik vind je erg slim met je handwerk projecten. Telkens nieuwe kopen is geen goedkope grap! En die actie van toobs in het land, echt te grappig om te zien. Maar hij laat zich wel heel makkelijker vallen ook zeg haha. Ik snap iig waarom je niet op gras je wedstrijden start.
Moet zeggen dat ik ook niet van bitten gedoe hou, maar in tucks geval was het echt een probleem dat met een ander bit verholpen kon worden. Voor 40 euro vindt ik het ook nog goed te doen i.p.v. de grote bedragen die je voor trust bitten neerlegt.
Enne, voor De m2 zijn we nog niet klaar hoor, hahah. We hebben de punten voor de L2 binnen.
Ik vind het nog steeds zo stoer dat jij gewoon je puntjes met heps binnen hebt ook al was ze er nog niet helemaal klaar voor. Wie weet is er binnenkort weer iets leuk waar je haar mee naar toe kan nemen en kan ze je weer verstelt laten staan.



Tuck en ik zijn momenteel bij eventing amazone Karin Donckers voor een trainingsweek. Zondag gebruik gemaakt van de galopeerbaan, maandag dressuurles gehad, vandaag wat cross tips gehad en gezwommen in het meer. Tuck doet alles zo goed! Hij is alleen wat zenuwachtig in het weiland, staat normale gesproken met meerdere paarden en staat hier met een leeg weiland tussen hem en twee andere paarden (ivm veiligheid voor alle paarden). Mist dus echt zijn vriendjes.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:42

Ik had me as zondag afgemeld voor de wedstrijd bij ons op stal omdat ik geen M1 meer wilde starten en M2 nog even wil oefenen. Gister in de les proef 19 gereden en die ging prima, dus ik zondag tóch M2 starten := ik rij 1 proefje. Hij loopt met mijn nichtje 2 proefjes in de B die dag.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:02

Succes uk! Die paar proefjes kan hij makkelijk aan! Have fun met je debuut

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:42

Oh, galopbaan... zalig.....

Succes Uk.

EllyC, gaaf zo met dat schip er achter, ziet er eigenlijk wel raar uit.

Britjeh, hopelijk wordt dit jaar een gezond jaar voor jullie en kunnen jullie die laatste paar puntjes pakken.

Heps onofficieel rondje blij oefenen gestart (proef 21 en 22, aangezien het toch oefenen was en ik zeker weet dat ik deze maand niet start, maar niet of ik niet toevallig in augustus keer rondje voor het echt wil rijden), 191 en 186 pnt, met fouten (start nu even niet, aangezien ik remvoeringen stuk heb in galop en ze bij alles denkt, changement!!!!!! ) En aangezien ze nog niet veel ervaring heeft met vreemde tereinen is dit zo wel even handig elders rondkijken.

Dit is dus voor ze nog maar pas gelopen heeft... al helemaal nat van het zweet..
Afbeelding
Na proefjes afgedouchet (heb altijd jerrycans bij me) en toen kwam ze thuis zo van de trailer %) Dus maar naar spuitplaats gesleept...
Afbeelding
Droop gewoon...
Afbeelding


Toobs borduur ik rustig mee verder, ook al tijd niet gestart.
Vind het contast Toobs in pyama in de wei en Toobs opgepoetst altijd zo leuk :D

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 22:24

Ik moet even kijken bij wie ik de afspraak had Elly. Deze meneer vond ik erg kundig overkomen en gaf je ook ruim voldoende de tijd om uit te proberen. En inderdaad ruime keuze. En wat een gave foto zeg!!

De anderen ook goed bezig! Ik heb in juli weer mijn zoveelste comeback gepland O:)

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 11:11

LdJ schreef:
Ik moet even kijken bij wie ik de afspraak had Elly. Deze meneer vond ik erg kundig overkomen en gaf je ook ruim voldoende de tijd om uit te proberen. En inderdaad ruime keuze. En wat een gave foto zeg!!

De anderen ook goed bezig! Ik heb in juli weer mijn zoveelste comeback gepland O:)


Ik bedoelde natuurlijk dat ik de naam ga nazoeken voor ukkiepuk, de foto van de pony van Elly is erg gaaf! Ik denk dat het tijd was om naar bed te gaan gister :')

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:32

Aan de juryleden hier, als zomertenue is een gilet toegestaan, mag dit?
Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10417
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:35

Sjolvir schreef:
Aan de juryleden hier, als zomertenue is een gilet toegestaan, mag dit?
[ [url=m/uno6W4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou er geen problemen mee hebben.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:21

Dank je wel LdJ! Ik ga ze bellen voor een afspraak, hoop dat ik met een mooi (bruin) zadel thuis kom.
Mooie pony Brittjuh! Succes met je laatste puntjes.
Ah arme Hepsie helemaal doorweekt. Wel fijn dat je haar iig altijd kan koelen.
Gaaf LuffB!! Ik vind cross echt heel stoer, maar ben zelf echt geen springruiter :+ het ziet er altijd makkelijk uit, maar als ik ga springen ben ik een echte beginner.

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:04

Pfff, denk je loyaal te zijn naar een andere pony tussen de paarden ruiter met het passen van een zadel. Past helaas niet, dus het mocht terug komen. Krijg ik vervolgens op m'n bord of ik dan niet 'gewoon' te groot ben voor mijn pony. Ze heeft mij in levende lijven gezien, maar de pony of de combinatie op zich niet.. >;)

EllyC

Berichten: 8123
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:18

LdJ schreef:
LdJ schreef:
Ik moet even kijken bij wie ik de afspraak had Elly. Deze meneer vond ik erg kundig overkomen en gaf je ook ruim voldoende de tijd om uit te proberen. En inderdaad ruime keuze. En wat een gave foto zeg!!

De anderen ook goed bezig! Ik heb in juli weer mijn zoveelste comeback gepland O:)


Ik bedoelde natuurlijk dat ik de naam ga nazoeken voor ukkiepuk, de foto van de pony van Elly is erg gaaf! Ik denk dat het tijd was om naar bed te gaan gister :')


En ik ging aan mezelf twijfelen wat ik nu toch gevraagd had.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:31

Hoe ging het Uk?

Sjolvir mooie punten met hepsie! En leuk filmpje wat loopt ie lekker.

Ldj nou zeg ook lekker aardig. Niks van aantrekken zijn gewoon teleurgesteld dat zadel niet past denk ik.

Wij gisteren ook weer gestart. Was weer warm en echt wat plakkerig aan mijn been. Eerste proef ging nog met 185 punten en een derde plaats. De tweede proef schrok hij mij bij het derde onderdeel. Wapperde voetbal goal. Nou raap hem dan maar op daar blokkeerde hij me compleet en was ik hem volledig kwijt de rest van de proef heel jammer. Maargoed alsnog 1 punt en kan niet altijd geweldig gaan he :') Nog een puntje dan mogen we M1!!



Afbeelding

Suus___

Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 07:53

Stoer shelly!
Lsj lekker dan.. sommige mensen kunnen zo lekker ondankbaar zijn

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:50

Na een tijd druk bezig te zijn geweest was ik bokt helemaal vergeten Y;(

LuffB Fayah komt uit eigenfok en is een NRPS merrie van Don carino du bois x Mandat.

Sjolvir Dat hoop ik ook! 15 juli staat de 1e wedstrijd op de planning!

ukkiepuk dankjewel! en zal zeker lukken!

Shelly21 Evengoed lekker een puntje mee genomen! zag ik je toevallig ook voorbij komen in het L1 Debuut topic ?

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:57

Brittjuh97 schreef:
Na een tijd druk bezig te zijn geweest was ik bokt helemaal vergeten Y;(

LuffB Fayah komt uit eigenfok en is een NRPS merrie van Don carino du bois x Mandat.

Sjolvir Dat hoop ik ook! 15 juli staat de 1e wedstrijd op de planning!

ukkiepuk dankjewel! en zal zeker lukken!

Shelly21 Evengoed lekker een puntje mee genomen! zag ik je toevallig ook voorbij komen in het L1 Debuut topic ?


Dat kan wel, klets daar nog steeds mee haha!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:15

Wat een rare opmerking LdJ. Gelukkig weet je zelf wel beter.
Gefeliciteerd Shelly!

M2 debuut was niet makkelijk, maar toch een punt weten te rijden, 183. We hadden een hele stel vieren en vijven, maar ook mooie zevens en een acht. In de vieren zit zeker nog verbetering. Sommige vijven kunnen we ook nog ophalen, maar midden/uitgestrekte stap blijft een moeilijk punt omdat hij nog steeds spanning blijft houden en dan niet door zijn lijf kan stappen.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 17:47

Shelly21 schreef:
Brittjuh97 schreef:
Na een tijd druk bezig te zijn geweest was ik bokt helemaal vergeten Y;(

LuffB Fayah komt uit eigenfok en is een NRPS merrie van Don carino du bois x Mandat.

Sjolvir Dat hoop ik ook! 15 juli staat de 1e wedstrijd op de planning!

ukkiepuk dankjewel! en zal zeker lukken!

Shelly21 Evengoed lekker een puntje mee genomen! zag ik je toevallig ook voorbij komen in het L1 Debuut topic ?


Dat kan wel, klets daar nog steeds mee haha!


haha :=