VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 17:55

jobamara schreef:
Zo te lezen heb je het goed bijgehouden, dus nu even ontspannen en dan nog even bikkelen voor de laatste tentamens. Maar vooral geloof in jezelf hoor!!!

En voor nu genieten van Lotje


Gaat zeker goedkomen!

Hoe vinden jullie dat ze eruit ziet? _O-

Afbeelding


Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26697
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:42

Ze ziet er super uit en heeft vast geen last meer van vliegen *\o/*
Wat heeft Lotje toch geluk dat jij haar baasje bent.

There is a crack in everything. That's how the light gets in.


darkangel23
Berichten: 113
Geregistreerd: 27-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:43

Ze is in ieder geval goed ingepakt. Knappe vlieg die haar nu nog kan pesten.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-18 14:04

Voor de fans van haar hangend lipje <3
Afbeelding

(is dit niet het ergste outfit ooit? _O-).

Een iets minder dingetje, ik vond haar een beetje kort lopen gisteren. Dus ben ik vandaag even gaan wandelen op het harde buiten samen met de hond. Ik heb haar een paar pasjes laten draven om te zien of ik gelijk had. Helaas loopt ze nu onregelmatig. Volgens mij is het rechts voor. Het kan komen door de smid want die is vrijdag geweest. Hopelijk is het tegen woensdag weer over.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-18 14:19

Okay, een vriendin zei dit toen ze deze foto zag:

"Nog een paar gouden kettingen erbij en ze lijkt op een rapper."

Dat kon geregeld worden, zie hier het resultaat _O-

Afbeelding

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26697
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 15:03

Geniaal _O- _O-

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

RosaZorro
Berichten: 119
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:55

Hahahahahaha _/-\o_

Love the things you have Think back to the beautiful remembering that you had <3

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 00:08

:D heerlijk ingepakt!!! Loopt ze inmiddels al weer beter?

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 12:16

jobamara schreef:
:D heerlijk ingepakt!!! Loopt ze inmiddels al weer beter?


Ik ben gister avond terug gekomen vanuit Antwerpen, helaas was het te donker om te gaan stappen. Ik ga vanmiddag even langs en zien of het beter is :j .

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:22

Haar hoeven voor zijn ook wel totaal anders qua vorm. Hopelijk loopt ze snel weer goed!

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 18:47

Ik ben net even geweest. Op het harde loopt ze nog kreupeler dan van het weekend. Maar als ik haar op het zachte laat draven dan lijkt het minder erg.

Ik hoop dat het gewoon door het bekappen komt. Dan zal het moeten herstellen. Als het aan blijft houden dan denk ik dat ik de supplementen weer moet gaan geven. Ik heb ze af laten bouwen omdat ze in de zomer minder last zou moeten hebben.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:24

Zijn haar hoeven warm en kan je een ader voelen kloppen ad binnenzijde vd kogel? Ben met dit droge weer en dus hoog suiker gehalte in het gras altijd bang voor hoefbevangenheid :o

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 21:00

Hoefbevangen is ze zeker niet. Dan betreft het meestal beiden voorbenen en staan ze vaak met de achterbenen meer onder hun lijfje. Deze kenmerken heeft ze echt niet. Bovendien staat ze op kort gras en krijgt ze dagelijks een klein strookje nieuw gras erbij.

Verder waren haar benen niet absurd warm. Ik merkte wel dat ze haar linker voorbeen niet op wilde tillen om de hoeven uit te krabben en dat ze rechtsvoor extra wilde ontlasten. Dus ik denk echt dat het door het bekappen komt.

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:19

Jouw outfit valt mee hoor vergeleken die van ons..Ik heb zowel voor rijden als in de wei een zebra deken met hals en een vliegenmasker zebra :P dus die loopt helemaal vermomt :P

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 00:48

Als het vh bekappen komt zal het met een paar dgn wel goed komen. :(:)

Maar kan het niet laten :o , je noemt een paar dingen over hoefbevangenheid die niet kloppen, juist kort gras is gevaarlijk, oudere merries hebben iets meer risico en als ze die typische houding aannemen is het al heeeel ver gevorderd. Omdat snel herkennen en iets doen belangrijk zijn voor het herstel probeer ik je er toch waakzaam voor te maken. Hier ervaring helaas met shetten en vd week liep er 1 iets gevoeliger op het harde, dat maakt mij waakzaam.
In de beginfase zullen ze de teen vd voet ontlasten dus meer op de hielen proberen te landen en de meest pijnlijke voet naar voren zetten. En ook bevangenheid in 1 voet kan, of erger in de ene dan de andere.

Maar ik duim voor Lotje en jou dat het snel beter is hoor, hoop dat je het niet verkeerd opvat :o ,

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 07:40

Ik vat het zeker niet verkeerd op! Alleen maar fijn dat je mee denkt. De kenmerken die ik noemde zijn wat ik geleerd heb op mijn studie. Maar als er andere fasen zijn dan is het zeker handig om te weten.

Ik zal vanmiddag even nog meer aandacht vestigen op hoe ze precies loopt. En nog even haar benen voelen.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 09:12

Ik ben nu bij Lotje en heb de stal eigenaar gesproken. Hij zegt dat het zo'n twee dagen na de smid een stuk erger is geworden en nu juist de goede kant op gaat.

Ze trekt hem nog steeds naar de wei toe, loopt door de wei, rolt en staat gelijk weer op. Dus ze vertoont niet echt de pijnlijke stijfheid die je zou verwachten.

Ik heb haar benen gevoeld. Haar voorbenen zijn misschien iets warm, maar kan ook gewoon doordat mijn handen kouder zijn. Ik vond het niet opmerkelijk ofzo. Wel voelde ik thv de pijp een aan de binnenzijde haar pols. Ik zal het de komende dagen in de gaten houden. Voor nu lijkt het mij ook niet dat een dierenarts een diagnose kan geven...

Afbeelding

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 11:17

Oo gelukkig :o , je moet echt de hoef zelf voelen, bij de kroonrand zeg maar en die ader loopt ad binnen/achterzijde tenminste die voel ik altijd. Zullen ernog meer lopen, daar ben jij beter van op de hoogte ;) . Bij bevangenheid is het belangrijk om ontstekingsreactie en pijn weg te halen. Dmv bute, een zachte ondergrond, en vaak rantsoen van hooi en water. Er is een topic over hoefbevangenheid mocht je daar tijd voor hebben.

Ik duim dat het gewoon door de smid komt zou dat de volgende keer wel even melden aan hem.

Suc6 met studeren verder hoor!!!!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 19:28

Ik toen straks weer even geweest. Ze stond al binnen maar de stal eigenaar zegt dat ze in de wei niet kreupel loopt, enkel wat op het harde. Het is niet erger aan het worden maar lichtjes aan het verbeteren. Haar hoeven waren niet warm dus ik denk dat we gelukkig hoefbevangenheid kunnen uitsluiten *\o/* .

Ik had zin om bij haar te leren in de stal. Maar toen bedacht ik mij dat het misschien fijner voor Lot zou zijn om nog buiten te lopen in de bak aangezien het buiten nu eindelijk afkoelt. Dus ben ik maar buiten gaan zitten bij haar. Ik heb haar vanalles verteld over de fysiologie van het cardiovasculair systeem :') .

Ondertussen is het veulen op stal verliefd op Lotje geworden denk ik. Ze willen steeds naar elkaar toe. Lotje heeft zo ver ik weet nooit een veulen gehad, maar moederinstinct heeft ze echt wel. Jammer dat ze zo oud is, anders was er een leuk veulentje uit gekomen! <3

Ik heb twee leuke filmpjes kunnen maken van ze samen, maar kan ze hier niet uploaden. Dus hier wat screenshot ervan!

Afbeelding
Lotje rolt lekker regelmatig en kan daarbij gemakkelijk opstaan. Dat is altijd een goed teken voor een oudje. :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Knappe dame <3
Afbeelding

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:13

Wat ziet ze er heerlijk uit, blij te lezen dat haar hoeven niet warm zijn, top!!
Misschien haar meenemen naar de tentamens, kan ze mooi helpen :)

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:41

Wat ziet ze er goed uit zeg!!! :D

Succes met je tentamens.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:28

En hoe gaat het nu met Lotje? En met de examens? Leuke foto's trouwens! Super leuk om zo te kunnen studeren! Mooi uitzicht! <3

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 14:40

Riel schreef:
En hoe gaat het nu met Lotje? En met de examens? Leuke foto's trouwens! Super leuk om zo te kunnen studeren! Mooi uitzicht! <3


Dankjewel! Met de examens mwah, nog een te gaan. De eerste 4 gingen goed. De 5e heb ik sowieso niet gehaald en maandag is mijn laatste, een pittige mondeling. Dus ik heb wel wat stress!

Ik heb vanwege het leren deze week geen tijd gehad om naar Lotje te gaan, dus ben ik net toch gegaan. Ze leek eerst heel stijf om een of andere reden. Maar ik ben uiteindelijk met haar gaan wandelen buiten en toen leek het beter te gaan. Ze stapt prima door en draven deed ze ook prima. Wel heeft ze weer haar typische 'artrose tik' rechtsvoor. Dus dat ze op linksvoor valt maar op zo'n typische manier wat ik als haar artrose herken. Dus ik denk dat ik haar supplementen weer ga bestellen.

Van het stappen heb ik wel filmpjes, als iemand ze wil zien die ervaring heeft met beweging dan mag je mij een pb sturen. :o

Ook denk ik dat ze ontzettend veel jeuk heeft. Kan dat door een wormkuur komen? Die heeft ze zo'n twee weken geleden gehad en ik merk eigenlijk ook zo lang dat ze het poetsen opeens heeeeeel fijn vindt! Vroeger ging ze nooit met haar hoofd de lucht in wanneer ze het poetsen lekker vond. En ze begint haar staart te schuren en haar manen worden erger. Ik dacht eerst dat een ander paard haar manen afknabbelde. Maar nu staat ze twee weken apart met andere paarden in aangesloten weiden. Dus ik denk dat ze zelf aan het schuren is.

Hier wat foto's, wat denken jullie?
Hier een van haar hals, ik vind het een aparte vorm hebben tegenwoordig:
Afbeelding
Hier een foto van haar manen:
Afbeelding
Hier eentje van haar staart, hier heb ik het wel al gekamd:
Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-18 22:21

Iemand die een idee heeft of wormenkuren voor jeuk kunnen zorgen?

Ik voel me schuldig dat ik deze week maar een keer ben geweest. Maar morgen is mijn laatste tentamen en vanaf donderdag ben ik eventjes thuis! Zo veel zal ze mij niet missen toch? Zo lang ze eten krijgt vindt Lotje alles goed denk ik ;(

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 00:13

Ik kan niet antwoorden op je vraag.

Heel veel succes met je laatste tentamen! Zolang Lotje haar buikje rond kan eten is ze volgens mij meer dan tevreden. Geniet vanaf donderdag van jullie tijd samen! Dan maak je het wel weer goed! Maar eerst een toptentamen maken! Hup, hup, hup!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brandje_04 en 31 bezoekers