Help! Een ongelukkige meid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Help! Een ongelukkige meid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 13:20

Beste mede Bokkers!

Ik wil toch eventjes wat met jullie delen. Misschien herkennen jullie het wel bij jezelf en hoe zijn jullie hiermee om gegaan om het toch zo aangenaam mogelijk te maken! Ik zit namelijk al een tijdje in een behoorlijke dip. Sinds vorig jaar Juli (toen was ik 23, nu dus 24) woon ik op mijzelf op een appartement van ongeveer 53 m2. Het eerste halfjaar vond ik het helemaal geweldig, maar nu de laatste tijd merk ik dat het moeilijker gaat. ;( Als ik in de avond thuis kom heb ik niet echt het gevoel van, 'wauw wat ben ik blij weer thuis te zijn'. Wat een natuurlijk heel erg vind want iedereen vind het leuk om een eigen stekkie te hebben en ingericht naar eigen smaak. Ik voel me soms zelf meer vereenzaamd dan dat ik echt tot rust kan komen. Toen ik vorig jaar dus verhuisd ben heb ik 2 vrouwelijke cavia's aangeschaft van familie, om toch niet het idee te hebben dat ik alleen was. Helaas heb ik ongeveer 2 à 3 maanden geleden 1 van de 2 cavia's naar mijn ouders moeten brengen omdat ze elkaar niet konden uitstaan en constant aan de tralies bleven eten enz.. De andere cavia zit momenteel bij mij, maar ook zij maakt soms zoveel lawaai terwijl ze alles heeft wat ze maar nodig heeft. Ik ben dus beetje ten einde raad.. Ik ben gewoon niet gelukkig in mijn eigen stekkie! ;( Hebben jullie misschien tips om mijn eigen plekje wat meer vrolijker, sfeervoller, rustgevend of kleurrijker te maken dan hoor ik dit heel erg graag!

Zijn er toevallig ook mensen die uit Midden / Zuid - Limburg komen? En die het leuk lijken om contact te maken om met regelmaat wat af te spreken (bv: ergens iets gaan drinken, paard te rijden (helaas heb ik zelf geen paard meer en rijd ik ook niet meer sinds vorig jaar), mee op wedstrijden te gaan, spelletjes te doen noem maar op. :D Laat het mij dan zeker ook weten!

Alvast bedankt. :wave:

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: Help! Een ongelukkige meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:22

Wat vervelend dat je je zo voelt!!
Ik woon helaas niet in je regio, maar ik vind het super dat je actie onderneemt om minder eenzaam te worden en je fijner in je vel te voelen!
Ik zou als ik jou was ook eens kijken of je bij een sportclub kan (of gewoon zelf lekker kan sporten) etc.
En is er misschien een ander huisdiertje dat wel bij jou in huis zou kunnen wonen?

Als laatste wil ik zeggen dat je ook niet al te streng moet zijn voor jezelf wat betreft het ontbreken van het ultieme 'wauw dit is mijn huis gevoel'. Dat is voor iedereen anders, misschien geniet jij kleiner of anders :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:25

Toen wij gingen samenwonen heb ik ook vogeltjes aangeschaft omdat het ons zo gezellig leek maar ik herken de irritatie wel terwijl het mogelijk alleen maar aandachttekort is van het diertje.
Onze vogels vlogen altijd in huis tot onze kleine kwam en ik dat niet meteen vertrouwde, vanaf dat moment werd ik ook echt humeurig als ze om 5u begonnen te fluiten (en te schreeuwen omdat ze er normaal de hele dag uit mochten).
Uiteindelijk hebben we ze weggedaan en zijn we gaan kijken naar dieren die iets makkelijker zelfstandig kunnen zijn, merk ook dat als het een rommeltje is dat ik dan mijn rust niet kan vinden.
Probeer eens of er een sfeertje te creëren is met bijvoorbeeld kaarsjes of een lekker luchtje.
Ik zat bv niet op mn gemak met alle gordijnen savonds open, dus die doe ik nu gewoon lekker (half)dicht en dan smorgens weer open, raampje open en dan lekker frisse lucht naar binnen etc.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:26

Heb je geen vrienden/vriendinnen waar je mee kunt afspreken?

Ik denk dat je het echt voor jezelf leuk moet maken. Een cavia is overigens ook echt een sociaal dier, dus een vriendje moet er wel weer bij komen. Het kan zijn dat de 2 karakters niet overeen kwamen, probeer dan bij een opvang een goede match te krijgen.

Mijn ex en ik hebben vorig jaar een huis gekocht, volledig verbouwd en ik vond het mooi geworden maar kwam ook niet thuis met: Wauw!
Het was gewoon een huis, waar ik in woonde. Relatie is kort geleden gestrand, en mis het huis ook niet.

Anoniem

Re: Help! Een ongelukkige meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:40

Je hebt gisteren hier ook al een topic over gemaakt? :?

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:42

Heel veel van je verhaal herken ik heel erg..
Ik woon nu zo'n vier jaar in mijn (huur)huis en heb ook niet altijd een 'thuisgevoel'.
Het is wel wat beter geworden sinds ik wat dingen heb opgeknapt die de woningbouw niet wilde doen :+

Ik kwam twee jaar geleden op het idee om twee valkparkieten te nemen.
Na ongeveer anderhalf jaar heb ik een ander plekje voor ze gezocht.
Door baanverandering kregen ze te weinig aandacht en kwamen ze te weinig hun kooi uit.
Het mannetje werd hierdoor verschrikkelijk baldadig en luidruchtig en na een tijdje trok ik dat echt niet meer..
Ondanks dat ik het er heel erg moeilijk mee heb gehad ben ik nu wel blij dat ik toch de knoop heb doorgehakt.

Misschien is het leuk om te kijken voor een (sport)vereniging.
Zo leer je ook weer nieuwe mensen kennen.
Ik kom helaas niet uit jouw regio :(

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:42

Ik had gisteren inderdaad ook al gereageerd en een pb gedaan.
Betreft de cavia zou ik inderdaad wel een vriendje (gecastreerd mannetje van de opvang?) zoeken, zijn toch echt groepsdieren.

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:44

wat vervelend dat je je niet helemaal happy voelt in je eigen huisje. toen ik op mezelf ging wonen heb ik na een jaar twee konijntjes in huis gehaald. Vond ik wel echt een stuk gezelliger, hoewel het ook irritaties mee zich meebracht. Inmiddels woon ik samen met mijn vriend en zijn we samen met de konijnen verhuisd. Ik zou ze niet meer kunnen missen, maar zou niet meer snel konijnen in mijn huiskamer houden.

Ik denk trouwens wel dat je cavia ook niet helemaal happy is, het zijn immers hele sociale beestjes die minimaal een maatje beter nog een groep soortgenoten nodig hebben. Genoeg beweging en uitdaging helpt ook.

Heb je wel eens een nieuwe hobby overwogen? Ik ben toen gaan salsadansen en leerde op die manier veel nieuwe mensen kennen, zijn ook altijd wel feestjes in de buurt

Ik kom overigens uit Zuid-Limburg, ben wel wat ouder (33) maar je bent van harte welkom om bv. een keer mee te gaan wandelen met de hond ofzo.

Edit wat ik trouwens ook nog fijn vind was om de muur in de slaapkamer helemaal paars te verven, gaf me echt te idee van mijn eigen plekje. Voor de rest natuurlijk niet al te veel veranderd omdat ik gehuurd zat. Ook wat mooie orchideen gaf me gezellig gevoel in huis
Laatst bijgewerkt door Ramiro op 08-06-18 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 13:45

Believe schreef:
Je hebt gisteren hier ook al een topic over gemaakt? :?


Dat klopt inderdaad, maar mijn topic is gesloten omdat ik niet genoeg forumkudde's had.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Help! Een ongelukkige meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:49

Moderatoropmerking:
Omdat hier meer reacties zijn heb ik TS haar andere topic definitief gesloten, deze zal open blijven. :)

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:51

Het is inderdaad even je plaats zoeken als je op jezelf start. Ik geniet er erg van lekker op mezelf te zijn en voel me totaal niet eenzaam. Heb niet echt vrienden maar wel wat aanspraak in de buurt.

Wat wel jammer is, zeker met dat lekkere weer is dat ik het soms heerlijk vind om na een flinke wandeling met de hond een koffie te drinken op het terras. En alleen is ook maar alleen eh.

Ik zit ook zowat aan jouw regio, enkel over de grens. Stuur me maar een pb als je een keer iets wilt doen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 14:57

Believe schreef:
Je hebt gisteren hier ook al een topic over gemaakt? :?


Ja en?

TS heeft voelt zich rot en wil zich hier uiten, moet je dan zo reageren?

@TS wat rot dat je jezelf zo ongelukkig voelt.. Heb ook zo'n periode gehad, ik heb toen een hond gekocht en ben bij een hondensport vereniging gegaan, daar heb ik weer leuke contacten opgedaan.. En nu ben ik juist eens blij als ik een dagje even niks hoef te doen :j .
Ook goed dat je hier ook vraagt om contacten, ik woon in zuid oost brabant en je mag altijd een keer met mij mee naar mijn paard of hondentraining als je dat leuk lijkt :)

Sintara

Berichten: 7385
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:03

Wat jammer dat je je zo voelt.
Ik heb in eerste instantie hetzelfde gehad toen ik op kamers ging. Achteraf gezien, was ik er toen gewoon nog niet zo aan toe. Daarna heb ik samengewoond en nu woon ik alweer een jaar heel gelukkig op mezelf.

Wat helpt: Zoek hobbies! Ik woon midden in de stad en dans salsa (net als iemand hierboven). Als ik me eenzaam voel, ga ik mn huis uit en val zo een salsafeest binnen :D. Die zijn hier zo´n beetje elke avond.
Verder doe ik aan hardlopen en heb ook meerdere keren per week mn verzorgpaarden.. In het weekend ben ik vaak bij mn ouders omdat zij een lekker mooi terras hebben O:) (en wasmachine).
Wel tof dat jij huisdieren mag.. In mijn appartement is het verboden en dat vind ik nog steeds best wel jammer..

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Help! Een ongelukkige meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 08:20

Ik kan me je gevoel wel een beetje voorstellen. Toen ik alleen woonde had ik dat gevoel ook af en toe. Vaker in het weekend dan doordeweeks.

Ik woonde net zo groot als jij. Ik had 2 katten genomen, om ook niet altijd alleen te zijn.
Verder sportte ik 5-6 dagen in de week in de sportschool, heerlijk vond ik dat. In de sportschool had ik veel aanspraak, ene dag meer dan de ander uiteraard.
Verder probeerde ik vaker met vriendinnen af te spreken. Nu heb ik geen hele waslijst aan vriendinnen, maar wel een aantal die ik vaak zag en dat was fijn.

Echter leerde ik na een half jaar daar wonen mijn vriend kennen en ben toen ook vrij snel verhuisd weer. Dus heb het niet lang volgehouden in de appartementje.

Ik zou als advies geven om lekker te gaan sporten, in de fitness bijvoorbeeld. En dan niet altijd met oordopjes in, want dan ben je toch minder aanspreekbaar.

En qua inrichting deed ik veel met kaarsjes. Ik had trouwens nooit de intentie om lang in het appartement te blijven, daarom heb ik er ook nog een echt thuis van gemaakt qua aankleding enzo, behalve dus veel kaarsjes, al voelde het wel als een thuis.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Re: Help! Een ongelukkige meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 08:47

Ik herken mezelf wel in je verhaal, ik heb wel een man en 2 kinderen maar toch voelde ik me vaak niet "thuis". Eerder als mijn man werken was dan had ik ook echt geen zin om naar huis te gaan. Dan voelde ik me eenzaam en niet op mijn plek.
Uiteindelijk heb ik het wat gezelliger gemaakt in huis en nu soms voel ik me nog steeds niet op mijn plek maar het gaat beter.
En ik probeer er vaker op uit te gaan als de oudste bv op school is. Naar de stad of even buurten bij de buren, dat soort dingen.

Ik woon trouwens vlak bij Roermond, als je een keer wil afspreken dan laat maar iets weten.