Eelt, kalknagels en zweetvoeten.. Ieuwh!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Eelt, kalknagels en zweetvoeten.. Ieuwh!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-18 21:36

Oke, sorry voor de niet zo smakelijke vraag omtrent voeten. :Y)

Ik vind voeten vies.
Ik vind mijn eigen voeten ook vies.
Maar het is mooi weer en ik wil ook eens wel gewoon met slippers kunnen lopen. :')

Die kalknagels heb ik me al bij neergelegd. Maar wat kan ik verder aan voetverzorging doen om ze enigszins toonbaar te laten zijn? Ik heb redelijk wat eelt, mijn tenen scheer ik al. :+

Pedicure zou het makkelijkste zijn maar dat kán ik letterlijk NIET. Ik heb het geprobeerd maar ik moet zo hard lachen en kan gewoon niet stilzitten. Als ik zelf aan mijn voeten zit kietelt het al, laat staan een vreemde.

Dus: wat doe jíj aan voetverzorging buiten een pedicure om en wat is een pijnloze manier van eelt verwijderen? Zo'n schuurblokje? Er zijn ook voetenmaskers, helpt dat?

Dank namens mijn hobbit-pootjes! :D


Afbeelding


Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Eelt, kalknagels en zweetvoeten.. Ieuwh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:41

Als iemand anders het doet is echt heel anders! En die helpt je ook met eelt.
Ik heb ook eelt van het vele lopen en zou echt weer terug moeten, zij maken dat zacht met watjes en dan nog vanalles wat ik niet meer weet haha

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Eelt, kalknagels en zweetvoeten.. Ieuwh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:42

Latem behandelen...
Kalknagel is een interne schimmelinfectie en ronduit smerig als je hiermee blijft rondlopen.

Even op je tanden bijten en klaar...

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:43

Zo'n rasp/ puimsteen/ vijl setje doet al best veel. Niet doen als je huid nat is trouwens! Verder smeer ik mycosan, dat lijkt wel te helpen bij mij. Nagels goed kort en dun houden met knipper en vijl.

En, desensibiliseren door bijvoorbeeld met je voeten over zo'n massage ding te rollen.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:43

Zeker dat dat jouw voeten zijn? :P De benen lijken nogal... Zwaar behaard :P Dus ik zou mij over die voeten dan helemaal geen zorgen meer maken :P

Storm

Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Eelt, kalknagels en zweetvoeten.. Ieuwh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:22

Tegen eelt kun je een geweldig middel kopen bij de Action voor nog geen 2 euro. Het heet exfoliating socks en werkt geweldig.
https://www.action.com/nl-nl/p/eeltsokken/
Ik heb het zelf gedaan en na een dag of 5 was al mijn eelt weg.

Is het al lente?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:35

Mijn kalknagel heb k weg gekregen met tea tree oil

lisem94

Berichten: 676
Geregistreerd: 01-03-10
Woonplaats: Ergens in zuid-west Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:49

love_western schreef:
Mijn kalknagel heb k weg gekregen met tea tree oil


Joh? Echtwaar? Ik heb er ook last van bij 3 teennagels. Al best wat middeltjes geprobeerd maar hé, het is behoorlijk hardnekkig.

In eerste instantie wil ik einde van het jaar de boel laten laseren. Misschien dat dat ook wat is voor jou ts? Hoor er goede verhalen over. Iemand toevallig hier die dit gedaan heeft of er meer van weet?

Verder gebruik ik een manicure/pedicure set met zo'n electrische slijptol :'). Geen idee hoe je het noemt.. Maar dat werkt goed voor eelt en om de kalknagels netjes dun en verzorgd te houden.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 23:53

Dit was ik vanavond nog:

Afbeelding

Ik kan ook echt niet tegen als iemand aan mijn voeten zit, maar voor een pedicure is het gewoon even flink doorbijten. Mijn voeten waren ook heel slecht. Ik ben 2 maand terug begonnen met 2x per week een voetenbadje met magnesium kristallen. Heerlijk ontspannen en het helpt echt heel goed.

De pedicure vond mijn voeten er deze keer al super goed uit zien en heeft maar heel iets hoeven bijwerken. Lang leve de mag esium voetenbadjes!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 00:02

Kun je bij de drogist vragen naar magnesiumkristallen? En waar helpt het precies tegen?

Voor eeltverwijderen gebruik ik een Scholl eeltmachine met rol op batterijen. Dat gaat heel goed. En veel makkelijker dan handmatig eelt verwijderen. Nieuwe schuurrolketjes zijn wel aan de prijs.

Scholl heeft ook een ding om nagels bij te werken, een vijl op batterijen. Maar dat werkt dan weer helemaal niet.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 00:15

Boras schreef:
Kun je bij de drogist vragen naar magnesiumkristallen? En waar helpt het precies tegen?

Voor eeltverwijderen gebruik ik een Scholl eeltmachine met rol op batterijen. Dat gaat heel goed. En veel makkelijker dan handmatig eelt verwijderen. Nieuwe schuurrolketjes zijn wel aan de prijs.

Scholl heeft ook een ding om nagels bij te werken, een vijl op batterijen. Maar dat werkt dan weer helemaal niet.



Ik bestel het hier:

https://regenesis-magnesium.nl/vraag-en ... -adviezen/

Bij de acties is nu 2x 4kg badkristallen voor de prijs van één.

Magnesium is een natuurlijk geneeskrachtig middel, het doet wonderen voor slechte en vermoeide voeten, het vermindert vochtophopingen en zwellingen. Ik gebruik de gel bij spierpijn of een beurse plek en merk dat de pijn dan ook veel sneller weg is. Zo fijn! Ik kan het iedereen adviseren.

Mijn hoog zwangere zus gaat regelmatig uitgebreid in bad met magnesium kristallen, die vind dat puur genieten.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 00:19

Dank je, ik ga er naar kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 00:26

lisem94 schreef:
love_western schreef:
Mijn kalknagel heb k weg gekregen met tea tree oil


Joh? Echtwaar? Ik heb er ook last van bij 3 teennagels. Al best wat middeltjes geprobeerd maar hé, het is behoorlijk hardnekkig.

In eerste instantie wil ik einde van het jaar de boel laten laseren. Misschien dat dat ook wat is voor jou ts? Hoor er goede verhalen over. Iemand toevallig hier die dit gedaan heeft of er meer van weet?

Verder gebruik ik een manicure/pedicure set met zo'n electrische slijptol :'). Geen idee hoe je het noemt.. Maar dat werkt goed voor eelt en om de kalknagels netjes dun en verzorgd te houden.

Ja het is compleet verdwenen bij die nagel. Andere ben ik nog aan het behandelen. Maar zie echt verbetering.

Kleine teennagel doe ik af en toe nog wel drupje op, voor de zekerheid.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:10

Bij mij hielp niets tegen mn kalknagels, ook laseren niet. Uiteindelijk een kuur medicijnen gehad via de huisarts. Regelrechte troep, behoorlijk beroerd van geweest, maar eindelijk wel er vanaf (ik had er ook veel last van qua pijn)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:25

TS je kan echt beter eens naar een goeie pedicure gaan. Die kan je helpen met een behandelplan en ook goed uitleggen hoe en wat je zelf kan doen. Ik ben zelf zo’n beroeps idioot die nu toch wel heel nieuwschierig is naar jou voeten. :D

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Eelt, kalknagels en zweetvoeten.. Ieuwh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:30

Kalknagels?

Gewoon ff naar de HA voor een kuurtje...

chanicha

Berichten: 12141
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:39

Ik zit op Facebook op de pagina Grootmoeders tips O:)
Daar zweren ze bij Vicks bij kalknagels en ook komt er inderdaad wat Love-Western zegt ook Tea tree oil voorbij. Gewoon potje Vicks en iedere dag op de nagel smeren.
Ik heb zelf een eeltvijl en dat gaat perfect, je kan niet teveel weghalen.

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:47

eenitraM schreef:
Kalknagels?

Gewoon ff naar de HA voor een kuurtje...


Ja makkelijk gezegd, heb ondertussen al 3 kuurtjes gehad en nog meer pillentroep die niet hebben geholpen..

Ben vorige week ook naar de pedicure geweest (ingegroeide nagels, scheve voeten, eeltplekken waar je bang van word en schilfers en jeuk aan mijn voeten) zei heeft aangeraden om 2 weken te smeren met daktarin, en dat spul begon na 2 dagen al te werken. Heb geen droge schilferplekken meer eelt lijkt minder te worden
Spoiler:
in ieder geval word het niet erger
en heb geen jeuk meer. Ook begint mijn teennagel weer wat lichter te worden.

Mijn pedicure heeft mij gezegd even zelf niks meer te doen aan mijn voeten (behalve schoonmaken dan). En ook heeft ze afgeraden om eelt zelf weg te knippen of snijden. Als je namelijk teveel weghaalt dan heb je kans dat het weer dubbel zo hard terug komt.

Je zou de eelt plekken met een blokvijl een beetje egaal kunnen vijlen.

Vicks heb ik ook geprobeerd voor 3 weken, maar dat heeft geen resultaat opgeleverd. Theetree olie wil ook wel eens helpen, maar dat moet je wel vaak aanbrengen..

Ik zou je laten adviseren door een medisch pedicure, deze hebben er vaak beter kijk op :)

Edit: Ik kan er trouwens ook niet tegen als iemand aan mijn voeten komt, dus ik heb dat ook tegen mijn pedicure gezegd. Zei pakt mijn voeten nu stevig vast en probeert zo min mogelijk kietelende dingen te doen, alleen bij het vijlen moet ik goed doorademen en mijn tanden op elkaar zetten.. Maar ben toch blij dat ik eindelijk ben gegaan. (heeft me een jaar gekost om eindelijk toch maar eens te gaan)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

chanicha

Berichten: 12141
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:50

Die zijn inderdaad goed CharmingS! Ben zelf bij een Podoloog geweest voor ingegroeide teennagels, man man wat doet dat zeer, maar zij heeft ze keurig opgebouwd en heb nergens meer last van *\%/*
Alleen niet te kort knippen O:)

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:51

eenitraM schreef:
Kalknagels?

Gewoon ff naar de HA voor een kuurtje...

Niet iedere HA is er happig op om een kuurtje AB te geven... er schijnen serieuze bijwerkingen bij te horen... -O- Mijn eigen HA adviseerde me die middeltjes bij de drogist...


eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 08:52

CharmingS schreef:
eenitraM schreef:
Kalknagels?

Gewoon ff naar de HA voor een kuurtje...


Ja makkelijk gezegd, heb ondertussen al 3 kuurtjes gehad en nog meer pillentroep die niet hebben geholpen..

Ben vorige week ook naar de pedicure geweest (ingegroeide nagels, scheve voeten, eeltplekken waar je bang van word en schilfers en jeuk aan mijn voeten) zei heeft aangeraden om 2 weken te smeren met daktarin, en dat spul begon na 2 dagen al te werken. Heb geen droge schilferplekken meer eelt lijkt minder te worden
Spoiler:
in ieder geval word het niet erger
en heb geen jeuk meer. Ook begint mijn teennagel weer wat lichter te worden.

Mijn pedicure heeft mij gezegd even zelf niks meer te doen aan mijn voeten (behalve schoonmaken dan). En ook heeft ze afgeraden om eelt zelf weg te knippen of snijden. Als je namelijk teveel weghaalt dan heb je kans dat het weer dubbel zo hard terug komt.

Je zou de eelt plekken met een blokvijl een beetje egaal kunnen vijlen.

Vicks heb ik ook geprobeerd voor 3 weken, maar dat heeft geen resultaat opgeleverd. Theetree olie wil ook wel eens helpen, maar dat moet je wel vaak aanbrengen..

Ik zou je laten adviseren door een medisch pedicure, deze hebben er vaak beter kijk op :)


3 kuurtjes wat?

De goede kuur mag je eens per 2 jaar gebruiken en dan 3 maanden een stootkuur. Vaker mag niet (vanwege idd de bijwerkingen)

Dus ik denk dat je de verkeerde hebt gehad.

Anti schimmelcreme werkt wel heel goed tegen eelt :j

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:00

Mijn huisarts was er inderdaad ook niet happig op, en de bijwerkingen waren niet mis, maar aangezien alle middeltjes van drogist, pedicure en huismiddeltjes niet werkten...
Pedicure raadde toen aan naar de huisarts te gaan, en gelukkig was hij bereidt dat middel voor te schrijven.

Ik heb vicks ook geprobeerd, dat deed echt helemaal niets... tea trea oil ook niet trouwens. Enige waar het iets van op leek te knappen was zo'n kalknagelpen, ben de naam even kwijt, maar weg ging het niet.
Laseren heeft me vooral een hele hoop geld gekost.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:00

3 kuurtjes pillen.. Loop hier dan ook al wel wat langer mee als 2 jaar ;)

Ik heb geen zin om een aantal maanden achter elkaar iedere dag pillen te moeten slikken die niet werken, want het werd er echt niet beter op. Heb de dezelfde teennagel 3 keer moeten laten verwijderen door de huisarts maar het blijft terug komen. En heb nu echt het idee dat het alleen al door de daktarin beter begint te worden.

Heb trouwens alle kuren afgemaakt maar het bleef maar terug komen, mijn HA snapte er ook niks van en wou me andere pillen voorschrijven. Heb toen meteen gezegd dat ik geen pillen meer wil, en hij heeft me nu doorgestuurd naar de medische pedicure.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

noordje

Berichten: 2202
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:01

Ik las eens hier op bokt bij grootmoeders tips oid topic dat rode nagellak zou helpen tegen kalknagels.
Had er best lang last van , ook dat ie in het midden al ging scheuren.
Dacht : baat het niet schaadt het niet :)
En idd geen kalknagels meer *\o/*

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Eelt, kalknagels en zweetvoeten.. Ieuwh!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-18 09:41

Bedankt voor alle tips maar ik ben denk ik niet duidelijk genoeg geweest. :+ Kalknagels vind ik geen probleem, al zal ik eens gaan kijken naar tea tree olie. Nogmaals, pedicure is GEEN optie. Ik heb het geprobeerd maar het gaat simpelweg gewoon niet.

Zo'n eeltvijl ga ik eens voor kijken, bedankt. :))


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Bernoe, Lalladidoo, Marleen_L, Mo_86, primera, Prince, Roosch en 155 bezoekers