Tomatensaus op shirt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fink

Berichten: 1776
Geregistreerd: 16-09-12

Tomatensaus op shirt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 15:09

Jep, gehakt met tomatensaus op mijn shirt gemorst... met water gaat het er niet uit zoals verwacht.

Er was hier laatst een soortgelijk topic over, en de winnende tip was uiteindelijk iets met citroen. Maar dat topic kan ik niet meer vinden. -O-

Zowel tips om het eruit te krijgen als het gezochte topic zijn welkom!

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:12


Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Tomatensaus op shirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:17

Wit shirt of gekleurd? Want bij een gekleurd shirt moet je voorzichtiger zijn met blekende producten

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Tomatensaus op shirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:21


meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Tomatensaus op shirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:26

Vanish, eventueel paar x achter elkaar.
Heb er rode wijnvlekken mee uit mn witte jurkje gekregen.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Tomatensaus op shirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:43

Vanish is prachtig spul, maar wel opletten dat het bij een gekleurd shirt niet de kleur aantast. Anders is straks de tomatenvlek weg maar zit je met een uitgebleekt stukje.

Vjestagirl

Berichten: 26649
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Tomatensaus op shirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:49

Ossegalzeep werkt fantastisch

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Tomatensaus op shirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:04

Ossegalzeep idd

Fink

Berichten: 1776
Geregistreerd: 16-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 20:39

Babsiej schreef:
[HTT] Rood paprikasap gemorst op witte jurk... help!


Hier was net zo iets, misschien staan er tips in ?


Deze was het inderdaad! Maar het shirt is gekleurd, zou het bleken met een oplossing van zout en water?

Vanish en ossegalzeep heb ik op dit moment niet. Kan het eventueel wel later halen. Hebben jullie er ervaring mee met gekleurde shirts? Wil wel weten dat het niet bleekt voordat ik het gebruik..

DayDream21

Berichten: 1077
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:49

Ossengalzeep heb ik ook op gekleurde kleding gebruikt en dat bleekt niet.

Je zou het ook eerst op de naad aan de binnenkant van je kleding kunnen proberen, zodat je zeker weet dat de kleur niet aangetast wordt. Maar volgens mij hoef je daar bij ossengalzeep niet bang voor te zijn.

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: Tomatensaus op shirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:04

De vanish wat ik heb (roze fles) gebruik ik ook op gekleurde kleding.

chantal_bel

Berichten: 930
Geregistreerd: 19-10-06
Woonplaats: Op de aardbodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:13

Ik gebruik op 99% van de vlekken groene zeep of gewoon dreft/dubro

Anoniem

Re: Tomatensaus op shirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:19

Ik doe altijd een beetje dubro er op. En dan dirext in de was en een schep vanish in het wasmiddellaatje.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Tomatensaus op shirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:21

Alles gaat weg met ossengalzeep :j goed boenen met ossengal, dan in de wasmachine.

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:06

meisje_ schreef:
Vanish, eventueel paar x achter elkaar.
Heb er rode wijnvlekken mee uit mn witte jurkje gekregen.


De truc bij rode wijn die ik doorgaans gebruik is er witte wijn overheen gooien, werkt perfect. Ooit toen ik nog in de horeca werkte een halve fles rode wijn over mijn witte overhemd gekregen. Halve fles wit (over van een wijnproeverij) er achteraan, overhemd opgehangen en wat schoons aangetrokken. Tegen de tij dat ik klaar was met werken stonk het overhemd alleen nog naar verschaalde wijn, maar het was wel weer wit. Rondje wasmachine en hij kon weer aan.

Voor overige vlekken gebruik ik vloeibare galzeep die de Lidl periodiek in de aanbieding heeft of inderdaad groene zeep. Bloedvlekken gaan met water met zout er doorgaan prima uit. Je eigen bloed kun je bij kleine vlekje ook met je eigen speeksel eruit krijgen. Iets met enzymen in je eigen speeksel.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Tomatensaus op shirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:16

Mijn papa had dit ooit op een duur hemd, maar echt heel veel. Toen zei iemand uit de winkel om Dasty te proberen. Op dat moment maakte het niet veel meer uit want hij kon het toch niet meer aan doen, dus heeft de gok gewaagd en dat is er helemaal uit gegaan

meisje_

Berichten: 2531
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:13

Annick75 schreef:
meisje_ schreef:
Vanish, eventueel paar x achter elkaar.
Heb er rode wijnvlekken mee uit mn witte jurkje gekregen.


De truc bij rode wijn die ik doorgaans gebruik is er witte wijn overheen gooien, werkt perfect. Ooit toen ik nog in de horeca werkte een halve fles rode wijn over mijn witte overhemd gekregen. Halve fles wit (over van een wijnproeverij) er achteraan, overhemd opgehangen en wat schoons aangetrokken. Tegen de tij dat ik klaar was met werken stonk het overhemd alleen nog naar verschaalde wijn, maar het was wel weer wit. Rondje wasmachine en hij kon weer aan.

Voor overige vlekken gebruik ik vloeibare galzeep die de Lidl periodiek in de aanbieding heeft of inderdaad groene zeep. Bloedvlekken gaan met water met zout er doorgaan prima uit. Je eigen bloed kun je bij kleine vlekje ook met je eigen speeksel eruit krijgen. Iets met enzymen in je eigen speeksel.



Dat vind ik dan weer zonde van de witte wijn :-p

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Tomatensaus op shirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:17

Ik heb altijd wel witte wijn om te koken staan en bij een kleinere vlek hoef je er natuurlijk geen halve fles achteraan te gooien ;).

Wij waren de overblijfselen van een wijnproeverij aan het opruimen en een van de bedrijven die er met wijn had gestaan had de open flessen plat in een doos gelegd, zonder op te letten of ze echt leeg waren. Ik pak die fles uit de doos om in de glasbak te gooien en tja, dat bleek dus niet helemaal goed te gaan :+ . Achter me stond een open fles wit van diezelfde proeverij, dus die er maar achteraan gegooid. Was wel goed gekoeld :brr: .

zasread

Berichten: 2464
Geregistreerd: 28-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:48

In citroensap laten weken. Wassen. Na het wassen laten drogen in de zon en de vlek verdwijnt als sneeuw voor de zon! Het klinkt ongeloofwaardig, maar hier werkt het altijd.