Tips voor (kleine) rondreis Bali, oktober 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 11:51

Jezzi schreef:
Dolfijnen is inderdaad in Lovina, wordt je overal opgedrongen en is voor de dolfijnen zelf totaal niet prettig :n

Bali is ontzettend goed ingesteld op het toerisme en de meeste mensen spreken ook wel een woordje engels, voor je eerste reis buiten Europa prima te doen dus. Je kunt overal lekker eten (zowel Indonesisch als Westers voldoende aanbod), de mensen van je hotel/hostel/appartement kennen wel drivers en je was kun je op vrijwel elke straathoek laten doen (en zelfs je ondergoed en sokken komen gesteven en opgevouwen terug).

Zelf zou ik op Bali zelf Canggu en Ubud zeker bezoeken. Skip plaatsen als poedersuiker en Seminyak, daar is het écht onzettend toeristisch. Daarnaast is het zeker een aanrader om Nusa Lembongan of Nusa Penida te bezoeken en een van de Gili eilanden. Ga er gewoon lekker dagen op uit om het eiland te ontdekken, klim watervallen op, ga snorkelen, apen spotten, ontmoet de vriendelijke bevolking, proef al het eten en geniet ook zeker van het weer :D



Je moet gewoon zorgen dat je wat later mag en niet met de meute mee.. Ik ben in 2014 2,5 week naar Bali geweest en we zaten in een villa aan het strand op Lovina. We konden regelen dat we veel later naar de dolfijnen konden kijken, pas als de hele meute weg was. Dat was zo mooi om te zien om van een afstand de dolfijnen te zien. We hebben er zoveel gezien toen :+:

Wij hebben ook nog 2 dagen in Ku ta doorgebracht omdat het makkelijker was omdat we sochtends vroeg terug vlogen. Ik vond het verschrikkelijk daar.. Wat een drukte en getrek aan je. Dat was in Lovina helemaal niet :n
Laatst bijgewerkt door Olympia op 20-04-18 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018


Ellen_ov

Berichten: 1314
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 11:58

Nee wij hebben echt letterlijk alles de dagen zelf geboekt qua hotels en excursies. Jullie gaan in oktober, ook wel buiten seizoen dus het lijkt mij dat dat geen probleem is. Zoals de watertaxi's gaan ook regelmatig (wel met name in de ochtend en begin/halverwege middag)
Verder qua hotels of anders hostels etc etc is er altijd wel wat beschikbaar, zou het echt aanraden om per dag/dagen dit te gaan bekijken. Het zou zonde zijn als je al ergens weg moest. Gewoon altijd creditcard en opgeladen telefoon mee nemen en lekker gaan met die banaan *\o/* .
Laatst bijgewerkt door Ellen_ov op 20-04-18 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ellen_ov

Berichten: 1314
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 12:00

Olympia schreef:
Jezzi schreef:
Dolfijnen is inderdaad in Lovina, wordt je overal opgedrongen en is voor de dolfijnen zelf totaal niet prettig :n

Bali is ontzettend goed ingesteld op het toerisme en de meeste mensen spreken ook wel een woordje engels, voor je eerste reis buiten Europa prima te doen dus. Je kunt overal lekker eten (zowel Indonesisch als Westers voldoende aanbod), de mensen van je hotel/hostel/appartement kennen wel drivers en je was kun je op vrijwel elke straathoek laten doen (en zelfs je ondergoed en sokken komen gesteven en opgevouwen terug).

Zelf zou ik op Bali zelf Canggu en Ubud zeker bezoeken. Skip plaatsen als poedersuiker en Seminyak, daar is het écht onzettend toeristisch. Daarnaast is het zeker een aanrader om Nusa Lembongan of Nusa Penida te bezoeken en een van de Gili eilanden. Ga er gewoon lekker dagen op uit om het eiland te ontdekken, klim watervallen op, ga snorkelen, apen spotten, ontmoet de vriendelijke bevolking, proef al het eten en geniet ook zeker van het weer :D



Je moet gewoon zorgen dat je wat later mag en niet met de meute mee.. Ik ben in 2014 2,5 week naar Bali geweest en we zaten in een villa aan het strand op Lovina. We konden regelen dat we veel later naar de dolfijnen konden kijken, pas als de hele meute weg was. Dat was zo mooi om te zien om van een afstand de dolfijnen te zien. We hebben er zoveel gezien toen :+:

Wij hebben ook nog 2 dagen in poedersuiker doorgebracht omdat het makkelijker was omdat we sochtends vroeg terug vlogen. Ik vond het verschrikkelijk daar.. Wat een drukte en getrek aan je. Dat was in Lovina helemaal niet :n



omg ik telkens maar denken wat voor 'poedersuiker' staat maar een van de plaatsen daar heet echt iets wat in het nederlands niet zo netjes is zeg maar :') :') _O-

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 12:05

Ik ben op dit moment met mijn vriend aan het backpacken op Bali en Lombok, wij zitten nu op Nusa Lembongan (eilandje van Bali). Wij boeken de accommodaties via Booking.com zodra we weten wanneer we verder willen. Vervoer kun je makkelijk ter plaatse regelen, via je accommodatie of op straat. Spreek van te voren wel een prijs af. Qua eten kijken wij vaak op Tripadvisor.

Wij zijn begonnen met 3 nachten in Seminyak. Een rustige badplaats waar je ‘s avonds op het strand een prachtige zonsondergang kunt bekijken. Ook kun je vanuit hier gemakkelijk met een taxi naar de Tanah Lot. Mocht je de Tanah Lot willen bezoeken zou ik er rond 3 uur heenrijden en na zonsondergang terug.

Vanuit Seminyak zijn wij naar Ubud gegaan voor 2 nachten. Een erg drukke, maar gezellige plaats. Hier kun je oa Monkey Forest bezoeken en de bekende markt.

Vanuit hier zijn we naar Lombok gegaan. Ook zeker de moeite waard wanneer je nogmaals Indonesië wilt bezoeken! En zijn nu net 2 dagen weer terug op Bali.

Alvast heel veel plezier en succes met de voor bereidingen. Maak je niet teveel zorgen want Bali is een erg gemakkelijk land om te reizen. Mocht je nog meer willen weten hoor ik het graag. :)

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:09

Hey, ik meld mij ook.

Mijn vriend en ik hebben last minute beslist om in juli ook naar Bali te gaan.
Dit weekend leggen we via KLM de vliegtickets vast en gaan we ook de hotels boeken.

We hebben ons de laatste 2 weken goed geïnformeerd en een haalbare reis uitgestippeld en ik ben uiterst benieuwd! Niet op volgorde (en ik herinner me ook niet alles), maar bij ons staat onder andere Ubud op de planning, monkey forest, nusa penida (met daar ook een overnachting), paar dagen gili eilanden om uit te rusten, Jatiluwih unesco rijstvelden, tempel Lempuyang Luhur, tempel Pura Ulun Danu Bratan, de olifantengrot Goa Gajah,...

Ik sta ook nog altijd open voor een aantal tips.
En ik vraag mij ook af waar je zo'n grote schommels vindt, weet iemand dat? Op de Gili eilanden staan de kleine voor de hotels, maar de grote op Bali zelf, waar kan ik deze vinden? Verschillende foto's van gezien en vind het prachtig om boven de jungle te kunnen 'schommelen' :+

Omdat we zo laat ons vliegtuigtickets boeken zijn ze iets prijziger, maar we hebben dus gevonden dat als we vanuit Antwerpen of Brussel de trein pakken en zo naar Schiphol sporen, we makkelijk 200€ korting hebben per ticket. Dus komen we toch een stukje goedkoper uit! (ik ben wel Belg trouwens) Is via de site van KLM, misschien een ideetje voor de mensen die in België wonen of dicht bij de grens.

Needje

Berichten: 19193
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Tips voor (kleine) rondreis Bali, oktober 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:26

Google op Bali swing

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Re: Tips voor (kleine) rondreis Bali, oktober 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-18 10:29

Onze tickets zijn ook geboekt, samen met de eerste overnachting op 30 minuten rijden van het vliegveld :) . Kwam er nog achter dat ik m'n paspoort moet vernieuwen vanwege het visum wat je bij aankomst koopt (van het visum wist ik ook niks, gelukkig kreeg ik een mail van de vliegmaatschappij :z ) . Dus dat deze week maar alvast regelen.

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Tips voor (kleine) rondreis Bali, oktober 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 23:21

Vergeet sowieso het Noorden niet :D Munduk en Amed waren mijn favoriete plekjes in Bali.. heel stuk minder toeristisch als de rest (daarvoor was ik in Canggu en Ubud.. ook leuk.. voor een paar dagen :+ Al lijkt het me wel leuk als je korter op vakantie bent, maar ik was al 4 maanden aan het reizen dus het was me allemaal iets te toeristisch haha). Anyways, Munduk ligt wat meer in de bergen en daar kun je een super leuke wandeling doen waar je een 5 watervallen tegenkomt (waarbij we maar bij 1 waterval andere mensen hebben gezien, bij de rest waren wij de enige). En vlak bij Munduk (als in, met de auto / scooter) liggen ook de Banyumala Twin Waterfalls.. vond ik echt de mooiste van heel Bali met als enorm pluspunt dat er amper mensen zijn <3 (wij waren helemaal alleen :D ). Amed is awesome om te snorkelen/duiken. Stukje verderop met de scooter kun je ook snorkelen of duiken bij een enorm schipswrak wat super dicht bij de kust ligt (USS Liberty heet 'ie dacht ik). Vond ik ook echt awesome!

Als je wat foto's van de watervallen wandeling bij Munduk wil zien staan ze hier onder de tekst:
https://www.polarsteps.com/NadinevanTuy ... ng-regency

En de andere twee punten die ik noemde staan er ook onder, haha. Kreeg de foto's niet makkelijk geplakt hier omdat ze te groot zijn dus ik doe het even lui zo :P

Ik vond Nusa Lembongan trouwens ook veel en veel toffer als de Gili's. Wij zaten op Gili Air maar ik vond er geen klap aan :') Geen natuur, geen fijne stranden.. Heb me er voor een paar dagen prima vermaakt daar niet van maar als ik zou moeten kiezen zou ik 100% naar Nusa Lembongan gaan ipv de Gili's.

« NAVATUSHOTS.COM »
» Volg mijn fotografiepagina op Facebook! «


LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Re: Tips voor (kleine) rondreis Bali, oktober 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-18 22:05

Dankje voor de tips en de link!! Nog een vraagje, hoe deden jullie dat met scooters huren? Lees overal over een internationaal rijbewijs en hoge boetes van corrupte agenten etc.. maar scooter lijkt me toch wel het makkelijkst om ons daar te verplaatsen.

Ellen_ov

Berichten: 1314
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:51

Wij hebben eea gedaan met een gids die ons heeft rond gereden, zodat we direct mooie highlights konden zien. Daarnaast ook eea aan uber gedaan maar daar zijn de locals niet zo van gecharmeerd :') mijn vriend is niet snel bang maar ze moeten er niet achter komen dat je in een uber zit :Y)

Hoe het precies zit met de scooters weet ik dan ook niet

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Re: Tips voor (kleine) rondreis Bali, oktober 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:17

Je kunt makkelijk een scooter huren, maar vanaf 50 cc wordt het als motor gezien en moet je daarvoor dus een motorrijbewijs hebben. De kans dat de politie je stopt is groot, maar als je bij wijze van 5 euro aan ze betaalt kun je weer verder (in het geval je geen motorrijbewijs hebt). Bij een ongeluk kan dit wel problemen opleveren met de verzekering. Als je een motorbike huurt, maak van te voren even goed foto's van de schade etc die er al op zit.

Veel plezier!

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Tips voor (kleine) rondreis Bali, oktober 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 08:56

Ik ben een jaar of 4 geleden ook op bali geweest en het was onze mooiste vakantie ooit! Wij waren op Gili Air, erg mooi eiland en zeker onder water de moeite waard, maar wij vonden Nusa Lembongan (met reuzenmanta rays snorkelen, scooter huren, devils tears bekijken) en Menjanang Island (nemo gezien met snorkelen, prachtige koraalriffen) nog mooier! Ubud is ook erg mooi en natuurlijk de rijstterrassen zijn ook de moeite waard! K uta zijn wij heel even geweest en wij hebben daar een paar lessen golfsurfen gehad wat heel tof was, maar de plaats zelf is echt mega toeristisch.

Heel veel plezier!!

Ik zeg heel bewust paardenhoofd, ik wil de paardenliefhebbers onder ons niet voor de kop stoten.. - Herman Finkers

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 00:45

Stinkmodder schreef:
Je kunt makkelijk een scooter huren, maar vanaf 50 cc wordt het als motor gezien en moet je daarvoor dus een motorrijbewijs hebben. De kans dat de politie je stopt is groot, maar als je bij wijze van 5 euro aan ze betaalt kun je weer verder (in het geval je geen motorrijbewijs hebt). Bij een ongeluk kan dit wel problemen opleveren met de verzekering. Als je een motorbike huurt, maak van te voren even goed foto's van de schade etc die er al op zit.

Veel plezier!



Een motorrijbewijs hebben wij beide ook wel, maar het is geen internationaal rijbewijs. Dus onder de 50cc is sowieso veilig?


Reusje, thanks voor je ervaring en tips!

Needje

Berichten: 19193
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 08:37

Ik ben net terug. Van Bali te weinig gezien. Canggu, Ubud en Uluwatu. Verder Nusa Lembogan (zeker snorkelen met manta's, zo tof!), Gili Air (Vond ik dus ook tegenvallen) en poedersuiker Lombok (veel stille mooie stranden). Lombok wel echt een aanrader! Wilde dat ik daar nog meer had kunnen zien. Van Lombok naar Flores met boot gegaan. 4D3N. Tweede dag was hel ivm mega hoge golven, maar verder echt een top reis! En de Komodo varanen gezien. <3

bebble
Berichten: 192
Geregistreerd: 24-09-08

Re: Tips voor (kleine) rondreis Bali, oktober 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 09:58

Ik ga ook 1 oktober naar Bali :-) En pak Lombok ook mee. Wij vliegen alleen op 15 oktober alweer terug, dus heb 2 dagen minder als jullie.

Heerlijk om te tips hier te lezen, krijg er zo nog meer zin in.

Onze planning is op dit moment als volgt. Vanaf het vliegveld naar Ubud om vanaf daar tripjes te ondernemen (rijstvelden, Monkey forest, tempels). Die raft die in dit topic wordt genoemd klinkt ook erg gaaf! Daarna gaan we met het vliegtuig naar poedersuiker op Lombok om daar een aantal dagen te verblijven. Vanaf daar gaan we met een scooter waarschijnlijk rondtouren. Dan naar Senaru o Lombok voor 1 nacht om o.a. de Tiu Kelep watervallen te bezoeken. En dan door naar Gili T (waar een vriend van mij nu woont, dus dat mag niet ontbreken als ik in de buurt ben). Wil dan ook een dagtripje naar de andere gili's maken. Uiteindelijk eindigen we na de Gili's in Canggu voor de laatste 2 dagen.

Ik heb gekozen om niet té veel hotels te doen, omdat ik af en toe een relaxdagje of ondernemingen vanuit het hotel ook wel fijn vindt om te doen en je dan niet steeds een koffer of backpack mee hoeft te slepen. Maar denk zo wel een mooie reis te gaan maken met een toeristisch Bali en Gili en de rust op Lombok.

LisaaBloem

Berichten: 1661
Geregistreerd: 17-09-10
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 14:27

bebble schreef:
Ik ga ook 1 oktober naar Bali :-) En pak Lombok ook mee. Wij vliegen alleen op 15 oktober alweer terug, dus heb 2 dagen minder als jullie.

Heerlijk om te tips hier te lezen, krijg er zo nog meer zin in.

Onze planning is op dit moment als volgt. Vanaf het vliegveld naar Ubud om vanaf daar tripjes te ondernemen (rijstvelden, Monkey forest, tempels). Die raft die in dit topic wordt genoemd klinkt ook erg gaaf! Daarna gaan we met het vliegtuig naar poedersuiker op Lombok om daar een aantal dagen te verblijven. Vanaf daar gaan we met een scooter waarschijnlijk rondtouren. Dan naar Senaru o Lombok voor 1 nacht om o.a. de Tiu Kelep watervallen te bezoeken. En dan door naar Gili T (waar een vriend van mij nu woont, dus dat mag niet ontbreken als ik in de buurt ben). Wil dan ook een dagtripje naar de andere gili's maken. Uiteindelijk eindigen we na de Gili's in Canggu voor de laatste 2 dagen.

Ik heb gekozen om niet té veel hotels te doen, omdat ik af en toe een relaxdagje of ondernemingen vanuit het hotel ook wel fijn vindt om te doen en je dan niet steeds een koffer of backpack mee hoeft te slepen. Maar denk zo wel een mooie reis te gaan maken met een toeristisch Bali en Gili en de rust op Lombok.



Toevallig! Misschien wel dezelfde heenvlucht? :D Wij hebben een beetje dezelfde planning inderdaad, niet continue zeulen met onze spullen maar een paar dagen/nachten per plaats blijven. Heb er ook steeds meer zin in, aftellen :D

bebble
Berichten: 192
Geregistreerd: 24-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:35

LisaaBloem schreef:
bebble schreef:
Ik ga ook 1 oktober naar Bali :-) En pak Lombok ook mee. Wij vliegen alleen op 15 oktober alweer terug, dus heb 2 dagen minder als jullie.

Heerlijk om te tips hier te lezen, krijg er zo nog meer zin in.

Onze planning is op dit moment als volgt. Vanaf het vliegveld naar Ubud om vanaf daar tripjes te ondernemen (rijstvelden, Monkey forest, tempels). Die raft die in dit topic wordt genoemd klinkt ook erg gaaf! Daarna gaan we met het vliegtuig naar poedersuiker op Lombok om daar een aantal dagen te verblijven. Vanaf daar gaan we met een scooter waarschijnlijk rondtouren. Dan naar Senaru o Lombok voor 1 nacht om o.a. de Tiu Kelep watervallen te bezoeken. En dan door naar Gili T (waar een vriend van mij nu woont, dus dat mag niet ontbreken als ik in de buurt ben). Wil dan ook een dagtripje naar de andere gili's maken. Uiteindelijk eindigen we na de Gili's in Canggu voor de laatste 2 dagen.

Ik heb gekozen om niet té veel hotels te doen, omdat ik af en toe een relaxdagje of ondernemingen vanuit het hotel ook wel fijn vindt om te doen en je dan niet steeds een koffer of backpack mee hoeft te slepen. Maar denk zo wel een mooie reis te gaan maken met een toeristisch Bali en Gili en de rust op Lombok.



Toevallig! Misschien wel dezelfde heenvlucht? :D Wij hebben een beetje dezelfde planning inderdaad, niet continue zeulen met onze spullen maar een paar dagen/nachten per plaats blijven. Heb er ook steeds meer zin in, aftellen :D



Wij vliegen vanaf Amsterdam. Met Emirates. 21.50 uur. Tussenstop op Dubai op ongeveer de helft van de vlucht. Even de benen strekken, wat eten en naar een ruime wc enzo.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Tips voor (kleine) rondreis Bali, oktober 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:04

Ik vertrek 16 September ook voor 3 weken naar Bali, ik lees ook mee! :)

Lex&Max's Ferrari | Prix St. Georges
Lex&Max's Select | Inter I
Lex&Max’s Dee-Jay | L2 | Lex&Max’s Kaboom
Lex&Max’s Bellini | Zadelmak





Needje

Berichten: 19193
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Tips voor (kleine) rondreis Bali, oktober 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:12

Oh ik ben jaloers. Ik wil ook weer!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eloya, Eretria, nimbletje, Pardoesje en 101 bezoekers